LATEST FAVES

12. maaliskuuta 2017

IMG_80632

Mä löysin viimeistelysuihkeiden jännän maailman noin vuosi sitten, kun NYX suuntasi tiensä Suomeen ja brändin Dewy-suihkeesta tuli osa mun meikkivalikoiman vakiokalustoa. Siitä on tultu jonkin verran eteenpäin ja kokeilussa onkin ollut vaikka minkälaisia suihkeita. MACin Fix+ on edelleen voittamaton monikäyttöisyytensä vuoksi mutta ehdottoman ykkössijan kiinnityksen suhteen on itselleen kaapannut Urban Decayn Chill-suihke.
  Erityisesti kuivalle iholle suunnattu suihke lupaa viilentää meikin pintaa ja pitää sen vastalaitetun näköisenä seuraavat 12 tuntia. En tuosta viilentävästä vaikutuksesta niin tiedä, ainakaan pitkässä juoksussa, mutta meikki todellakin pysyy paikallaan koko päivän. Tai ainakin tarvitun työpäivän ajan, mä kun tykkään pestä kasvot mahdollisimman pian kotiin päästyäni. Urban Decay koki myös pienen faceliftin tuossa jokunen kuukausi takaperin ja vaikka tuote pysyy edelleen mun mukana kuin peräpukama, on mun pakko myöntää, että uudistuneen tuotteen haju on jollain tavalla tosi etova vanhaan valkoiseen puteliin verrattuna.

IMG_80602

Jatketaan kuivaihoisen kosmetiikkafriikin rakkaudentunnustuksia. Oatifix lähti mukaan Helsingin reissulta tammikuussa ja tästä on tullut osa mun sunnuntairutiineja  tälläkin hetkellä istun sohvalla kaurapuurot naamalla. Mannerheiminkadun liikkeen miesmyyjä puhui mut niin ympäri tämän suhteen, etten millään voinut jättää viimeistä purkkia sinne jäävuoren päälle odottamaan seuraavaa kuivaihoista ottajaansa.
  Kyseessä on siis puuromainen tuorenaamio, joka sisältää kauran lisäksi tuoretta banaania, illipe-puun voita, vaniljaa, mantelia sekä kaoliinisavea ja lupaa rauhoittaa ja kosteuttaa herkän ihon talven armottomien pakkasten jäljiltä. Tuoksu on suorastaan huumaava, koostumuksesta tulee mieleen mun mummon itsetekemä piparkakkutaikina. Levitys on vähän hassua, kun kyseessä tosiaan on jääkaappikylmä tuorenaamio, mutta kyse ei kuitenkaan ole mitenkään ylitsepääsemättömästä toimenpiteestä. Naamio todella rauhoittaa ihon ja kosteuttaa sitä ihan todella syvältä käsin. Mä myös uskallan väittää maanantaiaamujen meikkioperaatioiden helpottuneen tämän ansiosta aivan mielettömästi!

IMG_80762

Mä olen metsästänyt täydellistä kasvoputsaria koko teini- ja aikuisikäni. Kuivan sekaihon kanssa se ei ole ihan niin helppoa ja kun syksyllä löysin Cliniquen 3-vaiheiset putsarisetit, tulin niiden loputtua todenneeksi, ettei mulla juuri sillä hetkellä ollut varaa investoida täysikokoisiin pakkauksiin. Sitten joskus palkansaajana ajattelin ehdottomasti tukeutua jälleen Cliniquen tuotteisiin, mutta vielä ainakin vähän reilut puoli vuotta opiskelevana nuorena naisena oli löydettävä jotain lompakkoystävällisempää. Philosophyn Purity osoittautui juuri sellaiseksi! 240 ml puteli löytyy ainakin Sokokselta ja Kicksistä vähän päälle parillakympillä ja tämä on kestänyt mulla nyt kaksi kuukautta, eikä tuotetta ole kulunut vasta kuin neljännes.
  Purity puhdistaa kasvot tehokkaasti eikä tämä emulsiomaisuutensa vuoksi jätä ihan niin hirvittävän kuivaa tunnetta jälkeensä kuin mitä joidenkin brändien putsareiden kanssa olen tullut vuosien varrella kokeneeksi. Tökötin haju on inhottava, mutta teho kuitenkin niin uskomaton, etten ihan lähiaikoina ole tästä luopumassa.

IMG_80792

Sain Too Facedin Chocolate Barin vanhemmiltani tuliaisiksi viime syksynä, mutta koska olin vasta ostanut Anastasian Modern Renaissancen, jäi suklaantuoksuinen kulttipaletti joksikin aikaa huomioitta. MR on edelleen rakas, mutta kun tammikuussa aloitin sangen rutiininomaisen toimistotyöläisen arjen, eikä laittautumiseen arkiaamuisin ole ihan mielettömiä määriä aikaa, löysin Chocolate Barin uudelleen ja se on ottanut paikkansa mun arkimeikissä käyttämieni tuotteiden joukosta.
  Erityisesti Salted Caramel, Milk Chocolate ja Semi-Sweet ovat kovassa käytössä, sillä niillä saa silmiin sopivasti syvyyttä ilman vahinkoöverimeikkausta. Levittyvyys on mahtava, pigmentti samaten ja kyllähän se ihan tavallinen keskiviikkoaamukin alkaa suklaan tuoksun ansiosta ihan eri fiiliksellä kuin että jos meikkaisi "ihan tavalliselta" tuoksuvilla luomiväreillä!

IMG_80682

Tämän kertainen suosikkipostaus todella keskittyi kosteuttamiseen, sillä viimeisenä kunniamaininnan saa ehdottomasti Klippoteketin Argan Oil -hoitoaine sekä koko muu Argan Oil -sarja. Mun vajaat pari vuotta sitten aloittamani vaalennusprojekti ei tehnyt hyvää mun ennestään niin jumalattoman liukkaalle ja liian hyväkuntoiselle hiuslaadulle, sillä vaikka pieni karheus oli mun tilanteeseen ihan tervetullutta, katsoo peilistä joinain aamuina sellainen pörröpää, että herkkämielisempi saattais säikähtää.
  Klippoteketin hoitoaine yhdessä saman sarjan hoitosuihkeen kanssa on tehnyt mun hiuselämästä hitusen verran helpompaa ja tuoksuu kaiken lisäksi aivan mielettömän hyvältä. Pesun jälkeen kuivuttuaan hiukset on pehmeät ja kiiltävät, mutta silti sen verran taipuisat, ettei letit liu'u ja valu olemattomiin tyystin omia aikojaan.

Erikoismaininnan saa Sibyllan valkosipulimajoneesi. Eilen Citymarketissa käydessäni kirosin hiljaa mielessäni, että pitikin sitten mennä ihastumaan siihen majoneesihyllyn kalleimpaan ja kaikista hankalimmin saatavilla olevaan purnukkaan, mutta ei mahda mitään, kun Lidlin Grillimaisteri-tuotteet ja sen myötä maailman paras valkosipulimajoneesi on talvikuukausien ajan jäähyllä. Mikäli siis olet valkosipulimajoneesin ystävä, suosittelen ehdottomasti kärsimään sen kuuden euron verran ja kokeilemaan Sibyllan majoa vaikkapa wingsien ja ranskalaisten kyljessä. Pala  tai, no, epämääräinen läjä  taivasta!

8 kommenttia

  1. Olipas kiva postaus :) Kiva nähdä vähä erilaisia tuotteita, tuntuu että joissain blogeissa ne samat tuotteet pyörii. Tuo oatfix lähtee kyllä kokeiluun! Tykkään kun blogisi on mennyt kosmetiikkahömppäiseen suuntaan (ei siis ole mitään vikaa muun aiheisissa postauksissa!) mutta kosmetiikka on myös lähellä sydäntäni niin tykkään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtavaa kuulla, että näille kosmetiikkahöpinöille on kysyntää :-) Mä kun kirjoittelisin kaikista mieluiten pelkästään meikeistä ja ihonhoidosta, mutta täytynee jossain määrin pitää kuitenkin lifestyle-teemaa yllä. Kiitos todella paljon!

      Poista
  2. Samaa mieltä että kosmetiikkajuttuja on aina kiva lukea, itsellänikin monta noista luottotuotteena! :) Oletko muuten kuullut londonlovesbeauty.com nettikaupasta, törmäsin siihen instagramissa ja siellä myydään paljon Anastasian,Loracin ja Tarten tuotteita mitä en oo esim Cultbeautyn sivuilta löytänyt. Mietin että oliskohan sulle tuttu kun muistaakseni ainakin Loracin paletti sulla oli

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, enpäs oo koskaan kuullutkaan! Pitää tutkia tuota vähän paremmin, ettei ole mikään jälleenmyyntiluvatta toimiva pulju. Mun Lorac on tilattu Amazonin kautta Jenkeistä :-) Kiitos todella paljon mielenkiinnosta!

      Poista
  3. Onko tuo sun mainitsema naamaputsari sellainen, joka pesee myös meikit kasvoilta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On! Se siinä onkin niin huikeeta, mikään muu puhdistusemulsio ei putsaa. Se on mulla nimenomaan meikinputsauksessa, pelkästään itsepintasimpiin ripsareihin käytän Nivean 2in1-meikinpoistoainetta :)

      Poista
  4. Jos maailman parasta valkosipulimajoa etsit, niin se löytyy lasipurkissa Lidlistä! Valkosipuli-mustapippurimajoneesia nimittäin, löytyy ainakin Pohjois-Suomesta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pippuri ei oo olleskaan mun kuppi teetä, joten vähän epäilen.. :-D Mutta se Lidlin Grillimaisterin valkosipulimajoneesi on ihan maailman parasta!

      Poista

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne