NASSU KONDIKSEEN + ARVONTA

5. lokakuuta 2016

Mä oon aina ollut ihan hitsin huono hoitamaan kasvojeni ihoa. En oo ikänäni kärsinyt mistään hirvittävän hälyttävistä tai häiritsevistä iho-ongelmista; pintakuivuudesta ja sen myötä ajoittaisesta punoituksesta vain. Mulla on myös ihan hillittömät ihohuokoset, joita muistan pällistelleeni peilistä jo varhaisteini-iässä — nenänvarren tummat pilkut ovat ärsyttäneet olemassaolollaan vuodesta toiseen, mutta niiden kanssa on onneksi oppinut elämään.
  Kun noin vuosi takaperin aloin kiinnostua kosmetiikasta aiempaa enemmän, alkoi myös ihon kunto kiinnostaa. Niin sisäinen kuin ulkoinenkin. Mikään ekspertti mä en ole, mutta kova kokeilemaan ja tällä hetkellä musta tuntuu siltä, että oiva siihen ulkoiseen hoivaamiseen kombo on vihdoin löytynyt! ... Ainakin toistaiseksi.

IMG_62872

Se taisi olla jossain vapun ja juhannuksen välimaastossa, kun viimeksi kriiseilin kasvojeni ihon kanssa. Painelin apteekkiin vain todetakseni, ettei mulla oikeasti ole varaa mihinkään Acoa arvokkaampaan. Suhasin tietysti suorinta tietä NSB:n Facebook-foorumille kyselemään, et mitä sitä tässä nyt sitten tekisi ja useammasta torvesta toitotettiin Cliniquen tuotteita. Jälleen ihan hillittömän kallis merkki, joten tuskailin loppukesän ajan ihan suosiolla vanhojen tököttien saattelemana.
  Syyskuun puolivälissä lähdettiin Budapestiin. Cliniquen kuivalle sekaiholle (2) tarkoitettu setti ei ollut kaikonnut mun mielestä missään vaiheessa ja ensimmäisenä syynäsinkin lentokentän kosmetiikkahyllyt tarkasti läpi. Onneksi säästin roposiani vielä siinä vaiheessa, sillä löysin Suomessa noin 40 euroa maksavan setin myöhemmin loman aikana Douglasista vähän päälle parillakympillä!
  Tuotteet paketissa ovat matkakokoisia, mutta silti hämmästyttävän riittoisia. Saippuaa ei tarvitse kuin pienen tipan, samaten miniskuukkelikoossa olevaa kosteusvoidetta lurahti alkuun aina ihan liian paljon kerralla. Tällä hetkellä olen ihan äärimmäisen varma siitä, että hellin itseäni joulun tietämillä ja ostan tämän saman setin kylppärin hyllyä sulostuttamaan, mutta täysikokoisena! Tällä hetkellä nämä ovat siis ne mun päivittäisessä käytössä olevat ihonhoito- ja puhdistustuotteet, joita käytän aamuin ja illoin.

IMG_62902

Tämä on sitä osa-aluetta, jota en oikein koskaan oo halunnut ymmärtää. Siis ennen kuin musta tuli purnukkafriikki. Neutrogenan kuorintavoide tuli ensimmäisen kerran vastaan äidin ja isän suihkuhyllyssä — mä olin jättänyt oman naamaputsarin kotiin ja vaikka mulla ei meikkiä sillä hetkellä ollutkaan, halusin suihkussa käydessäni putsata päivän tomut pois kasvoilta. Ja sille tielle jäin, ihan uskomatonta tavaraa eikä jättimäinen tuubi maksa edes kymppiä!
  Savimaskivillitykseen taas lähdin mukaan jälleen kerran NSB:n innoittamana. Ensimmäinen käyttökerta ei iskenyt korkealta ja kovaa, mutta toisella kerralla olikin jo ihan eri ääni kellossa. L'Oréalin naamio tarrasi tosi hyvin mun ihohuokosiin ja kiskoi kaiken mahdollisen pintaan. Lopputuloksena pehmeä tuntuma ja raikas fiilis. Neutrogenan kuorinnalla lutraan muutaman kerran viikossa ja naamiota käytän kerran viikossa.

IMG_63172

Sit päästäänkin mun uusimman aluevaltauksen kimppuun! Jotkut väittävät, että silmänympärystuotteita pitäis alkaa käyttämään siinä vaiheessa, kun meikkaamisesta tulee päivittäistä. Tiedä sitten, miten silmänympärysvoide olisi sopinut 13-vuotiaan elämänrytmiin ja muutenkin lapsenkengissä oleviin ihonhoitorutiineihin, mutta ehkä mä en vielä ole ihan kauhean myöhässä aloittamisen kanssa.
  Tän Lieracin silmänympärysgeelin sain Love Me Do -messujen bloggaajatapaamisesta viime viikonloppuna, enkä näin ollen ole päässyt vielä ihan niin syvälle tökötin sielunmaailmaan kuin ehkä olisi tarvis. Käytän tätä aamuin illoin vältellen liikkuuvaa luomea, geeli lupaa heleyttää sekä raikastaa silmänympärysaluetta  mä en lupausten paikkansapitävyydestä osaa sanoa vielä yhtään mitään. Jos ei muuten, niin placebovaikutuksella mennään!

IMG_63102

Lush on mulle siinä mielessä uusi tuttavuus, että muistan vaan jostain hamasta teini-iästä sen hajun, joka leijaili Trion kauppakeskuksessa, kun Lushin myymälöitä oli vielä muuallakin kuin Helsingissä. Enhän mä silloin brändin päälle oikein mitään ymmärtänyt, enkä oo koskaan ennen heiltä mitään omistanut. Budapestissä Lush tuli kuitenkin vastaan muutamaankin otteeseen ja sieltä lähti mukaan jokunen tuote ihan viikottaiseen käyttöön.
  Dream Cream mulla on enimmäkseen sääriä ja muuta kroppaa varten, mutta kasvojen ihon ollessa pahinta raastinrautaa, toimii se sos-kosteuttajana akuuteille alueille myös sillä saralla :-D Dream Creamissa on vaan se huono puoli, että sen iholle levittämisen jälkeen mukana leijailee sellainen mäntysuovan haju pari tuntia. Teho on uskomaton, mutta haju ihan kamala. Bubblegumia oon vaan aina halunnut kokeilla ja tänä mattahuulipunien aikakautena se onkin ihan käypä ja ennen kaikkea herkullisenmakuinen huulikuorinta. Huulirasvat mulla vaihtelee Vitaliksesta Babylipsiin  mikä nyt on sillä hetkellä käden ulottuvilla.



IMG_632822

Kun mä siellä Douglasissa kiikutin tuon mun itse valitsemani setin kassalle, törkkäsi myyjä mun kassiin vielä ikään kuin kaupanpäällisiksi tämmöisen lahjapakkauksen. Pakkaus sisältää puhdistusgeelin, kasvoveden ja kosteusvoiteen, jotka on tarkoitettu rasvaiselle (seka)iholle. Clinique siis on luokitellut ihotyypit niin, että 1 on todella kuivasta kuivaan ihoon, 2 kuivalle sekaiholle, 3 rasvaiselle sekaiholle ja 4 rasvaiselle iholle. Itse tököttien lisäksi mukana oli vielä tuommoinen soma hopeanhohtoinen verkkopussukka.
  Koska mun kasvoilla ei ole minkäänlaisia merkkejä turhasta öljyisyydestä ja sitä rasvankiiltoa välillä melkein kaipaisi omalle hipiälle, en mä hyvin suurella todennäköisyydellä tule koskaan kajoamaan tähän kolmikkoon. Päätin siis arpoa sen teidän kesken! 

Jos koet, että tästä pienimuotoisesta ihonhoitosetistä olisi iloa sulle tai jollekkin sun tutulle, niin jätä kommenttiboksiin sähköpostisi sekä pieni kertomus omista ihonhoitorutiineistasi. Suoritan arvonnan viikon päästä keskiviikkona 12.10. klo 18 ja otan yhteyttä voittajaan henkilökohtaisesti, jotta saadaan paketti uudelle omistajalleen mahdollisimman vaivattomasti :-) Lisää Cliniquen tuotteista ja ihotyyppiluokituksista voit lukea täältä.

59 kommenttia

  1. Mä aloin meikkaamaan 16vuotiaana (kyllä, tänä päivänä kun 10vuotiaat jo meikkaa..) aivan väärän värisillä meikkivoiteilla.. Hyi mua. Kaikki mahdolliset naamaputsarit kokeiltu ja parhaaksi jäänyt LUSHit ja kicksin kasvovesi, cliniqueta en ole testannut tyyriin hinnan vuoksi, mutta kovasti kehuja nekin saanut.

    Mulla aamusin tärkein on kasvovesi, sillä puhdistan kasvot ekana, sitten rasvaan. Illalla taas puhdistan lushin puhdistushiilellä, sitten heitän maskin naamaan tai vaihtoehtoisesti jos sen sitä tee, laitan rasvan nassuun suoraan! Joskus aikoinaan mulla oli tosi monta eri steppiä, mutta huomasin sen aiheuttavan vaan näppylöitä iholle. Silmänympärysvoidetta en ole käyttäny nyt kesän jälkeen.
    Mulla oli The Body Shopin rasva, mutten nähny MITÄÄN eroa sen käytöllä ja käyttämättömyydellä. Ja NSB:llä monet on kehunu pirkkaa, joten kokeillaan sitä sitten, kun isompaan markettiin eksyn :D

    Muistan todella haaleasti muuten tuon Trion Lushin! Oliko se siinä missä gina on nykyään, tai siinä sen vieressä? Kaveerasin niinä aikoina lahtelaisten kanssa ja siellä tuli tosi paljon pyörittyä, muistan iteki sen Lushin tuoksun, mutta en tainnu koskaa sieltä mitää ostaa, ei taidettu mennä edes liikkeesee - koska en ymmärtäny koko merkistä mitään :D Jos pitäis jotain sanoa Triosta, mitä tulee mieleen, niin se on kyllä just se Lushin tuoksu, sellanen tosi aromikas ja paperikassimainen :D

    Voi että, miten kaipaankaan Lahtea!
    mmariaaan@gmail.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on jotenkin hämärä muistikuva, että alunalkujaan ennen Trion remonttia se olisi ollut siellä jossain alakerrassa... Varmaksi en tosin mene sanomaan! Remontin jälkeen se sitten sulostutti (ja vihastutti) asiakkaiden neniä just siinä Gina Tricotia vastapäätä, olisikohan siinä paikalla nyt leikkipaikka vai Timanttiset..? :-D Niillä nurkilla se kuitenkin oli.

      Ja se Triossa leijaillut tuoksu todella on jäänyt omaan hajumuistiin aika pitkäksi aikaa, Budapestissäkin tuli jollain tapaa kotoisa fiilis Lushiin astuessa, kun se aromien sekamelska oli niin tuttu kotoa :-D

      Poista
    2. AAainiiiii! Vitsi miten söpö se putiikki oli, tosi pieni mun muistaakseni, koska siitä käytävältä näki sen koko liikkeen läpikotasin :D nyt jos miettii et citysenterin liikkeen näkee kans kokonaa, mut manskun liikettä ei nää, ellei hypi kadulla niille rappusille :D

      Mut Triosta jäi AINA mielee just se tuoksu! Siel oli kyllä tosi paljo porukkaa aina, et ihmettelen suuresti miks se lopetti sieltä :o

      Poista
  2. Mun ihonhoitorutiiniin kuuluu Lumenen putsari ja Nivean kasvovoide + L'orealin silmänympärysvoide. Kasvovettä en käytä, koska en oo ainakaan viime aikoina kokenut siitä olevan hirveästi hyötyä, tosin totta kai käyttäisin jos löytäisin edullisen tehokkaan yksilön :)

    sade.harkonen@gmail.com

    VastaaPoista
  3. Mun ihonhoitorutiinit on aika olemattomat...meikkin puhdistuksen hoitaa lähes aina miselinvesi ja siihen päälle sitten mun uskollinen kumppani Nivea Soft. Aamuisin pesen kasvot vain ja ainoastaan vedellä. Ois aika kokeilla itselläkin jotain muuta, iho on temppuillut taas viime aikoina siihen malliin.

    i_dalina@hotmail.com

    VastaaPoista
  4. Aikalailla vain vedellä pesen kasvot normisti,meikit poistan nivealla. Aamuisin ja iltaisin laitan perus rasvaa. Haluaisin alkaa panostamaan enemmän kyllä ihonhoitoon ja löytää hyviä tuotteita :)
    idatraff@hotmail.com

    VastaaPoista
  5. Mielenkiintoinen postaus ja huippu arvonta!

    Tällä hetkellä hellin mun sekaihoani konjac-sienellä, misellivedellä, lushin naamioilla ja tbs:n "essence lotionilla" eli hmm geelimäisellä kasvovedellä, sekä luottokosteusvoiteella joka sekin niinikään tbs:n vitamin c-linjaa. Tykkään kokeilla eri tuotteita ja vaihdella rutiinia, ettei iho ihan kyllästy. Ja Clinique onkin sopivasti vielä testaamatta!

    sirviosatu (a) gmail com

    VastaaPoista
  6. Moikka:) olen ollut aina laiska ihonhoidossa. Tällä hetkellä puhdistan kasvoni nivean kasvojenpuhdistusvoiteella ja sitten kasvovesi ja nivean soft cream päälle. Olisi kiva löytää uusia tuotteita:)


    marikahyrkas@outlook.com

    VastaaPoista
  7. Toi Neutrogena käyttää kuorintatuotteissaan mikromuovia, joka jää vesistöihin ikiajoiksi ja myrkyttää kalat sekä muut vedenelävät...
    http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/09/18/pesetko-kasvosi-muovirakeilla

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voi hitsi.. Toivottavasti Neutrogena on pitänyt lupauksestaan kiinni ja he ovat lähteneet muuttamaan rakeiden koostumusta, kuten uutisessa kerrotaan :/

      Poista
    2. Joo toi oli mullakin se syy, miksen ole neutrogenaa ostanut. Kaveri tosin kehunu niitä, mut nykysin mun mielestä niiden koostumus on eri? En tosin päätäni pantiksi laita!

      Ite käytin sitä savinaamiota kyseiseltä merkiltä ja mun naama alko kukkimaan hullusti, sit selvis, että siinäkin oli muovia :< prkle!

      Poista
    3. Mun oli nyt pakko tehdä vähän tutkimustyötä ja löysinkin Minnan (Glitz & glam) blogista pari vuotta vanhan postauksen liittyen juuri tuohon vihreään sarjaan. Postauksessa on kerrottu myös tuotteen inci ja kappas keppanaa, se ei mätsääkään mun tuubin incin kanssa. Neljäntenä vanhassa incissä merkitty polyetyyleeni (eli PE eli se muovi) puuttuu mun tuubin ainesosalistasta täysin! Incihaun perusteella ainoaksi hankaavaksi aineeksi taasen osottautui hydrogenated jojoba oil, jota ei löydy vanhasta incistä ollenkaan.

      Ehkä mä voinen uskoa siihen mitä pakkauksen kyljessä seisoo ja uskaltanen jatkaa tämän tökötin käyttöä ilman pelkoa kalojen tukehtumisesta..? :-)

      Poista
  8. pesen päivittäin aamuin illoin naaman puhdistusvaahdolla, käytän kasvovettä ja rasvaa!

    riina.eerika@hotmail.com

    VastaaPoista
  9. Illalla putsaan naaman suihkussa *mikänytsattuukäteen* satunnaisella puhdistusaineella - nyt on kokeilussa en-muista-minkä-merkkisen puhdistusvaahto ja tuttuna ja turvallisena yhden Neutrogenan jämät purkin pohjalla. Aamuin illoin myös kasvovettä ja jotain Lumenen peruskosteusvoidetta.

    Hienoo ois päästä kokeilee näitä Cliniquen tuotteita, mulla on kyseisen merkin meikkivoide ja se ainakin on hintansa väärti :-)


    katjaahalonen@gmail.com

    VastaaPoista
  10. Tosi kiva ja mielenkiintoinen postaus, tottakai tähän arvontaankin pitää osallistua kun voin! :-D
    Mulla ei oo ikinä ollut mitään sen kummempia iho-ongelmia, mutta kyllä niitä finnejä ja mustapäitä on naamassa näkynyt silloin tällöin ihan varhaisteinistä asti. Perus Clearasil toimi pitkään mun ihonhoitorutiinin ykkösenä ja joku randomi kosteusvoide. Nykyään kiinnitän enemmän huomiota tuotteisiin ja Lushista onkin tullut rakas suosikki. Eli Lushilla mennään ja Let the good times roll -putsari on kyllä jotain aivan ihanaa. Kosteusvoide ja silmänympärysvoide kuuluu myös rutiiniin ja välillä laitan yön yli kasvoille kookosöljyä. Mun iho on just vähän rasvainen sekaiho, joten tää setti sopis mulle mainiosti! :)

    milla_harju1996@hotmail.com

    http://olderthanyesterday.blogspot.fi

    VastaaPoista
  11. Airiina
    Aamuin illoin puhdistan ihoni puhdistusaineella, minulla on rasvainen iho. Kosteusvoidetta yöksi ja aamulla laitan päivävoidetta.

    aiholapp(at)uusikaupunki.fi

    VastaaPoista
  12. Hei! hyvä pakkaus arvonnassa :) itse käytän aamuin/illoin (poikkeuksia on mut harvoin) naaman pesun jälkeen kasvovettä, kosteusvoidetta, silmänympärysvoidetta ja huulirasvaa. Ja mulla on käytössä ripsiseerumi silloin tällöin, ja etenkin eräs merkki jolla saa taianomaisen pitkät omat ripset 8)) ei tarvii mitään tekoripsiä. Ennen ollut lyhyet ja harvat omat niin todellakin lifesavior. Silti mulla on luonnollisen vaaleat ripset joten ripsaria käytän. Omatekoiset kuorinnat (esim. hunaja-sokeri tai kahvi-kasvosaippua) on hyviä.

    niina.koistine@gmail.com

    VastaaPoista
  13. En ole enää mikään ihan nuori tyttönen, mutta ihoni on edelleen melko rasvoittuva. Käytän geelimäisiä puhdistustuotteita ja kuorinta sekä savinaamio ovat ihan ehdottoman tärkeitä. Silmänympärysvoidettakin jo toki tässä iässä tarvitsee. Kasvovettä ja seerumia myös käytän, voide saa olla kevyehköä, paitsi talvella vähän tuhdimpaa.
    Mielelläni kokeilisin noita Cliniquen tuotteita, uskon, että ne voisivat sopia iholleni hyvin :)
    netteri@gmail.com

    VastaaPoista
  14. Mä oon vähän siinä ja siinä rajalla, että onko mulla rasvainen vai kuiva sekaiho. Sekaiho se ainakin on, Nivean sekaiholme tarkoitetut tuotteet on tehneet ihmeitä siitä saakka kuin kokeilin ekaa kertaa. Tykkään iltaisin tehdä aina hellävaraisen mutta kunnollisen kasvojenpuhdistuksen; meikit otan pois garnierin oljypohjaisella kasvovedellä (irrottaa jopa vedenkestävät silmämeikit sekunnissa eikä hangata tarvitse!!) ja sitten käyn läpi kasvot L300 kuivan ihon pesumoussella ja kasvoharjalla. Garnierin normaalin ihon kasvovettä ja Nivean klassikkorasva on luottotuotteet kasvojenpuhdistuksen yhteydessä.
    Oon kyllä ollut kiinnostunut Cliniquen tuotteista varmaan aina, ainakin siitä saakka kun sain tietää omaavani couperosan poskillani. Opiskelijabudjetilla on kuitenki turvauduttu markettituotteisiin. Nyt olisi huippua päästä tätäkin kokeilemaan :)

    emmacharlottakarki@gmail.com

    VastaaPoista
  15. Henna28
    Tällä hetkellä puhdistan kasvoni Nivean kasvojenpuhdistusvoiteella ja sitten kasvovesi ja kosteusvoidetta, annan kuivua ja sitten alan meikata.

    henna.holappa1@luukku.com

    VastaaPoista
  16. Tämä on helppo: Ei mitään. :D

    En käytä meikkiä, joten sitä ei tarvitsee poistaa. En myöskään käytä kosteusvoiteita. Noin kerran viikossa laitan Lushin kasvonaamion. :) Ihan hauska olisi kokeilla, mitä tuotteet tekevät kasvoille. :)
    minkamaaria@suomi24.fi

    VastaaPoista
  17. Täällä on kärsitty teini-iästä lähtien enemmän ja vähemmän rasvaisesta ihosta. Nassu pestään aamuin illoin rasvaiselle iholle tarkoitetulla geelillä ja kasvovedellä. Päivästä riippuen rasvat naamariin ja meikki päälle. Näillä rutiineillä menty jo pidempään mutta uudet tuotteet kyllä kelpais :)

    petra.myllyla (at) student.lamk.fi

    VastaaPoista
  18. Mä käytän oikeestaan vaan meikinpuhdistusliinoja ja misellivettä kasvojen puhdistukseen. Ihan päivittäin käytän siis ainakin misellivettä vaikka en ois meikannu. Ehkä kerran viikossa tulee laitettua myös kasvonaamio:) Päivittäin rasvaan kasvot Lorealin kuivalle iholle tarkoitetulla voiteella.

    nina_aaw@hotmail.com

    VastaaPoista
  19. Mun ihonhoito on ollut pitkään niin huonossa hapessa että ihan hirvittää.. Nyt Nbs:san kautta innostuin ostamaan ton pure clayn ja aiettä miten ihana se on! Sen myötä on innostunu etsimään niitä juurikin rasvaiselle sekaiholle ihonhoitotuotteita :)
    tiiaheikura@gmail.com

    VastaaPoista
  20. Eucerinin puhdistusgeeli ja apteekin kosteuttava perusvoide, niillä mennään tällä hetkellä. Erinäisiä tököttejä on tullut kokeiltua lukuisia, mutta aina olen lopulta palannut Euceriniin, sillä se on pitänyt akneen taipuvaisen sekaihoni kohtalaisessa kunnossa. riiti81(At)gmail.com

    VastaaPoista
  21. Ihan hävettää myöntää, että lähiaikoina on tullut laiminlyötyä ihonhoitoa oikein urakalla. Käytän (teko)syynä kiireistä alkusyksyä.:D Uudet tuotteet saisivat ehkä ottamaan taas itseä niskasta kiinni. Meikkien pesu, päivittäinen meikkien poisto misellivedellä, sekä pesu ja kasvovesi kuuluvat nykyään mun ihonhoitorutiineihin. Niin ja kosteutus myös tottakai. Siihen se sitten jää, kuorintaa ja erilaisia naamioita on tullut harrastettua ihan liian vähän.

    elisa.flink(at)luukku.com

    VastaaPoista
  22. Mun ihonhoitorutiinit on suoraan sanottuna nollaluokkaa. :D Joskus teininä vielä jaksoin käyttää kuorinta- ja kosteustuotteita, mutta nyt ne on vähän jäänyt.. Mulla on aikalailla sekaiho, ja nenän alue on se mikä rasvoittuu eniten. Oon monesti miettinyt, että pitäis hoitaa sitä ihoa säännöllisesti, mutta laiskuuttani ja piheyttäni se on vaan jäänyt. Kosteusvoidetta sentään yritän suht säännöllisesti käyttää. :)

    jatta.pietil@hotmail.com

    VastaaPoista
  23. Omalla kohdalla ihonhoitorutiinit on jääny aika hataraksi myös, ja lähinnä rajoittuu kasvojen pesuun iltaisin ja aamuisin Avonin puhdistusvaahdolla sillointällöisten kuorintojen kera. Itsellä on juuri todella rasvottuva iho, ja oon kuullut Cliniquesta paljon hyvää niin toimivuuden kun incien osalta! 3+1 päivillä hypistelin muistaakseni juuri tuota samaa pakettia, mutta jotenkin en uskaltanut ostaa kun ei tiedä toimiiko se varmasti juuri mun iholle. Ja sähköposti on mmilka.savolainen@gmail.com :)

    Ootko muuten huomannu muutosta kun oot alkanu käyttää tätä cliniquen sarjaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun kuivalle iholle toi 2-sarja on sopinut tosi hyvin! Kärsin just sellasesta inhasta kiristävästä tunteesta tosi herkästi, mutta näiden käytön alottamisen jälkeen sellasta ei oo tullut kertaakaan :-) Noissa on miinuspuolena ainoastaan hajut. Putsari ei haise oikeastaan miltään, mutta kasvovesi on tosi pistävä desinfiointiainemainen ja kosteusvoiteesta tulee mieleen myös sairaala :-D

      Poista
  24. Käytän lähinnä meikinpoistoainetta ja kosteusvoidetta. Ihoni on herkkä reagoimaan joten uusia tuotteita tulee ostettua harvoin. Ei huvita maksaa tuotteista joita ei sitten pystykkään käyttämään.
    Tiina
    miumiu83 at gmail.com

    VastaaPoista
  25. Mulla on tosi vaikeehoitonen ja vaativa iho, jolle ei tunnu löytyvän helpolla luottotuotetta! Mulla on sekaiho jonka kunto vaihtelee viikosta toiseen.
    Ihonhoitorutiineihin kuuluu aamuin illoin pesu, iltaisin kuoriva pesu. Käytän Dermosilin Fresh! tuotteita ja sit Lumenen syväpuhdistavaa pesugeeliä. Lumenen savinaamion sekaiholle teen kaks kertaa viikossa ja yölle jätettävän rasvanaamion, joka tuntuu siis ihan perus rasvalta vaan, laitan ihon kunnosta riippuen 0-7 krt viikossa. Kasvovesi on ihan must!! Mulla on tosi paljon eri aineita ja tuotteita, mut iho sekoaa vähemmästä. :-D
    Tätä ois hyvä kokeilla, koska olisi vihdoin IHANA löytää joku luottotuote kosmetiikkaan vihdoin.

    pipsahtiainen@gmail.com

    VastaaPoista
  26. Siis tällähetkellä suihkusta löytyy joku lidlin naamanpuhdistus aine jolla vetelen iltaisin ja taas lavuaarin reunalta aamulla neutrogenan ja freemanin puhdistusainetta. Lisäksi kasvovedellä pyyhkäisen iltaisin ( taisiis sillon kun muistaa...).. Rasvaa päälle ja siinäpä se ! :)

    kinkkutin@gmail.com

    VastaaPoista
  27. Muutama kuukausi sitten käytin mun kasvojen puhdistamiseen pelkästään Garnierin misellivettä. Viimeaikoina kasvoille on kuitenkin ilmestyny yks jos toinenkin stressifinni ja sen myötä oon panostanut ihonhoitoon paljon enemmän. Tällä hetkellä onkin käytössä Lumenelta kuorintaa, puhdistusgeeliä, kasvotevettä ja rasvaa. Niin ja itseasiassa hankin ton L'orealin samaisen kasvonaamionkin vähän aikaa sitten. Toi setti kyllä vaikuttais just täydelliseltä mulle. :)

    sonjakoskensalo@gmail.com

    VastaaPoista
  28. Meikit otan puhdistusliinoilla pois, jonka jälkeen puhdistusainetta, kasvovettä ja kasvorasvaa. Sama toistuu aamulla, mutta ilman meikkien puhdistusta.

    sofia.koivisto@wippies.fi

    VastaaPoista
  29. Ite aloitin meikkaamaan joskus ala-asteella, jolloin naamanpuhdistus ei valitettavasti ollut ihan niin kovaa huutoa... Nyt kuitenkin yleensä kuorin pari kertaa viikossa tolla samaisella Neutrogenan kuorinnalla (ihan huippukamaa!) ja iltaisin puhdistan neutrogenan misellivedellä naaman (sekin ihan hulppeeta.) Oon hirveesti koittanut kokeilla kaikenlaisia tuotteita, mutta tää mun rasvanen sekaiho ei kauheesti suostu yhteistyöhön, noi tämänhetkisetkin tuotteet ei välillä näytä kelpaavan. Oikean kosteusvoiteen etsintä on vieläkin käynnissä, kaikki on joko liian rasvaista tai sitten jättää ihon kuivaksi, olis aika kiva jos ois tommonen cliniquen mahtikosteusvoide, mutta opiskelijan budjetilla on ikävä unelmoida. :-D Uusin lisäys ihonhoitoperheeseen on dermosilin kasvoharja, jonka tehokkuudesta on vaikea vielä sanoo yhtikäs mitään, niin vähän aikaa oon sitä vasta testaillu. Toivon kuitenkin parasta :) Oon pitkään jo noista Cliniquen tuotteista - meikeistä ja ihonhoitoasioista haaveillut, nii oisha kiva jos tämmönen osuis kohalle :)

    terhi.iik@hotmail.com

    VastaaPoista
  30. Minä oon tykästynyt Konjac-sieneen, jonka avulla puhdistan kasvot päivittäin ja sitten toki kostetuavoiteet ja seerumit yms. Pyrin juomaan paljon vettä ja ulkoilemaan, nukkumaan tarpeeksi ja syömään hyvin. kaljukeiju@gmail.com

    VastaaPoista
  31. Pesen kasvot aamuin illoin kasvovedellä sekä puhdistusmaidolla. Tärkein vaihe omille kasvoilleni on kosteusvoide, sillä ihoni on aina kärsinyt kuivuudesta. Mulla on myös epäpuhtauksia iholla, joten iltaisin saatan käyttää teepuuöljyä näppyjen päälle paikallisesti.

    hooeeiideeii@windowslive.com

    VastaaPoista
  32. Minäkään en oo ollut mikään ahkera kasvojen huoltaja, silloin tällöin puhdistellut kasvovedellä. Kesän aikana kasvot meni kuitenkin tosi huonoon kuntoon syystä tai toisesta ja naama kukkii tosi pahasti. Oon nyt ryhdistäytynyt ja hoitanut ihoa ahkerammin, mutta tuloksetta. Olisi kiva päästä kokeilemaan olisiko näistä paljon kehutuista tuotteista apua :)

    pemoja@utu.fi

    VastaaPoista
  33. Mä käytän Biodrogan ammattilaistuotteita jotka on tulleet tutuiksi töiden kautta, mutta nämä vois olla ihan tervetullutta vaihtelua. :) Pesen kasvot iltaisin puhdistusvaahdolla ja sen jälkeen pyyhin vielä kasvovedellä, sit rasvoittuvan ihon kosteusvoide ja silmänympäryksille oma kosteuttavampi voide. Aamulla sama juttu ilman vaahtoa. Kuorin ihon ainakin kerran viikkoon hedelmähappokuorinnalla ja sit käytän Sephoran savinaamiota. :) Mun iho epäpuhtaudet johtuu hyvin pitkälti hormoneista, mut aina on kiva testata uutta. :D

    VastaaPoista
  34. Sähköposti unohtu: essiiih@hotmail.com

    VastaaPoista
  35. Peppi
    Pesua aamulla ja illalla kasvosienen tai joskus kasvoharjan kanssa, kosteusvoidetta ja menoksi.

    peholapp(at)uusikaupunki.fi

    VastaaPoista
  36. Mun iho on ollut teininä aina tosi hyvä, ja vasta nyt aikuisemmalla iällä tullut epäpuhtautta ja rasvaisuutta. Se täydellinen combo on täällä vielä hakusessa, mutta tällä hetkellä käytän La roche posayn tuotteita rasvaiselle mutta pintakuivalle iholle. Sama naamio täälläkin käytössä NSB:n innoittamana ;) tainu94(at)gmail.com

    VastaaPoista
  37. Toi Cliniquen liquid facial soap on kyllä mun ihonhoidon holy grail tuote, ollut käytössä jo vuosikaudet! Iso 400ml pullo on usein Sokoksessa tai Hulluilla päivillä tarjouksessa n. 25€ ja se kestää n. vuoden mulla käytössä, niin oon raaskinu ostaa. Muita suosikkituotteita on Garnierin öljyinen misellivesi (tehoo vedenkestävään ripsariin älyttömän hyvin), sekä Nivean control shine kosteusvoide, mikä oli mun ensimmäinen kosteusvoide ikinä, ja vielä kymmenen vuotta myöhemminkin päivittäisessä käytössä :) vilmavahamaki@hotmail.com

    VastaaPoista
  38. Kasvonjen puhdistus tapahtuu päivittäin markettituotteilla, jotka olen kokenut tarpeeksdi hyviksi. Aamuisin pesen kasvot ja käytän muutamia eri tuotteita, illalla samoin. Kaipaisin kyllä uutta lisää kasvonhoitotuotteisiin, joten paketti tulisi tarpeen!

    jennisusannat@hotmail.com

    VastaaPoista
  39. Ihonhoitorutiinini ovat tällä hetkellä varsin retuperällä. Aloitan aamuni kosteuttamalla ihon ja teen saman illalla. Ei siis kauheasti kehumista nykytilanteessa.
    minuhno@gmail.com

    VastaaPoista
  40. Ihonhoitorutiineissa olisi kyllä korjaamista, liian monta kertaa meikit jäänyt naamalle(onneksi en meikkivoidetta tai puuteria enää käytä) ja naamaan nyt heittänyt jotain rasvaa mitä sattuu löytymään. Tolle setille olisi kyllä tarvetta, kun toisaalta ihosta löytyy muutamia kuivia kohtia, mutta toisaalta kasvojen iho tuntuu aivan liian rasvaiselta niitä muutamia kohtia lukuunottamatta, joten näitä voisi käyttää etenkin ongelmakohtiin.

    jasminkatariiina@hotmail.fi

    VastaaPoista
  41. Mul on ollut tän rasvoittuvan sekaihon kanssa ongelmia niin kauan kun muistan, on tullut rampattua ihotautilääkärillä ja syöty on useita antibioottikuureja näppyjen kukistamiseksi. Tässä reilu parikymppisenä on alkanut helpottaa ja ihonhoitorutiinit on mulle tärkeitä aamuin illoin :) Aamuisin pesen kasvot ja kosteusvoide sekä silmänympärysvoide imeytymään; iltaisin sama setti. Noin kerran viikkoon tulee kuorittua kasvot jollain Lushin tuotteella!
    Kivaa syksyn jatkoa sulle :)

    s-posti: ukertt@hotmail.com

    VastaaPoista
  42. Itsellä ollut akne jo vuosia, ja monia tuotteita on tullut kokeiltua tässä kamppailussa, mutta tuota merkkiä en olekaan koskaan vielä kokeillut ;) Täydellinen kasvovesi on dermosililtä löydetty, muut tuotteet vaihtelee melkeenpä joka kerta kun ei sitä ykköstä oo vielä löytyny..

    lotta_ri@hotmail.com

    VastaaPoista
  43. Mukana ollaan!

    Mulle on nyt tässä parin vuoden sisällä tullut ihonhoito paljon tärkeemmäksi meikkimäärän lisääntyessä. Omistan sekaihon, joka kyllä rasvoittuu tietyistä kohdista (esim nenä, otsa ym) mutta on talvella todella kuiva ja naamaa kiristää. Sopivien tuotteiden löytäminen on siis vähän haastavaa. Aknea tai muita vakavampia iho-ongelmia ei onneksi ikinä ole ollut. Tällä hetkellä käytän Lumenen meikkiputsaria ja kasvovettä, mutta kaipailisin kyllä jotain vähän laadukkampaa. Mulla on vaan se ongelma, että en malta käyttää paljoa rahaa kosmetiikkaan joten en halua ostaa uusia tuotteita testiin vaikka tarve olisi. Sen takia ois mahtavaa kokeilla juuri näitä tuotteita ja ehkäpä löytää omat luottotuotteet!

    saanamiini@gmail.com

    VastaaPoista
  44. Mukana!

    E-pillereiden vaihdon jälkeen mulla on alkanut olemaan vähän enemmän ongelmia kasvojen ihon kanssa, ja oon joutunut miettimään tarkemmin mitä aineita käyttää. Myöskin NSB:n kautta kokeillu erilaisia juttuja, viimeisimpänä suolasaippua. Toistaiseks en oo löytäny ihan sitä the juttua, joten olis kiva päästä kokeilemaan näitä!

    ellamaisonlahti(a)hotmail.com

    VastaaPoista
  45. Mulla on varmaan aika perus ihonhoitorutiinit, pesen joka ilta meikit ja aamulla pyyhin kasvot misellivedellä ja sitten tietty käytössä erikseen yö- ja päivävoide plus vielä silmänympärysvoide :)

    pikkumyy17@gmail.com

    VastaaPoista
  46. Ihonhoitorutiineihini kuuluu aamuisin kasvojen putsaaminen puhdistusvaahdolla ja kasvovedellä sekä päivävoide. Iltaisin meikkien putsaaminen meikinpoistoaineella tai kookosöljyllä, puhdistusaine ja kasvovesi. Lisäksi lopuksi yövoide.

    julia_noora@hotmail.com

    VastaaPoista
  47. Oon ihan rakastunut noihin lushin tuotteisiin ja käytänki erilaisia putsareita ja naamioita ihan päivittäin aamuin illoin!:) ois kyllä kiva päästä testailemaan noita cliniquen tuotteitakin!

    maisa_nororaita@hotmail.com

    VastaaPoista
  48. Omat ihonhoitorutiinini on aika simppelit. Aamuin illoin nassun pesu ja kosteusvoidetta perään :) Laitan myös erilaisia naamioita silloin tällöin ja kuorin ihoa viikoittain. Erityisesti tykkään sairasta mielihyvää antavista mustapäälappusista, joiden annetaan kuivaan ongelmakohtiin ja vedetään pois :D

    VastaaPoista
  49. ja vielä sähkopostini on sirja@live.fi

    VastaaPoista
  50. Aika simppelillä mennään, iltaisin meikit pois geelillä, sitten kasvovesi ja lopulta kosteusvoide. Aamulla sitten kasvovettä ja kosteuvsvoidetta. Noin kerran viikkoon tulee käytettyä joko mutanaamiota tai kuorivaa naamiota freesaamaan ihoa.
    riikkakaroliina.laitinen(ät)gmail.com

    VastaaPoista
  51. Ihonhoitorutiinit on oikeestaan sellaset että niitä ei ole. Ostan aina jotain uutta puhistusemulsiota ja kasvovettä ja tuntuu että suurin osa markettien tarjonnasta on jo koluttu läpi. En oo kokenut mitään ihonpuhistutuotetta vielä niin hyväks että oisin ostanut sitä uudestaan. Jos näihinkin tuotteisiin sijoittais vähän enemmän vois luottotuotekin ehkä joskus löytyä! Nassunpuhdistusaine + kasvovesi + kosteusvoide kombolla mennään ja kerran viikossa kuorinta/naamio
    jennika_t@msn.com

    VastaaPoista
  52. Oon tällä hetkellä tosi laiskasti hoitanut kasvojani... Aamuin illoin pesen Garnierin puhdistusmömmöllä kasvot ja heitän päälle kosteusvoiteen. Hyvän kasvojen puhdistusaineen löytäminen on mun mielestä tosi hankalaa ja turhauttavaa :D
    aanna-a@hotmail.com

    VastaaPoista
  53. Mulla on aika hankala iho.. välillä kuivaa ja välillä rasvasta. Oon todennut dermosilin yhden putsarin ihan huipuksi, kuorintaan käytän vähän vaihtelevasti kaikennäköistä. On niin hirveesti vaihtoehtoja että välillä turhauttaa!
    pihlamarjavirtanen@gmail.com

    VastaaPoista

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne