AVOKADOJA, NENÄSUMUTETTA JA PITSIKUVIOITA

8. helmikuuta 2016

En enää edes muista, mikä päivä se oli, kun heräsin silmät rähmässä, nenä tukossa ja puolikuurona. Ah, jokakeväinen flunssa oli jälleen saapunut piskuiseen lemmenpesäämme. Mä oon tosiaan ollut kaikin puolin jumissa nyt tämän viikon, taisi olla keskiviikko on puolikuntoisuus alkoi todella tuntua ja nyt kun mä alan hiljalleen tervehtyä, on J alkanut ryystämään nenäänsä ja valittelemaan lukkoon meneviä korvia. Avoliiton ilot: toisen sairastaessa ei koeta enää pelkkiä sympatiakipuja vaan kyseessä on useimmiten ihan real deal. Kauhulla jään odottelemaan miesflunssaa, mun nessujen suurkulutus ei oo mitään verrattuna ton kakslahkeisen sairastamiseen!

  jepujee

Vaikka muuten oon syönyt suoraansanottuna ihan luokattoman paskasti läpi sairastelun, oon yrittänyt joka aamu kyhätä itelleni virkistävän ja mahdollisimman helposti alas menevän aamupalan. Jos se ois vitamiineineen edes vähän helpottanut (ei helpottanu) ja noin vuosi sitten pettymyksen aiheuttanut avokado löysi kuin löysikin vihdoin paikkansa myös mun keittiöstä. En sitten tiedä oonko kauheen brutaali ihminen, kun ensimmäisenä tuli mieleen työntää se ällötys blenderiin. Lopputulos oli kuitenkin ihan törkeen jees ja näin alkuviikosta olis taas tarkotus käydä hakemassa täydennyksiä mun sateenkaarismoothieta varten. Mummo sanoi, että tyrnimarjat on kunnon vitamiinipommeja, mutta koska nekin on ihan kamalia sellaisinaan, on tavaks muodostunut viskata muutama semmonenkin avokadon kaveriks mössöytymään. Jos joku kiinnostui tästä älyttömän värikkäästä ja lopputulokseltaan samettisen pehmeästä kombosta, niin tässä tuleepi ohje:

Kokonainen banaani
Puolikas avokado
Kourallinen (pakaste)mustikoita
Muutama iso mansikka
Tyrnimarjoja
n. 1 dl appelsiinimehua

jepujee2

Kipeenä on siis oltu. Smoothien lisäksi on kiskottu useampi litra mummon herukkamehua, kuumana tietysti, sekä sitten jääkylmää vissyä. Kuumetta ei tämä pentele missään vaiheessa nostanut, mutta kylmä juotava teki hyvää tuskasimmilla niistämishetkillä, kun se nessujen päristely ja jatkuva sohvalta ylöskampeeminen nenän avaamiseks alkoi käymään hikijumpasta.
  Mä myös menin ja uhmasin tätä tautia, sillä perjantaille olin tosiaan sopinut hääpuvun sovituksen ja sehän tapahtui sitten Tampereella. Pakkohan sinne oli lähteä, koska muuten ois mennyt hyvä tilaisuus ja unelmien puku sivu suun. Ja siellä se nyt roikkuu, mun isovanhempien peräkamarin vaatekaapin ovessa, kun ei meillä täällä kotona oikein ole paikkaa yli 2 metriä korkealle ja metrin leveälle pukupussille. Tuo oikealla oleva kurkkauskuva on kiertänyt about jokaisen somen, mutta koko puvun pidän kuitenkin yllärinä niin sulholle kuin suurelle somekansallekin aina hääpäivään saakka. Jälkimmäiselle just sen takia, että se sulhokin on aktiivinen somettaja, eikä se oikein tykännyt, kun julkaisin noinkin mitäänsanomattoman kuvan puvusta Instagramissa :-D Fiiliksiä itse sovituksesta voit käydä lukasemassa täältä!

Räkä on kuitenkin väistymässä ja tilalle on tulossa oikein naisellisen kuuloinen yskä kera viskibasson. Toivottavasti selviän tästä ennen kuin koukutun nenäsumutteeseen. Mä painun nyt pehkuihin, morje!

6 kommenttia

  1. Ei apua, kaikkien muiden ollessa kipeenä huitelen itse terveempänä kuin koskaan. Ja sit tietenki toisteppäin! :D Toivottavasti lenssu hellittää pian, ei muuta kuin nenäkannua ja inkiväärishottia kehiin yllämainittujen lisäksi! :) Tuo sateenkaarismuuti näyttää kieltämättä aika hyvältä, jos vaikka surauttaisi itsekkin tuollaisen blenderissä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa koputtaa puuta :-D Noi inkiväärishotit on kiehtonu hirveesti tässä aivoja muutaman päivän alas ulos niistäessäni, toivottavasti nää säät sallis mun poiketa kaupassa ilman hillitöntä uudelleenvilustumista..

      Ja kannattaa koklata, banaanin määrää voi vähän pienentää, kun on niin hallitseva maku, jotta kaikki ainekset pääsis oikeuksiinsa :-)

      Poista
  2. En kestä kun tosta sun hääblogista tulee itellenikin ihan järkyttävä hääkuume! Sitä on alkanut melkeen ihan huomaamattaan vihjailemaan tolle paremmalle puoliskolle;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, voi ei :-D Noh, mistäs sitä tietää, jos hääkellot sois hyvinkin pian ;-)

      Poista
  3. Voi tuntuu että kaikki on tällä hetkellä kipeenä - myös minä! Pakko kuitenkin olla täällä lukiossa paikalla et saa hyvät kurssipaikat näin kurssin alussa :-D Paranemisia sulle, ja ihanan näkönen smoothie !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on tää alkuvuosi :-D Mä olin kipeenä heti vuodenvaihteen jälkeen, eikä se sit koskaan hellittänyt kunnolla vaan hiipi salakavalasti takas kahta kauheempana. Pitäis oppia hellittämään hyvissä ajoin, onneks mulla ei alkuviikosta oo koulua niin saan huilata vielä ihan luvan kanssa :-)

      Kiitos paljon! :-)

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne