ITSETIETOISUUS — NAISEN PAHIN VIHOLLINEN

12. syyskuuta 2015

IMG_2256

Tähän blogiin voisi melkein kehittää ihan oman välilehden seuraavalle aiheelle: vaatekriisille nimittäin. Mä poden sitä ihan liian usein ja ihan liian turhista asioista. Tällä hetkellä oon vähän turhan itsetietoinen pohkeideni koosta. Eipä ne koskaan oo mitään gasellinkinttuja muistuttaneet ja kriiseilin paksuja jalkojani jo yläasteella, mutta nyt kun on kesän jäljiltä täytynyt tarttua yhä useammin pitkiin housuihin ja miettiä farkkujen ostamista hameen tai shortsien sijasta, on ongelma läimässyt mua jälleen vasten kasvoja. Talvi yllätti autoilijat -ilmiö tai jotain ja asian hyväksymiseks on taas vähän hakattava omaa päätä seinään..

IMG_2301

Mulla on joku ihme fiksaatio siitä, että pillifarkkujen kuuluu kirjaimellisesti nuolla jalkoja ihan nilkkaan asti. Semmonen vähän lerpattava pillilahje ei tuu kysymykseenkään, kun etin farkkuja päivittäiseen käyttöön. Tän takia mulla on tosi vähän farkkuja  näillä koivilla kun ei tuommosia kriteereitä täytä kuin oikein paljon stretchiä sisältävistä materiaaleista tehdyt housut. Liian monet kerrat oon kokeillut kaikki edes lähellä omaa lantionmittaani olevat housut ja lähtenyt kotiin tippa linssissä, ilman housuja. Kovin paikka tuli vastaan eräänä päivänä Lindexillä, kun sovitin alennuksessa olevia, lantiolta vähän liian isoja bf-farkkuja. Haarovälin ja polvien väliin ois mahtunut mun lisäks vielä toisetkin reidet, mutta pohkeet ei antaneet myöden ja housujen vyötärö jäi puoleen väliin reittä sen takia.

IMG_2247
Jeans Zara | Sweater Esprit | Shirt Cubus | Shoes Converse | Watch Ur&Penn

Oon tästä kyllä maininnut joskus ennenkin.. Rakkaalta äidiltä perityt pallopohkeet tulevat kuvioon nimittäin siinäkin vaiheessa, kun tartteis talveks ostaa nilkkureita ja saappaita. 85% markkinoilla olevista mun budjettiin passaavista saappaista ei joko mene jalkaan ollenkaan tai sitten vetoketju jumittuu puoliväliin säärtä. Monissa nilkkureissa taas tuntuu ja näyttää siltä, kuin ois survassut kaks grillimakkaraa sormustimiin. Helpollahan sitä pääsis, jos jalankoko ois huomattavasti isompi, kun varrenympärys yleensä kasvaa siinä missä jalkapöytä pitenee, mutta tämmönen 37-38 -pikkutassuilla varustettu tukkikoipi kokee saapaskaupoilla käydessään vaan pahaa mieltä materialismionnellisuuden sijasta.

IMG_2309

Toisin sanoen oon tällä hetkellä vähän hukassa syyspukeutumisen suhteen. Taas palataan tähän ikuiseen ongelmaan, jossa mikään omaa silmää miellyttävä vaatekappale ei pue omaa kroppaa. Omasta mielestä. Kukaan muu tuskin kiinnittää huomiota mun reisien ympärysmittaa hätyytteleviin pohkeisiin tai siihen, ettei mun jalassa oleviin buutseihin mahdu kämmentä sen nilkan lisäksi.
  Oon kuitenkin älyttömän kiitollinen siitä, että mä olen pitkä. Luoja ties miten paljon enemmän käyttäsin voimavarojani aiheesta murehtimiseen, jos olisin 10 senttiä lyhyempi. Ja onhan näissä mun kintuissa sekin hyvä puoli, että korkokengät sopii mulle ihan älyttömän hyvin. Vielä kun semmosia oppis käyttämään myös arjessa :-D

IMG_2255

Tää on tavallaan julistus sille, että tänä syksynä otan rennommin koipieni suhteen. Mä näytän varmasti vähintäänkin ihan hyvältä ja oon jälleen kerran itse oman itseni pahin kritisoitsija. Aikasemmin viikolla näin valoa tunnelin päässä, kun tajusin että munkokoiselle naiselle löytyy alennusmyynneistä vaikka ja mitä. Keskityn hyviin puoliini, en niihin huonoihin. Ja käyn ostamassa varmuuden vuoks muutamat paksut leggingsit kiukkupäivien varalle.
  Onhan tää kamalaa, että tykkää semmosista asuista, jotka näyttää hyviltä vaan tyhjän jäätelötikun ympärillä ja samalla on itse pehmistuutti, mutta minkäs sille mahtaa. Nää kortit mulle on suotu ja näillä on pakko mennä eteenpäin!

31 kommenttia

  1. Ei musta kyllä sun pohkeet mitenkään erityisen paksuilta näytä, en todellakaan kiinnittäisi niihin huomiota millään tavalla, aivan tavalliset ja tavallisen kokoiset pohkeet mun mielestä :-D Vaikka onhan se tietty kurjaa jos on vaikee löytää farkkuja ja saappaita! Mutta jos et ite valita sun pohkeista niin tuskin kukaan kiinnittää niihin huomiota sen enempää ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinhän se just menee :-) Sen tuskan kokee yleensä vasta sillon, kun kintut pitää jollain kankaalla verhota! Kun mä kotona pyörin ilman housuja, en peiliin katsoessa nää niissä mitään ihmeellistä..

      Mut pohkeiden kanssa taistelu on vähän sama ku kihara- ja suoratukkasilla: mua ärsyttää omat paksut pohkeet ja kaveri taas ei tykkää kapeista sääristään ollenkaan.. :-D

      Poista
  2. Ootko käynyt ginasta testailemassa alex-merkkisiä farkkuja? Stretch-kangasta, ainakin mustina ja farkunsinisinä, ihan nilkkaa nuoleva lahje mut sanoisin et vois joustaa kyllä pohkeitten kohalta niin et sopii sun päälles :) hinta 30egee ja muistuttaa jollan tapaa dr.denimeitä mut jopa paremmat kun denimit!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juups, mulla on tällä hetkellä yhdet sinisinä ja just viskasin roskiin parit mustat kun oli jo niin nukkavierussa kunnossa kovan käytön jäljiltä :-D Tossa muutama viikko takaperin ostin ekat Mollyt ja niistä oon tykännyt nyt tosi paljon!

      Poista
  3. heii marssippas mangoon ja kokeile Olivia-mallia, on nimittäin aivan loistavat ja joustaa paaaaaljon! :) t. ongelmana isot reidet mutta kapee vyötärö :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitääkin käydä kuikuilemassa semmosia, kun seuraavan kerran Jumboon tai Helsinkiin eksyn :-)

      Poista
    2. Mäki ostin kesällä kun mangoon eksyin ekat oliviani! Väri ja joustavuus on täydellinen, hinta on kohillaan, tarpeeksi korkea vyötärö ja tärkein KESTÄVYYS! Oon käyttänyt niitä heinäkuun lopusta tähänpäivään lähes päivittäin ja kunto on melkeen sama kun ostaessa jos ei pientä "löystymistä" oteta huomioon, mutta ei kyllä oo pahasti löystyneetkään ku jotku housut löystyy ihan hirveesti jo viikon jälkeen.. Suosittelen siis todellakin kokeilemaan(:
      Innokkaana jo odottelen seuraavaa kertaa et pääsen mangoon!

      Poista
    3. Pitääkin sit käydä kokeilemassa :-) Yleensä noi kaikki jeggingsit on sen verta ohutta materiaalia, että käytössä ne löystyy ja haperoituu ihan kamaliks.. :c

      Poista
  4. Mä oon ite 155cm pätkä ja oon periny meiän iskältä semmoset kauheen isot lihaksikkaat pohkeet, joten tiedän niin tunteen kun menee innoissaan ostamaan jotain kivoja syyssaapikkaita, ja mitkään ei mahdu pohkeiden takia jalkaan! :D oon kaks kertaa elämäni aikana löytäny sopivat saapikkaat... Onneks on niin kivoja lyhytvartisia nilkkureitakin, niin ei harmita niin paljoa. Vaikka kyllä se ahkera etsiminen yleensä palkitaan, mutta kun ei jaksais juosta koko Suomea läpi pelkkien saapikkaiden perässä :D

    Nää on muuten tosi kivoja kuvia! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä niin tuskaa kun vaivalla koittaa hakea ja sit ku löytää, niin ei joko oo kokoa, niitä myydään toisella puolella Suomea/ei toimiteta Suomeen tai saat maksaa omaisuuden :-D Onneks nilkkureita tosiaan löytyy!

      Kiitos paljon Nea :-)

      Poista
  5. Vinkkinä vielä Bikbokin Never Denim flex-malli, venyy ja paukkuu joka suuntaan! Hinta vähän korkeempi, 54€ tai 64€ vyötärön korkeudesta riippuen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, oon aika hyvin perillä näistä venyvistä farkkumalleista, jota kotikaupungin vaatekaupoilla on tarjota :-D Noihin bikbokin housuihin en vaan oo vielä raaskinut investoida, kun Gina Tricotin housut ajaa saman asian :-)

      Ois vaan joskus kiva kiskoo jalkaan bf-farkut, mommy jeansit tai ihan kunnon farkkua olevat pöksyt, mut kun ei :-( Oon tämmönen stretchpöksyjen vanki!

      Poista
  6. Itse vasta ostin ensimmäiset Cubuksen jegginsit, vaikka ovatkin ilmeisesti liikkeen best sellerit olleet jo hetken. Täyttää kaikin puolin mun vaatimukset eli 1. joustaa niin että istuu päällä napakasti ja on kuin toinen iho 2. joustavuus tuo mukavuutta 2. vaikkeivat ole varsinaisesti farkkua niin näyttävät siltä ja takataskut on täysin must jotta vältytään legginsi -viboilta :D

    suosittelen lämpimästi, itsekin varmaan täytyy hankkia noita lisää. Itse farkkujen suurkuluttajana ovat omaan käyttöön aivan täydelliset, kestävyyttä en tosin vielä osaa sanoa. Maksoivat kuitenkin 25e mikä on melkein puolet vähemmän kun esim. Dr. Denimit!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm, mulla on jotku Cubuksen jeggarit, mutta en tykänny niistä yhtään (lörpähti kuukaudessa ja lahkeet oli jopa mulle liian pitkät = paksut nilkat -efekti eikä niistä saanu kääntämälläkään nättejä) ja oon jo kerenny hukkaamaan ne :-D Mut niillä oli hintaa 19,95 et ei sit välttis oo samat. Mut mulla oli joskus myös jotkut muut Cubuksen ihan farkut ja ne oli tosi kivat, jäi vaan pieneks ja jouduin myymään ne pooois!

      Mä kyllä tykkään noista GT:n Mollyista, et jos vielä jatkat housujen metsästämistä :-) Nekään ei oo kun sen 30€ ja huomattavasti tukusampaa kangasta, kuin Dr. Denimit!

      Poista
  7. Vika ei ole sinussa vaan valikoimassa. Usko pois! Näin se vaan on.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, voihan se vähän olla niinkin, kun ainakin ketjuliikkeiden vaatteet on tehty aikalailla tietyntyyppiselle vartalolle :-D Jos olis varaa omaan henkilökohtaiseen räätäliin..

      Poista
  8. ei nyt ihan täysin liity aiheeseen, mutta piru vie nainen sulla on upeet kulmakarvat ja silmät! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äää, voi että. Kiitos kamalasti :'3

      Poista
  9. jännää, tässä näkee jotenki tosi hyvin, miten ihmiset tosiaan haluaa useimmiten sitä, mitä itellä ei ole. ainaki noin vartalon suhteen. itellä nimittäin on aina ollu just päinvastainen ongelma, mulla kun on ihan naurettavan ohuet pohkeet, etenkin verrattuna muuhun vartaloon, jossa kuitenki on takapuolta ja etuvarustusta. farkuissa pohkeisiin jää aina tyhjää tilaa, vaikka reidet tuskin saa happea :D saatika sitte nilkkurit ja saappat; niiden pitäminen on lähes mahotonta, koska nilkkojen kohdalle mahtuis toinenki jalka ja saappaiden varret valuu jatkuvasti alas. siinä missä sie siis harmittelet pohkeidesi kokoa, niin mie katon niitä silleen "voi vitsi, olispa mullakin". toki niissäkin ilmeisesti on huonot puolensa, mutta tosiaan, minun silmiin ne näyttää tosi kivalle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just näin :-D Mutta sillon oltais kyllä oikeesti likellä sitä totisinta maailmanrauhaa, jos kaikilla ois kaikki just niinkun ite tykkäis! Uskon kyllä kapostenkin koipien olevan oma murheensa, ollappa niin tavallisen kokoinen kuin olla ja vois!

      Poista
  10. Mulla suurin farkkuongelma piilee siinä, että olen perinyt äidiltäni leveän lantion, ja se yhdistettynä rimppakinttuihini merkitsee aina liian löysiä pillifarkkuja, jotka kuitenkin puristavat lantiolta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voisit kokeilla ostaa lantiolta sopivat farkut ja kaventaa niitä sitten jaloista kapeammiksi kotona, sehän on suhteellisen helppoa kuitenkin :)

      Poista
    2. Tuo on kyllä ikävä kroppaongelma myös, mutta kannattaa tosiaan tota lahkeiden kavennusta kokeilla :-) Itekkin harrastin sitä nuorempana, mutta sittemmin musta on tullut laiska :-D

      Poista
  11. Normaaleilta munkin silmään sun jalat näyttää. Mä oon aina ollut kauhea rimppakinttu jaloistani, housut pussittaa reisistä ja talvisaappaisiin sit taas mahtuis kahdetkin pohkeet... :D

    Mun vartalo näyttää jokseenkin kamalalta ja typerältä koska mulla on sit taas tosi iso rintavarustus niin muutamissa kuvissa näyttää siltä että mun jalat katkeais mun yläkropan alta... :'D

    Mut minkäs sille voi :) Ehkä sitten jos se päänsiirto on mahdollista niin tulee trendiks hankkia päänsiirrolla itselleen unelmien kroppa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aa, voi ei! Nää on aina näitä, vartaloita on niin monenlaisia ja kussakin on omat ongelmansa :-( Tiedä sitten oisko tosta päänvaihdoksestakaan iloa: aivan varmasti vikaa löytyis ennenpitkää siitä 'unelmakropastakin', naisia kun ollaan :'-D

      Poista
  12. Usko pois, itse sitä tosiaan on aina kaikista kriittisin omaan vartaloa kohtaan. Voi kunpa kaikki naiset vois vaan unohtaa sen kriittisyyden ja nauttia elämästä. :D Mun silmissä näytät oikein kauniilta nuorelta naiselta.♥ Niin ja tosi kiva tää asu! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä :-) Sitä kovasti puhutaan, että nainen on naiselle susi. En vaan aina oo ihan varma, onko kyseessä joku toinen nainen vai minä naisena itse :-D

      Kiitos todella paljon Jenni! :-)

      Poista
  13. Voi kuule, mua tuskastuttaa ihan kamalasti, kun mulle ei istu mitkään saappaat. Varsinkaan ylipolven-malleja en omista yhtiäkään :| olen se kuuluisa "ripakinttu", suorastaan rasittavaa. Pituutta löytyy 177cm ja kaikki saappaat aivan liian lyhyitä ja isoja pohkeista. Meitä on niin moniin juniin :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, ei noita ylipolvensaappaita löydy täältäkään. Semmoset kyllä menis omaan kinttuun, mutta tiedän miten törkeeltä semmoset omaan silmään näyttäis, että jäis kuitenkin käyttämättä vaikka nättejä yleensä ovatkin :-D

      Mut me ollaan ihan hyviä kumpainenkin näin :-) Kokeile hei ihmeessä jotain paksumpaa polvisukkaa saappaan alla, siinähän ois jo syksykskin tekemistä jos sellaiset tekis itse!

      Poista
  14. Onpa hassua lukea tilitystä sun jaloista, kun ainakaan itse en ole huomannut mitään huonoa niissä ikinä :D Semmonen se ihminen on, aina löytyy itestä jotain vikaa, mitä ei muut edes huomaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, oot aivan oikeessa :-D Mäkin huomasin näitä kuvia selatessa, ettei mun kintut oo läheskään niin pahat, kuin ne jossain sovituskopin peilissä näyttäis olevan. Pitäis oppii olemaan keskittymättä tämmösiin hömpänpömppiin :-)

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne