MEIKKIVUOSI 2016

31. joulukuuta 2016

Jos tähän vuoteen on jotakin mahtunut, niin kosmetiikkaa. Sen lisäksi, että oon kehittänyt taitojani meikkien kanssa ja rippikouluikäsen Jennan kolmesta tuotteesta koostunut arkimeikki on todella vieras ajatus tätä nykyä, on mun uuden vuoden myötä varmaan hankittava myös uusi säilytyssysteemi kuluneen vuoden aikana aika mittavasti karttuneen kosmetiikkavaraston takia. Vanha kolmilaatikkoinen Malm alkaa jo rutista liitoksistaan...

PC3169812

Mitä vuoteen 2016 tulee noin niinkuin yleisellä tasolla, on näihin 12 kuukauteen mahtunut todella paljon kosmetiikkauutisia myös valtiotasolla. Keväällä saatiin vuosia maailmalla hehkutettu markettibrändi NYX valittuihin Sokoksiin, kesällä Kicks kartutti ABH-valikoimaansa huippusuosituilla nestemäisillä huulipunilla ja loppuvuodesta oletkaunis.fi -niminen verkkokauppa otti valikoimiinsa Jeffree Starin tuotteita. Vaikka mä tykkäänkin tilata meikkini ennemmin ulkomailta, on kotimaassa kehittynyt valveutuneisuus kosmetiikan suhteen kieltämättä helpottanut omaa elämää. Kun brow wiz loppuu akuutilla hetkellä, voin marssia kauppaan ostamaan uuden. Tai vaikka kokeilla uutta vastaavaa vähän huokeammasta hintaluokasta. Mahtavaa!
  Mä olen nyt koonnut omat meikkisuosikit kuluneen vuoden varrelta. Listaus ei suinkaan tarkoita, ettäkö kaikki muu postauksen ulkopuolelle jäänyt olis ihan shaibaa, vaan kyseessä on yksinkertaisesti kasa sellasia tuotteita, joihin tartun ensimmäisenä, kun mietin tarvitsevani jotain kyseisestä tuoteryhmästä.

IMG_70092

Kosmetiikkamarkkinat viime vuonna räjäyttäneen Essencen sisarbrändi Catrice löysi tiensä Suomeen tämän vuoden aikana, mutta sen hyllyjä on edelleen vain ripoteltuina suurimpiin kaupunkeihin. Mä tutustuin Catriceen ensimmäistä kertaa Budapestissä, mutta koska kaikki kohtaamani hyllyt kumisivat melkolailla tyhjyyttään, lähti mun mukaani pelkästään tämä Prime and Fine kasvoprimeri. En mä sen huokosiapienentävästä vaikutuksesta tiedä, mutta tämä on toistaiseksi ainoa primeri, joka ei tuo esiin niitä kaikkia hilseileviä kohtia mun ihossa, mutta jättää jälkeensä silti mattaisen pinnan.
  Luomiväriprimereista tiensä mun sydämeen on löytänyt tuo Loracin Behind the Scenes. Jälleen yksi kuivasta ihosta kärsivän paklaajan päiväunista. Tuote ei paranna ihonsävyä, mutta voi pojat, kun se tekee mun karheista silmäluomistani just sellaset sopivan tahmaiset, jossa luomivärit sekä blendaantuu nätisti että pysyy paikoillaan koko päivän!

IMG_70172

Vaikka häämeikkivoiteen etsintä on edelleen käynnissä, on Charlotte Tilburyn Magic ollut mulle ensimmäinen sellainen meikkivoide moniin vuosiin, jonka äärimmäisen suurella todennäköisyydellä ostan uudelleen. Lisää Magicista voit lukea täältä.
  MAC Pro Longwear Concealer kaihersi mua todella pitkään, ennen kuin sain mahdollisuuden ostaa sen. Onko vaalein sävy oikeasti vaalea? Sopiiko yleensä rasvaisen ihon omistavien ihmisten suosiossa olevan brändin pohjameikkituote omalle korppuiholle? Entä paljon parjattu pumppu, onko se oikeasti niin kamala? Noh, lopputulemana voin sanoa, että ainoa huono puoli PLWC:ssä on juurikin se jäykkä pumppu, jonka käyttäminen todella vaatii harjoittelua.

IMG_70432

Vaikka mulla on selkeät lempimeikkimerkit, en yleisesti ottaen ole ihan hirvittävän bränditietoinen ja oon aina valmis kokeilemaan hyväksi kehuttua dupea kalliimmalle versiolle, mutta kulmatuotteiden kanssa palaan aina samaan vanhaan. Anastasia Beverly Hillsin Brow Wiz on ensinnäkin ohittanut tämän vuoden aikana saman merkin Dipbrow Pomaden, mutta se on myös ainoa Anastasian tuote, josta suostunu hätätilanteen tullen maksamaan "Kicks-hinnan" :-D Vaikka tälle on äärimmäisen hyviä verrokkeja, nimenomaan niitä dupeja, ei mun mielestä mikään mene tämän ohitse, vaikka olisi kuinka halpa ja hyvä.
  Mitä sitten tulee kulmien viimeistelyyn, mennään hintaluokassa aivan toiseen päähän. Essence Make Me Brow -kulmageeli on myös yksi niistä harvoista tuotteista, jotka ovat löytäneet vakiintuneen paikkansa mun meikkipussista.

IMG_69972

Ajan hengen mukaisesti mä tykkään kimmeltää kuuhun saakka ja sokaista vastaan tulevia ihmisiä kaduilla, mutta vastoin kaikkia odotuksia highlightereiden ykköspaikan saa aavistuksen verran hillitympi MAC Mineralize Skinfinish sävyssä Soft & Gentle. Tuote on todella glitterinen, mutta esimerkiksi Too Facedin Chocolate Barissa oleva Champagne Truffle tai Colourpopin Flexitarian menevät hohtavuudessa kauas edelle. Mikä sitten katkaisi kamelin selän, oli levittyvyys ja soveltuvuus arkeen. Soft & Gentle on helpommin kerrostettavissa oleva tuote, jolla saa aikaan sekä kevyen hohdon että diskopalloefektin. Edellämainitut kilpasisaret kun taas ovat kimmellysfactoriltaan luokkaa kaikki tai ei yhtään mitään.

IMG_70122

Tämä monitoimisuihke... Siis, mä en oo koskaan kokenut tuotetta, jota voisi periaatteessa käyttää missä tahansa vaiheessa meikkaamista. MAC Prep+Prime Fix+ -viimeistelysuihketta voi suihkia meikin alle, meikkisieneen sulavoittamaan meikkivoiteen levitystä, meikkisiveltimiin kyllästämään käytettyjä sävyjä sekä valmiin meikin päälle sulauttamaan tuotteet ihoon saumattomasti. Vain muutamia esimerkkejä mainitakseni.
  Rasvainen tai normaalikaan iho ei tästä välttämästi hyödy ihan samalla tavalla, koska kyseessä ei ole varsinainen kiinnityssuihke, mutta jos omistat kuivan ja/tai sekaihon, niin suosittelen fixplussaa koko sydämelläni.

IMG_69862

Kosmetiikkamaailmaa seuraavilta ei varmaankaan ole mennyt ohi kumpikaan näistä. Anastasia Beverly Hillsin Modern Renaissance on väistämättä koko maailmassa tämän vuoden the paletti. Luomivärien pehmeys ja sävyjen pigmenttisyys sai mut lentämään perseelleni, kun sain tämän käsiini ensimmäistä kertaa. Sinisilmäisenä koen myös paletin sävymaailman aivan mielettömän käytännöllisenä, vaikka se ensivilaisulla vaikuttikin aika tylsältä.
  Meikkilaatikon uusin tulokas taas on jo legenda. Lorac Pro -paletista on reivattu ympäri Internetiä todella pitkään eikä syyttä. Kyseessä on paletti, josta ei puutu pigmenttiä eikä ajattomuutta. Pehmeät luomivärit vaikuttavat siltä, kuin niissä ei olisi yhtään mitään muuta kuin itse pigmenttiä ja vaikka sävyt vähän varisevat niitä pannuista ottaessa, on niiden työstäminen ihanan vaivatonta. Värimaailma on kaunis ja sävyt on aseteltu palettiin sillä tavalla kivasti, että keskenään neliön muodostavat neljä sävyä toimivat yhteen silmämeikissä.

IMG_69932

Vuonna 2016 mä opin, että siveltimillä on merkitystä ja meikkaaminen on omanlaistansa välineurheilua. Taitava meikkaaja saa taikoja aikaan vaikka lapsille suunnatuilla lelumeikeillä, tekevät hyvät siveltimet ihan mielettömän eron lopputulokseen. Tai ainakin sen saavuttamiseen.
  Tilasin kesällä ensimmäisen kalliin siveltimeni, Sigma E40 -siveltimen (ylempi), joka vakuutti mut hyvien siveltimien todellisesta tarpeellisuudesta. E40 tekee häivyttämisesta ihan mielettömän helppoa ja lopputuloksesta saa pehmeän todella pienellä vaivalla. Mutta tietysti edullisempiakin vaihtoehtoja on olemassa ja Morphe Brushes on hyvä esimerkki niistä. Joissain tapauksissa hintaeroa yksittäisten siveltimien välillä ei ole ihan hirvittävän paljoa, mutta Morphe tarjoaa huomattavasti edullisempia sivellinsettejä Sigmaan verrattuna. Tämän Morphen M506 -siveltimen tilasin viime vuodenvaihteessa ja se on ollut ahkerassa käytössä koko tämän ajan. Pienisilmäiselle ihan huikea vaihtoehto ulkonurkkaan levitettäviä sävyjä varten.

IMG_70022

Ripsivärit on mulle vähän sellainen osa-alue, johon en halua enkä osaa laittaa rahaa. Pärjään siis vallan mainiosti markettivaihtoehdoilla ja tänä vuonna kaikkien kokeilemieni ripsivärien kärkeen sinkosi Maybellinen Volum' Express-sarjan The Rocket. Iso harja vaatii totuttelua ja sen kanssa työskentely on pienisilmäiselle riskialtista jopa reenaamisen jälkeen, jos luomilla on suuremmankin luokan taideteos, mutta eroteltu ja silti tuuhea lopputulos on sen arvoista. Rocket Volum' Express myös pysyy ripsillä eikä varisen päivän mittaan, vaikka se ei olekaan vedenkestävä.

IMG_70402

Näistä Essence Longlasting Lipliner -huultenrajauskynistä tykkäsin jo viime vuonna, mutta kuluneen 12 kuukauden aikana kartutin vähän sävyvalikoimaa ja ihastuin entistä enemmän. Täydellinen nude, täydellinen malva ja täydellinen burgundy. Joinain päivinä huulille ei tarvitse mitään muuta, sillä nämä korvaavat myös huulipunan, jos vaan on sellanen fiilis!

IMG_70332

Viimeisenä, muttei todellakaan vähäisimpänä... Anastasia Beverly Hillsin Liquid Lipstickit. Mä omistan ainoastaan tämän yhden sävyn (Crush), koska muut Kicksin tämänhetkisessä valikoimissa olevat sävyt eivät sillä tavalla kiinnosta. Mutta tämä on ainoa tuote koskaan, jonka olen ostanut ihan oikeasti viimeisillä roposilla ennen palkkapäivää. Olin niiiin kiinnostunut ja niiiin peloissani siitä, että mun haluama sävy ehtisi loppua, eikä sitä sen jälkeen saisi ennen joulua. Päätä todella huimaavat 28 euroa hyvin käytetty - voin hyvin sanoa, etten ennen tätä tiennyt hyvistä nestemäisistä huulipunista yhtään mitään.

Löytyykö meiltä yhteisiä suosikkeja? Vai mahtuiko listalle kenties joku inhokki?
Onnellista uutta vuotta kaikille ♥

10 kommenttia

  1. Oooh. Sydänsilmäemojeja jos voisin laittaa täyteen tän kommenttikentän - näyttää aivan loistokkailta tuotteilta. Mä edelleen hamuan ABHn paletin perään, ja voi että ku on osto ollu monesti lähellä, mutta hetken vielä sinnittelen neljällä Sleekin paletillani, joihin oon aivan rakastunut (kiitos sun Sleek -esittelyn)! :-D

    Mulla pitää paremmin luultavasti tutustua tuohon Magiciin. Essencen huultenrajauskynien nimeen vannon myös minäkin, halpaa ja laadukasta!

    Saan mun tän hetken kosmetiikkavarastosta (etenkin mitä silmämeikkiin tulee) kiittää sua, sillä sun kautta on löytänyt niin moni uus kestosuosikki paikkansa mun meikkilaatikosta. :-D

    Ihanaa uutta vuotta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Ja ihan superia kuulla, että näistä mun meikkilöpinöistä on ollut jollekkin iloa :-D Nää tuntuu olevan jotenkin niin epäsuosiossa täällä blogin puolella, mutta kun mä nyt rakastan aiheesta kirjoittaa, niin minähän sit myös kirjoitan...

      Vaikka mitään huhuakaan ei oo vielä vahvistettu, niin mä uskoisin MR:n olevan taas saatavilla parin kuukauden sisään, sillä aikaisemmatkin erät on tulleet noin 2-3kk välein Eurooppaan. Olishan se kiva, jos jostain Nordstromilta ois fiksua tilata tänne Suomeen, mutta kun ne toimitusmaksut ja tullihäslingit siihen päälle... Toivottavasti saat sen hyppysiisi mahdollisimman pian :)

      Poista
  2. Tästä listasta oon kokeillut ainoostaan Essencen kulmageeliä ja huultenrajauskyniä, joten tästä tuli tosi paljon vinkkejä, mitä voisin kokeilla seuraavaks :-) Ihanaa uutta vuotta myös sulle❣

    http://pilvipikivirta.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti löytyy uusia lemppareita :-) Kiitos oikein paljon!

      Poista
  3. Mua alko nyt kiinnostaan vielä enemmän toi Mac:in Fix+ suihke ja etenkin siksi, koska mulla on aika kuiva iho. Toi ABH:n huulipuna houkuttais kans, vaikka onkin aika tyyristä tavaraa. Mutta ehkä se sitte ois sen arvostaki :P Ja toi Maybellinen ripsari on ehoton lemppari, oon käyttäny sitä varmaan jo 3 vuotta enkä vaihda pois <3

    Oli tosi mielenkiintonen postaus ja tuli uusia houkutuksia :D *peukku ylöspäin*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kieltämättä ykskään huulipuna ei oo toistaseks mennyt ohi Anastasian, se luo huulenpintaan niin omanlaisensa pinnan, joka ei kuivemmiltakaan huulilta lähde varisemaan pois :)

      Tuota Fix+:aa kyllä ehdottomasti suosittelen! Jos MAC on vähän hankalampi saavuttaa, niin apteekeista saa Acon vastaavaa, joka nyt ei ihan samaa kamaa oo, mutta auttais antamaan vähän kokonaiskuvaa siitä, mitä vastaavalla suihkeella voi tehdä :-)

      Poista
  4. Mistä kaikista paikoista oot tykännyt tilata meikkejä? Erityisesti noi ulkomaalaiset nettikaupat kiinnostaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Cultbeauty ja Beauty Bay on mun ehdottomat lempparit. Brittiläisiä firmoja, ei tuu siis mitään tullauskulujakaan ja toimituskulutkin on edulliset :-) Jos haluun jotain nopeesti, maksan vähän enemmän toimituksesta ja tilaan Cultbeautylta, mutta jos "ikkunashoppailen" hetken mielijohteesta eikä mulla oo tarvetta ostoksilleni ihan heti tai edes seuraavalla viikolla, käännyn Beauty Bayn puoleen, jossa on ilmaset toimituskulut yli 18€ tilauksiin. Cultbeautysta tilatessa menee 5-7 arkipäivää, Beauty Baysta 10-15 :-)

      Poista
  5. Oi, ihan superkiva postaus ♥! Lorac pro -paletti on ollut haaveissa jo pitkään, ehkä täytyy lähiaikoina hommata se!

    En oo kommentoinut sulle aikoihin, mutta oon lukenut sun blogia niin monta vuotta etten edes pysy laskuissa mukana :-D Sun blogissa parasta on kyllä aitous ja se, että sulla on ihan oma tyyli kirjoittaa ja se erottuu monista muista, siis pelkällä hyvällä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla, kiitos! :'-)

      Ja tuo Lorac on kaiken hypen arvoinen, onneks sen hankinta tänne Suomeen ei oo ihan niiiiiin hankalaa vaikka aika kovien toimituskulujen takana onkin...

      Poista

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne