MEIKKIHIMOTUKSIA

28. maaliskuuta 2016

Blogeista saa hyvin usein tsekkailla tyyppien vaate- ja sisustushaaveita. Kosmetiikkahimotuksiin tulee törmättyä huomattavasti harvemmin. Myös mä oon harjottanut näitä tämmösiä kollaaseja, joiden ideana on ollut koti- ja pukeutumisinspiraatio, mut ajattelin, et kun tässä kerran ollaan hiljalleen muovautumassa pahemman luokan makeup junkieksi, miksen jakais teidän kanssa ajatuksiani tämän hetken haaveista koskien kosmetiikkaa? Tiedä sitten kuinka montaa lifestyle-blogia seuraavaa tämä tämmönen kiinnostaa, mutta ainakin mulla oli kollaasia kyhäillessä oikein mukavaa!

makeup
Charlotte Tilbury Magic Foundation (40€) | Zoeva Rose Golden complete set vol. 1 (130€) | NARS Radiant Creamy Concealer (28€) | Gerard Cosmetics Hydra Matte liquid lipstick (~12€) | MAC Velvet Teddy lipstick (~22€) | Anastasia Beverly Hills Riviera Illuminator (~35€) | Laura Mercier Invisible Loose Setting Powder (37€) | LORAC Pro Palette (42€)

Kuten hintoja katsoessa arvata saattaa, kaikki muut Gerard Cosmeticsin nestemäistä huulipunaa lukuunottamatta on todellisia unelmahimotuksia. Siis että mä en noita tule vielä pitkiin aikoihin näkemään yhtä aikaa livenä muualla kuin unissani. Osa on myös aika vaikeesti saavutettavissa tai hitonmoisten toimituskulujen päässä, kuten esimerkiksi toistaiseksi Suomen maalle tuntemattoman LORACin Pro-paletti.

Mitä meikkeihin tällä tavalla harrastuksena tulee, niin onhan kyseessä melko tyyris ajanviettotapa. 265 dollarin hintaisista meikkivoiteista lukeneena se rahan taju meikkejä ostaessa tavallaan katoaa. Vielä pari vuotta takaperin en ois kuuna päivänä maksanut kosmetiikkatuotteesta yli kahtakymmentä euroa, mutta nyt neljänkympin meikkivoide on ihan perushuttua siinä missä viiden euron huulikiiltokin. Jos kyseessä todella on meikkivoide. Se on sitten eri asia, maksaisinko niin paljon vaikka t-paidasta tai sisustustyynystä. Näin opiskelijana sitä rahan käyttöä tulee kuitenkin mietittyä tavallista pidemmälle, tällä hetkellä esimerkiks harkitsen yöpöytien ja Zoevan silmämeikkisivellinsetin välillä. Onhan se ihan älytöntä ajatella, että sama summa menee niin 12 siveltimen settiin kuin kahteen huonekaluun. Ja ne yöpöydät olisivat tällä hetkellä huomattavasti tarpeellisemmat hommata.
  Tietysti mä pyrin myös kuluttamaan meikkejä fiksusti, säilytän niitä niin nätisti kuin suinkin ja ainakin vielä toistaseksi pyrin olemaan hankkimatta miljoonaa nopeasti pilaantuvaa tuotetta (meikkivoiteet, ripsivärit) kuivumaan laatikoiden nurkkiin. Ettekä uskokaan, kuinka monta houkutusta oon mielessäni torjunut. Paras tapa on odottaa kuukausi sen innostumisen syntymisestä, tai miksei kaksikin. Jos parin kuukauden päästä se hinku tuotetta kohtaan on tallella, voinee se olla ihan fiksukin ostopäätös. Useat meikkipaletit ovat kuitenkin pähkäilyn ja odottamisen myötä unohtuneet - onneksi. Kaiken kaikkiaan musta on kuitenkin vähän hassua moralisoida mitä tahansa keräilyharrastusta. En mä usko, että se numismaatikkokaan niiden kolikoidensa kanssa mitään hirvittävän konkreettista aktiviteettia harrastaa tai että viehekalastajalla on jokaikinen höyhentupsu käytössä jokaisella kalastusreissulla. Meikit vaan tuntuu humpuukkina menevän monen ihon alle.

Yritin valita tähän kollaasiin tuotteita vähän kaikenlaisista kategorioista. Yleensä haaveilen tuotteista vähän kausittain. On olemassa peitevoide-kausi, huulipuna-kausi ja paletti-kausi. Nyt yritin kuitenkin koota ajatuksiani ja jättää ne viisi erilaista harkinnassa olevaa luomiväripalettia pois laskuista. Valita vähän niinkun ne ykköset kustakin kategoriasta! Ehkä mulla jonain päivänä on edes puolet näistä...

Mitä haaveita teillä on meikkipussin sisällön suhteen? Löytyykö samoja? Ja hei, jos teillä on kokemuksia joistain mun listaamista tuotteista, niin lukisin niistä ihan tosi mielelläni!

27 kommenttia

  1. Nams miten haluaisin By Terryn irtopuuterin! Nimeä ei nyt jääny mieleen, joku hyarolonicsodflkdjf mutta on kehuttu ihan kauheesti! Ostolakossa blogin Virve on nyt esitellyt aika monta tän merkin tuotetta, ja voi jehna miten haluaisin kokeilla.. N.40€ puuteri vaan tuntuu aika tyyriiltä, meikkivoiteesta sen maksais paljon iisimmin :DD Samaistun todellakin tohon, miten hinta hämärtyy meikeissä. Mäkään en olis ennen millään suostunut maksamaan meikkivoiteesta yli 20€ ja nyt sen hintainen tuntuu jo edulliselta.

    Toi on kyl totta, mitä enemmän antaa ajan kulua ennen himotusten hankintaa, niin sitä vähemmän se houkuttaa enää myöhemmin. Mooonen monta houkutusta oon saanut pois mielestä tällä :D Kyllä ne oikeat himot ja suosikit on himotuslistalla vielä kuukaudenkin päästä, sitten annan ehkä luvan itselleni ostaa sen :) Viimeaikaisin innostus on kyllä The Balm. Cocopandassa on ollut älyttömiä aleita (taitaa olla parhaillaankin) ja nudepaletti lähti melkein puoleenhintaan! Ei haitannut ollenkaan 27€ paletti verraten alkuperäishintaan 45€:.. :--D Toki oon miettinyt miten niillä on jatkuvasti noin hulluja alennuksia, mutta ihan luotettavalta nettiputiikilta vaikuttaa :x

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Virven blogi on kyllä hitsin petollinen :-D Useasti poistunut sieltä monen monituista houkutusta mielessä, onneksi tämän suhteen on vielä jonkinlainen itsekuri tallella! Muun muassa By Terry on yks brändi, jota haluaisin joskus päästä kokeilemaan. Kiitos Virven, tietty!

      Ja ah, theBalm! Mulla ei vielä ole heiltä yhtään mitään, mutta vain siksi, etten mä hitsi vie osaa päättää!!! Se Meet Matt(e) Nude on ollut ostoslistalla jo pienen ikuisuuden, samoin Nude Tude -paletti. Puhumattakaan sit brändin kulttituotteesta, Mary Lou -Manizerista, oih. Ja toi Cocopanda herätti ekana tosi paljon epäilyksiä, kun se tuli ihan yhtäkkiä kuin tyhjästä, mutta sittemmin oon lukenut siitä paljon hyvää :-)

      Poista
    2. http://eleven.fi/by-terry-hyaluronic-hydra-powder-37251.html

      Poista
  2. Mulla on kanssa ollu haaveissa macin punat, mutta kun asun astetta kauempana pääkaupunki seutua ja postit stockalta nostais punan hintaa kiitettävästi.. Ja oli kiva, uudenlainen postaus kaikenkaikkiaan :) !

    Onko sulla muuten suositella jotain hyviä tekoripsiä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vähän sama vika, vaikkei lähin Stocka nyt hiiiirveen kaukana olekaan. Tarpeeks kaukana kuitenkin. Ja toistaseks ei Helsingin reissua oo luvassa, mutta kun syyskuussa lähden veljen kanssa kohti Budapestia, ajattelin käydä hääräämässä lentokentän MAC-pisteellä :-D

      Kiitos paljon! Mä oon toistaseks käyttänyt pelkkiä Ebay-ripsiä, mutta "merkkiripsistä" voin oikein lämpimästi muilta kuultujen kokemusten perusteella suositella Ardellin ripsiä :-)

      Poista
  3. Ostin tukholmasta ton Laura mercierin irtopuuterin jokunen aika sitten ja on kyllä ihan pakko sanoa siitä muutama sananen. Kaikkien hypetyksien ja kehujen jälkeen olin aivan varma että kyseinen puuteri muuttaa elämäni ja tuun rakastamaan sitä, mutta tää kuivattaa ihoa aivan julmetusti? En tiiä onko vaan väärä mun talvi-iholle, mutta en oo tota puuteria käyttäny kun ehkä viisi kertaa, koska iho ei vaan kestänyt. Saattaa sopia sulle mutta ajattelin vaan kertoa oman kokemuksen jos siitä olis jotain hyötyä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se voi olla, ettei munkaan talvi-iho tuosta tykkää. Mutta kuten sanoit, kaikki ei toimi kaikilla ja ellei nyt joku mun kaiffari tässä sitä hommaa, niin minä sit hitsi vie tilaan ton ja kokeilen edes :-D Mun silmänaluset on niin kaameet, eikä sitä täydellistä irtopuuteria oo vielä tullut vastaan. Onneks on olemassa NSB kirpputori sit, jossei itselle passaa ja lähdetään miettimään jotain toista irtopuuteria.

      Kiitti, kun jaoit sun kokemuksen mun ja muidenkin kanssa! :-)

      Poista
  4. Tällä hetkellä mielessä on pyörinyt abhn pomade, koska oon kyllästynyt kulmakynääni joka kuluu ihan sika nopeeta edeltäjäänsä verrattuna. Tiedä sitte että osaisinko tehdä kulmiani semmosella, mutta hope so!
    Lisäks suunnitteilla on ostaa morphen häivytyssivellin. Ja oooh carli bybelin paletti näyttää niiiin<33 mutta se taitaa jäädä ostamatta kuitenkin :D...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se pomade on vähän joo sellanen, et vaatii harjottelua ja hyvän siveltimen :-D Mut sit kun sen oppii, niin voi pojat!

      Nyt tosin arjessa se on jäänyt multa miltei kokonaan pois käytöstä, kun löysin Brow Wizin ja opettelin käyttämään sitä. Lopputulos ei oo ihan yhtä huoliteltu, mutta kuitenkin tarpeeks huoliteltu muutamaa logistiikan luentoa varten :-D

      Sitä Carlin palettia mäkin oon katsellut vähän sillä silmällä, mut kun mulla on nyt tää buumi menossa, etten osta yhden ainutta sellasta luomiväriä, mikä mulla on jo, niin se on jäänyt sikseen. Kaunis on kyllä kuin mikä!

      Poista
  5. viime aikoina oon ainakin haaveillut siitä sleekin contour kitistä, mutta mulla on vielä nyxin vastaavaa ruskeeta "poskipunaa", jolla teen (tai yritän tehä) contour-juttuja. tuntuu vaan turhalta tilata uutta kun vanhaakin on jäljellä n. 4/5, eli menee vielä ainakin vuosi ennen kun tarviisin uutta. toinen himotus on morphen neon-luomiväripaletti, mutta ajattelin vähän odotella senkin kanssa, että meneekö halu ohi vai mitä. ja siis nää kaks ainakaan ei edes oo kalliita, mutta en vaan haluu täyttää mun kotia liioilla meikeillä joten pitää vähän harkita! ja tilasin just real techniquesin siveltimiä ihan liikaa että pitää yrittää vähän taas rajottaa.... :-Dd

    macin huulipunia myös himoitsen ympäri vuoden, ja oon kyllä nyt päättäny että mieluummin kerään niitä pikkuhiljaa, kuin että ostaisin miljoona eri euron huulipunaa hetinyt. musta se on ihan ok maksaa meikeistä vähän enemmän, jos ne sitten pysyy/toimii paremmin itelle :-D laadu yli määrän! ainiin, ja meikkivoidekin multa alkaa olla pikkuhiljaa loppu ja se on kans sellanen asia, että enää en osta halpaa.... kun näitä alkaa miettiä, niin tajuaa että on vähän liikaakin asioita joita tarvii (tai haluaa). vaikka siis tbh mä en edes osaa meikata kunnolla, mutta meikkihimotukset on vaan silti jotenkin sellanen juttu josta en pääse eroon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on myös se NYXin poskipuna ja sehän nyt on ihan ykkönen sen hintaluokan tuotteeks! Jää anastaassiat sunmuut kauas jälkeen :-D Ja Morphen luomiväripaletit himottelis kanssa, mut aina mä vaan lykkään niitä, vaikka ne tosiaan ei oo mitään hirveen kalliita.

      Mä ajattelin, et sit syksyllä ostan vaikka pari kappaletta noita MACin punia ja sit hillitsen itseni hetkeksi ja tilailen Ebaysta NYXin soft matte lipcreameja vai mitä ne nyt oli. Ja meikkivoiteesta oon kyllä vähän samaa mieltä, niiden suhteen on jääty vähän kalliimmalle tielle. Sekä puhtaasta uteliaisuudesta että siitä faktasta, ettei markettimeikeillä (Suomessa) oo tarjolla sopivia sävyjä?!

      Meikkihimotukset on kyllä ihania. Etenkin, kun niitä saa tyydytettyä jotenkin...

      Poista
  6. Voin niin samaistua tähän! Ei tämmösiä postauksia saa tehdä, ollaan kuukauden päästä menossa ruotsinlaivalle ja tietäähän sen mitä hirveyksiä tax freessä tapahtuu... Niinkon lompakolle.

    Pakko noihin meikkivoiteisiin palata - ostin sekaihon omaavana paljon hypetetyn Estee Lauderin Double Wear-meikkivoiteen, oliko nyt 47€ vai 53€, väliäkö tuolla.. Pakko sanoa että petyin! Aikaisemmin käytin joskus 15-vuotiaana Lancomen meikkivoideputelin, ja muuten olen pitäytynyt Maybellinissä. Tuo Estee Lauder on meinaan aikamoista tököttiä, että en tiedä kuka sitä arkimeikissään haluaisi käyttää, eikä purkissa ole edes pumppua...

    Mutta kiitos tästä, pari juttua lisäsin myös omalle "kun lomarahat tulevat"-listalle :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nää on ihania aina nää "kun lomarahat tulee" ja "sitten veronpalautuksista" -lupaukset. Rekkeliks menee kummiski jossain vaiheessa ja sit vedetään makaronia ennen niitä lomarahoja ja veronpalautuksia (quilty as charged). Etenkin kun tollanen ruotsinlaiva-reissu edessä ;-)

      Hmm, Estee Lauder ei oo oikein koskaan kiinnostanut itseä, mutta ehkä sitten ihan hyvä vaan, että tän talven jäljiltä hiekkapaperisen ihoni kanssa oon pysynytkin kaukana :-D

      Poista
  7. Tuo Zoevan sivellinsetti näyttää kyllä niin ihanalta! Oon jo vähän aikaa harkinnut MAC huulipunan ostamista, mutta mullaki on Stockmanni niin kaukana kun täällä landella asun, ettei sinne heti vaan mennä niitä ostamaan. Ehkä mä kuitenkin pian sen hankin... :-D

    Mä melkein aina mietin jotain pientäkin ostosta tosi pitkään, ennen kuin sen osta ja onneks, meikkeihin menee muutenkin jo niin paljon rahaa haha! Mun haavelistalla oli pitkään theBalmin Mary Lou-Manizer ja näin parin kuukauden jälkeen päätin ostaa sen ja voi että, on kyllä ihana! :-)

    http://olderthanyesterday.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo Mary Lou Manizer pitäis munkin kyllä hommata, kun sitä kehutaan NIIN paljon! :-)

      Ja ainahan sitä tietysti vois tilata kaverin kanssa kimpassa Stockmannilta pari huulipunaa, mut hitsi vie kun en toistaseks jaa näitä tuntemuksiani kenenkään kanssa kun meikkifriikki kaasokin on vaihdossa toisella puolella Eurooppaa :-D

      Poista
  8. Tällä hetkellä mulla on selkeästi menossa huulipuna- ja peitevoidekausi! Ja ehkä vähän kulmatuotekausikin. Ja poskipunakausi. Ja korostusvärikausi. Nyt on kyllä täytynyt laittaa vähän jarruja päälle kun meikkipöydän laatikosta meinaa loppua tila :D

    Tosiaan täälläkin hyväksi ja toimivaksi tavaksi todettu tuo vähintään kuukauden mietiskely, yllättävän moni tuote sieltä silti on jäänyt mieleen semmoiseksi "must have" -tuotteeksi. Tällä viikolla on kuitenkin tiedossa reissu Köpikseen ja vähän pelottaa Sephoran kohtaaminen, reissaan pelkkien käsimatkatavaroiden kanssa ja lompakossakin pyörii pölypalloja. Pikkuvikoja! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä vähän kaikki kaudet yhtä aikaa päällänsä ;-D Mä oon nyt kans jarrutellu itteäni vähäsen, kun makkarin lipaston ylälaatikko on tilaltaan melko rajallinen...

      Oi eeei, Sephora! Senkin onnekas nainen! Mut kyseessä on nimenomaan pikkuvikoja, sinne mennessä saakin vähän heittäytyä himotusten vietäväks :')

      Poista
  9. Pakko sanoo noista Zoevan siveltimistä sen verran, että noi ruusukultaset osat alkaa rapistuu ja naarmuuntuu rumasti vaikka oon kohdellut niitä tosi hellästi D: Hintalaatusuhde ei oo kyllä paras mahdollinen ja oon vähän pettyny noihin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ohhoh, onpa jännä! Tai no siis, eihän Zoevan siveltimet nyt mitenkään hirvittävän kalliita ole, kun samanlainen setti Sigmaa maksaa tuplaten tuon verran ja miettii yksittäisten siveltimien hintoja vaikka MACiin verrattuna. Mutta onneks oon köyhä opiskelija ja ajattelin nimenomaan ostaa pari Zoevan sivellintä alkuun - vähän kuin makustella, et onko niistä mihinkään.

      Kiitti, et jaoit sun kokemuksen! :-)

      Poista
  10. Plaah, käyn just samaaa vaihetta ku sä. Mulla on huulipuna, huuliväri, poskipuna, highlighter, luomiväri ja sivellinkausi meneillään just nyt. Ei hele että osaa olla kallista :-D!! Mä olen jo sun ansiosta (ei hätää positiivisessa mielessä) tilannut Sleekiltä armottoman määrän tuotteita - parit paletit, huulivärit ja -punat, on highlighteria, on sivellintä, on kaikennäköstä. Ja kun teit sen viime silmämeikkituton, piti oikein estellä itteä, etten mee ostelemaan Make up geekin luomivärejä. Tää käy kyllä opiskelijalle kalliiksi. Mutta ai että se tunne, kun saa taiteilla luomiväreillä ja meikeillä mitä lystää, kun on valinnanvaraa!
    Mulla on yks tuote, tai oikeastaan kaks tuotetta mun ikuisella ostoslistalla, jota en oo saanu mielestä pariin vuoteen, nimittäin Naked2 ja 3. Pitääpi ottaa ilmeisesti neuvostasi vaari ja törsätä joko toiseen, siinä onkin sitten pähkäiltävää että kumpaiseen. En usko että sitä sijoitusta katuisin. :') Ehkä sit, kun työt alkaa ja eka palkka tulee..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Makeup Geekin luomivärit on siitä vähän petollisia, ettei sitä yhtään osaa päättää mitä niistä oikeesti tartteis tai haluais ja sit lopulta huomaa tilanneensa kaikki :-D Onneks Sleek on melkein yhtä hyvä. Ja huokeempi ;-)

      Mä olin tosi pitkään epäileväinen Naked-paletteja kohtaan, koska niissä on niin vähän mattasävyjä, mutta nyt ne mattasävyt on päivittäisessä käytössä ja shimmereillä/metalleilla on kiva leikkiä aina ku mahdollista. Se tulee olemaan myös osa mun häämeikkiä, osa Naked 3 luomiväreistä siis :')

      Poista
  11. Mulla on menossa liquid lipstick- kausi ja varsinkin täydellinen ruskean sävy on hakusessa. Netissä ostoksia tehdessä (paitsi ebay) on myös aina se että et sä lähde tilaamaan pelkkää huulipunaa kun postaritkin on mitä on niin kyllä sinne kärriin aina kaikkea mahdollista eksyy..Gerardin huulijuttuja oon itsekin katselut, mutta kovin moni on sanonut niiden kuivattavan pirusti eikä tuntuma muutenkaan ole ollut kuulemma kovin hyvä, joten ne on jääneet pois listalta. Loracin yksi pikku paletti löytyy ja ei ole kyllä ollut mikään paras kokemus. Koostumus nimittäin tekee sen että sitä luomiväriä tippuu pakostakin poskille mukavat määrät. Noita pro paletteja on kuitenkin kehuttu sen verran, että kyllä itselläkin on ollut iät kaiket haaveilu listalla. Mulla on kanssa tuota Laura Mercieriä ja hoitaa kyllä itsellä osansa ihan hyvin. Moni youtuber on kehottanut kyllä kokeilemaan sitä secret brightening powder versiota nimenomaa silmien ympärille ja se kuulemma kirkastais samalla mitä tuo translucent- versio ei tee eikä myöskään ehkä olisi niin kuivattava. Tuo Narsin radiant creamy consealer tuli myös hankittua vuosi sitten ja eipä sekään ole mikään kovin ihmeellinen. Silmien alle en sitä edes enää käytä koska vaikka kuinka väittävät ettei kyseinen consealer ujuttaudu kaikkiin mahdollisiin juonteisiin, niin sen se on juuri tehnyt. Koostumus on myös todella heavy duty kun itse taas kaipaan enemmän sellaista kevyttä mutta peittävää. Nyx:in HD consealer lähtee seuraavaksi kokeiluun ja kehutut Urban Decayn Naked Skin Weightless Concealer sekä Makeup foreverin Ultra HD Concealer möys kiinnostelis.
    Monien rakastama Laura Gellerin Gilded Honey highlighteri on ollut etsinnässä jo jonkun aikaa, sitä vaan ei tuppaa löytymään mistään virallisesta nettikaupasta joka shippais suomeen ja ebayssä on aina ne 15e postarit lisänä. Mä voisin jaaritella näistä asioista iät ajat joten ehkä lopetan tähän :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon kuullu vähän juttuu, et Pro-paletit painis pigmentiltä ja laadulta aaiiiivan eri sarjassa, ku mitä kaikki muut Loracin paletit :o En taas kuollaksenikaan tietysti muista kuka jenkki/aussi/brittitubaaja niitä on vertaillut, mutta mieleen on jäänyt se, että jos Loraciin haluu sijottaa niin ehdottomasti "go with the Pro", muiden palettien luomivärit on just varisevampaa materiaalia :-D

      Ja hei hyvä et sanoit tuosta Mercierin puuterista, mä oon kieltämättä vähän miettinyt, että kumman niistä pistäis tilaukseen: ton varsinaisen irtopuuterin vai just tuon secret brightening powderin, jälkimmäinen ois nimittäin halvempikin :-D Pitänee kaivaa näistä vielä jotkut vertailuvideot ja -arvostelut kehiin ennen tilauksen eteenpäin pistämistä :-)

      Sä oot päässy koklaamaan älyttömän montaa brändiä ja tuotetta, joista meikäläinen vielä haaveilee! Kiitos et jaoit kokemuksia :-) Ja ps. toi Gilded Honey on ollut munkin ostoslistalla jo pitkään, mutta luovuin toivosta ja tyydyin kohtalooni tossa joku tovi sitten :'-D

      Poista
  12. Mua kiinnostais tietää, onko sulla mitään mielipidettä eläinkokeista kosmetiikassa? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eläinkokeiden teko on tietysti ikävä juttu, harvemmin tulee törmättyä henkilöön, joka niitä ihan 100-prosenttisesti puoltaisi. Saatan kieltämättä olla vähän liian luottavainen sen suhteen, ettei EU:n alueella myydä meikkejä, jotka suoraan testattaisiin eläimillä ja tämän takia teen kosmetiikkaostoksiani suhteellisen huolettomasti. Valitettavaa kuitenkin on, että isojen brändien ja niiden tytäryhtiöiden (esim. L'orèal & kumppanit) valmistamien tuotteiden inci-listoilta saattaa silti aina silloin tällöin löytyä raaka-aineita, jotka on tuotu muualta ja näin ollen mahdollisesti myös testattu eläimillä.

      Aiheestahan saisi vaikka minkä mittaisen postauksenkin aikaiseksi, mutta ainakin toistaiseksi oon päättänyt olla ottamatta kantaa yhteiskunnallisiin asioihin blogissa. Oon kuitenkin äärimmäisen tyytyväinen joka kerta, kun teen onnistuneen ja samalla cruelty freen hankinnan :-) Oishan se nyt törkeen mahtavaa, jos eläinkokeet voitaisiin korvata täydellisesti jollain muulla tavalla!

      Poista
  13. Hei! Essencellä on ihan samanlainen sävy (Barely There), ku Mac Velvet Teddy! Ja ite vannoutuneena mac huulipunan käyttäjänä voin vaa suositella essencee! En enää ikinä tuhlaa 21euroa huulipunaan, kun saan alle 3 eurolla yhtä hyvän!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mä oonkin ollut Essencen vannoutunut käyttäjä jo pitkään ja huulipuniin oon tykästynyt, kiitos sävyvinkistä! :-) Valitettavasti tämän kylän hyllytilanne on ollut erittäin kehno tän alkuvuoden ajan ja aina kun Kärkkäisellä tulee poikettua, on maakunnan ainoassa Essence-hyllyssä pelkät testerit jäljellä..

      Poista

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne