MITÄ SE TAHTOIS SYKSYKSI VAATEKAAPPIIN?

14. syyskuuta 2015

Vaikka multa yleensä jää yli puolet suunnitelluista hankinnoista tekemättä, on näitä vaatepuolen cravings-listoja kiva tehdä ihan vaan oman ajatuksenkulun helpottamiseksi. Mulle iskee aina ihan mielettömät inspikset just sillä hetkellä, kun vaatekauppoja ei oo lähelläkään (rahasta puhumattakaan), mut sit kun eksyn tilipäivänä vaatekaupoille, tyylitajukeskus korvien välissä kumisee tyhjyyttään ja päädyn kotiin turhaakin turhempien tilpehöörien kanssa.
  Tänä syksynä it's all about convenience: mukavia kankaita, väljiä leikkauksia, vedenpitäviä materiaaleja ja selkeitä, yhteensopivia värejä. Toi jälkimmäinen listauksessa on ollut osa mun tyyliä jo muutaman vuoden, mutta mitäpä sitä lähteä väreillä kikkailemaan! Mulle on tällä hetkellä postimiehen matkassa tulossa pari tässä kollaasissa esiintyvistä tuotteista enkä meinaa pysyä housuissani. Mielenkiinnolla kuitenkin odotan, miten onnistun syksyn mittaan toteuttamaan haaveitani vai ihmettelenkö mä taas marraskuussa, kun tili kumisee tyhjyyttään, mutta mulla ei silti ole mitään päällepantavaa.. Onko siellä ruudun toisella puolen sielunsiskoja tai -veljiä tämän suhteen? :-D

autumn
  
Keltainen sadetakki tai tummansininen. Mä en ole vielä päättänyt tuosta väristä. Ihanan pirteä trendi, jonka mukana menen ihan mielelläni! Mulla ei nimittäin ole minkäänlaista muistikuvaa, millaista on olla kastumatta lokakuisessa ulkoilmassa. Tämä mun ihastuksen herättänyt palttoo löytyy Rains-nimiseltä merkiltä.

Skarppi tummasävyinen villakangastakki. Tää Gina Tricotin versio näytti mun päällä ihan älyttömän hyvältä, kun sitä kävin viime viikolla paikan päällä kokeilemassa, mutta tuo tuotekuva on jotenkin kökkö. Ihastuin etenkin kultaiseen vetoketjuun, kiva pieni yksityiskohta muuten niin tavallisessa takissa! Ja kun Gina Tricot nyt tuli puheeksi, uskoisin kyseisen puljun Molly-farkkujen jatkavan voittokulkuettaan mun housuhankintojen suhteen.

Pitkiä villatakkeja ei voi koskaan olla liikaa. Varsinkin Bikbokilla tuntuu tänä vuonna olevan tosi nastat valikoimat näiden suhteen! Tällä kertaa hakusessa ois syksyä varten sellanen huomattavasti paksumpaa ja pehmeämpää neulosta oleva takki, kuin mitä mun jo omistamat villatakit ovat. 

Mikäpäs sen paremmin sopis keltaisen sadetakin kanssa kuin sinivalkoinen raitapaita. Raita on ollut mun juttu jo ihan älyttömän pitkään, mutta vaikka niitä on kaappi pullollaan, muuttuu mieltymykset mallien mukaan yllättävän paljon. Voi tosin olla että tämän H&M:n raitapaidan kaupasta hakemisen sijaan käyn äidin vaatekaapissa pienimuotosella ryöstöretkellä *leveä virnistys*

Adidaksen t-paidat on vieneet mun sydämen ikihyviksi. Semmonen kaikissa perusväreissä tänne mulle heti nyt!

Kenkäpuolella luotan tuttuun ja turvalliseen. Mun pari vuotta sitten ostamani ratsastusnilkkurit ovat ihan mielettömän kätevät arjessa ja passaavat kaiken kanssa, mutta päästivät vettä sisään jo vuosi sitten. Ajattelinkin tänä syksynä koittaa etsiä jostain opiskelijabudjettiin sopivat mattamustat kuminilkkurit. Kuvassa näkyvät Tretornin popottimet ois kivan simppelit, mutta hankinta on pienimuotoisten säästötoimien takana.. Myös tennarihylly kaipaa päivitystä ja ikihaave Niken Air Forceista onkin tuota pikaa toteutumassa!

Ei varmaan ole mikään ihme, et mitä vanhemmaksi tulee, sitä minimalistisemmiksi asusteet käyvät. Pari vuotta takaperin haalin koruja alennusmyynneistä reilu 70 euron edestä, tällä hetkellä oon ihan tyytyväinen mun jo omistamaan kelloon sekä korvakoruihin ja kihlasormus luonnollisesti kulkee mukana kuin peräpukama. Sen sijaan laukkurintamalla kunnostauduin syksyn tullen ja tilasin Briteistä itselleni kokomustan 'smile tote' -laukun. Sen kaveriksi ajattelin päivittää jo pari vuotta hyvin palvelleen Cubuksen kaulahuivin uuteen ja miettiä, josko musta - ikuisesta lapastytöstä - olisi aikuisten nahkahanskoja käyttämään. Viime viikolla Vero Modassa käydessä törmäsin kivannäköisiin hanskoihin, hintakaan ei nahkaksi ole hirmuinen.

Mä jatkan nyt postin ja kuriiripalvelujen seurantasivujen kyttäystä ja palailen ihan konkreettisten hankintojen kanssa myöhemmin tällä viikolla! Huomenna lähden pikkuveljen ja hänen tyttöystävänsä mukaan asuntonäyttöjä kiertämään. Millon siitä mun pellavapäisestä ja tahmanäppisestä kielikellosta kasvoi aikuinen mies, en vaan käsitä?! Mut hei, kommentoi ihmeessä, miellyttikö tämä tylsänvärinen ja järjellä koottu vaatekollaasi vai onko sulla syksyks jotain aivan muuta vaatesuunnitelmia?

10 kommenttia

  1. Voi ei, onko sun pikkuveljes jo avoliittoiässä?! Apua, mihin tää aika menee :D No mutta toivottavasti kämppä löytyy heille :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nonii-i! Täytti keväällä 18 ja nyt on sit ihan pakko päästä äiteen hoteista pois. Ens vuonna se menee armeijaan kun koulu loppuu, isosisko ei ehkä kestä :-D

      Poista
  2. Vois kyllä olla mun tekemä kollaasi värien puolesta, mustaa ja harmaata löytyy vaatekaapista enimmäkseen :D niin helppoa yhdistellä keskenään! Oon kauan metsästäny täydellistä mustaa villakangastakkia, mitä luulet, tarkeneeko tolla ginan takilla talvellakin? Näyttää kivalta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu ei tuolla munkaan vaatekaapissa mikään tarhaikäsen värityskirja odota :-D Hassua miten ne omat värit vaatetuksen suhteen löytyy pikkuhiljaa. Ei sitä enää osaa pukea esimerkiks abivuonna kovassa huudossa ollutta koralliakaan päällensä, kun siniset farkutkin on jo jotenkin vieraat.. :'-D

      Hmm, pahan kyllä pistit! Ei tuosta kyllä varmaan ihan kunnon pakkasten takiks ole, mutta no sillon voi onneks vedellä ihan kaikessa rauhassa alaskavarustuksessa menemään :-D Mutta nollakeleillä ja pikkupakkasilla jonkun neuleen tai kollarin kanssa vois varmasti riittääkin! :-)

      Poista
  3. Voi minkä teit! Pakko lähtee nyt itekki shoppailee, tahtoo tuon ja tuon! Mistä siis tilasit ton laukun, mun on ehkä pakko saada xd

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, arvaa vaan kuinka vaikeeta mun on tänään koittaa pysyä poissa kaupoilta, ku lopputili tuli ja meen keskustaan odottelemaan tuota velikultaa.. :-D Laukku on ebaysta ja ainakaan vielä sille samalle myyjälle ei oo noita mustia tullut lisää, mut kun pistää hakuun smile tote ni pitäs tulla hyviä vaihtoehtoja pilvinpimein!

      Poista
  4. simppeli, joidenkin mielestä jopa tylsä pukeutumistapa on hyvin tyylikäs :D Jokainen kollaasin juttu miellyttää omaa silmää, simppeliä: mustaa, valkoista, harmaata = toimivaa ja käytännöllistä. Ei tarvitse myöskään muuttaa isompaan asuntoon kun pikkukaksionkin vaatekaappi riittää vaatteille kun kaikkea ei tarvitse olla kaikissa sateenkaarenväreissä... siis ainakin omalla kohdalla (ehkä) näin ^^'

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on niin helppo, eikö! Ei tartte niin kamalasti miettiä, mitkä vaatekappaleet sopii keskenään ja mitkä ei. Uloskin lähtiessä jalkaan voi kiskoa melkein mitkä kengät vaan :-D

      Poista
  5. Omistat aivan ihanan blogin ja oletkin nyt lukulistallani :)
    Tässä on minun blogini, joka päivittyy joka päivä.
    http://fluffylelle.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, kiitos paljon Marielle ja tervetuloa messiin! :-)

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne