21:35

21. syyskuuta 2015

Törmäsin Essin blogissa niinkin nastaan ideaan, kuin blogiystäväkirjaan. Mä olin skidinä kova täyttelemään kaikenmaailman smailivihkoja ja ystäväkirjoja, että tää puhutteli mua postausideana jo heti ensivilkasulla. Mistä siis on kyse? No kattotaas!

ig1

SUOSIKKI..

Kaupunki? Mä olen tyypillinen lahtelainen eikä ole kotikaupunkia rakkaampaa, mutta voi veljet kun mä rakastuin siihen Berliiniin 2014 kesän reissun jäljiltä. Sinne on ihan pakko päästä uudelleen. Ja mitä tähän kotimaahan tulee, niin Lahden lisäksi tykästyin tänä kesänä kovasti Hämeenlinnaan ja ollaankin suunniteltu omakotitalon ostoa sieltä. Kunhan nyt ensin kasvetaan aikuisiksi!

Lomakohde? Mä oon kyllä päässyt reissaamaan, mutta mun vanhemmat rakastaa tuota Turkkia niin paljon, että munkin kohdalla maapallon ympäri reissaamiseen tarvitaan vielä aika paljon ja oon karaistuneempi kaupunkilomailija, kuin rantaleijona. Alanya on jäätävä turistirysä, mutta mun kokemistani lomakohteista ehdottomasti paras. Ihan jo senkin takia, että osaan kulkea siellä vaikka silmät ummessa ja selkä menosuuntaan päin.

Biisi? Viime viikolla julkaistun Tomorrowlandin aftermovien innoittamana eksyin pitkästä aikaa etsimään teemaan sopivaa musiikkia ja löysin tämän. Aiiiiivan mieletön, etenkin Mammothia aikoinaan kovasti fanittaneen korvaan.

Ravintola ja annos? Kanakoreja oon vedellyt elämäni aikana muutamaankin otteeseen ja se on aina varma valinta, mutta toistaseks parhaat sellaset oon syönyt Lahen Mössöllä sekä satamassa sijaitsevassa Kauniissa Veerassa. Vuosi sitten vedin opiskelijabileissä ollessani jossain orimattilalaisessa baarissa ihan sika hyvän kanakorin mutta veikkaan pienen hiprakan vaikuttaneen mielipiteeseen epäluotettavalla tavalla.

Juoma? Siis ai vitsi, kivennäisvedet. Maku mikä hyvänsä tai ilman makua, käy mulle!

Leffa? Musta on vanhemmiten tullut ihan älyhuono kattoon leffoja, en enää jaksa istua paikallani niin pitkään. Viimesimpänä nähdyistä leffoista ehkä Luokkakokous on sellanen, jota voin hypettää ihan vilpittömästi.

TV-sarja? Tällä hetkellä Downton Abbey. Tai mikä tahansa laadukas brittidraama, ah. Alotettiin J:n kanssa myös Serranon perhe tuossa pari viikkoa sitten, mutta Naapureina Madridissa on mun mielestä parempi!

Kirja? Öäh. Siskoni, enkelinluinen tyttö. Raja. Skeittari. Poika raidallisessa pyjamassa. Tatuoitu äiti. Näitä on ihan kauheesti.

Asu? Hyvin istuvat pillifarkut, jättimäinen neule, nahkarotsi ja Converset tai AF1:t.

Meikkituote? Anastasia Beverlyhillsin Dipbrow Pomade. Pakko muuten viskoa myös sitä Lumenen pinkissä putelissa olevaa kasvovettä kunnialla, vaikkei se meikkituote olekaan.

Hiustuote? Oon niin tumpelo hiustenlaiton kanssa. Mut SYOSSin hiuslakat on sellasia, joiden nimeen vannon jo ties kuinka monetta vuotta. Parempia ei niiden hintaluokassa ole!

Sovellus? Hmm, tiukka taisto Kim Kardashian Hollywoodin ja Snapchatin välillä. En osaa päättää kumpaan oon enemmän koukussa :-D Akkarin Lataamo on myös aika bueno tämmöselle sarjisnörtille.

Instagrammaaja? Mikä termi :-D Mut no inspistileistä @guidetomakeup @whiteaddicted @ellentvshow ja @sisustusinspiraatio, varsinaisista tyypeistä @mija_mija ja @sincerelyjules

ig2


Aamurutiinisi? Tukka putkella sängystä rappukäytävään vessan kautta. Nukun yleensä niin pitkään ku mahollista, jos johonkin on mentävä, en syö aamupalaa ja jätän turhat meikit pois välistä. Laiskempina aamuina rötvään sängyssä läppäri kainalossa siihen asti, et pitää taas juosta. Erona vaan se, et onnistun syömään myös aamupalaa.

Mitä vaatekaapistasi löytyy? Tähän vois linkittää sen Anssi Kelan "Mä otin pelkkää mustaa mukaan" -kuvan. Mut on siellä mustan lisäks sinistä, valkosta ja harmaata. Paljon farkkuja, tavallisia teeppareita ja neuleita. Ja jostain syystä oon aikoinaan hamstrannu melkosen kokoelman bleisereitä.

Mitä pakkaat mukaan matkalle? Ihan liikaa kaikkea ja sit märehdin lomakohteessa, kun ei ostokset mahdu mukaan paluulennolle. Berliinissä jouduin ostamaan oman matkalaukun kesken reissun.

Mitä teet kotona, kun kukaan ei näe? Oon alasti. Tai jolkotan housut kintussa kun en jaksa ottaa niitä pois, mutten nostaa ylöskään. Ja höpötän snapchatiin. Se ei oikein onnistu jos Jami on kotona, kun se kysyy aina kesken jokasen snapin, et "kenelle sää puhut?"

Mitä laukustasi löytyy aina? Mä en edes tiedä. Nyt kun vaihdoin laukkua vasta vähän aikaa sitten, ei sinne oo pesiytynyt vielä yhtäkään vakioasukasta. Enkä tohdi vastata jotain perus "avaimet" kun oon unohtanut ne niin monta kertaa kotiin sen jälkeen, kun muutin omilleni.

Viimeisin sisustusostoksesi? Kaimmää viimesimpänä hassasin kaikki rahani Ikeaan. Olohuoneen matto oli kyllä aika helmi ostos! ..tai sit ostin makkariin lampun kirpputorilta. En muista yhtään.

ig3


Viimeisin Whatsapp-viesti? Ninni pisti meijän tyttöporukan ryhmään "Ostin yli kilon mötikän :D" Siinähän sitten mietitte, että mitä se osti.

Kotikaupunkisi paras paikka shoppailuun, syömiseen ja drinkeille? Trio / Mamma Maria / Public Corner, Jackalope tai Seurahuone. Suosittelenpa muuten myös kokemaan lahtelaisten ylpeyden, lihamukin nimittäin. Nykyään sen raflan tilalla, mistä sai imho kaupungin parhaan lihamukin, vaan on Siipiravintola. Mutta kunhan siihen lihan päälle tulee hitoikseen valkosipulikastiketta, ni ai jumantsuikelo et on jees!

Mitä ostoslistallasi on tänä syksynä? No määhän näitä kävin jo läpi tossa muutama päivä sitten, mutta villakangastakki ja nilkkurikumpparit ois aika kova sana. Tajusin viikonloppuna myös sen verran, etten omista enää yhtäkään viihteelle passaavaa kolttua tai paitaa.

Paras tapa tuhlata 50 euroa? Kieltämättä tuli ihan perkuleen hyvä fiilis, kun viime viikolla onnistuin löytämään Anastasia Beverlyhillsin Contour Kitin viidelläkympillä. Varsinkin sen jälkeen, kun olin Kicksissä kattellu samaiseen palettiin kiinnitettyä +60€ -hintalappua.

Kieltämättä vähän erilainen ystäväkirja, kuin mitä pienempänä tuli rustailtua, mutta silti ihanaa hömpänpömppää. Napatkaa tästä itellenne kiva postausidea, mulla ainakin oli hauskaa tätä kirjotellessa. Nyt mun on pakko nostaa takamus ylös ja metsästää kaukosäädin vaihtaakseni kanavaa  vaikka finskafilmeistä tykkäänkin, ei toi Levottomat oikein nappaa vielä vuosien jälkeenkään.

11 kommenttia

  1. Oi Lahti! Siellä tuli nuoruudessa vietettyä kyllä monta vuotta :-D ja Trio! Hahahaha ai että. Btw se contour kitti maksaa beauty bayssa 48€!! Bongasin nellyltä 80€ hintaan ja ellokselta 75€.... Että huhhuh näitä hintoja. Beauty baysta kotiutin ja pitäs saapua asap!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Beauty Baylta mäkin sitä odottelen, voi vaan olla et perjantainen lakko pisti vähän kapuloita rattaisiin kun posti ei kulkenut ._. Toivottavasti saapuis sullekin pian!

      Lahti on mulle vähän semmonen, et vaikka täältä kuinka haluis pois, ei se Lahti irtoo itestä vaikka kuinka koittas vääntää :-D

      Poista
    2. Joo se hidasti ihan mukavasti... tilasin reilu viikko sitten to (just ennen lakkoa) ja pe se ei sitte kulkenu mihinkää.. Meni ihan kivasti aikaa, mut tänään sain sen vihdoin itelleni! :)

      Poista
    3. Meillä ei postiluukku kolahtanut vielä tänäänkään, vaikka tilasin sen jo keskiviikkona :c

      Poista
  2. Mistä katsotte Serranon Perhettä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jamilla on ne omalla tietokoneellaan, mistä lie hommannut :-D

      Poista
  3. Ihana idea, taidanpa itsekkin tehdä tän! Tuli nimittäin kans junnuna täyteltyy näitä aika ahkerasti :-D

    VastaaPoista
  4. Tuosta rantakohteesta tuli mieleen että ootko ylipäänsä matkustellu paljo ja käyny testaamassa muitaki kohteita? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kaikki reissukohteet on listattavissa kahden käden sormilla, niissä samoissa on sit vaan tullu käytyä ihan luvattoman monta kertaa :-D Esimerkiks just Alanyassa oon muistaakseni ollut 4 tai 5 kertaa 8-16 -vuotiaana, Tallinnassa tuli käytyä ainakin 50 kertaa ennen kuin täytin 18 ja Tukholmassa käytiin myös useasti, kun olin pienempi. Oltiin mun toisen pikkuveljen kanssa kunnon risteilykakaroita erityisesti ennen maalle muuttoa, kun Helsingin satamat oli ihan likellä ja lähteminen helpompaa. Äiti ja iskä ei onneks ikinä pelänny ottaa meitä mukaan matkoille :-)

      Näiden lisäks on sit nähty tuo Berliini, Turkin Side ja Manavgat sekä Riika :-) Riparilla tuli piipahdettua myös päiväreissulla Ruotsin puolella Övertorneåssa, mutta eihän se oo ihan sama asia.. Hirveesti en oo maailmaa nähnyt, mutta matkustaminen tavalla tai toisella tuttua!

      Nyt kaikki reissaaminen on jäänyt vähemmälle, kun asuu omillaan ja opiskelee. Etenkin tällä hetkellä kaikki ylimääränen raha menee häärahastoon, jos sitten häälahjaksi sais sen verta rahaa, että voitais palkita ittemme jollain unelmalomalla :-)

      Poista
  5. serranon perhe ja naapureina madridissa!!! <3

    VastaaPoista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne