ENSIMMÄINEN TILAUS ZARA.COMISTA

21. elokuuta 2016

Se voinee johtua siitä, ettei kyseistä puljua meidän kotikylältä tai edes naapurista löydy, mutta Zara on jo useita vuosia ollut yksi mun suurimmista lemppareista, mitä vaatekauppoihin tulee. Sen takia olinkin aika hypeissä, kun Zaran verkkokauppa vihdoin avasi väylän myös Suomeen. Mä oon kuitenkin aika isokokoinen nainen ja Zaran kuteet ovat enempi sitä sellaista eteläeurooppalaista mitotusta, joten pähkäilin tilaamista todella pitkään. Inhoan palautusrumbaa, oli kyseessä mikä tahansa verkkokauppa ja mitä nyt palautuskokemuksia oon lukenut, antaa yrityksen käyttämä kuriiripalvelu välillä odotuttaa itseään palautusten suhteen ihan kunnolla. 

IMG_57452

Mutta nyt mulla on alkamassa koulu ja ajattelin ostaa läppärin sekä kansioiden kanniskelua varten viimeisen "halppisveskan" ennen kuin pääsen upottamaan rahani ihkaensimmäiseen luksuslaukkuun. Näin ollen mun ei tarvinnut murehtia sitä, mahtuisko tilatut iteemit mun päälle. Laukun mitat on ilmoitettu selkeästi ja ne olivat isommat kuin mun läppäri. Se riitti.
  Zaran käsilaukut ovat aina miellyttäneet mun silmää ja mun vuonna 2013 ostama jättinyssäkkä on edelleen ahkerassa käytössä. Osittain kestävyytensä, osittain ajattomuutensa ansiosta. Samalla ajattomuuslinjalla päätin mennä tälläkin kertaa ja vaikka valitsinkin varmaan koko verkkokaupan edullisimman vaihtoehdon, oon ihan todella vakuuttunut jälleen kerran!

P81957202

Verkkokaupasta tilaaminen on äärimmäisen helppoa. Tilauksen voi monien muiden tapojen ohella maksaa Paypalitse ja sitä käytinkin tällä kertaa - todennäköisesti valitsen kyseisen maksutavan myös jatkossa. Lähettipalveluna Zara käyttää DHL:ää ja paketit luvataan tuoda kotiovelle saakka 3-5 päivässä alle vitosella. Mä pistin tilauksen vetämään maanantain ja tiistain välisenä yönä, lähetti soitti ovikelloa torstai-iltapäivänä. Mä en ollut sillä hetkellä kotona, mutta J otti paketin vastaan ja mun palatessa töistä odotti sohvapöydällä jättiläismäinen pahvilaatikko kahvalliseen muovipussiin käärittynä.

IMG_57332

Vaikka Zara on ketjuliike siinä missä menkkahaukka tai kiinatrikookin, on sen viehätys jollain tapaa ihan nextillä levelillä ja verkkokauppa tuntuu pitävän kiinni tästä linjasta. Tilaamani parinkympin laukku tuli kauniissa pahvilaatikossa silkkipaperiin ja dusterbagiin kiedottuna eikä mun todellakaan tarvinnut odottaa kuin pari hassua päivää. Toimitusaika on musta aika huippu, kun ottaa huomioon, että paketit lähtevät liikenteeseen Espanjasta!

Ehkä mä joku päivä uskaltaudun tilaamaan jonkun väljällä mitotuksella ommellun vaatekappaleen itselleni. Tai sitten pysyttelen vaan näissä asusteissa. Mutta siitä oon ihan varma, että viimeiseksi ei tämä tilaus jäänyt!

10 kommenttia

  1. Ihana tuo laukku ja tuolta verkkokaupasta tilaaminen kuulostaa kyllä aika huipulta! Munkin mielestä Zarassa shoppailu tuntuu kyllä enemmän fancyltä kuin esimerkiks henkkamaukassa ja tuo paketti antaa kyllä saman vaikutuksen! :-D

    https://olderthanyesterday.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiedä sitten mikä siinä on se juju, tavallista rättikauppaa korkeampi hintataso? :'-D

      Poista
  2. Aivan ihana tuo laukku! :)

    http://more-than-we.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mustakin se on tosi kiva, sopivan simppeli :)

      Poista
  3. Muutamaan kertaan tuolta tilanneena hyvät kokemukset loppuu paketin palautusoperaatioon, joka on ainakin Helsingin ulkopuolella asuvalle ihan täyttä kusetusta. Jos haluaa siis palauttaa niin kannattaa olla ainakin varavaihtoehtona se putiikkiin palautus. Terveisin kaksi viikkoa yritin ja luovutin..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sen takia tekstissä mainitsinkin, että maltoin mieleni tän tilaamisen suhteen, enkä vieläkään oo ihan varma, uskallanko tilata Zaran vaatteita heidän verkkokaupastaan. Mä kun poikkean aika reippaasti S-koosta.. :/

      Poista
  4. Mites muuten se "smiley" Ebaylaukku on sulla kestänyt? (Kattelin tässä sun vanhoja Youtubevideoita.. :D) Kuolailen Ebayjuttuja 24/7 mutta harvoin viittin mitään tilata ennenkun oon ihan varma, että tuote kannattaa ostaa. :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on edelleen ihan hyvässä kunnossa! Kahvojen matsku on vähän löystyny eikä ne pysy enää ojossa kohti taivaita, mutta muuten laukun ryhti on tallella eikä esimerkiks ompeleet repsota tai vetoketjut takkua :-) En sit tiedä, millasessa kunnossa se ois, jos oisin tilannut sen Brittein sijaan joltain kiinamyyjältä... Siitä mun 2014 syksyllä Ebaysta tilaamastani konjakinvärisestä kiinalaukusta on katkennu molemmat kahvat 😒

      Poista
  5. On pitänyt käydä jo niiin pitkään zarassa, mutten ole saanut aikaiseksi... Viimeistään palkkapäivänä, haha! :D Jään ehdottomasti seurailemaan blogiasi :)

    http://www.lily.fi/blogit/pretty-black

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nasta kuulla :-) Ja joo, siellä pitäis itekki käydä jossain vaiheessa, mutta 100 km välimatkaa tekee reissusta vähän vaikeemman! :-D

      Poista

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne