KESÄIHMISEN PALJASTUKSIA

1. syyskuuta 2016

Syksy on nyt sitten ihan oikeasti täällä. Tavallaan ihan siisti juttu, mä oon jo heinäkuun loppupuolelta odotellut, että joko saisin palata koulun penkille. Olin lapsena ihan samanlainen. Vaikka pidän itseäni henkeen ja vereen kesäihmisenä, tykkään myös kesän jälkeisistä fiiliksistä. Kun on loman jäljiltä täynnä energiaa ja puhtia uutta kouluvuotta ajatellen. Ja yleensäkin, mun mielestä on ihan superia palata arkeen. Sitä paitsi on edelleen ihan parasta päästä shoppailemaan uusia koulutarvikkeita ja -vaatteita.

Koska oon läpi kesän tehnyt todella epäsäännöllistä ja melko iltapainoitteista duunia, oon kaivannut kasista neljään -arkirytmiä tavallista enemmän. Nautin kyllä iltavuoroista ja tämmönen yks lungikesä tuli varsin sopivaan saumaan, mutta jossain vaiheessa jouten olo alkaa aina tympimään. Mä kun olen vielä sellainen yökukkuja, joka ei tasan nouse sängystä ennen kuin on ihanihanihan pakko.

IMG_56622 IMG_58332 IMG_58632

Syksy tuo mukanaan ikäviä asioita, tänä vuonna vielä huomattavasti rankempia ja henkilökohtaisempiakin juttuja kuin sen iänikuisen loskan ja harmauden, joten oon parhaani mukaan koittanut keskittää voimavarani kaikkeen positiiviseen. En turhaan romantisoi tulevaa kolmekuukautista, mutta joitain asioita odotan innolla. Tulee se hyvin lyhyt aika Suomen vuodessa, kun en hikoile enkä palele nahkarotsissa ja luonto loistaa ihan mielettömissä väreissä. Oon ostanut uusia nättejä vihkoja sekä kalenterin koulua varten, hommasin jopa suojavermeen mun tabletille. Ajattelin käydä optikolla hommaamassa uudet kakkulat ja 8. luokasta asti mukana kulkenut penaalikin pitäisi päivittää uuteen. Viikon päästä sunnuntaina lähden mun vanhempien ja toisen veljeni kanssa Budapestiin lomalle, enkä millään malttais odottaa lentokentälle lähtöä!

Syksy merkitsee mulle aina sellasta tietynlaista uuden alkua. Katotaan miten fiiliksissä oon sit loka-marraskuun vaihteessa, kun kastelen sukkani päivittäin ja näpytän bussipysäkillä puhelinta pilkkopimeessä ja sormet ihan jäässä. Mutta tällä hetkellä kaikki on vielä hyvin, joten keskitytään nyt sitten tähän hetkeen.

Fiilistelettekö tekin syksyä vai tuottaako välivuodenajat harmaiden pilvien lisäksi vaan harmaita hiuksia?

10 kommenttia

  1. Mulla on aina niin, että alkusyksystä mun energiat on huipussaan ja jaksan tehdä paljon asioita kunnes muutaman kuukauden päästä oon jo ihan loppuun palanut, kevät meneekin sitten väsyneenä ja masentuneena odottaen kesää :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinhän se vähän menee :-D Toivottavasti omalla kohdalla kahden vuoden takainen ei toistu, syysdepis ei oikeesti oo kauheen herkkua.

      Poista
  2. Oon just samanlainen, että vaikka kuin rakastan kesää ja lomaa niin jossain vaiheessa siinä heinäkuun lopussa alkaa tekeen mieli kouluun :D Tänä vuonna varsinki oli niin lepponen kesä, että alko lopussa jo olemaan ikävä niitä arkirutiineja ja elämän järjestystä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tänään just J:n kanssa höpöteltiin tästä, kun mua turhauttaa, kun ei oo mitään sellasta "pakkotekemistä" vaan kaikki menee omassa tahdissaan. Mulla on koulutehtäviä rästissä jonkin verran, mutta niitäkin on jotenkin hitsin hankala vääntää kotona sillä tavalla tehokkaasti kasista neljään :-D

      Huomenna on onneks 6,5-tuntinen työpäivä edessä ja ajattelin mennä pyörällä, joten pitää vaihteeks herätä aikasin. Kiva se kuitenkin vaan on, tuntee olonsa ees jollain tapaa hyödylliseks.

      Poista
  3. Mä itse olen vähän ristiriitasissa tunnelmissa - kesä meni ihan HIRVEÄN nopeasti, hyvä kun ehti kissaa sanoa. Ja nyt on muka jo 2.9.?! Eihän tässä ole herrajestas kun 3kk jouluun...Siis KOLME KUUKAUTTA.. Mun mielestä oli ihan kamalaa kesällä katella kun kauppoihin alko tulla talvi/syysvaatetta ja vielä kamalampaa oli, kun lähdin etsimään eilen välikausitakkia - ei sitä enää ollut. Koska nyt on SYYSKUU, nyt myydään talvitakkeja :-D En ehkä kestä..
    Syksyssä tykkään kyllä siitä, että saa pukeutua niihin neuleisiin ja nahkatakkiin sekä huiveihin + koko ajan ei valu se ärsyttävä hiki, mikä kesällä valu pelkästään sisällä, vaikka oisit kulkenu alasti.
    Syksyllä on kauniita värejä myös, mutta harmittaa suunnattomasti tuo, kun pimeetä on jo 21.00 :( kesällä kun tottun siihen, että 23.00 oli vielä ihan valosaa.
    Hmmmhh!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Syksyssä nimenomaan on puolensa, niin hyvät kuin huonotkin :-) Illan pimeys ei lämmitä munkaan sydäntä, mutta aamu-unisena arvostan sit taas hämysiä ja pimeitä aamuja. Kun ikkunat on eteläänpäin, ei edes pimennysverhoista ole iloa - ne kyllä estää sen valon tulon huoneeseen, mutta tummasävyisinä tekee makkarista saunan :-D

      Poista
  4. Todellakin täällä fiilistellään syksyä ja toivon että se kestää mahdolisimman pitkään. Itse näin vannoutuneena nahkarotsi, farkut ja kaulahuivi- ihmisenä pidän itseäni juurikin välikausien tyyppinä ja kynttilätkin pääsee enemmän oikeuksiinsa. Samat vibat mullekin syksystä nousee siinä mielessä, että se on jonkinlainen uuden alku. Kaikessa muutoksessaan ja jännittävyydessään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä koen aamuisin ihan jäätävää vaatekriisiä, kun silloin kuudelta on ihan törkeen kylmä, mut sit iltapäivällä koulusta päästessä elohopea hipoo kahtakymmentä.. Ja kun ei millään jaksais roudata koko vaatekaappia mukana, niin ois kiva, jos ois semmonen vakiintunu syyssää!

      Poista
  5. Hei mistä tuo tabletin suoja on? Aivan ihana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vastailinkin sulle jo Snapchatin puolella! Mutta jos jotakuta muuta kiinnostaa, niin suoja on tilattu Ebaysta :>

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne