KESKIVIIKKO MUN MATKASSA

28. syyskuuta 2016

09.17 Mun pitäis oikeesti oppia laittaa puhelin äänettömälle ja värinättömälle yön ajaks, jos on mahis nukkua pidempään. Facebook, whatsapp-ryhmät ja sähköposti käy kuumana enkä mä vielä ois valmis ylös.
09.45 Yh, J heräs. Ehkä munkin pitää nousta kohta.
10.00 Herätyskello. Miks ees laitoin sen näin aikaisin? Mulla on vasta vähän ennen kolmea varattu aika optikolle.
10.17 Jos mä nyt sitten selaisin ne wa- ja facebook-ryhmät. Ei mitään merkittävää, minkä takia oisin herännyt tunti sitten.
10.35 Noniin, josko mä nyt nousisin. Täällä vällyjen välissä on vaan niin hitsin mukavaa!
10.45 Onneks täytin tiskikoneen valmiiks eilen illalla. Ei ois nyt ollu niinku yhtään fiilistä ronklata mähmäsiä astioita.


10.48 Hmm, nälkä. Söisinkö jotain aamupalaa vai rupeisinko suosiolla väsäämään päiväsafkaa?
11.00 Haluun koklaa tänään jotain uutta. Mummon lihapullaresepti on paras maailmassa, mutta ei se lempiruokakaan oo hyvää, jos sitä joka päivä syö. Ehkä tää Valion ohje ois hyvä!
11.10 Ton pitää nyt antaa turvota kymmenisen minaa. Vähänkö mua koomatuttaa nyt. Ei mut pakko siivota olkkari, et saan juttui tehtyy ennen ku lähen!
11.24 No jos vähän veny turpoominen...
11.46 Kolmekymmentäkahdeksan lihapullaa. Ei hele, näitä syödään pari päivää!
11.48 Mikä ihme meijän keittiön kelloa vaivaa.. Vaikka sen laittaa aikaan, ni parin viikon päästä se edistää vartilla. Hätänen tyyppi.


11.56 Haluun uuden imurin. Ostaiskohan J mulle sellasen joululahjaks tänä vuonna, tai jos ostettais yhdessä yhteinen joululahja itellemme..? Tää vanha on ihan karsee.
12.05 Kämppä on nyt mintissä vessan roskista myöten, nyt pitää sit vaan vissiin odotella lihapullasatsien paistumista.
12.24 Viimenen pulla uunista ulos, jos nyt voisin mennä suihkuun
12.35 Miten oon oikeesti selvinnyt näin kauan ilman pesusientä? Heitin edellisen roskiin joskus kaks vuotta sitten, enkä enää ostanu uutta. Toi on ihan huikee, kroppa tuoksuu niin hyvältä, ku vertaa et hinkkais suihkugeelin ihoon vaan käsin!
12.56 Ihan tosissani just käytin 10 minuuttia kulmakarvojen laittamiseen. Totta kai just tänään on huono kulmapäivä.
12.58 Mitenköhän meikkaisin silmät tänään..? Jos meen sillä samalla ku eilen.


13.00 Eiiiii perse, unohin highlighterin viimeistelysuihkeen alta!!!! Eiiii, toivottavasti se levittyy nätisti tähän päälle.
13.05 Jooh, sitte hiukset. Hmm, meikki vei ihan liian kauan aikaa, ku pistin Pasilan pyöriin taustalle.
13.12 Emmä jaksa tehä näille mitään. Kuivaan vaan ja roikkukoot suorana.
13.15 Nyt äkkiä kamera tulille ja muutamat blogijutut vihdoin ja viimein valmiiks. Inhottaa niin paljon tällä hetkellä, kun niin moni sovittu asia on jääny ihan retuperälle..
13.41 Apua, mullahan tulee kiire. En oo pakannu laukkuakaan vielä, mitä mä ees tarviin tänään?
13.45 Pitäisköhän kuvata what's in my bag -video lähiaikoina..? Edellisestä on sen verta kauan aikaa, että se vois olla jopa ihan mielenkiintonen toteuttaa!


13.50 Nahkarotsi vai bomberi, nahkarotsi vai bomberi, nahkarotsi vai bomberi... Nahkarotsi.
13.55 Ei kai kukaan huomaa, jos toinen sukka on kokovalkonen ja toisessa on vähän vaaleenpunasia raitoja höysteenä..?
14.03 Pihalle ja äkkiä, bussi tulee viiden minuutin päästä. Puhelin, lompakko, avaimet, enköhän mä ainakin näillä pärjää!
14.09 Onpas harmaata. Mihin se aamupäivänen aurinko oikein katos?
14.11 Äääh, unohdin ihan kokonaan sen syömisen! Nyt sit maha kurnii, ku istuin ekan kerran alas.
14.35 Oon vähän etuajassa, mut ei se kai haittaa. Jännittää ihan hitsinä, ei enää kauaa ni mä nään ihan kunnolla ja niinku normaalit ihmiset näkee!!!


14.45 Jooh elikkäs, nään noi Sokoksen takaseinässä olevat tekstit ihan hd-laatusina?!
14.49 Tuntuupa kieltämättä oudolta, vähän ku nää pistäis pään pyörälle. Ehkä se on tää uus vahvuus, oon tottunut semmosii onnettomii ruikulivahvuuksiin ja sumeeseen ulkomaailmaan.
15.00 Ei nää Make Up Storen tarjoushuulipunat kyllä nyt oikein vakuuta. Pitäisköhän mun ennemmin ostaa uus GOSHin huultenrajauskynä. Vanha Nougat Crisp alkaa olee aika finito. Nääh.
15.15 Ihan success, tuhlasin 3+1 -päiville vaan 21 euroa!
15.24 Voisin mennä koululle löhöömään siihen saakka, että luento alkaa. En jaksa hiihdellä täällä missään just nyt, kun on näin karmee ilmaki.
15.47 Aiiii vitsit, tolla vaihtarilla on ihan törkeen hyväntuoksusta pöperöä eväänä. Tää mun nälkä vaan kasvaa..


16.02 Hienoa Jenna, oot kattonu väärän viikon lukujärjestystä. Ei sulla mitään luentoa tänään ole! Mut ehkä mä nyt käytän tän ajan koululla hyväks, kun tänne asti vääntäydyin ja bussikortin saldoa tuhlasin.
16.13 Mä inhoon tätä Fellmannian kirjastoa. Kaunis on joo ja nykyaikanen, mut kuka sadisti keksi, että kirjahyllyjen pitää olla pyöreitä? Missä on 69.33...
16.20 Löyty! Kauheen mielenkiintosta englanninkielistä toimitusketjusettiä.
16.23 Voisin ottaa kahvin. Kerrankin, kun mulla on kolikoita.
16.40 Auts, kieli palo. Miksen ikinä opi?
17.09 Miksi tämä kirja on englanniksiiiiii???? Ei ymmärtämisessä mitään, mutta sisäistäminen ois niin paljon helpompaa suomeks.


17.16 Kahvikoneella on joku häppeninki. Hitsi ku tietäisin, et mistä kiikastaa, mut en nyt millään jaksais mennä selittään englanniks yhtään mitään.

17.41 And I am done!!! Käytin just vähän päälle tunnin pakkausmateriaaleja ja niiden hävittäistä varten koskeviin direktiiveihin ja säännöksiin. Samalla niin kuiva aihe, mutta samalla tosi mielenkiintosta. Jännä.
17.47 En millään kerkee 17.55 bussiin. Mitäköhän tekisin tän ajan, ei mulla oo enää mielenkiintoa istua koulullakaan..
17.52 Hmm, pitäisköhän käydä kattoo tuolta euron kaupasta, oisko siellä kruunukynttilöitä edullisesti..
17.56 Löytyi! Ja nää on vielä tällasia kivoja suippoja, mitenköhän kauan näissä on palamisaika..?
17.58 J ulisee, ettei jaksa tehdä perunamuussia. Tai siis kuoria perunoita sitä varten. Mut mä en haluu pelkkii perunoita.


18.11 Käyn vielä pyörähtämässä Sokoksen yläkerrassa. Siellä on niin kivoja kaikkia sisustusjuttuja, olispa varaa ostaa kaikki kerralla!
18.23 Niiin kiva bussikuski! Miksei toi sama tyyppi voi ajaa useemmin tätä linjaa..
18.34 Tää on niin hullua. Istun ihan bussin takaosassa ja nään tosi selkeesti kaikki noi pisarat, mitkä on tuulilasissa. Vähän tähän kestää tottua!
18.38 Olisinpa jo kotona. Haluun jo syömään ja tyyppaamaan mun Tokmannilta löytämää L'orealin savimaskia!
19.00 Ainii nää hitsin perunat. Lupasin J:lle kuoria ne, niin se tekee sit sen muussin. Vähän kyllä nyt mieluummin vaan kiukuttelisin.
19.25 Eeeei, pistin pyykinpesukoneen pyörimään ennen ku lähin ja se on edelleen kiinni. Toivottavasti pyykit ei haise ihan karseelle!


19.32 Vähän kynttilöitä palamaan. Tää on niin ihanaa syksyssä, kun sisällä on lämmintä ja tunnelmallista. Etenkin, jos pihalla on kylmää, pimeetä ja märkää. Ja kylkeen vihdoin sitä safkaa, lihapullia ja perunamuussia kermakastikkeessa!
19.55 Pitäisköhän mun ruveta muokkaamaan näitä tän päivän kuvia.. Mitenköhän sen toteuttaisin, hmm, jos muokkaan ne vaan kännykällä. Pysyy on the go -fiilis yllä.
20.41 Eiiii hitto tää on aikaavievää puuhaa, haluisin vielä ehtiä suihkuunkin.
21.12 Oisin tietysti voinu kirjottaa eka sen postauksen, mihin kuvasin matskua päivemmällä, mutten haluu tehdä paluuta tauon jälkeen yhteistyöpostauksella.
21.23 Täältä puuttuu pari kellonaikaa välistä, mihin ne on hävinny? Oivoi, mitäköhän mä tein sillon?
21.47 Ei nyt mun on oikeesti mentävä suihkuun. Aamulla pitää herätä paljon aikasemmin kun tänään.


22.03 Oonkse vaan minä ja mun korvienväli, vai kirveleeks tää naamio vai tuntuuks tää vaan tältä, ku tää kuivuu?
22.14 Vielä hetkeks blogijuttujen ääreen ja sit pehkuihin Pasilan kanssa. Mulla ois jääkaapissa suklaata, mutta ehkä mä hillitsen itseni tänään, kun syöminen meni muutenkin niin hitoiks.
22.22 Oh nooooo, Exiä rannalla tulee telkkarista! Katon tän jakson vielä loppuun ja sit meen sänkyyn. Tai no, voisin ensin käydä pesee tän naamion pois. Hups!
22.24 No enpä oo hullua hurskaampi. Aamulla nähdään, miltä nassu näyttää. Nyt toinen ostos testiin, argainöljy nimittäin!
22.25 Ai vitsit mikä tuoksu!
22.31 Nyt exät rannalle vielä hetkeks ja jalat ylös. Ihan snadisti alko nyt kutkuttelemaan ne suklaat siellä jääkaapissa..!

22 kommenttia

  1. pisti silmään, että etkö oikeesti syöny mitään ennen iltaa!? :-D oisin totaalisessa nälkäkuolemassa! mun on ihan pakko saada aamupala max 30 min heräämisestä ja siitä eteenpäin reiluja annoksia 3h välein...

    VastaaPoista
  2. mut oli kyllä kiva postaus, näitä vaan lisää! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Ja joo, kahvin voimalla mentiin ihan koko päivä :-D Mä toisinaan jätän ihan tiedostaenkin aamupalan välistä, koska mun ruoansulatus on siitä kenkku, et se pistää menon ihan hyrskynmyrskyn jos syön mitään tunnin sisällä heräämisestä. Nyt se sit yksinkertasesti unohtu.. Ärsytti ihan sikana, ku muistin et mul ois ollu banaani mukana, mut ei sit ollukkaa 😄

      Nut tosiaan helkkarin epäterveellinen tapa menneisyydestä, joka nostaa välillä päätään :/ Tänään on onneks vähän eri meno, tässä just pakkaan niitä lihapullia evääks töihin!

      Poista
  3. Siis söitkö koko päivän aikana vaan yhen kerran vasta puol kasilta? :-D en tajuu miten jotku ihmiset jaksaa noin :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No eipä ne välttämättä jaksakkaan :) Mä en ainakaan jaksais. Välillä vaan sattuu näitä päiviä, et omaa töhöyttään unohtaa hyvinvoinnin kannalta tärkeitä juttuja!

      Poista
  4. Nämä on aina huippuja postauksia! Kivasti oli kuvituskuviakin matkassa :)

    VastaaPoista
  5. Sun keho alkaa varastoimaan mm. rasvaa, jos sun ruokalutottumukset on tuota. Syö hyvä nainen 3-4 tunnin välein jotain. Esim. pähkinät, hedelmä ja pilkotut vihannekset on hyviä välipaloja. Aamulla lasi huoneenlämpöstä vettä nassuun, lähtee kuonat liikkeelle ja pääset nopeammin ja varmemmin häämekon mittoihin +pysyt TERVEENÄ!! Tolla syömisellä et saa riittävästi ravintoaineita eikä sun kroppa toimi kohta kunnolla... Anteeksi ripitys, kokemuksen syvä rintaääni ja tiede puhuu puolestaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi nyt hyvät hyssykät sentään. A) Olen aikuinen ihminen ja B) missä kohtaa on lukenut, että mä vedän tällä tavalla joka päivä? Tämä oli yks päivä kolmestasadastakuudestakymmenestä viidestä päivästä. Inhottavaa alkaa todistelemaan kellekkään mitään, mut tänään vedin aamupalaks rahkaa ja leipää, tunnin päästä aattelin huitasta naamariin lihapullia, muusia ja kurkkua. Mukana kulkee vesipullo, ihan niinkuin eilenkin kulki. Illalliseks ajateltiin tänään tehdä kanaa ja riisiä, jonka kylkeen kypsennän vähän parsakaalia.

      Kyllä mä tiedän, miten ihmiskroppa toimii. Tiedän myös, ettei eilen menty esimerkin mukaan. Niin uskomattomalta kun se joidenkin korvaan kuulostaa, välillä unohtuu syödä - etenkin, jos on koko päivän liikenteessä.

      Kiitos älyttömän paljon huolenpidosta, mutta kuitenkin ei kiitos. En ole rappiolla syömistapojeni kanssa ja voin vakuuttaa, että vaikka välillä ratkee herkuttelemaan, on syömättömät päivät omalta osalta todella harvassa.

      Poista
  6. Mäkin saatan ihan hyvin vaan yksinkertaisesti unohtaa syödä ja muistuu sitten illalla mieleen kun huomaan kiukuttelevani kaikille kun verensokerit alhaalla :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on ihan älytöntä, miten voi unohtaa jotain oleellista! Tietty se kurnina on koko ajan jossain sisuskalujen syövereissä, mutta jossain vaiheessa sen vaan sivuuttaa, jos on tarpeeks tekemistä ja ajateltavaa :-D

      En kyllä ihan heti edes muista, millon viimeks oisin unohtanut syödä... Mut näitä sattuu, eikä ihmiskeho onneks kerrasta tai parista pilalle mene :-)

      Poista
  7. Hei, tää oli hauska postaus. Tää tekstiversio on hyvää vaihtelua niihin videomuotosiin day-postauksiin :) -Anna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi mukava kuulla, että näillä on vielä kysyntää :-) My day -videoit taitaa olla nyt enempi pinnalla, mutta mä en vieläkään oo sinut sen kanssa, että höpisisin kameralle kaupungin keskustassa :-D

      Poista
  8. Ihanaa päästä taas lukemaan sun juttuja! :> Täällä jo kovin ootellaan matka- ja shoppailupostausta! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hauska, että mua on kaivattu! Matkapostaus on työn alla, mutta kuvia on ihan hitsin paljon ja tässä on parit blogipostaukset vielä ennen sitä, joten matka-aiheiset jutut siirtyy varmaan ens viikolle :(

      Poista
  9. nii oliks toi naamio hyvä? onko ostamisen arvonen :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihonhoitotuotteita on niin kauheen vaikee suositella, kun ne toimii niin eri tavalla eri ihotyypeillä :/ Ei tuo mun maailmaa ainakaan vielä mullistanut, nassu oli aamulla ihan vähän kivempi, mut pitää vielä kokeilla sitä pariin otteeseen ja seurata tilannetta :)

      Poista
  10. Huoh noita anojen syömiskommentteja :-D Itse en pysty syömään mitään aamupalaksi, en vaan pysty. Ällöttääkin ajatus, että heti herättyä alkaisi tunkemaan jotain pureskeltavaa suuhunsa. Ainoa asia mitä saan kurkusta alas on kahvi ja vesi :-D
    Ja kaikilla työssäkäyvillä ihmisillä ei todellakaan ole edes sitä mahdollisuutta, että voisi syödä 3-4h välein. Esim. itselläni. Työskentelen ravintolassa ja meillä mennään KERRAN päivässä tauolle syömään, kun keritään ja jos työpäivä on edes sen mittainen, että saa sen 5min tai 15min tauon. Tärkeintähän on, että asiakkaat saavat eka ruokansa ;) Parhaimpina päivinä kerkeän syömään 3x koko päivän aikana, se on aika luksusta mulle! Kaikkeen tottuu ja elimistö sen mukana.

    Ja olipas kiva saada sultakin pitkästä aikaa postausta! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nooh, tuskin pahaa tarkoittivat. Ilmaisutapa vaan muistutti ikävästi jonkun sukulaistädin mäkätystä, että siinä ainakin tuo viimeinen meni vähän vihkoon... :-D

      Mulla on kanssa se, et pakki menee pahemman kerran sekasin, jos edes ajattelen jotain kiinteetä heti heräämisen jälkeen. Maito- ja viljapohjasista tuotteista nyt puhumattakaan. Yläasteella saatoin olla kaikki arkipäivät ilman aamupalaa, kun ei vaan uponnu. Lukiossa tuli sit koulun kahvila ja kävin yleensä sieltä nappaamassa jonkun sämpylän ennen ekaa tuntia, kun olin ollut jo pystyssä pari tuntia sitä ennen :)

      Tuo on myös totta, ettei se 3-4h välein syöminen oo mikään itsestäänselvyys ja helposti järkättävissä asia. Mulla ei esimerkiks oo varsinaisia taukoja töissä ollenkaan, koska varsinaisen työn lomaan on omien taitojen puitteissa mahdollista järkätä hiljasia hetkiä, jolloin voi käydä vaikka lähilidlissä tai lämmittää kotoa tuotuja eväitä mikrossa. Yleensä kuitenkin syön samalla kun työskentelen. Mutta koska työ on tosi yllättävää ja asiakkaat tekee sen mun työpäivän, niin koskaan ei voi etukäteen suunnitella, että nyt mä syön klo 14 ja klo 17. Yleensä koen myös helpommaksi sen, että jos mulla on vaikka 5h työpäivä, niin syön tuhdisti ennen töihin lähtöä ja sit seuraavan kerran töistä palatessani. Työpäivän aikana pupellan jotain banaania ja juon sitä vettä, jos siltä tuntuu, mut mä en oo koskaan ollu "säännöllinen" ihminen enkä oo kasvanut perheessä, jossa istuudutaan köörillä ruokapöydän ääreen joka ilta klo 17. Sellaiseen on tälleen aikuisiällä vaikeampi oppia :-D

      Kiitos Jasmine kommentista! :-)

      Poista
  11. Siis mitä hittoo, kerrankin kun tulee luettavaksi aito, rehellinen ja kaunistelematon postaus niin heti porukka rupee ruikuttamaan. Mun mielestä on aivan ihana lukea välillä tällaisista "normi" häslinki päivistä, joihin mahtuu unohduksia ja kömmähdyksiä. Some ja blogit on nykyään niin täynnä kaikkee viimesen päälle "täydellisiä" päiviä siitä kun käydään laittaan kynsiä, tukkaa yms. ja sen päivän ruuvat on niin terveellistä ku olla ja voi ja mikää ei mee pielee ja salilleki löytyy aina motivaatioo. Kauheen tekastun kuulosia just sellaset postaukset.

    Ihana sä, ja sun blogi!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tosi paljon! :-) Mä oon tällä hetkellä sen verta pihalla kaikesta mahdollisesta, et jossei se oo safkaaminen, joka päivän aikana unohtuu, niin sit se on jotain muuta :-D

      Poista

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne