MITÄ MULLA OLI PÄÄLLÄ NELJÄ VUOTTA SITTEN?

29. elokuuta 2015

Blogeissa on pyörinyt jonkin verran katsauksia päälle kiskottujen ja blogiin ikuistettujen asujen historiaan ja mun on ihan pakko myöntää, että ne on todella mielenkiintosia! Päädyinpä itsekin selailemaan omien blogien postauksia way back ja sieltähän löyty jos jonkinmoista helmeä  huteja unohtamatta. Omalla kohdalla 2013 oli valehtelematta asukuvien kulta-aikaa ja kyseisen vuoden ajalta noita kuvia löytyykin melkoisen monta digikansiollista, useampi tänäpäivänäkin miellyttävä otos. 
  Aikasemmin kesällä hekottelin asuille, joita en kovin mielelläni pistäisi enää päälleni, mutta ajattelin tällä kertaa ihan vaan karkeasti kaivaa blogin historiasta asukuvat neljältä viimeiseltä elokuulta. Onneksi en koskaan poistanut vanhaa blogia, sinne on aina älyttömän ihana (ja tavallaan kamala) palata muisteloimaan sen lukiovuosien aikaisen tyyliniekkan trendikotkotuksia :-D

2014
14682416178_21980242e6_z

Vitsit miten kiva fleda mulla viime kesänä oli! Ja tästä asustakin tykkään kamalasti ja muistan elävästi, miten innoissani näistä kuvista silloin postauksen julkasuhetkellä olin. 
 Topin ja sen alla muhkuroita aiheuttavat liivit korvaisin nykyään jollain vähän istuvammalla, omaan makuun toi takkikin voisi olla jopa hieman pidempi, mutta kokonaisuutena tää asu nappaa edelleen! Ja noi Zaran farkut on mulla edelleen ahkerassa käytössä. Vaikka näteistä tehtaalla tehdyistä kulumista onkin vuoden saatossa tullut ihan rehtejä ja rehellisiä reikiä.

2013
9499666867_a99021652a_b

Aah, ei vitsit miten kamalaa palautetta nää asukuvat sisältänyt postaus sai. Tai semmosta jäätävää trollausta, aina asun mielikuvituksettomuudesta mun pullanaamaan :-D Noh, onneks (tai ainakin toivottavasti) lukijakunta on parissa vuodessa kasvanut siinä missä minäkin!
 Asun voisin kyllä pistää vielä päälleni, bleiseri ja kaulakoru löytyvät vieläkin kaapista. Niin ja arskat tietty, hyvin palvelleet Gina Tricotin 7 euron arskat. Muistan vaan noiden housujen olleen kamalinta ikinä  ostin kyseiset Dr. Denimin jeggarit alennusmyynneistä, vaikka ne olikin kokoa liian isot. Eihän se sovitushetkellä missään näkynyt, mutta muutaman käyttökerran jälkeen sain kärsiä constant camel toesta noi jalassani ja ennen housujen poismyymistä käytin niitä vaan polviin asti yltävien yläosien kanssa!
 Harmi muuten, ettei tuota takana olevaa puurivistöä ole enää mun vanhempieni kotikadulla, se loi ihan älyttömän nätin miljöön asukuville..

2012
7807709476_817e26fa70_z

Muistan sanoneeni itseäni pyöreäksi tätä asua esitelleessä postauksessa. Voi tyttökulta, kun et oo ollut tuolloin vielä lähelläkään sellaista! 
 Varsin hauska asu kieltämättä, mutta en mä enää tähän kokonaisuuteen itseäni ahtaisi. Tai onhan tuommoset revityt farkut tosi siistit, mutta vähän väljempi malli passais mulle nykyään. Voi veikkoset, miten kovassa käytössä nuo farkut tuona kesänä olikaan ja miten paljon niitä ihailtiin. Noin reikäsethän ne ei olleet ostohetkellä, vaan kesä oli ilmeisesti elokuuhun mennessä tehnyt tehtävänsä..
  Toi paita oli tosi kiva malliltaan, mutta kyseisenä vuonna mun vaatekaapissa suosiotaan kasvattaneet oranssi ja/tai koralli ei enää nappaa. Nuo valkoset conssit taas.. Noh, ne löytyy edelleen tuolta kenkähyllystä. Juurikin nuo samaiset conssit, vaikkeikaan enää yhtä valkoisina.

2011
6073880522_1993a0be95_z

Adidaksen huppari löytyy tätä nykyä Jamin vaatehuoneesta. Annoin sen sille, kun mulle itselleni se venähti muutaman vuoden tehokäytön jälkeen vähän liian isoksi  palvelee kuitenkin muutoin ehjänä ja siistinä tuota mun pahempaa puoliskoa vielä viiden vuoden jälkeenkin oikein hyvin!
  2011 oli vielä sitä poikatyttö-aikaa. Olihan mulla hameita ja vaikka mitä, mutta miestenpuolelta kotiutetut t-paidat ja hupparit oli vielä kovaa huutoa, pipoja oli joka lähtöön eikä mua nähnyt hameessa kuin parina iltana kesässä. Tennareissa vedettiin kesät talvet ja kamera kulki mukana kuin peräpukama. Ja mitä sen väliä, vaikka hiukset jätti joinain aamuina harjaamatta? Tommonen tuulitukka passas mun sen ajan imagoon paremmin kuin hyvin :-D Ja jos ihan rehellisiä ollaan: kaipaan tota väriä enemmän kuin mitään! 
  Kyllä mä jossain tämäntyyppisessä asussa näkisin itseni vielä tänäkin päivänä. Se J:n aikoinaan hurmannut "skeittityttö" kun elää mussa vielä vahvana, mun vuosien saatossa vahvistunut naisellinen puoleni on vaan päässyt tukahduttamaan sen.

Varsin hauska postaussarja tämä tämmöinen! Kertokaa ihmeessä, jos menneiden vuosien asut kiinnostaa niin koitan aina tilaisuuden sattuessa tarttua näihin postauksen muodossa. Ihan hirveästihän mä en sen vuoden 2013 puolin tai toisin ole asukuvia postaillut, mutta eiköhän niistä pienimuotoseksi, satunnaissarjaksi materiaalia ole :-)

14 kommenttia

  1. Mulla itelläni ei oikeen ole edes "tyyliä", pukeudun vähän miten sattuu ja ihailen sitten ihmisten erilaisia tyylejä. Mulla tänä kesänä hame on eksynyt tosi monta kertaa päälle, ei riittäs sormet edes laskemaan enää :-D Housut ahdistaa edes vetää päälle, kun on tullut vähän kiloja siihen kokoon XS/S mitä jouluna vielä olin... Mutta ei auta kun lenkkeillä! Tilasin jopa wishistä kuntoiluvälineitä.. kuulostanko jo tarpeeks epätoivoselta :DD Ihana toi sun viimenen kuva, sininen pukee sua superhyvin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä mullakaan varsinaisesti, fiiliksen mukaan mennään hyvin vahvasti :-D Mäkin oon kyllä noihin hameisiin päin kesäisin jo ihan niiden helppoudenkin takia - ei purista tai hiosta. Paitsi jos päätän kiskoa päälle mun tekonahkahamee.. Oivoi, mitä tuskaa se päällä olo kovilla helteillä onkaan!

      Kiitos paljon :-) Ja hyviä lenkkikilometrejä!

      Poista
  2. Tämmöset postaukset on musta ainakin tosi mielenkiintosia, että pistä vaan lisää tulemaan! :-)

    VastaaPoista
  3. Nää on kyl hauskoja postauksia lukea noin niinku muiden blogeista, mut en tiedä kehtaisinko ite edes moista tehdä :---D on meinaan aikamoista materiaalia kaikki about 2005-2013 välillä otetut kuvat, huhhuh!

    Ja hei toi ensimmäisen kuvan oikeenpuolimmainen, WAU!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, kyllä sitä jäätävää matskua löytyy täältäkin :-D Mitä sitä onkin nuorempana tullut ajateltua.. Onneks ainakin toistaseks en oo löytänyt mitään 2009 vuotta vanhempaa settiä..

      Kiitos tosi paljon Ella :'-)

      Poista
  4. Oi ihana, mua kiinnostaa paljon tämmöset postaukset! Tykkään siun tyylistä ja mukava ois nähä millasia asuja sun päällä on ollut :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että kiinnostaa :-) Mäkin melkein yllätyin, miten kivojakin asuja sitä on lukiossa osannut päälleen koota! Tuntuu, ettei semmonen oo nykyään enää edes mahdollista :'-D

      Poista
  5. Oon sanonu tän varmaan ennenki mutta aina on kauheen kiva nähä just jotain tb postauksia ja vanhempia kuvia susta ku tulee niin kaikki muistot mieleen sun vanhasta blogista ja samalla muistaa jotenki sen hetken ku luki sitä postausta ja sit tulee mieleen omaki elämä siihen aikaan :D Muistot on kultasia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, mäkin aina kauheesti romantisoin vanhaa blogiani siihen asti, kun oikeesti rupeen lukemaan niitä juttuja :-D ..tai sitä kielioppia. En mä vieläkään mikään mestari ole tai tulee koskaan olemaankaan, mutta voi pojat, teinitytön mieli on aina teinitytön mieli :'-D Muistelointi on kuitenkin aina tosi jees!

      Poista
  6. Voi miten kivoja postauksia nämä on, ja niin nostalgisia! Siitä on jokunen vuosi, kun mökillä illalla kännykkää selatessa löysin sun blogin (myponydoeslsd:n, ihan nimen takia haha), ja luin kerralla kaikki siihen asti ilmestyneet postaukset ihaillen sun tyyliä ja tiettyä räväkkyyttä. Nyt makoilen tällä samaisella mökin levitettävällä vanerilla ja luen sun uusinta postausta. Oothan sä aikuistunut ihan hurjasti niistä ammoisista ajoista, ja välillä tällaista ikiteiniä jopa tympii jotkut jutut, mutta aina huomaan tänne palaavani ja jokaikinen postaus on kuitenkin tullut luettua. Jokin sussa kiehtoo, on kiehtonut aina, vaikka tyypillisesti luen vähän erilaisia blogeja. Nämä tällaiset postaukset tuo mulle vahvasti sen ehkä some-räväkämmän Jennan mieleen, ja tykkään sitä tosi paljon. Kiitos siis mun puolesta, äläkä nyt ajattele että sun nykyinen tyyli kirjoittaa tai tehdä ois mun mielestä jotenkin huono - päinvastoin kaikki tämä harmonia ja rauha tuo mukavaa tasaisuutta munkin elämään. Kiitos siis kun jaksat bloggailla ja paljon kaikkea hyvää sulle jatkoon. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vau, ihana saada näin rehellistä ja jotenkin selkeetä palautetta :-) Ihan mieletön juttu, että oot pysynyt kelkassa kaikki nää vuodet, vaikka tyyleiltämme erilaisia ilmeisesti ollaankin.

      Kiitos ihan äärettömän paljon sulle, toivottavasti viihdyt mun höpinöiden parissa jatkossakin! :-)

      Poista
  7. "Skeittityttö";D haha nonii tulikos nyt "cool" olo:Ddd

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuo heittomerkit tuon sanan ympärillä ovat ihan syystäkin. Harmi josset itseironiaa ymmärrä :'-)

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne