BEST 5 UNDER 10€

18. helmikuuta 2017

IMG_78292

Vaikka mä nautinkin high end -kosmetiikasta ja tyyriimpien tuotteiden ostaminen on mun kaltaisen purnukkafriikin materiaalionnellisuustasolla aivan omassa skaalassaan verrattuna markettipoukkoiluun, löytyy mun kokoelmista muutamia aivan tajuttoman hyviä ja ennen kaikkea hinnoiltaan opiskelijaystävällisiäkin tuotteita. Ja kun me nyt on päästy tähän postaussarjojen makuun, niin ajattelin tuoda pihistä vs panosta -sarjan rinnalle tällasen pienen spinoffin, jossa listaan aina postauksittain viisi käytössä mahtavaksi todettua, arvoltaan alle 10 euron kosmetiikkatuotetta. Oli kyse sitten siveltimestä, huulipunasta tai kasvonaamiosta, aion suositella sitä teille, jos se on loistava ja jää kotimaan hinnoissa kympin alapuolelle.
  Ensimmäistä osaa varten valitsin vähän sekalaisen seurakunnan, koska en halunnut aloittaa tätä sarjaa mun jo ennestään useampaan otteeseen hehkuttamillani tuotteilla. Mitä hyötyä siitä muka olis, jos mä täällä hehkuttaisin Essencen kulmamaskaraa joka toisessa postauksessa? Meikkipuolelta valitsin kunniamaininnan arvoisiksi tuotteiksi GOSHin huultenrajauskynän (Nougat Crisp), Essencen silmämeikkiprimerin (Nude Rosé) sekä NYXin HD-poskipunan (Taupe), kun taas varsinaisten meikkien ulkopuolista osastoa edustavat tällä kertaa Real Techniquesin Setting brush -sivellin ja Ardellin Demi Wispies -tekoripset.

IMG_78492 IMG_78342

GOSH Velvet touch lipliner (6,90€)
Voidaan lähteä vaikka siitä liikenteeseen, että kyseessä on vedenkestävä tuote ja ensimmäinen huultenrajauskynä, jonka mä olen koskaan ostanut. Ja jonka olen sittemmin ostanut uudelleen ja uudelleen ja uudelleen... Koostumukseltaan sopivan pehmeä huultenrajauskynä jättää huulet nimensä mukaisesti samettisen pehmeiksi ja tuote pysyy paikoillaan läpi päivän pelastaen siinä samalla pahimmalta huulipunakatastrofilta, jos puolet varsinaisesta huulipunasta jää kahvikupin reunaan tai suutelukumppanin paidan kaulukseen. Saatavilla Sokoksista ainakin kahdeksassa eri sävyssä, mutta tämä 001 Nougat Crisp on ehdottomasti mun oma henkilökohtainen lempparini.

Pro tip: GOSHin huultenrajauskynä toimii erittäin hyvin myös huulipunan korvaajana! Se ei murustu huulilla syömisen myötä ja ainakin työpäivästä sen kanssa selviää hyvin vähäisillä korjauksilla.

Essence 2in1 Eyeshadow & Primer (3,49€)
Mä käytän tätä tällä hetkellä arkiprimerina säästellen vähän tyyriimpiä pohjustushelmiä tärkeämpiä tilaisuuksia varten ja mä olen ollut tähän ihan äärettömän tyytyväinen. Primerin koostumus on todella pehmeä ja sormea siinä pyörittäessä herää ensimmäisenä epäilys, voiko niin rasvaisenoloinen tuote todella pitää luomivärin paikoillaan läpi päivän, mutta niin se vain tekee. Kuin ihmeen kaupalla! Tästä on tarjolla kahta sävyä, tämä mun suosimani pinkihtävä 02 Nude Rosé sekä huomattavasti enempi keltaiseen taittava 01 Nude Beige. Kummatkin sävyt ovat todella vaaleita ja luovat luomiväreille tasaisen pohjan, josta värit miltei hyppii vastaantulijoiden silmille.

NYX High Definition Blush (8,50€)
Mun on tässä kohtaa pakko myöntää, etten ole koskaan käyttänyt mitään muita sävyjä NYXin poskipunista kuin tätä nimenomaista Taupe-sävyä, mutta sille on syynsä, miksi valitsin juuri tämän tämän nimenomaisen sävyn tähän postaukseen. Talvisin mä oon nimittäin kalpeuteni kanssa ruumiista seuraava ja mä niin tiedän, miten hankalaa tällaisen ihonsävyn kanssa on löytää the varjostussävy. Sellainen hailakan ruskea, joka ei ole liian lämmin, mutta joka ei myöskään näytä siltä, kuin olisin uittanut naamaani mutalammikossa. Ja tämä se on, NYXin Taupe-sävyinen HD-poskipuna. Toista samanlaista ei ole, ei niin yhtään missään. Päihittää Anastasiat, Smashboxit ja koostumuksensa ansiosta myös NYXin oman contour-paletin varjostussävyt mennen tullen. Tämän levittyvyyskin on siis ihan viiskauttaviis ja pysyvyys samaa luokkaa. 
  Kesällä on tietysti kiva tuoda lämpöä kasvoille enkä hevillä aio luopua Benefitin Hoola-puuterista kyseistä tarkoitusta silmällä pitäen, mutta punanenäisenä kalkkilaivankapteenina aavistuksenkaan verran lämpöiseen taittava sävy näyttää erityisesti talvisaikaan ainoastaan oranssilta. Tämän sävyn kanssa sitä ongelmaa en ole vielä onnistunut kohtaamaan.

IMG_78572

Ardell Natural Lashes - Demi Wispies (6-8€/pari)
Aah, nämä legendaripset. Kun totesin Ebay-ripset täysin hyödyttömiksi kapistuksiksi omilla sirrisilmilläni, hyökkäsin nettiin ja aloitin muutaman klikkauksen kautta äärimmäisen kauniin sekä pitkäkestoisen rakkaustarinan. Ardellin Demi Wispies -ripset ovat ainakin Lahden Kickseistä jatkuvalla syötöllä loppu, eikä syyttä. Kyseessä on aivan mielettömän kevyt ja kaunis malli, josta löytyy yhtä aikaa sekä näyttävyyttä että tietyntyyppistä luonnollisuutta. Minähän nyt joudun näitäkin vähän pätkimään ripsinauhasta, mutta toistaiseksi en ole löytänyt tekoripsiä, jotka löytäisi harmonian mun omien kikkuraripsieni kanssa ja joiden antama look ei olisi mun kasvoilla niin mielettömän väsynyt, kuten tekoripsien kanssa yleensä. Mä olen aivan mielettömän huono käyttämään tekoripsiä ja yleensä niiden kanssa tulee temppuiltua vain silloin, kun on pakko, mutta Demi Wispiesien ansiosta se temppuilu on edes asteen verran mukavempaa.

Pro tip: Näitä kannattaa metsästää ulkomaalaisita nettikaupoista ja Ebaysta. Itse löysin taannoin jenkkitoimittajan, jolta tuollaisen 4-packin saa kotiin toimitettuna alle kympillä, jolloin yhden ripsiparin hinnaksi jää vähän päälle pari euroa! Näitä on netti pullollaan, joten suosittelen ehdottomasti etsimään sen oman suosikkimyyjän tai -kaupan, jossei näitä kotimaisista hyllyistä tahdo löytyä.

IMG_78622

Real Techniques Setting Brush (9,90€)
Okei, tämä on jossain määrin vanha tuttu jo, mutta silti ehdottomasti paikkansa tässä listassa ansaitseva väline. Kyseessä on sivellin, joita totean joka ikinen aamu tarvitsevani ainakin kolme, sillä käyttötarkoituksia tälle on tullut keksittyä vaikka minkälaisia ja jokaisessa tehtävässään tämä suoriutuu loistavasti. Kärkeä kohden kapeneva ja muotokieleltään aavistuksen verran litistetty sivellin osuu niin poskiluun alle varjostuksia tehtäessä kuin siihen päällekin korostuspuuteria lisätessä. Suurpiirteisen ja luonnollisen silmämeikin teossa Setting Brush on myös ihan ykkönen, jos haluaa siirtymissävyn luomivakoon ja sen tienoille mahdollisimman pehmeästi. Kaiken huipuksi tämä jos joku toimii herkällä, silmien alle jäävällä iholla paremmin kuin mikään muu mun koskaan kokeilemani sivellin.
  Toistaiseksi mä olen halunnut pitää kiinni siitä agendasta, että mulla todella on 3-4 sivellintä yhdessä paketissa, mutta mun on ehkä pakko joku päivä hommata ainakin toinen samanlainen.

Löytyikö tämänkertaiselta listalta tuttuja suosikkeja? Onnistuiko järjettömät määrät opintotukiaan vuodessa meikkeihin tuhlaava naisihminen vakuuttamaan teidätkin siitä, että helmiä voi löytää myös pienellä budjetilla? Millaisia toivomuksia teillä olisi seuraavia osia varten?

15 kommenttia

  1. Olen haaveillut Urban Decayn primer potionista mutta en ole sitä vielä raaskinut hommata. Tuo Essence voisi lähteä kokeiluun. Ei ainakaan ole hinnalla pilattu.

    Tilasin juuri cocopandasta elämäni ensimmäiset The Balmin tuotteet Mary-Lou Manizerin ja Hot Mama-poskipunan,kun olivat niin hyvässä alennuksessa. En malta, että pääsen niitä hypistelemään:) Tuo Real Techniques voisi toimia juurikin tuohon Mary-Lou Manizeriin, kun en hirveästi pensseleitä omista muuta kuin poskipunasiveltimen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kieltämättä, eihän tuon Essencen ostamisessa varsinaisesti mitään menetäkkään, jossei itselle sovikaan :-) Mutta voin ehdottomasti suositella. Ja RT ehdottomasti kokeiluun Lou Manizerien kanssa!

      Poista
  2. Ite oon kärsiny samasta ongelmasta näin talvisin ton varjostusvärin suhteen. Mun ongelma ratkes kun ostin Essencen I <3 Nudes-luomivärin, en tullu ostaessa ajatelleeksikaan kuinka täydellinen varjostussävy se voikaan olla. Sävy on siis 05 My favorite tauping. Suosittelen lämpimästi ostamaan testiin, ei Essence-hinnoilla tee edes kauhean suurta lovea rahapussiin! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä itseasiassa just eilen kattelin sitä Tokmannilla, mutta kun en löytänyt testeriä, niin jäi vielä ainakin toistaiseksi hyllyyn. Eihän siinä paljoa olisi menettänyt, vaikka sokkona olisi ostanutkin :-D

      Poista
  3. Tuota NYXin Taupea pitäisi kokeilla taas uudelleen, mulla oli se joskus mutta jotenkin en päässyt sinuiksi. Nyt käytössä MUS:n Masai joka on kanssa oikein hyvä sävy tällaiselle kalmakalpealle kuten minäkin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä vannoin pitkään sen "vanhanmallisen" poskipunan nimeen, mutta nyt kun pääsin tämän HD-version makuun, on meno ihan eri :-D Ostin vielä RT:n poskipunasiveltimen, jonka avulla varjostukset taipuu arkimeikkiinkin oikein luonnollisina!

      Poista
  4. käytän kans kalkkilaivan kapteenina tota nyxin taupe poskipunaa ja on kyllä paras varjostusväri mitä olen itelle kokeillu! :) setting brush löytyy myös ja se on ihan paras korostuspuuterin levittäjä! käytössä mulla on juurikin mary-lou manizer

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on, ehdottomasti. Mulla myös setting brush tällä hetkellä ekslusiivisesti highlighteria varten, kun en ole ehtinyt pesemään siveltimiä pariin viikkoon (yöks) :-D

      Poista
  5. Hei Jenna! Sulla on kiva blogi. :) Minua kiinnostaisi, että kuinka paljon kosmetiikkaa tai muita arkielämän tuotteita valitessasi mietit niiden ekologisuutta/eettisyyttä/hiilijalanjälkeä? Ihan mielenkiinnosta siis kiinnostaa, että onko tollaisilla asioilla isokin painoarvo, en todellakaan halua tuomita, vaikka tämä kysymys aina helposti tulkitaankin tuomitsevaksi. Ihan puhtaasti kiinnostaa siis nuorten ihmisten ajatusmaailma tällaisiin asioihin liittyen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Otin aikanaan periaatteeksi jättää yhteiskunnalliset aihealueet pois blogista, mutta ehkä mä tähän voin jotenkuten vastata :)

      Näin logistiikkaa opiskelevana koen osaavani ottaa kulutustottumuksissani huomioon sellaisiakin asioita, joita "peruspulliainen" ei välttämättä tulisi koskaan edes ajatelleeksi. Mun opintoihin on kuulunut tutustua yhteiskuntavastuuseen toimitusketjun näkökulmasta, mutta siinä samalla tuli lueskeltua muutenkin aiheesta.

      Eettisesti tuotettu, kenties jopa kotimainen kosmetiikka saa tietysti aina hyvälle mielelle, mutta en kuitenkaan menetä yöuniani esimerkiksi MACin meikkejä tietoisesti ostaessani, sillä ihan yhtälailla syön lihaa ja mulla on jalassa tälläkin hetkellä UGG-saappaat. Se olisi musta vain naurettavaa, koska tiedostan olevani epätäydellinen tässä asiassa. Aina voi petrata ja pienikin vaiva on jo jotain, mutta en nostaisi itseäni jalustalle sen takia, että käytän ihonpuhdistuksessa kotimaista luonnonkosmetiikkaa.

      Kosmetiikan suhteen en siis ole turhan ehdoton, koska uppiniskainen realistisuus puskee läpi ja hyväksyn sen, että olen jossain määrin hyvin itsekäs kuluttaja, vaikka kuka tekisi mitä. Mulla on kuitenkin periaatteeni ja vaikka omistan paljon kosmetiikkaa, en neljänä kertana viidestä osta ihan mitä tahansa ihan millä verukkeella tahansa. En myöskään ymmärrä ehjien ja käyttökelpoisten tuotteiden roskiin heittämistä - aina ensin pitäisi mun mielestä ajatella, voisiko joku muu hyötyä siitä omasta hutiostoksesta.

      Sen sijaan elintarvikkeissa suositaan mahdollisimman pitkälle kotimaisia tuottajia/yrityksiä ja käyttötavaroiden/suurempien vaatehankintojen puutteessa käydään ensimmäisenä läpi käytettyjen vaihtoehtojen tarjonta. Nämä mun UGG-saappaatkin on ostettu Zadaan kautta. Osittain omista taloudellisista syistä, osittain eettisyyden takia.

      Poista
  6. Kiitos vastauksesta! Ymmärrän täysin sun kannan ja itse menen aika lailla samoilla linjoilla. :) Mukavaa kevättä sulle!

    VastaaPoista
  7. Moikka! Mainitsit noista irtoripsien lyhentelystä niin tulikin mieleen, että ootko kuulut Eyluren Fleur De Forcen ripsistä? Mallistossa on tosi monia eri malleja ja suurin osa on vähän lyhyehköjä ihan siis tarkoituksella kyllä, mutta sulle varmasti kävis ihan sellaisenaan? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon kuullut kyllä, oon seurannut Fleuria Youtubessa aika kauan jo :-) Mä en vaan sillä tavalla oo Eyluren ripsien suurin fani, niin ovat sen takia jääneet omaltakin osalta kokeilematta. Voishan niitä joskus tilata testiks jos vaikka Feeluniquelta tulis tilattua jotain muutakin!

      Poista
    2. Fleurin ripsii myydään kyl ihan oletkaunis.fi sivullaki

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne