CHARLOTTE TILBURY: Magic Foundation

15. marraskuuta 2016

IMG_6514

Kesä vedeltiin armotta markettimeikkivoiteen turvin, kun yllättäen jumituin Anttilan tarjouslaarista löytämääni Lumenen Matt Controliin. Mulla on sitä kahdessa sävyssäkin, itserusketetulle ja kalmankalpealle hipiälle nimittäin. Mä en ole jaksanut lutrata itseruskettavalla mitenkään hirveämmin sen jälkeen, kun vaatekerrokset alkoi kesän loputtua taas lisääntyä ja koska en rusketu muutenkaan, on Lumenen 0-sävy ollut kovassa käytössä viimeiset kuukaudet. Ja nyt se sitten loppui.

Jokin aika sitten mulle tuli sähköpostia Cultbeauty-verkkokaupalta, että he ovat ottaneet valikoimiinsa Charlotte Tilbury -nimisen brändin. Charlotte Tilburyhan on brittiläinen meikkimoguli, jonka nimen alta löytyy niin silmänympärysvoiteita kuin huulipuniakin. Tähän mennessä Tilburyn tuotteiden saaminen Suomeen on kuitenkin ollut vähän kortilla, sillä vaikka mä pahemman luokan meikkihullu olenkin, en mä toimituksineen kaikkineen halua maksaa sokkona ostettavasta meikkivoiteesta melkein viittäkymmentä euroa. Ylistettäköön tässä välissä siis Cultbeautya, sillä heidän ansiostaan tämä mun ostamani Magic-meikkivoide on nyt meidänkin saatavilla noin 40 euron kokonaishintaan (tuote+toimitus). Selektiiviseksi kosmetiikaksi luokiteltava Charlotte Tilbury sijoittuu hintaluokaltaan jonnekkin MACin ja Diorin välimaastoon.
  Brändi on Suomessa vielä suhteellisen vieras, ehkä juuri sen hankalan saatavuuden takia. Mä olen  yllätys yllätys  tutustunut brändiin ja sen tuotteisiin Youtuben kautta. Monet brittiläiset kauneustubettajat ovat hehkuttaneet esimerkiksi Charlotten huulipunia, joiden hylsyn kaunis ulkonäkö mut alunperin saikin ottamaan brändistä vähän enemmän selvää. Huulipunat kuitenkin jäivät vielä verkkokaupan hyllylle, mutta meikkivoiteen klikkasin ostoskorin kautta kotiin saman tien, kun mun haluamani sävy restockattiin.

magictest

Magic-meikkivoide on saatavilla 15 sävyssä (mulla on vasta toiseksi vaalein sävy!!!) ja sen luvataan sopivan jokaiselle ihotyypille sekä kestävän iholla koko päivän. Sen koostumus on mun mielestä jotain geelin ja voiteen väliltä ja kyseessä on suhteellisen tönkkö jankki, mutta kämmenselälle pumpattu klöntti lähtee silti liukumaan eestaas, kun kättä liikuttelee.
  Mä en vielä osaa sanoa, mitä mieltä olisin meikkivoiteen koostumuksesta tai sen levittyvyydestä... Kuivalle iholle tämän levittäminen on nimittäin vähintäänkin turhauttavaa, mutta hyvän kosteutuksen ja primerin turvin tällä naamansa maalaaminen sujuu jo ihan joutuisasti  oli käytössä sitten meikkisieni tai sivellin. Omalla ihollani suosin kostutettua meikkisientä ja tällä hetkellä mulla on käytössä Real Techniquesin Miracle Complexion Sponge.

Tykkään todella kuulaasta vaikkakin peittävästä pohjasta, enkä oikein tiedä onko Magicin tarjoama demi-matte finish mulle ihan vähän liian matta vaiko just sopiva. Sekaiholla varustetun naisen tuskastelut... Lopputulosta on helppo kuitenkin muokata kostean meikkisienen lisäksi viimeistelysuihkeella ilman, että meikkivoiteen peittokyky tai asettuvuus kärsii. Täysin peittäväksi meikkivoiteeksi mä en Magicia kuitenkaan luonnehtisi, en edes sellaisenaan. Mun kasvoissa on talven tullen entistä enemmän punakkuutta ja pahimpien kriisialueiden peittämiseen vaadittiin pari meikkivoidekerrosta, joten ehkäpä kerrostettavissa oleva keskipeittävyys olisi lähempänä totuutta.
  Mun uutta nahkaa viikon välein luovan nenäni pelastukseksi tästä(kään) meikkivoiteesta ei ole ja ensimmäisen käyttökerran jälkeen olikin vähän meh-fiilis. Silmälasit verottaa oman osuutensa nenänvarresta ja pakkasten myötä mun nenä kuivuu muutenkin todella herkästi eikä oikein tahdo pitää mitään meikkituotetta itsensä peittona paria tuntia pidempään. Kasvojen suurempia alueita tarkastellessa oon kuitenkin joutunut myöntämään, ettei kansainväliset kauneustubettajat tästä turhaan oo reivannu ja mun rakkaus tätä meikkivoidetta kohtaan on kehittynyt hiljalleen tässä viikon aikana. Vastameikattu on vastameikattu, mutta jos mun aamuseitsemältä väsättyä meikkipohjaa kehutaan viideltä iltapäivästä, niin kyllä tämän meikkivoiteen on pakko jotain taikojakin tehdä!

14 kommenttia

  1. Pakko sanoa, että mä niiiin toivoisin että tekisit joko blogiin tai vaikka tubeen enemmän näitä meikkipostauksia! Ne kiinnostaa mua eniten, koska oon itsekkin kunnon meikkihirmu:D Täällä blogissa ei oo näkyny tuota too facedin palettia ollenkaan? Olis kiva nähä siitä jotain. Lisäks mua kiinnostaa sun meikkikokoelma ja vaikka ride or die meikit:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vitsit, miten nasta kuulla! :) Yleensä nää kosmetiikka-aiheiset postaukset ei uppoo täällä blogin puolella, mutta hyvä tietää vastasuuden varalle, että teitä kiinnostuneitakin on. Kiitos ehdotuksista! :-)

      Poista
    2. Ehdottomasti lisää kaikenlaisia kosmetiikkajuttuja! Kiinnostaa toki muutkin aiheet, mutta älä siis vain ajattele, ettei ketään täällä kiinnostaisi lukea vaikkapa meikeistä. :)

      Poista
    3. Mua ei sitte taas paljoakaan nappaa nää kosmetiikkapostaukset, ne on oikeestaan ainoita mitä en jaksa lukea, koska oma meikki rajottuu ripsariin ja kulmakynään :-D Mutta niin kauan kun ne ei syö muiden postausten julkasua niin mua ei kauheesti hetkauta nähdä näitä vaikken ite näistä mitään saakaan irti, onneks blogien sisällöstä voi kuitenkin ite päättää mitä lukee ja mitä ei!

      Poista
    4. Ja hei se unohtu sanoa että ilmeisesti voitit sen skaban hääblogin puolella, suuresti onnee! Varmasti kiva päästä kokeilemaan erilaista tapaa blogata kun oot niin kauan näitä blogeja rustaillut! :-)

      Poista
    5. Hei mäkin liputan meikkipostausten puolesta! Sun näistä postauksista saa ihan mielettömästi irti, sillä kerrot tosi kattavasti näistä :-)

      Poista
    6. Teitä on niin kauheen paljon erilaisia ihmisiä! Mutta tietty se on pakko ajatella niin, että kirjoitan, mistä itse haluan ja lukijat sitten tulevat vastaan nimenomaan valitsemalla ne itseään kiinnostavat postaukset luettaviksi, kuten Laura sanoi :-)

      Joo, hääblogi siirtyy uudelle alustalle loppuvuodesta ja se on aikasta jännittävää! Kiitos :-)

      Poista
  2. Juu ehdottomasti lisää meikkijuttuja! Parhautta!

    VastaaPoista
  3. Kun jossain mainitsit, ettei häämeikkiin oo löytynyt täydellistä meikkivoidetta, niin rohkenen suositella Estee Lauderin double wear -meikkivoidetta! Aivan huikea!
    Ostin alunperin wanhoja varten ja täytyy sanoa, että kun muilla meikkivoiteet valuivat ohimoilta, niin Estee Lauderin ihme pysyi kasvoilla muuttumattomana. Vielä illallakin jatkoille lähtiessä meikkiä ei tarvinnut korjailla pohjan osalta laisinkaan.

    Suht hintavaahan tuo on, mutta on pelastanut mut monen juhlan sattuessa. Jos meikin täytyy pysyä kauniina koko päivän, niin tässä pelastus. Kestää jopa sateen.. :-D

    Miinuksena se, että kosteutuksen tärkeys korostuu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon sitä Esteetä pyöritellyt useampaankin otteeseen Sokoksella käydessäni, kun sitä on niin kovasti mulle hehkutettu, mutta aina se on jäänyt kauppaan, vaikka se on välillä ollut aika roimassa tarjouksessakin! Olen kyllä aina valmis maksamaan meikkivoiteesta vähän enemmän, etenkin nyt kun oon päässyt selektiivisten meikkivoiteiden makuun, mutta nimenomaan tuo kosteusaspekti on itselle semmonen, että vaikka tietysti hoidan kasvojen ihon priimakuntoon ennen häitä, en mä välttämättä halua tapella meikkivoiteen kanssa hääpäivän aamuna :-D Pitää varmaan käydä pyytämässä testeri matkaan :-)

      Muita vaihtoehtoja, joita oon suunnitellut testaavani ennen häitä, ovat MUFE:n nestemäinen Ultra HD ja Lancomen Teint .meikkivoiteet!

      Poista
    2. Lisään vielä, että itselläni on tosi kuiva iho ja en oo kokenut ongelmalliseks. :-) Hae just joku testeri sokkarilta ja kokeile! Tosin tää kyseinen tuote taitaa olla yks niistä, joita täytyy muutama kerta testata ennen kuin oppii oikeat tekniikat, tuotteen tarvittavan määrän koko kasvoille yms..

      Poista
    3. Jep, aivan kuten tämä Magicikin! Eka kerta ei vielä kerro juuri mitään, mutta koska tässä rupee aika loppumaan pikkuhiljaa ja näillä tuloilla voi ostaa vaan yhden meikkivoiteen parin kuukauden välein, niin pakko se on kai mennä testereiden varassa ainakin joiltain osin :-D

      Poista
  4. Tuote mielipiteitä ja käyttökokemuksia on aina kiva saada! Pystyy sitten sitä omaa ostopäätöstä punnitsemaan paremmin vaikkakin sellaisten tuotteiden toimivuus, kuten juuri meikkivoide, on ihotyypistä riippuen niin yksilöllistä. Mulla on muuten tota MUFE:n HD:ta nestemmäisenä ja vaikka sävy skaala on mielestäni hyvä, on koostumus hyvin kuivattava tällaiselle talvikuivalle sekaiholle. Ainakin itselläni nenän alueen poret ja otsa sekä silmänympärysalue ovat sellaisia paikkoja, joihin tämä kyseinen meikkivoide kuivuttuaan tarttui ja toi esiin kaikki juonteet, rypyt sekä "pölyisen" lopputuloksen. Myöskin samaa huomasin, että toi demi-matte ei ehkä ole itselle se paras lopputulos. Asettuisi rasvaisemmalle iholle varmasti kauniisti. Mutta noh, aina sitä välillä tulee hypättyä sen hype-junan kyytiin :D

    VastaaPoista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne