OUTFIT THROWBACK - OCTOBER EDITION

19. lokakuuta 2015

Pari kuukautta takaperin palasin interwebsin ihmeellisessä maailmassa vuosia taaksepäin, kun listasin päälle kiskomiani asuilta neljältä menneeltä elokuulta. Tykkään kovasti aina palailla ajassa taaksepäin ja esimerkiks lukea mun kolme vuotta sitten rustaamiani tekstejä vanhasta blogista. Nää asukuvat on nyt mun uusin selausvillitys ja tällä kertaa oiskin tarkotus käydä vähän läpi, mikä on ollut mun idea pukeutumisesta lokakuina 2011-2014!

15290748477_cf8f276b17_z

2014
No siis. Tältä mä näytän edelleen ihan tavallisina (astetta kylmempinä) arkipäivinä. Mitään älyttömän kokosia askelia tyylin muutoksen suhteen ei siis olla vuoden aikana otettu, omistan nimittäin jokaisen näistä  kuvassa näkyvistä vaatekappaleista edelleen. Ja käytän jokaista säännöllisesti. Zaran farkkuja oon tuunannut aavistuksen verran, villapaidassa on pari karannutta silmukkaa ja juuri nuo Converset on tällä hetkellä myynnissä ig-kirppiksellä, mutta kenkähyllystä löytyy jo uudet valkoiset Conssit. Jos törmäät muhun kaupungilla loka-maaliskuu välillä, näytän mitä todennäköisimmin jotakuinkin tältä. Everestin untuvatakki jos joku on yksi mun luottovaatteista jo neljättä talvea putkeen!

10512342653_3ffd709597_z

2013
.. mun mieltymyksestä tohon punaseen parkaan kertoo kai sekin, että tähän 2013 vuoden asuun oli vaihtoehtoina joko tämä tai Everestillä höystetty asu. Mutta tää on musta edelleen ihan kiva perusasu. Kyseinen vuosi oli mun kohdalla vähän tylsän pukeutumisen aikaa, sillä olin jäänyt viettämään välivuotta lukion jälkeen ja tein työkseni siivoojan hommia. Arkena ei juurikaan huvittanut pukeutua mitenkään erikoisemmin. Toi villatakki löytyy mun vaatekaapista edelleen, mutta se on tätä nykyä enempi kotivillis. Ei oo mun silmissä enää niin upea, kuin miltä se silloin H&M:n rekissä näytti.

8112548467_4088960cce_b

2012
En tiedä teistä, mutta mun mielestä näytin 17-vuotiaana aivan tajuttoman paljon vanhemmalta, kuin mitä nyt parikymppisenä. Pukeuduin etenkin abivuoden alussa todella pikkuvanhasti. A-linjaset villakangastakit, kauluspaidat, bleiserit, hillityt korut ja saapikkaat oli mun juttu. Hiukset oli aina hillitysti niskanutturalla, siistillä ponnarilla tai jätetty auki, suoristettuina tietenkin. Se onkin varmaan suurin syy siihen, miksi tässä kuvassa esiintyvä Jenna näyttää omaan silmään enemmän kaksvitoselta kuin lukion kolmatta vuotta alottelevalta teiniltä.. Oli niitä hutejakin tietysti, mutta noin niinkun yleisesti. 

6288845858_80683c5f44_b

2011
Voi että, tuo tukka!! Tää on ihan päivä tai pari sen värjäyksen jälkeen otettu kuva. Muistan niin hyvin, miten kamalaa kriisiä pukeutumisesta ton fledan vuoksi koin. Sen kanssa ei meinannut sopia mikään mun jo omistama vaatekappale ja tuo punaraitainen puhvihihainen trikoopaita suorastaan liimaantui muhun kiinni sen vuoksi. Se oli mun mielestä silloin ainoa kiva yläosa. Mutta kaks kuukautta myöhemmin olinkin taas brunette..
  Näistä kuteista kaikki taitaa olla jo korkeemmassa kädessä. Takki taisi lentää roskikseen, minne se ois alunalkujaankin kuulunut, kun sen käytettynä ja tuolloiselle Jennalle kolme kaks kokoa liian isona sain. Kengät löytyy vielä, ihan vaan koska maksoin niistä aikoinaan satasen, ne lämmittää edelleen ja on mitä parhaimmat rönttäkengät maalle lähdettäessä. Tai talvella roskia viedessä..

Huh! Jos joltain mennyt edelliset postaukset läpi ja tahtoo verrata vaikka tuota 16-vuotiaan meikäläisen pukeutumista nykypäivään, niin tästä pääset viimesimpään asupostaukseen. Mä en suoraan sanottuna osaa sanoa tähän loppuun mitään tyhjentävää :-D Antaa edellänähtyjen kuvien siis puhua puolestaan!

14 kommenttia

  1. Muistan niin elävästi ton sun punaisen mahtavan letin! Ihailen sitä tänään yhtä paljon kuin sillon neljä vuotta sitten! Hassua samalla tajuta, miten kauan oonkaan sun tekstien parissa viihtynyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahhah, voi että, oli kyllä heittämällä elämäni suurin virhe, minkä hiuksilleni oon ikinä tehnyt :-D Kivahan toi oli sen hetken, mut väristä ei sit jälkeenpäin meinannut päästä millään eroon!

      Ja valehtelematta ihan mieletöntä, että mun päättömät juttuni on viihdyttäneet ja kiinnostaneet näinkin monta vuotta, kiitos! :-)

      Poista
  2. Nää postaukset on niiiiin kivoja!

    VastaaPoista
  3. ei vitsi, muistan niiiin elävästi ton v 2013 asun villatakin!!! noiden kuvien takia metsästin tota villatakkia koirien ja kissojen kanssa mutta en koskaan raaskinut ostamaan :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi voi :-D Toi oli kyllä mullekkin semmonen graalin malja tuolloin, en tainnut mitään muita villatakkeja edes käyttää muutamaan viikkoon. Huh, kaikkea sitä!

      Poista
  4. Mäkin muistan niin hyvin nuo punaiset hiukset! :-D Taisin silloin niistä inspiroituneena vetästä omankin fledan punaiseks... Hassua miten tuntuu, niinku siitä olis ehkä vuos tai korkeintaan kaks vasta aikaa! :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, voi ei :-D No mut hienoa jos oon toiminu inspiraatiota, toivottavasti et värin poissaamisen kanssa käynyt samanlaista tahtojentaistoa kuin minä!

      Poista
  5. oi rakastan näitä "tb" postauksia! nykyinen lookki kyllä ehdottomasti paras :-D !

    http://rakkauttaaulait.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :-) On se joo, ihan ku oisin ollut lukiossa ihan eri ihminen, mitä noita mun vaatteita katsoo :-D Ei toimis enää nykyään!

      Poista
  6. Nää tälläset on aina yhtä kivoja postauksia! :D Oon kans viihtynyt mukana ihan sun bloggailujen alkuajoilta lähtien ja ihaillut miten osaat kirjoittaa noin kivasti. Pirteetä syksyä sulle! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hirmusen paljon kiitoksia Roosa ja kivaa syksyä myös sulle! :-)

      Poista
  7. Tykkään näistä tämmösistä postauksista hirmusesti :-) hauska kahtoo millanen vaatemaku siulla on ollu nuorempana ja verrata omiin vaatteisiin :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noo, voiko tuota nyt mauksi edes kutsua, heh :-D Kiva kuitenkin kuulla, että näille on lukijansa! :-)

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne