BEDROOM UPDATE

4. heinäkuuta 2017

*Postaus sisältää affiliate-linkkejä

Meidän makuuhuone on ollut yksi iso murheenkryyni. Ensin sänky etsi paikkaansa, sitten murehdettiin yöpöytiä ja viimeisimpänä se on ollut sängynpääty, kun on aiheuttanut päänrapsutuksia. Kyseessä on DIY-projekti, jonka aloittamista mä olen pohjustellut miltei kaksi vuotta jo, mutta jota en vain ole saanut aikaiseksi työstää loppuun saakka. Siinä vaiheessa, kun totesin rakennustarvikemyymälän parkkarilla, ettei mun tarvitsemani vanerinpätkä yksinkertaisesti tule mahtumaan mun vanhempieni farmarin takakonttiin, heitin hanskat tiskiin ja annoin idean jäädä korvan taakse muhimaan. Oli keksittävä jotain muuta, jolla tuoda kodikuutta paljasseinäiseen makuuhuoneeseen.

IMG_0008 bedr IMG_0037-2
Prints here
Bedding here*
Cover duvet here*
Bedskirt here*

Pinterestiä selatessani bongasin idean kahdesta isosta taulusta sängyn yläpuolella. Ehkä vähän mälsää toteuttaa samankaltainen ratkaisu kahdessa eri huoneessa, mutta koti on meidän eikä kenenkään muun, joten häliäkö vällä. Selasin hyväksi todettua Deseniota useampana iltana töiden jälkeen ja mielessäni kävi kaikki mahdollinen maan ja taivaan väliltä. Kyselin J:ltä mielipiteitä erilaisiin taulupareihin, mutta melkein jokaisen kohdalla sain vastaukseni epäuskoisen nenän nyrpistyksen. Vaikka makuuhuone on tämänhetkisissä asumisjärjestelyissä vähän sellainen mun valtakunta, jossa J käy vain nukkumassa, halusin tässä asiassa ehdottomasti kunnioittaa hänen mielipidettään. Taulu tulisi kuitenkin tyypin puolelle sänkyä, johon mulla ei ole suurempaa tarvetta muuten kajota.

Yhtenä viikonloppuyönä mä sitten lopulta löysin sen, mitä olin pitkään etsinytkin. Meidän kaltaisemme herra- ja rouvataulut. Vintagetyyppiset patenttidokkarit lähtivät tilaukseen alta aikayksikön ja kumpikin meistä on nyt tyytyväinen lopputulokseen. Skeittaus on J:lle intohimo samoin kuin kosmetiikka mulle (vaikka tuo huulipuna sitä tarpeeksi kauan tuijottaessa alkaa muistuttaa jotain aivan muuta). Pohdin pitkään mustia kehyksiä, mutta lopulta nappasin Kärkkäiseltä mukaani valkoiset kehykset, sillä inspiroiduin noiden Ellokselta saamieni petivaatteiden vaaleasävyisyydestä ja harmonisuudesta. Näillä pärjätään ihan hitokseen paljon paremmin siihen saakka, että saan joskus aikaiseksi startata sen sängynpäätyprojektin ihan oikeasti.

IMG_0028 IMG_0020 IMG_0025

Seuraava projekti koskeekin sitten tuota mun ihan ikiomaa valtakuntaa makuuhuoneen nurkassa, mutta se todella saa odottaa häiden yli. Pöydän ja säilytysjärjestelmän uusiminen ei ole mikään helppo nakki, ei vaivannäön eikä lompakon näkökulmasta. Mä en myöskään ole vielä aivan varma, millä tavalla haluaisin tuota mun kaunistautumispistettä muuttaa, mutta sen tiedän, että homma tulee vaatimaan oman Ikea-reissunsa tai tavallista ankarampaa nettikirppareiden selaamista, sillä lasku- ja säilytystila eivät vain yksinkertaisesti enää riitä. Kodin sisustaminen, mikä ihana ikuisuusprojekti!

10 kommenttia

  1. Siis millaset taulut?:D hassua että teet postauksen aiheesta muttet kuvaa itse kohdetta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuossahan ne on, heti toisessa kuvassa..?

      Poista
    2. Multakin meni ihan ohi, kun oon tottunu jonkunlaiseen "esittelyyn" saaduista tuotteista, siis sellasiin suht tarkkoihin, mutta löytyhän ne lopulta pienen etsimisen jälkeen :-D jännä idea noissa! Toi skeittilauta varmasti kelpaisi avokilleni, sillä hän on sitäkin harrastanut siitä asti, kun oppinut käveleen, hyvä idea siis.

      Poista
    3. Nojuu, multa vaan loppu hyvät kuvakulmat kesken, kun vastakkaisella seinällä olevasta ikkunasta heijasti noihin niin pahasti :-D Mutta tarkotus olikin käydä kuvien kautta makkaria vähän yleisemmin läpi, asiaa mulla oli vaan lähinnä noista tauluista :-)

      Poista
  2. Tosi kaunis makkari :) ja aivan ihana lautalattia teillä!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kun olisikin lautalattia! Se on vain nätti laminaatti. Kiitos paljon :-)

      Poista
  3. Oi hei, mitä oot tehnyt tuolle Ikean lasipöydälle? Tuo marmorikuvio näyttää nätiltä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Päällystin sen lasikannen marmorikuvioisella dc-fixillä, kun kyllästyin jatkuvaan sormenjälkien putsaamiseen :-)

      Poista
  4. teillä on kyllä kiva sisustus!:)

    VastaaPoista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne