MARJAISAT JUUSTOKAKKUPALAT

24. kesäkuuta 2016

Mä oon aina tykännyt ihan kamalan paljon leipomisesta, vaikka mun jauhopeukalo tuppaakin viihtymään vähän keskemmällä kämmentä. Arkena ei tuu enää niinkään leivottua mitään ältsimakeaa  alle mopoikäsenä leipominen nyt vaan oli ainoa keino saada jotain hyvää, ellei halunnut vetää siirappia suoraan purkista. Sittemmin oon ollut ihan vaan kokeilunhaluinen ja leiponut herkkuja, jos kohdalle on sattunut joku mielenkiintoinen resepti. 
  Sikäli kun "olen omistaja," tulee mulle myös S-ryhmän Yhteishyvä-lehti. Oon J:n mielestä kamala mummo, kun hamstraan kaikenmaailan pirkkalehtiä ja ilmaisjakelussa olevia reseptivihkoja, mutta oon kokenut ne ihan parhaiksi reseptipankeiksi! Viimeiset kolme leipomusta taitaa olla jostain tällasesta kauppaketjun asiakaslehdestä. 

IMG_50792 IMG_50732

Ollaan tänään lähdössä kaveriporukalla mökille. Ruokaa ja juomaa meillä on jo ihan yllinkyllin, mutta päätin jo pari viikkoa sitten, että haluun leipoa tyypeille jotain! Viime vuonna vietettiin juhannus mun kotikotona kavereiden kanssa grillaillen ja silloin väkersin pavlovan. Jonka sitten lopulta söin kokonaan itse. Mutta niin. 
  Selailin yhtenä aamuna netistä erilaisia juustokakkureseptejä. Mitään kivaa ei tuntunut löytyvän, kunnes postiluukku kolahti. Yhteishyvän kansien välistä löytyikin sit tämä marjaisan juustokakkupiirakan ohje. Harmi, että J käytti samaista lehteä hämähäkin läiskintään, mutta onneksi onnistuin löytämään ohjeen vielä netistä.
  Piirakka on ihan älyttömän suussasulavaa ja koostumus silkkistä, etenkin vastaleivottuna. Sen kannattaa kuitenkin antaa jäähtyä ihan oikeasti todella hyvin ennen leikkaamista, pienen maistiaisen jälkeen törkkäsin koko helahoidon jääkaappiin odottamaan ja leikkasin sen paloiksi vasta tänä aamuna. Tytisevänä uunista ulos tulevaa piirakkaa on huomattavasti kivempi syödä, kun se on jähmettynyt kunnolla. 

Mulla olis tässä nyt tunti aikaa valmistautua ennen lähtöä. Oon puolialasti ja pyyhe päässä, eli so far so good. Viettäkää ihana juhannus ja pitäkää huolta sekä toisistanne että itsestänne! Palaillaan viikonlopun jälkeen  vieläkö täällä on jengiä, jota kiinnostais sellaset vanhanaikaset mökkipostaukset? 

10 kommenttia

  1. Eikää aivan ihanan näkösiä nuo! Ja jos jaksat, niin tee vaan mökkipostaus, mua ainakin kiinnostais.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just julkasin moisen! Ja tää juustokakku oli ihan ykkösjuttu tuolla mökillä, meni parempiin suihin alta aika yksikön :-)

      Poista
  2. Näyttää niin herkulliselta! Hyvä että sait pelastettua reseptin :D

    Mukavaa juhannusta!

    www.decopixbytiina.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vähän kauhulla kieltämättä kattelin, kun tajusin ton hämähäkkikammosen hömötiaisen mäiskivän yhtä semmoista viimeisimmällä Yhteishyvällä. Olin laittanut sen sivuun just tämän reseptin takia :-D Onneksi S-ryhmän reseptipalvelu netissä on toimivaa sorttia!

      Poista
  3. Täällä kans yks, joka hamstraa noita ruokaliitteitä 😃 Nyt on kyllä ollut laiska kausi leipomisen suhteen... Iloista mökkijuhannusta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon oppinut tavan mummoltani ja äidiltäni :-D Vanhanaikaisessa painetussa muodossa olevia reseptejä löytyy muutenkin, mielellään välttelen kännykän tai tabletin kantamista keittiöön!

      Poista
  4. Oikein antoisaa juhannusta ja mökkipostauksia kehiin vaan! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti sunkin juhannus oli kiva! :)

      Poista

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne