FIRST IMPRESSIONS: KICKS.FI VERKKOKAUPPA

3. tammikuuta 2018

Joulupukki (tai noh, rakkaat vanhempani) ei ollut osannut tehdä kosmetiikkaostoksia puolestani ja muisti mua siitä syystä "meikkirahalla". Joulupäivän ja tapaninpäivän välisen yön vietin tiiviisti koneen äärellä pallotellen eri vaihtoehtojen välillä ja kiinnostuin lopulta kokeilemaan pariakin itselleni vierasta verkkokauppaa. Toinen tilaus on vielä matkalla, mutta Kicksin paketin poimin tänään kotimatkan varrelta. Kyseisellä putiikilla on erityinen paikka mun sydämessä ja jos kosmetiikkaliikkeiden kohdalla voisi puhua keskittämisestä, olisi Kicks ehdottomasti mun the place to be.

P1030429

Kicks on pyörittänyt verkkokauppoja muualla Pohjolassa jo Luoja ties kuinka kauan, mutta vihdoin ne keksivät tuoda mokoman konseptin myös suomalaisten saataville! Mä en juurikaan tilaa kosmetiikkaa kotimaisista verkkokaupoista, koska valikoimat ovat kehnot ja toimitusajat jäävät toisinaan kakkosiksi jopa Yhdysvalloissa majaansa pitäville puljuille. Kicks.fin valikoima on kuitenkin äärimmäisen kunnioitettava ja tuo esimerkiksi Smashboxin, Buxomin ja Pixin tarjonnan myös niiden saataville, joiden kotipaikkakunnilta hyvinvarusteltua kivijalkamyymälää ei löydy. Erittäin iso peukku siis tästä!

P1030431

Koska ajoitin tilaukseni juuri sopivasti pyhien väliin, sai pakettia odotella tavallista aavistuksen kauemmin, mutta luvatun 4-6 arkipäivän sisällä pysyttiin silti. Tilasin pakettini Lahden Trion Kicks-myymälään, joka tosiaan on kätevästi työmatkani varrella. Toimitus myymälään on aina ilmainen, toimitukset alle 50 euron tilauksille kotiin ja noutopisteeseen kustantavat tietenkin jokusen ekstraeuron, ellei satu olemaan Kicks Clubin Gold-jäsen, jolloin toimitus on aina ilmainen.

Lähetystä pystyi seuraamaan koko sen taittaman matkan ajan ja paketin saavuttua myymälään, sain siitä ilmoituksen tekstiviestillä. Pakettia noutaessani myyjä tarjoutui vielä avaamaan paketin paikan päällä, jotta voisin tarkistaa, että sieltä löytyy kaikki, mitä pitääkin. Reklamointi ja palautus onnistuu toki jälkikäteenkin, mutta tällä tavalla periferiassa asuvana osasin arvostaa tätä pientä yksityiskohtaa!

P1030446

Vaikka käytetty pahvilaatikko oli iso, oli tuotteet pakattu sen sisään jämäkästi, eivätkä ne pyörineet laatikossa ihan miten sattuu. Niin luksusta kuin silkkipaperi pakkausmateriaalina onkin, ei se oman kokemukseni mukaan juuri edesauta tuotteiden ehjänä pysymistä. Tympeä ja jämpti muovipaketointi on ruma, mutta tehokas vaihtoehto ja liputan ennemmin sen puolesta. Mukaan oli laitettu myös pieni paperipussi, johon oli pakattu pari näytettä mukaan. Omalle kohdalleni osuivat Cliniquen meikkivoidenäyte sekä pikkuriikkinen Britney Spears -tuoksu.
  Kokonaisuutena mä olen älyttömän tyytyväinen ensimmäiseen tilauskokemukseeni Kicks.fistä. Toimitus oli keskelle viikkoa osuneiden juhlapyhien määrään nähden nopea, pakkaus toimiva ja palvelu hyvää. Yleisesti ottaen mun kokemukset PostNordin toimituksista ovat vuosien varrella olleet suurimmaksi osaksi huonohkoja, joten toivon totisesti, ettei mun kohdalle tällä kertaa osunut vain se kuuluisa moukan tuuri.

Joko te olette ehtineet pistää Kicksin verkkokaupan testiin? Ja kun joku kuitenkin kysyy, niin tämä ei ole maksettu mainos!

9 kommenttia:

  1. Mä ehdin tehdä ekan tilaukseni Kicksille jo ennenkuin "virallisesti julkaisivat" verkkokaupan, eli just ennen niitä avausalen ruuhkia. Sain tilauksen nopsaan ja kaikki meni paremmin kuin hyvin. Nyt oon kyllä kuullu tosi monelta, että tilaukset ei tuu perille ja aspa ei vastaa, mutta toivottavasti noi on vaan yksittäisiä tapauksia :/ Hurjasti plussaa verkkokaupan valikoimista, Pixit yms. mitä ei muuten taida saada suomesta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin mäkin oon ymmärtänyt, että siellä on ollut nyt joku jäätävä hulabaloo käynnissä. Multa Kicksin myyjä jopa ihan kysyi, että jouduinko kauankin odottamaan ja ylettyikö ne ongelmat mun tilaukseen. Sen sijaan jopa vähän yllätyin, että joulunpyhien aikaan tehty tilaus löysi perille näinkin nopeasti :-D

      Poista
  2. Mä just poistin mun klubijäsenyyden heiltä, kun kuulin niin paljon huonoa. Aiemmin sain uutiskirjeitä kotiin paperisina ja alennuskuponkeja - nyt sitten uudistivat hommat siten, että vain ne jotka käyttää vähintään 100€ /kk saavat noita, niin sanoin heille adios. Kicks ollut aina ihan ökykallis putiikki verrattuna vaikka sokokseen tai tokmanniin tms. Joten jatkossa kyllä ostan kosmetiikkani muualta. Kyllä mun viestiin vastattiin 4h sisällä, siks on ihme, että ne jotka tilanneet tuotteita - ei heille vastata.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla ei oo koskaan ollut mitään ongelmia Kicksin kanssa, eikä tuo 100€/kk -vaatimus mua juuri hetkauta, koska käytän meikkeihin mitä suurimmalla todennäkösyydellä paljon enemmän kuukaudessa :-D Lahdessa Kicksillä on myös huomattavasti parempi tarjonta tuotemerkkejä kuin Sokoksella ja täällä Sokos on samassa hintaluokassa Kicksin kanssa. Tokmanni taas on ihan eri luokkaa tarjonnaltaan ja kohderyhmältään. Jos haluan oikeasti paljon halvempia meikkejä, käytän ulkomaalaisia verkkokauppoja - Kicksiin menen halutessani asiantuntevaa palvelua.

      Henkilökohtasesti en oo viitsinyt provosoitua Kicksin viimeaikaisista ongelmista enkä muutenkaan usko boikotointiin. Viimeisin kohu matkan varrelle jääneiden toimitusten ympärillä on kaiken kaikkiaan hämmentävä, mutta tuskin ihan niin mustavalkoinen kuin yrityksen kehno kommunikointi asiakkaille antaa ymmärtää. Hyödykkeitä ja palveluja tarjoaville yrityksille näitä välillä kuitenkin käy.

      Poista
    2. Mä olen käyttänyt aina max 40€ kicksiin VUODESSA, joten toi 100€/kk tuntuu ihan kamalalta :D pitäähän sitä ruokaakin syödä! Ihastuin kyllä moniin meikkeihin mitä heillä on, mutta olen heillä paristi asioinut siten, että olen tarvinnu oikeesti apua ja molemmilla kerralla kusivat täysin. Ensimmäisellä kerralla menin ostamaan itselleni meikkivoidetta ja eräs myyjä joka oli ravannu solkussa turhan monesti, alkoi testaamaan tumminta meikkivoidetta itseensä ja yritti myydä sitä. Kunnes totesin, että tuo sävy on kyllä mulle tumma ja hän vaan "ai, en ajatellutkaan,haha!" .... ookkei O.o ja toisella kertaa kävin hakemassa kulmakynää, joka olisi mahdollisimman lähelle omaa väriäni ja mun kulmakarvat on luokkaa harmaat ja mulle yritettiin myydä mustaa. Siis __MUSTAA__. Siinä vaiheessa kyseenalaistin koko puljun, enkä ole sinne astellut kuin vain sillon, kun etin jotain tuoksua mitä ei muualta suomesta saa ja se vaan on pakko saada nyt.
      Muutoin mielummin kipitän Sokokselle bonusten kuvat silmissä :D

      Ja joo, Lahden Sokos ei kyllä ole kauheen iso, mitä nyt haaleasti muistan. On se saattanu muuttua sitten vuoden 2012 :DD

      Poista
  3. Voin itsekin vain kuvitella, kuinka verkkokaupan myötä kaikki "räjähti". He ei ehkä olettaneet sen olevan näin massiivinen asia, itsekin menin ihan sekasin kun kicksille tuli verkkokauppa :D Annan vaan myötätuntoa tällaisen keskellä. Monihan sai jonkun alekupongin sen takia, että paketin toimitus myöhästyi, joka mun mielestä kertoo hyvästä asiakaspalvelusta. Ajattelevat asiakkaita ainakin. Itse Kicks ei ole syyllinen siihen, että paketti myöhästyi - eihän ne henkilöt siellä toimita paketteja vaan yhteistyökumppani.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on kans kutina, että siellä ollaan Kicksin päässä tapahtuneesta oltu kaksinverroin hoomoilasina pettyneisiin asiakkaisiin verrattuna. Ja täältä heruu kans enemmän sitä myötätuntoa kuin vihaa, kun asiakkaita palvelevassa firmassa tulee välillä itsekin kuultua vaikka mitä, mitä pelkän kuluttajan näkökulmasta ei välttämättä tulisi edes ajateltua, että vois sattua.

      Valmistautuminen oli vähän köpöä tässä tapauksessa, mutta sopiihan sitä silti toivoa, että kämmistä opittiin jotain.

      Poista
  4. Kokemukseni verkkokaupasta on että hidasta toimintaa ja asiakaspalvelussa on katkoksia. Tilasin viime vuoden lopulla ja sain odottaa pakettiani melkein kuukauden. Olin yhteydessä asiakaspalveluun pari kertaa ja sieltä tuli automaattinen vastaus että palaavat asiaan pian. Ja vihdoin kun sain vastauksen että pakettini oli jäänyt tulliin. Ensimmäisessä viestissä oli -10% hyvitys kun paketin toimitus kestää yli 10päivää. Sitten kun sain vihdoin pakettini tuli uusi viesti että saatkin -50% yhdestä norm.hintaisesta tuotteesta. Voin tilata jatkossakin ehkä tai sitten menen myymälään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tästä keissistä lueskelinkin ikäviä kokemuksia. Saman murheen kohteena oli ilmeisesti kokonainen kontillinen toimituksia ja lopputulema on sittemmin jäänyt hämäränpeittoon - siihen tuolla aiemmin jo viittasinkin.

      Poista