SOME SUMMER FAVORITES

4. elokuuta 2015

Kesä ei ole ollut järin kesäinen ja se näkyy tossa heti kohta listattavissa kesän suosikkituotteissa ja -jutuissakin. Kävin läpi alkuvuoden suosikkeja aikasemmin keväällä ja ajattelin et kun nyt taas lähdetään lipumaan kohti seuraavaa vuodenaikaa, olis aika heittää kehiin parit kesän pelastajat!

IMG_1707

Kesä on kieltämättä ollut poikkeuksellinen, enkä osannut esimerkiks kesävaatteista valita yhtäkään ultimaattista lempparia, kun ei sellasia oo tullut käytettyä. Ekassa kuvassa näkyvät Converset on ainoat vaatetukseen liittyvät lempparit ja ne jalassa onkin viipotettu menemään niin naapurikuntiin tehdyillä grillausreissuilla kuin töissäkin. Sen sijaan oon mitä ilmeisemmin kunnostautunut varsinaisena puteliharakkana.

IMG_1727

Viime kesänä ostetusta Pan Stikistä tuli noin kuukausi sitten vihdoin ja viimein käytettyä hylsyn viimeisetkin tökötit ja hakuun pistettiin uusi markettipeitevoide. Puikkomainen peitevoide alkoi kyllästyttää jo joulun jälkeen, joten päätin katsella muunalaista tarjontaa ja eräänä iltapäivänä Sokokselta lähtikin sit mukaan Maybellinen Fit Me -peitevoide. Kyseistä purtiloa on muistaakseni kehuttu NARS-peitevoiteen "dupeksi", mutta mene ja tiedä sitten. Finnien ja punakkuuden piilottamisessa tää ei oo mitään peitevoiteiden aatelia jos yhdellä kerroksella tahtoo selvitä, mutta ah mikä aikaisten aamujen pelastaja ja tummien silmänalusten kirkastaja kyseessä onkaan! En oo pariin viikkoon käyttänyt meikkivoidetta ollenkaan, kiitos tämän.

IMG_1815

Kesän putsareina misellivedet on ihan ykkösiä. Parhaimmillaan ei muuta tuotetta ihonpuhdistukseen tarvitsekaan ja tämän L'oréalin Skin Perfection -miselliveden ansiosta oonkin saanut säästeltyä niin kasvovesiäni kuin kosteusvoiteitanikin syksyä varten. Edellinen mun käyttämä misellivesi haisi vähän omituiselle, mutta tämä versio on tuoksultaan huomattavasti neutraalimpi (ainakin omaan nenään) ja yks vanulapullinen riittää vallan mainiosti koko naaman puhdistamiseen!

IMG_1835

Ostin TIGIn Glaze Haze -seerumia ensimmäisen kerran viime kesänä ja sille tielle on jääty. Föönaan hiukset aina suihkun jälkeen ja lämpösuojan ohessa Glaze Haze on ollut latvojen pelastus. Etenkin kampaajalla heitetyn vaalennuskeissin jälkeen. Parasta mun mielestä on se, ettei seerumi pelkästään suojaa hiusta vaan myös lyhentää kuivausaikaa. Latvat ihan todella tuntuu kuivemmilta jo pelkästään tämän levittämisen jälkeen, kun hiustenkuivain ei ole vielä edes kiinni seinässä!

IMG_1851

Kesä on värikkäiden huulien aikaa ja miten tämä likka hyppelikään riemusta, kun randomkaupunkikierroksellaan astui Kicksiin ja huomasi Make Up Storen tuotteiden olevan -50% alennuksessa. Hetken mä siinä hyllyn edessä pähkäilin, että mitäköhän mä nyt tahtoisin mukaani ottaa ja todettuani kaikki jäljellä olevat kasvomeikit aivan liian tummiksi tai muuten väärän värisiksi, päädyin katselemaan huulituotteita. Huulipunista oli aika pelottavan näkösiä kappaleita jäljellä, mutta huultenrajauskyniä sen sijaan löytyi jos sun missä värissä ja ennenkaikkea avaamattomissa paketeissa!
  Palloilin vähän aikaa oikein tumman ja syksyisen burgundyn sekä tämän karkkipinkin välillä, mutta koska syksyyn oli silloin vielä pitkä aika, päätin jättää tummanpunaisen kynän kauppaan ja tepastelin kassalle MUS:in Strawberry Daiquirin kanssa. Ei jeeveli, mikä kesäväri! Kynä on ehkä aavistuksen verran kovempi, kuin mihin olen tottunut, mutta oikein kosteuttavan huulirasvan kanssa tämä toimii sellaisenaankin, ilman erillistä huulipunaa, todella hyvin.

IMG_1803

Lisää putsareita! Kesän tullen vaihdoin ripsivärini vedenkestävään eikä tuo edellä mainittu misellivesi tahdo mun täydessä kuosissa oleviin kulmakarvoihinkaan ihan iskeä, joten nappasin eräällä kauppareissulla mukaani Nivean Double Effect silmämeikinpoistoaineen. Enkä oo ennen kokenut samanlaista hellävarasuutta vedenkestävän meikin poistamisen yhteydessä!! Mulla on semiherkät silmät ja nuorempana kärsinkin tavallista useammin silmätulehduksista kuin mitä perusjantterit. Silmämeikinpoistoaineista mulle on jäänyt mieleen vaan kauhukokemukset teini-iästä, kun vanulapulla hinkkasin ja hinkkasin, silmää kirveli ja ripsiä tipahteli, mutta ripsiväri oli ja pysyi. Tai sitten ripsiväri lähti heti ensimmäisellä pyyhkäisyllä, mutta jälkeen jäi punoittavat ja ulkonurkista aristavat silmät. Tämä Nivea on aivan toista maata, koostumusta ja pesutilannetta voisi kuvailla melkeinpä pehmeäksi!

IMG_1751

Tarvitseeko jo aikaisemmin kokonaisen postauksen saanut ja edellisessäkin suosikkeja listanneessa postauksessa maininnan saanut Anastasia Beverlyhillsin Dipbrow Pomade erillistä esittelyä? Ei. Sen mä kuitenkin sanon, että parempaa kesämeikkiä kulmakarvoille ei ole! Aikaisempina kesinä on ongelmaks muodostunut etenkin puuterimaisten tuotteiden ja kynien kanssa ikävä leviäminen hien ja/tai aurinkolasien mukana. Dipbrow Pomade on ja pysyy paikoillaan koko päivän ja vielä yönkin, jos niin tahtoo.

IMG_1822

Mun uusin aluevaltaus kosmetiikan ja meikkijuttujen saralla on varmaankin siveltimet. Oon hiljalleen kartuttanut varastoani ja haaveilen päivästä, jolloin mulla olisi varaa muunmuassa Sigman suteihin. Toistaiseksi oon kuitenkin tyytynyt ihan vaan halppiskamaan ja viimesimpänä on postiluukusta tohon eteisen lattialle tipahtanut tämä Ebaysta tilattu stippling brushinakin tunnettu meikkivoidesivellin. Oon koittanut etsiä vastaavaa jo melko pitkään, koska levitystapa tällä kiehtoo ja niin monet Youtuben kauneusvloggaajat saa vastaavanlaisilla sudeilla ihan älytöntä jälkeä aikaan. Tositoimiin en oman siveltimeni kanssa vielä ole varsinaisesti päässyt, mutta dippailin tätä testimielessä jäljellä oleviin meikkivoidejämiini ja vähän sötkötin sitä leukaan sekä otsaan: kyllä muuten pelaa! Hyvin ja pitkään palvellut Beauty blenderini on todella saanut arvoisensa vastustajan, alle kahden euron meikkipensselistä.

IMG_1867

Vessankaapista ja meikkipussin sisällöstä päästäänkin sit vihdoin muihin aiheisiin. Mä rakastan erilaisten listojen ja selvitysten tekoa, jossei joku sitä vielä tiennyt. Yhtenä päivänä olin kiertelemässä Clas Ohlsonilla töiden jälkeen ja koitin etsiä antennikaapelia (meillä ei oo katsottu varsinaista telkkaria koko kesänä, kun antenni hajosi kesäkuussa). No, sopivan pituista kaapelia ei löytynyt, mutta mukaan lähti tämä vihko. Mulla oli sille just sopiva käyttötarkotuskin valmiina: tulevan bridezillan muistikirja. Kun korvien välistä pulppuaa ajatusta toisensa perään, katoaa hienoimmatkin ideat yhtä nopsaan kuin pälkähtävät mieleenkin. Nyt mulla on ideoita varten kirja, josta löytyy tähän mennessä alustavat vieraslista ja menu, about-budjetti, ideoita häiden instagram-tagia varten ja kiinnostavimmat juhlapaikat hintoineen kaikkineen. Mielenkiinnolla odotan, mihin kuntoon tää mun pieni kirjanen päätyy ens kesään tai häitä edeltävään viikkoon mennessä!

IMG_1911

Viimesimpänä, muttei todellakaan vähäisimpänä: kesän ykkössarja. Niinkuin kirjojenkin suhteen, en kesällä jaksa katsella mitään kauhean vakavaa tai intensiivistä tv-sarjaa. Viime kesänä katsoin Nannya ja Ylen "mummolääkärisalapoliisisarjoja" (kuten J niitä kutsuu), tänä kesänä on Netflixistä lähtenyt joka aamu pyörimään Bel Airin Prinssi ja sitä katotaan myös illalla ennen nukkumaanmenoa. Mä rakastan kasari- ja ysärisitcomeja. Frendit nyt on vähän turhan obvious, mutta edellämainittujen lisäks mun suuria lemppareita on Pulmuset, Tyttökullat, Pokka pitää ja Huonosti käyttäytyvät miehet. Toiset vihaa taustanaurua, mä en enää edes huomioi sitä mitenkään, kun oon näitä koko pienen ikäni katsonut.

Löytyykö meidän kesälemppareista samoja juttuja? Tbh tämmönen vuodenaikojen välein tehtävä suosikkien kertaus on ollut mulle huomattavasti mielekkäämpi tehdä, kun ei mulle loppupeleissä kerkeä vaivaisen kuukauden aikana kertymään lemppareita kokonaiseks postaukseksi asti. Mä klikkaan nyt kuitenkin Will Smithin mun läppärin näytölle pyörimään ja painun sen jälkeen maate - pahin flunssa on selätetty ja jälkeensä se jätti vain oikein kivan kuulosen viskibasson. Huomenna siis töihin!

15 kommenttia

  1. Pitäisköhän tota Dipbrow Pomadea vihdoin ostaa testiin, näin reilun puolen vuoden ihastelun ja pähkäilyn jälkeen...? :-D vaikuttaa niin superhyvältä, vaikka hinta kyllä vähän kirpaseeki!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maksaa ittensä moneen kertaan takasin, mä lupaan! :-D Tai ainakaan en vielä tunne yhtäkään sitä kokeillutta, joka ois linkassu sillä vesilintua heti kättelyssä. Vähän se kyllä vaatii totuttelua, jos siveltimellä kulmien teko on ihan uus juttu, mutta on se opettelu kaiken vaivan arvosta ;-)

      Poista
  2. Pitääkin pitää mielessä toi nivean silmämeikinpuhdistus tökö, mulla on tähän mennessä kaikki vastaavat tuotteet olleet tota sorttia että lähtee mutta jättää aran ihon ja suorastaan kipeän silmän jälkeensä..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehdottomasti! Toi kyllä mullisti mun meikkien poispesemisen ihan tyystin, eikä toi oo edes kallista. Jotain 5-6 euron tietämillä :-)

      Poista
  3. oisko linkkiä tohon siveltimeen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. http://www.ebay.com/itm/131163273439?_trksid=p2050601.m570.l4467&_trkparms=gh1g%3DI131163273439.N19.S2.M-30206.R1.TR1

      Toi on linkki, jonka kautta mä tilasin, mutta samanlaisia löytyy varmasti vaikka muille jakaa kun vaan pistää hakuun 'stippling brush' :-)

      Poista
  4. paljon tolle huultenrajauskynälle jäikää sit hintaa? jospa ois vielki alessa niin voisin käydä ostaa! hih :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oliskohan se nyt ollut jotain seitsemän euron luokkaa! Kannatta käydä kattomassa, mä sain sen käsityksen, että toi ale on käynnissä, koska MUS uudistaa tuotteidensa ulkonäköä ja myy vanhanmalliset pois :-)

      Poista
  5. Multa löytyy kans lemppareista tuo miselli-vesi, tosin Garnierin versiona :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli se Garnier aikasemmin ja en tiiä oliko se sit maanantaiversio vai kerkeskö menee vanhaks ja härskistymään, kun se haju kävi nenään ainakin viimeset puol vuotta naamaa sillä putsatessa. Toimivaa sekin tosin :-)

      Poista
  6. Vitsit tää sun blogi saa kyllä aina hyvälle tuulelle! Tääkin postaus oli ihan basictekstiä mut silti tämä ilahdutti suurenmoisesti :-)
    Oon ollu vakkarilukija jo monta vuotta mutta harvemmin tulee kommenttia pistettyä (ihan kun se ois jotenkin erityisen vaikee homma..)
    Mutta kuitenkin kiitos tästä ihasta blogista, jatka samaan malliin! Ja hääblogia odotellessa! Ootte superpariskunta, jotenkin niin ihanan tavallinen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eeikä, kiitti ihan sika paljon :-) Ja tosi jees kuulla välillä teistä vähän hiljasemmistakin vakkarilukijoista!

      Poista
  7. Oli pakko hierasta silmiä ton yhen kuvan kohalla. Onko toi sormus missä on noita kiviä ympäri sormuksen ostettu Valon Kultajousesta? Mulla on nimittäin samanlainen kyseisestä liikkeestä :D

    Toi Nivean silmämeikinpoistoaine on muuten jännä, kaikki kehuu mut mulla taas alkaa polttelee ja kirvelee silmiä ja silmänympäryksiä se :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kultajousesta kyllä, mutta Sykkeen liikkeestä :-) Tuo on mun kihlasormus.

      Oi että, sulla mahtaa sit olla ihan reippaasti aremmat silmät kuin mulla tai voithan sä olla jollekin ainesosalle yliherkkä! Oon kyllä huomannut vanulapun tekevän melkosen eron kokemukseen - semmoset "kiinniommellut" on silmälle paljon rujompia, kuin esimerkiks X-tran halvimmat pehmoset höttölaput :-)

      Poista
  8. SIIS HÄH! Mulla itelläni on ollu toi Nivean Double Effect käytössä jo monta vuotta enkä muita oo kokeillutkaan! :) Todella hellävarainen, kuten sanoit. Tolla lähtee niiiin hyvin oikeesti vedenkestävä meikki... Ja löysin kyllä pari muutakin omasta meikkipussista löytyvää tuotetta: Dipbrow Pomade (tämän käytössä edelleen opettelun varaa...) ja Stippling Brush (omani tilasin Bangerheadilta)! Itellä on muuten tuo misellivesi Garnierin versiona, ja ai että, sillä lähtee kyllä meikkivoiteet todella hyvin. Ite en mitään outoa oo hajussa huomannut!

    VastaaPoista

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne