KENKÄKAAPIN KULMAKIVET

27. maaliskuuta 2017


*Yhteistyössä Ellos 
Postaus sisältää affiliate-linkkejä


Naureskelin eilisiltana Instagramissa, miten yksitoikkoiselta mun käytetyimpien kenkien arsenaali tällä hetkellä oikein näyttää. Muistan joskus teininä kokeilleeni niinkin villiä värivaihtoehtoa kuin vaaleanharmaata, mutta eihän siitä mitään tullut. Kyseessä oli Converset ja ne olivat olleet aivan tajuttoman kivannäköiset yhden mun tuttavan jalassa, mutta allekirjoittaneen räpylät eivät vaan jotenkin sopineet niihin. Enkä nyt tarkoita kokoa vaan sitä, että ne tuntuivat liian värikkäiltä tuttuihin valkoisiin Converseihin verrattuna.

IMG_83822 IMG_83572

Valkoiset Converset ovat siis kuuluneet mun kenkäkaapin vakiokalusteisiin jo vuosikaudet. Ensimmäiset taisin ostaa kymmenisen vuotta sitten enkä sittemmin ole kokenut hetkeä, etteikö mulla olisi noita legendaarisia koristossuja omasta takaa jalkaan pistettäväksi. Varrettomina tai varrellisina, vaikkakin tällä hetkellä omistan molemmat.
  Niinsanotut hienot kengät eivät ole koskaan sen suuremmin olleet mun juttu, pieni poikatyttömäisyys kun on varjostanut omaa tyyliä vuosikaudet. Lukion jälkeen löysin kuitenkin chelsea bootsit ja siinä missä kolme vuotta sitten omistin vain yhdet, jotka kulutin totaalisen loppuun parissa vuodessa, on mulla tätä nykyä jemmassa peräti kolmet erehdyttävästi toisiaan muistuttavat nilkkurit ja siihen päälle vielä samanlaista muotokieltä myötäilevät kumisaappaat. Tai siis kuminilkkurit. Pieniä eroja mun omistamissani nilkkureissa toki on ja niistäkin tietty pari on ylitse muiden arkikenkänä siinä missä toinen pari natsaa yhteen vähän fiinimpien asujen kanssa. Yksi pareista on varustettu puukorolla ja ne mä kiskon jalkaan aina kun haluan tuntea oloni tärkeäksi ja aikuiseksi, sillä korkojen kopina kovaa maata vasten saa mut tuntemaan oloni jotenkin hirvittävän naiselliseksi ja voimakkaaksi!

IMG_83712
Converse, Adidas Originals* (saatu), Nike

Pari vuotta sitten Conversejen rinnalle tulivat kaikenlaiset muut tennarit ja lenkkarit. Vielä vuosikymmenen alussa olin aivan varma, etten ikinä pistä 15 vuoden takaisesta muistuttavia sämpylöitä jalkaani, mutta niin vain Air Force -buumi vei mutkin mennessään.
  Mun pari vuotta sitten tilaamani Niken Air Forcet ovat valitettavasti päässeet vähän kulahtamaan, joten oli mun onneni, että pidempiaikaisen yhteistyökumppanini Elloksen* valikoimista löytyi kuin löytyikin pitkään hankintalistalla pyörineet Addun Superstarat. Kyseiset nostalgiapärinöiden nostattajat ovat päässeet ulos vasta muutamasti, sillä mun päivittäinen työmatka pitää sisällään melko märän, jäisen ja koirankakkaisen metsäpolun, mutta mä olen siitä huolimatta koonnut mielessäni jo ties vaikka kuinka monet asukokonaisuudet näiden tennareiden ympärille!
  Mun tennarivarasto on siis todella valkoinen ja pidän tällä hetkellä omistamiani nauhalenkkareita ja -tennareita oman kenkävarastoni kulmakivivnä. On kieltämättä hassua ajatella, miten paljon mun tyyli on muuttunut ja vaihdellut vuosien varrella, mutta valkoisista tennareista en ole luopunut missään vaiheessa. Ajaton ja tyylikäs valinta, ehdottomasti!

IMG_83542

Kaiken kaikkiaan tykkään hankkia kenkiä, joiden jalkaan kiskomista ei tarvitse sen suuremmin ihmetellä tai miettiä, että sopiiko ne nyt sen hetkisen asun kanssa vai ei. Mun tyyli on vuosien varrella ajautunut siihen pisteeseen, että tässäkin postauksessa esiintyvät kuusi kenkäparia sopivat melkeinpä minkä tahansa mun asun kanssa. Sisältyi siihen sitten hameenhelma ja sukkahousut tai repaleiset farkut ja kollari  näistä kuudesta kenkäparista löytyy varmasti sopiva vaihtoehto, ellei useampikin! Voinee olla, että mä olen edelleen tuhannen hukassa pukeutumiseni kanssa ja se tulee muuttumaan mun elinaikanani vielä ties kuinka moneen kertaan, mutta kenkien suhteen mä olen ehdottomasti löytänyt sen oman juttuni. Simppeliä ja väritöntä  ei ollenkaan niin huono juttu, kuin miltä kuulostaa!

Mites te? Iskeekö simppelimpi kenkälinja vai löytyykö jonkun kenkäkaapista kenties useammat Minna Parikan puputennarit?

6 kommenttia

  1. Samaistun niin hyvin siihen sun ig kuvaan, mulla vaan melkein kaikki kengät on mustia :D Joskus yläasteella käytin punasia tennareita ja ei kyllä enää tulis mieleenkään laittaa jalkaan mitään niin värikästä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha :-D Mulla oli joskus yläasteaikoina violetin eri sävyissä hehkuvat Vansit, ne oli ihan törkeen päheet. Nykyään tuskin enää laittaisin jalkaani.. :-D

      Poista
  2. Vitsit, miten kiva postaus! Itsekin oon tällä simppelimmällä linjalla kenkien suhteen, on kiva nimenomaan olla varma et kengät sopii useamman asuyhdistelmän kanssa ;) Tosin tänä kesänä oon myös aatellu hankkia yhet yksityiskohtaiset ja "erilaiset" slip on tennarit :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos todella paljon, kiva kuulla! :-) Mäkin aina suunnittelen vähän erikoisempien kenkien ostoa, mutta jopa neonväriset juoksulenkkarit on mulle liikaa.. Ehkä taas jonain päivänä :-D

      Poista
  3. Minä ite en siedä tolppakorkojen kopinaa :-D Joskus ostin sellaset, mut hitto miten hermoja raastavaa se on "kopkopkopkopkop". Tykkään eniten tennareista, tai ehkä lenkkareista - air maxeista. Mulla on polvivamma ja consseja en sen takia voi käyttää. Yhdet timberlandin kiilakorot löytyy ja siihenpä se melkein jääkin. En omista kun parit kengät ja niillä pärjään hyvin - en yhtiäkään nilkkureita. Musta ei oikeen revi naisellisuutta, sillä oon tosi mukavuuden haluinen :-D parikan puputennarit oon myös omistanu, mut oli tosi huonot jalkaan ja se hinta on järkyttävä! Sekä vähän ristiriitasta että "nahkaiset puputennarit"..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täällä oli myös hetkensä, kun en ymmärtänyt sitä kipsutusta yhtään, mutta nyt kun ne pistää jalkaan, tuntuu että työharjoittelussakin voisi rökittää vaikka minkälaisen ison ulkomaan pomon :-D Mä pysyttelen myös tutuissa ja turvallisissa malleissa ihan senkin takia, etten jaksa muotouttaa uusia kenkiä jalkaan. Kunnon korkokenkiin tuskin totun koskaan...

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne