RYYSYISTÄ RIKKAUKSIIN — TAI AINAKIN TOIMISTOVAATTEISIIN

17. tammikuuta 2017

*Yhteistyössä Ellos
Postaus sisältää affiliate-linkkejä
IMG_7163
Vaaterekki Ellos*
IMG_7125
Harmaa neuletakki Ellos*
Mulla on takanani aivan hullu viikko. Sunnuntai oli ensimmäinen päivä viime viikolla, kun olin kotona valosan aikaan eikä mun tarvinnut mennä mihinkään. Otin siitä siis kaiken irti ja hoidin muutamat kotona odottaneet rästihommat pois alta ja iltaa kohden hemmottelin itseäni suklaajäätelöllä sekä lauantaina Helsingistä ostamallani Lushin tuorenaamiolla. En tosin osannut nukkua pitkään, jota odotin ehkä kaikista eniten kuuden aikasen herätyksen jälkeen, mutta eipä se mitään. Ainakin sain jotain työharjoittelun ulkopuolisia juttuja aikaiseksi.
  Mennyt viikko oli käänteentekevä myös siinä mielessä, että sain vihdoin järjestykseen yhden tämän kämpän jäätävimmistä hyrskynmyrskyistä, jota vaatekaapiksikin kutsutaan. Koska J hengailee meidän vaatehuoneessa nörttiromujensa kanssa, jäi mulle tähän asuntoon muuttaessa vaatteiden säilytystä varten kämpän ainoa ja melkolailla piskuinen vaatekaappi ja kun mä nyt ostin uusia, vähän toimistokelpoisempia vaateparsia työharjoittelua varten, en oikein välittänyt survoa niitä tuon hävityksen kauhistuksen uumeniin. Tilasin siis yhteistyön merkeissä Ellokselta aivan tajuttoman siistin vaaterekin*, joka sopii meidän makuuhuoneen nurkkaan kuin nakutettu!

IMG_7186 IMG_7135

Mä en tiedä, kuinka moni muistaa yhtään mitään mun lukioaikaisesta pukeutumisesta, mutta etenkin ko. opinahjon loppupuolella ja heti lukion jälkeen bleiserit sekä muut sellaiset smartkasuaalit vaatekappaleet oli ihan mun juttu. Vielä ammattikorkean alkupuolella omistin jos jonkinnäköistä kauluspaitaa ja viihdyin sellasessa stereotyyppisen liiketalouden opiskelijan univormussa, mutta pikkuhiljaa se sitten jäi. Tilalle tulivat jättiläismäiset neuleet, reikäset farkut ja toisinaan näytin jopa vähän kodittomalta, kun ei enää jaksanut panostaa pelkkiä luentoja varten. Myös uuden kuntosaliharrastuksen myötä sporttisuus nosti päätänsä meikäläisen vaatevalinnoissa. Ei ollut eka eikä toinen kerta, kun Niemen kampuksen vieressä asuessa heräsin varttia ennen lähitunnin alkua ja mun aamurutiinit sisälsi vain hammaspesun ja pipon kiskomisen syvälle päähän.
  Kyllähän siitä sit pikkuhiljaa edettiin taas kohti sitä bisnesopiskelijaa ja erityisesti mun toisen opiskeluvuoden alkupuolella herännyt mielenkiinto kosmetiikkaa kohtaan teki paljon. Ei tuntunut oikealta tällätä naamaa viimesen päälle ja vetää vaatekaapista päälle ensimmäisiä käteen osuneita rytkyjä. Vielä kun osaisin laittaa tätä mun harakanpesää, joka on tällä hetkellä väriltään ei mikään.

IMG_7129 IMG_7155

Ei toi mun garderoobi edellenkään ole lähelläkään abivuoden meininkiä, mutta joulun jälkeisissä alennusmyynneissä kierrellessäni mulla oli kuitenkin selkeä tavoite ja värimaailma, jonka mukaan valkkasin vaatekappaleita sovitukseen. Löysin kuin löysinkin todella mukavat ja lahkeesta kapenevat suorat housut sekä nätisti istuvan, vähän rennomman kauluspaidan. Ainoastaan täydellinen neuletakki tuotti päänvaivaa, kun sellaista ei tahtonut löytyä mistään, mutta onneksi Ellos tuli tässäkin kohtaa apuun ja rekin kyljessä kotiin saapui myös pehmeä paketti*.
  Oon tässä nyt viimeisen vuoden päivät kartellut vaateshoppailua, koska mulla ei ole minkäänlaista käryä omasta vaatekoosta (Cubuksessa päälle menee heittämällä 38, henkkamaukalla 42-koon kauluspaidasta kiinni ylettyi ainoastaan ylin nappi) ja inhoan sovituskoppirumbaa. Etenkin talvella. Kun hiukset menee ihan sähkösiksi ja tulee vaan hiki, kun on useampi vaatekerros päällekkäin, mitä riisua ja pukea takaisin päälle. En kuitenkaan missään nimessä kadu sitä, että otin itseäni niskasta kiinni ja kokosin tuollaisen hyvän pohjan "toimistopukeutumiselle". Mä kuitenkin opiskelen liiketaloutta ja hyvin suurella todennäköisyydellä tulen tekemään elämäntyöni toimistossa, johon ei oo se kaikista loistavin idea mennä niissä reikäsissä farkuissa ja nuhjusissa tennareissa. Mulla ei vielä ole resursseja saati kiinnostusta satsata kestävää kehitystä puoltaviin valintoihin, kun oma tyyli on muutenkin vähän hakusessa, mutta tästä on hyvä lähteä liikkeelle. Seuraava investointi taitaakin sitten keskittyä silityskamppeisiin.

Mites muut... Onko vaatekaappi ihan mahdoton pitää siistinä? Musta on sinänsä hullua, että oma pääsee siihen kuntoon, missä se tälläkin hetkellä on, koska käytän sen sisältöä niin vähän. Käytössä olevat vaatteet kiertää lähinnä pyykkikorista pesukoneeseen ja kuivausnarulta käyttöön, vaatekaapin seiniä koskaan näkemättäkään. Mutta ehkä meillä kaikilla on salaisuutemme, mun luurangot löytyy ihan kirjaimellisesti kaapista.

14 kommenttia

  1. Kiva postaus :) Oma vaatekaappi pursuilee aina yli, vaikka kuinka yrittäisin pitää sitä siistinä, ja viedä turhia vaatteita kirpputorille. Tällä hetkellä itselle on haastavinta löytää oma tyyli, ja näin ollen mulla onkin vähän kaiken tyylisiä vaatteita kaapissa, mikä edesauttaa kaaoksen syntymistä. Haluaisin pukeutua kauluspaitoihin ja bleisereihin, mutta se tyyli ei vain jotenkin tunnu sopivan mulle millään, vaikka kuinka oon yrittänyt.
    ps. Aivan superihana toi blingbling-kaulakoru!! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Bleiserityylin ylläpitäminen on kieltämättä vähän hankalaa, kun on pari vuotta pukeutunut (ehkä vähän liiankin) mukavasti :-D Mulle se on silti jotenkin hirveän luonteva tapa pukeutua, mutta ihan yhtä jees on löllövillikset ja converset. Erittäin haastavaa tämä oman tyylin kehittyminen siis täälläkin...

      Poista
  2. Onko toi vaateteline tukeva? Näyttää mukana kompaktilta, mutta pysyykö pystyssä, mahtuuko siihen riittävästi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtuu riittävästi, todellakin! Mulla killuu siinä nyt yhteensä 20 henkaria, joista noin puolessa on jotain roikkumassa ja vielä menis vaikka kuinka, mutta mä en omista henkarissa säilytettäviä vaatteita niin paljoa :-D

      Mä kans epäilin rekin tukevuutta, mutta kasausvaiheessa tonne rungon jalkaosiin sujautetaan vähän painavempia metalliputkia, jotka pitävät huolen siitä, ettei rekki kippaa kesken vaatteiden selauksen. Ei tossa tietenkään ihan miten vaan voi kiikkua ja joku painoraja kyllä on, mutta luonnehtisin tuota paljon tukevamman oloiseksi kuin Jyskin tai Ikean halppisrekit on - tuolla hinnalla sietääkin olla.

      Poista
  3. Ite myöskin liiketalouden opiskelijana ja toimistotyötä tekevänä oon ihan hukassa oman vaatekaapin kanssa! Tiedän, että viihdyn parhaiten kauluspaidoissa, bleisereissä ja hameissa, mutten löydä sellaisia täydellisiä ja siitä kun oon tarkka. Sitten kun hommaan yhdistää vielä ympärivuotisen pyöräilyn niin johan on vaatekatastrofit kasassa. :-D Mistä kaupasta muuten löysit housut? Ostin kesällä Mangosta mukavat beiget toimistohousut, jotka rupesivat leviämään heti polvista enkä niitä enää viitsi käyttää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Talvi on ehdottomasti se kaikista hankalin aika täälläkin, kun mä joudun joka aamu rämpimään muutaman sata metriä pimeässä metässä - toisinaan myös umpihangessa -jos halajan busseilla töihin opiskelijahinnoilla :-D Oishan se nyt ihan tyhmää, jos elämä ois liian helppoa ja voisin käppäillä tohon kämpän edessä olevalle bussipysäkille, joka nyt vaan sattuu olemaan kunnanrajan väärällä puolella...

      Housut löytyi Ginasta! Niitä taitaa olla parissakin eri värissä, mutta ite otin tutut ja turvalliset mustat. Hinta oli 29,95, vyötärö on pelkäällä kuminauhalla, mutta edessä olevat laskokset tekee niiden yleisilmeestä siistin ja materiaali on tosi mukava päällä. Vastaavia kangashousuja on yleensä ihan kamalaa ostaa, kun mulla on nämä astetta messevämmät pohkeet..

      Poista
  4. Tuo vaaterakki tosiaan näyttää sopivan ihan täydellisesti tonne! Mullakin on pieni vaatekriisi menossa, kun oma tyyli on vielä hakusessa enkä haluais näyttää ihan typerältä. Just varsinkin pyöräilessä on vähän vaikea pukeutua supersiististi :-D

    http://olderthanyesterday.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi pyöräilykriisi on kyllä niin tuttu :-D Ite pyöräilin kevään ja kesän joka paikkaan ja vaikka sillon on helpompi pukeutua, niin oli se silti toukokuussa vähän tuskasta lähteä iltavuoroon, kun lähtiessä oli ihan mielettömän lämmin ja illalla kotiin konkeloidessa oli iho ihan kananlihalla... Mut on se pyöräily silti niin jees, et pakko varmaan taas vaihtaa bussikortti pyörään heti kun oma mukavuudenhalu sen sallii!

      Poista
  5. Ihanan näköistä, tuo vaaterekkikin tosi tyylikäs! Mulla perusrekit Ikeasta eikä niissä kyllä mitään vikaa ole, mutta onhan tuo vähän fiinimmän näkönen haha! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kans "kaiholla" muistelin tätä uutta kasatessa, millasen viritelmän omistin vielä kotona asuessa :-D Jyskin vaaterekit ei ollu sillon sieltä kauneimmasta päästä, vaikka hyvin asiansa ajoikin...

      Poista
  6. Tosi upea ulkoasu blogillas ja kuvat ovat aivan mahtavia! Vaatekaappia on kyllä mahdoton pitää siistinä, siihen ei vaan jaksa koppeutua kun aina jokin paikka on huonosti :D
    https://mahdollisestiehka.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos todella paljon! :-) Se on kyllä oikeesti sellanen asia, jonka siistiminen on viimesenä mielen päällä, jos on luppoaikaa :-D

      Poista
  7. Mäkin pukeuduin joskus lukiossa bleisereihin, mutta nyt kun olen opiskellut oikeustiedettä ja päässyt todistamaan toinen toistaan muodollisempia asuviritelmiä kanssaopiskelijoideni päällä, niin on tullut halu erottua joukosta ja pukeutua omaperäisemmin. Nykyään en voisi kuvitellakaan kiskovani päälle jotain kauluspaitaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voin vaan kuvitella :-D Ei mustakaan jakkupukunaista saa tekemälläkään, mutta onneks vähän kevyemmät versiot istuu itelle oikein hyvin. Ja kun bleiserit alkaa ahdistaa, on se villatakki ihan hyvä vaihtoehto!

      Poista

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne