BUCKET LIST FOR 2K16 - Miten meni noin niinku omasta mielestä?

4. tammikuuta 2017

20161


 En jätä mitään koulutehtäviä kesäksi roikkumaan. Haha, niin vissii. Mulla roikkuu edelleen yks etätehtävä syksyltä 2015, koska se on vaan niin hemmetin epämielenkiintonen työstää.

 Vietän enemmän aikaa perheen ja isovanhempieni kanssa. Tästä mä oon mielestäni onnistunut pitämään todella hyvin kiinni. Viimeisimpänä mieleen on jäänyt erityisesti joulu, joka vietettiin ihan kaikessa rauhassa perheen kesken. Myös mun papalle keväällä sattunut haaveri lisäsi isovanhempien luona vierailuja entisestään. 

 Keksin yhdessä Jn kanssa jotain meidän olohuoneen tyhjään nurkkaan. No kyseinen nurkka on kyllä täytetty, mutta toiselle puolelle olohuonetta ilmesty sen myötä uusi tyhjä kohta.

Pidän keittiön niin puhtaana kuin mahdollista enkä anna tiskien kerääntyä. Aika tiukkaa faktaa menneeltä vuodelta. Pari hassua lipsahdusta on päässyt käymään, mutta kyllä me ollaan silti otettu meidän tiskikoneesta ihan kaikki hyöty irti.

20163

♥♥ Hellin ja hemmottelen Ronttia niin paljon kuin eläköitynyttä karvakorvaa vaan voi helliä ja hemmotella. Vähän kuten ounastelinkin, kesä 2016 jäi meidän Rontin viimeiseksi, kun syyskuussa heitettiin rakkaalle perheenjäsenelle äärimmäisen vaikean, mutta silti oikean päätöksen myötä hyvästit. Hönttivönttinen sai kyllä niin paljon rakkautta ihan meidän koko perheeltä viimeisten 9 kuukautensa aikana, etten millään voi sanoa luvanneeni ihan päin mäntyjä.

♥ Kasvatan hiukset taas pitkiksi. Hiekkablondeja en saanut, kun menin ja värjäsin koko pään jollain kahvikaramellisävyllä, mutta kyllä näihin on ainakin 15 senttimetriä tullut lisää pituutta vuoden aikana!

Koitan vastustaa kiusausta suhata hissillä ees taas nyt kun meillä sellainen rappukäytävässä taas on. Mä olen kuitenkin suomalainen. Jos naapuri tulee mun kanssa yhtäaikaa alaovesta sisään ja menee hissiin, mä kävelen rappuset ihan mielelläni. Pidin tästä siis suhteellisen hyvin kiinni. Kerran meinattiin jäädä J:n kanssa jumiin meidän hissiin, joten se kirvoitti rappujen käyttöön entistä enemmän.

Oman alan kesätöihin heti vapun jälkeen! Ja kissanviikset! Pääsin tekemään etäisesti oman alan töitä, mutta kyllä toi mun nykyinen osa-aikanen taitaa olla enempi restonomin kuin logistiikkatradenomin hommia, vaikka työstäni tosi paljon pidänkin...

Processed with VSCO with hb2 preset
♥  Haluan kehitellä jonkinlaisen rytmin ja tietyn postaustahdin. Hemmetin hieno postaustahti Hermanni.

♥  Haluan tänä vuonna jakaa menojani myös teidän kanssa ja kantaa kameraa mukana humattavasti useammin. Vaikka multa löytyis se kilon kevyempi kamera tätä nykyä, on sen mukana kantaminen edelleen ihan luokattoman hankalaa. Mutta on se sentään ollut mukana vuoden merkittävimmissä riennoissa, mitä nyt unohdin Budapestiin lähtiessä laturin kotiin ja akku loppui ekan päivän aikana.


 Säästän tukuittain rahaa häitä varten yhdessä J:n kanssa. Success! Häähankinnoissa on muutenkin edetty ihan kivasti vuoden aikana, nyt ois vielä viimenen vajaan 8 kuukauden spurtti edessä.

Koitan kehittää tota mun vielä lapsenkengissä olevaa meikkivarastoani toimivaksi kokonaisuudeksi. Jooh... Tästä aiheestahan voi käydä lukemassa edellisen postauksen. Toimivasta en tiedä, mutta kattava se ainakin on.

Varaan ajan hammaslääkäriin ja hoidatan purukaluston kuntoon valkaisukokeiluja varten. Hammaslääkäripelko vei voiton tälläkin kertaa, onneks oon keskittynyt suustani huolehtimiseen kuitenkin sen verta hyvin, että mitään hälyyttävää ei vuoden aikana pitäisi olla tapahtunut.

 Ostan hääpuvun itselleni. VOI KYLLÄ JA SE ON TÄYDELLINEN!

20164
Juon paaaaaaljon enemmän vettä päivittäin. Itseasiassa saan juosta tätä nykyä vessassa ihan jatkuvasti, kun vettä menee ainakin se puolisentoista litraa päivittäin.

Alan todenteolla hakea harkkapaikkaa. Huomenna allekirjoittamaan harkkasopimus ja setvimään aloitusajankohtaa vähän tarkemmin, jaiks!

Pistän myös hääblogin käyntiin ihan tosissaan. No ainakin vähän paremmin kuin toissa vuonna.

♥Karsin vaatekaapista ihan kaiken turhan pois ja koitan työstää siitä huomattavasti toimivamman kokonaisuuden.  Kyllähän sitä tuli karsittua ja musta on muutenkin kuoriutunut hiljalleen maailman laiskin vaateshoppailija, mutta edelleen mun vaatekaapissa on liikaa niitä hiusvärin tahraamia reikäpaitoja.

♥ Herään ja käyn nukkumaan aikaisemmin. Myös vapaapäivinä. Oon sinänsä yllättynyt tässä kohtaa, sillä mä oikeasti herään myös vapaapäivinä 9-10 aikaan ihan automaattisesti. Mutta vasta ensimmäisen kerran. Ei ole nimittäin mikään uusi juttu, että nukahtaisin uudelleen ja heräisin seuraavan kerran kahdelta iltapäivällä.

20166

♥ Tutustutetaan mun ja J:n vanhemmat keskenään.
 Eeeeei onnistunut vielä tänäkään vuonna. Sen kerran kun meidän äidit olisi ensimmäisen kerran tavanneet, tuli mun äidille jotain muuta pakollista. Ehkä häissä sitten...

♥ Neulon mun vuosi sitten aloittamani viltin loppuun. Purkasin sen viltin ja aloitin semmoisen pallorahin väsäämisen samasta langasta. Rahi on edelleen keskeneräisenä eteiskaapin ylähyllyllä. 

♥ Katson kasan aloitettuja TV-sarjoja loppuun. Taaaaaai sitten aloitan kasan uusia sarjoja ja jätän myös ne kesken... Full house, Reign, Gilmore Girls, The Crown, Gotham nyt ainakin alkuunsa. Mutta kyllä mä sain sarjoja päätökseenkin, jotka tosin nekin on sellaisia, että uusia tuotantokausia on vielä tulossa ties kuinka monta.

♥ Opettelen tekemään mummon piimäjuustoa. Satuin muualle sillä hetkellä, kun mummo opetti piimäjuuston salat mun äidille ja pikkuveljelle, mutta oli se niin hemmetin hyvää, että tänä vuonna on ihan pakko koittaa saada aikaseks opetella!

Oon ihan hitoiksee onnellinen J:n puolesta, kun hän valmistuu unelma-ammattiinsa loppuvuodesta. Voi todellakin! Tietysti opintojen päättymisen ja työpaikan löytymisen välillä yleensä koettava ahdinko on todellinen tällä hetkellä, mutta ei sen niin väliä, kun toinen sai paperit kouraan omalta unelma-alalta.

Mitä mä sitten opin vuonna 2016, niin sen, ettei tämä vuosi sisällä yhden ainokaista lupausta tai tavoitetta. Häissä ja valmistumisessa on mulle ihan tarpeeksi ajateltavaa ilman sen suurempia ennestään tehtäviä liirumlaarumeitakin. 

8 kommenttia

  1. Ohoh, eikö sun ja J:n vanhemmat ole tavanneet? :D Haha, jotenkin hauskaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu ei :-D omastakin mielestä aika uskomatonta, mutta tässä kuuden ja puolen vuoden aikana ei vaan oo tullut vastaan sellasia tilanteita, et he olisivat voineet tavata ja sellanen väkisinväännetty tapaaminen taas ei yksinkertasesti vaan nappaa :-D

      Poista
  2. Tän postauksen otsikon lukiessani muistin et tein itekkin jonkunlaisen bucket listin vuoden alussa ja kirjotin ne vihkoon ylös. Mutta kuinkas kävikään, en oo varmaan 10 kuukauteen avannutkaan sitä vihkoa saati muistanut sen olemassaoloa :DDD No pitää kattua onko vahingossa tullu tehtyä juttuja siltä listalta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon kans koko listan antanu olla vaa, asiat on tapahtunu ihan omalla painollaa :-D Mut se tässä kai on ollukki niin hauskaa, kun listaus on tyystin unohtunut vuoden aikana!

      Poista
  3. oikeesti super outoo että teidän vanhemmat ei oo tavannu, mulla on ollu pari ns. vakavampaa suhdetta ja kummassakin vanhemmat on tavanneet keskenään. jopa mun exän (joka on tosiaan nykyään mun kaveri) ja mun vanhemmat on vieläkin tekemisissä ja hyviä ystäviä, mikä ei haittaa mua ollenkaan koska ne on niin mukavia ja tärkeitä myös mulle. muuten, tuli tästä listasta mieleen että ite ajattelin kirjotella ylös tän vuoden tavoitteita ja tehdä myös seinälle jonkunlaisen vision boardin, koska se kuulemma auttaa... kyllähän se kuulostaa loogiselta, että kun näkee joka päivä tavoitteensa niin myös alitajuisestikin pyrkii niitä kohti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noooh, jos tuntee meidän vanhemmat ja tietää vähän enemmän meidän perhetaustoista, ei se oo välttämättä ihan niiiiiin outoa :-D Yhtenäinen ja onnellinen ydinperhe ei valitettavasti oo enää standardi.

      Siinä on kyllä itua, että ajatusten ylös rustaaminen selkeyttää niitä ja niiden kautta on vähän helpompi toteuttaa itseään, jos listan muistaa pitää mukana vuoden riennoissa :-)

      Poista
  4. Miten sulla voi olla tehtävä tekemättä syksyltä 2015? Meillä ainakin AMK:ssa kurssi menee umpeen vuoden jälkeen ja sen jälkeen kurssi menee uusiksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä osa opettajista on jyrkempiä, osa ei niinkään. Ei mitään sen kummempaa.

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne