THE MOST WONDERFUL TIME OF THE YEAR

23. joulukuuta 2016

Tänä vuonna joulunalusaika on ollut meillä vähän hassu. Tai kovin erilainen edellisiin vuosiin verrattuna. Kaikin puolin fiilikset on olleet tosi jees, mutta jotenkin ei vaan tunnu siltä, että huomenna olisi jouluaatto, vaikka oon tänä vuonna ensimmäistä kertaa koskaan juossut pää kolmantena joululahjaostoksilla. Onhan ne kaikki memet itsensä lahjomisesta muiden sijaan hauskoja, mutta kyllä mä oon tänä vuonna antanut ihan hitosti paljon enemmän ajatusta muiden lahjoille kuin omille ostoksilleni. Ehkä tämä on nyt sitten sitä aikuisuutta... Tai ainakin se kolkuttelee jossain oven takana?
  Perästä tulee sitten se, etten oo tehnyt kotona mitään erikoisempia jouluherkkuja. Suunnittelin kyllä suklaatalon rakentamista, mutta se sitten jäi ja tämän päivän halusin pyhittää täysin kodin siivoamiselle. Joulutorttuja oon tehnyt pari satsia, mutta molemmat pellilliset menivät tyystin poskelleen. Mä en niin fanita luumuhilloa ja oon tykännyt käyttää kuningatarhilloa sen sijasta, mutta tänä vuonna kohdalle osui joku tosi omituinen vuosikerta, kun hillot suli ihan tyystin ja levisi pitkin poikin peltejä ja permantoja. Tähän kaikkeen kun lisätään vielä se, että lunta on iänikuisten vesisateiden jäljiltä enää rahtunen, niin vastaan sitten samalla itse omaan kysymykseeni joulufiiliksen puutteesta.

IMG_69642 IMG_69492 IMG_69512 IMG_69732 IMG_69712

Koti on nyt kuitenkin siisti, pesin jopa lattiat ja ikkunat. Uunikin piti putsata, mutta jos mä nyt jätän sen joulun jälkeiseksi askareeksi, niin tuskin kukaan mua siitä nuhtelee. Ehdinpähän vielä vähän hengähtää ennen illan työvuoroa, josta mä suuntaankin sit suoraan vanhempieni luo joulun viettoon. Sekin on yksi syy, miksei olla jaksettu miettiä mitään  omia joulutarjottavia  äiti pistää mulle kuitenkin pari kattauksellista joulupöperöitä mukaan, mummo ahtaa meikäläisen täyteen pipareita ja joulupäivänä pitäisi käydä vielä J:n isän luona syömässä. Eiköhän siinä oo ihan tarpeeksi jouluruokaa taas tulevaksi vuodeksi :-D
  Mä jään minikokoiselle joululomalleni todella tyytyväisin mielin, sillä unelmien harkkapaikan hakeminen on hoidettu pois alta ja ihan älyttömän mielenkiintoinen pesti odottaa mua tammikuussa. Heittämällä paras joululahja, ettenkö sanois!

Äärimmäisen ihanaa joulua kaikille ♥

8 kommenttia

  1. kuinka kauniita nämä kuvat on! ihania!

    VastaaPoista
  2. Onnea varmasti loistavasta harkkapaikasta! :-) Mulla ihmetytti tänä vuonna kanssa, et ekaa kertaa ikinä joululahjat oli läheisille hommattu ajallaan ja niihin oli ihan ajatustakin uhrattu. Siitä tulee kyllä hyvä mieli! Muuten joulufiilis on jossakin teillä tuntemattomilla, ehkä se huomenna iskee junamatkalla, tai viimeistään äidin pöydän ääressä..?

    Ihanaa Joulua teille, nauti minikokoisesta joululomasta. ❤
    Ps. Teidän kodista huokuu joulufiilis!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kanssa odottelen, että josko se sitten viimeistään äidin joulupöydässä iskisi kuin salama kirkkaalta taivaalta :-D Tai vaikka jo huomenna aamulla, kun broidien kanssa katsotaan joululeffoja ennen sukuloimaan lähtemistä.. Enkä muuten millään malttaisi odottaa samaisten hanimussukoiden ilmeitä, kun illalla pääsevat avaamaan mun heille hankkimani lahjat :-)

      Kiitos todella paljon, eiköhän se joulumieli sinnekkin vielä löydä ♥

      Poista
  3. Hei vinkki: hillon on oltava uuninkestävää ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No on on, mutta mä käytän ainoastaan mummon ja sen miehen tekemiä hilloja, niin ei oo etikettejä mistä lukea 😄 Viime vuonna ei ollut mitään ongelmaa, tänä jouluna paristakin eri purkista koklatut hillot levis ku Jokisen eväät, vaikka tiettävästi ne on tehty tismalleen samalla reseptillä kuin viime vuoden (ja viimesen 20 vuoden) kuningatarhillot :-D

      Poista
  4. Onks sun harkkapaikka iha Lahdessa vai joudutko kauemmas lähtemään? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Päätoimisesti teen harjotteluni Lahdessa, mutta mun haastattelijan/yhteyshenkilön mukaan edessä on todennäkösesti reissaamista Helsinkiin ja ehkä ulkomaillekin, jos hyvin käy :-)

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne