SOFT SUNDAY

24. toukokuuta 2015

Ensimmäinen viikko uudessa duunissa on nyt ohi ja fiilikset on ainakin toistaseks tyytyväiset! Oikean työskentelyasennon löytäminen on vielä vähän hakusessa, kun polvi ei tykkää pitkään seisomisesta ja alaselkä huutaa hallelujaa pitkän istumisen seurauksena. Oon ollu vähintään joka päivä ihan hajalla duunin jälkeen, kun vielä toistaseks kävelen työmatkani kumpaankin suuntaan, mutta onneks saan sähkömoponi itelleni vanhempien luota ja voin sillä huristella töihin sitten loppukesän.
  Moni varmaan huomannutkin, ettei blogi oo tätä tyttöä oikein tahtonut kiinnostaa parina viime viikkona. Joo, siihen on suurimpana syynä se, että oon ollut äärimmäisen kiireinen, kun on pitänyt tähän aikaan keväästä sovittaa sekä työt että palautettavat koulutehtävät (joita mulla on edelleen tekemättä, deeem) aikatauluihin riittävän unen, hygieniasta huolehtimisen ja sosiaalisten suhteiden lisäksi, mutta myös semmonen omituinen tunne, ettei ketään oikeasti edes kiinnosta mun arkiset höpöhöpölöpinät. Teistä ja teidän kokemuksista oikein tahdo mobiililukemisen yleistymisen myötä enää kuulla mitään niinkuin ennen. Kieltämättä oon ollut itsekin tässä taannoin ihan luvattoman laiska ja kakkaduuneista kertovan postauksen kommentit on edelleen vastaamatta, vaikka urakkaa oon koittanutkin monta kertaa aloittaa, so I really don't blame you! Mulla vaan on viime aikoina jostain syystä noussut ihan hitonmoinen stressi blogin suhteen, koska jossain syvällä pienen mieleni sopukoissa ajattelen, ettei blogiin kannata julkaista enää mitään muuta, kuin erikoisempia postauksia ja vahvoja mielipiteitä :-D Sen takia olikin ihan huikeeta kuulla muutamilta teistä, että edellisessä asupostauksessa esitellynkaltaiset tavalliset arkiasut on kova juttu :-) Mutta mistäs sitä tietää, jos tää 6. käyntiin lähtenyt vuosi blogimaailmassa on se viimeinen. Intohimo ei vaan ole enää yhtä kova, kuin vuosia sitten, pakkohan se on myöntää. En olis ensimmäinen, joka kasvaa rakkaasta harrastuksestaan ulos.
  Ohessa kuitenkin pieniä palasia mun sunnuntaipäivästä. Oon ollut kotona koko päivän ja kieltämättä huono omatunto tahtoo koputella takaraivoa, kun katsoo ikkunasta ulos. Olo on yksinkertasesti vaan niin löllö, ettei nyt kiinnosta mikään muu kuin LIVin hömppälifestyleohjelmat ja blogien lukeminen :-D Ja kohta alkava safkanlaitto, voi jeeveli kuinka paljon haluaisinkaan, että joku tois mulle tähän nyt lautasellisen perunamuusia ja pulledporkia vihreän salaatin kanssa!

sunday1  

Olin eilisen päivän töissä ja lähdin sit heti duunipaikan parkkarilta hakemaan muutamaa kaveria Jamin ja Jamin veljen kanssa Mäntsälästä. Sille tielle sit jäätiinkin ja kotiin käveltiin pitsalaatikko kainalossa vasta auringon noustessa. Mulla oli pitkästä aikaa ihan älyttömän hauskaa ja oli ihana nähdä ystäviä isolla porukalla sekä tutustua uusiin ihmisiin! Tänään sit köllittiin J:n kanssa pitkälle iltapäivään, syötiin pitsanjämiä aamupalaksi ja juteltiin yön tapahtumista. 


En tiedä, kuinka moni seuraa mua Ask.fm -sivustolla, mutta siellä oonkin jo avautunut tästä "puhelinongelmasta". Mun isäni on tosi kova elektroniikkafriikki ja vaihtaa puhelintaan aina kiinnostavan uuden mallin ilmestyessä. Nyt uusin luuri olis vihreä S6 Edge, jonka myötä mä oon saamassa isäni "vanhan" Samsung Galaxy Note III:n. Ongelma vaan on siinä, että Edge on ennakkotilattu joskus ennen maaliskuun puoltaväliä ja edelleen täällä ollaan ilman luureja. Naureskelin, että mun Ebayn kautta Kiinasta tilaamani alumiinikehikko Notelle tuli nopeammin (10 päivän toimitus, dafuq),  kuin isän pääkaupunkiseudulla keskusvarastojaan pitämästä firmasta tilattu puhelin :-D Toivottavasti se kuitenkin saapuisi pian, mun S2+ vetelee jo ihan viimesiään. 

sunday  

En oo pitkään aikaan juonut teetä, mutta tänä aamuna sängystä ylös kömmittyäni keitin kattilallisen vettä, haudutin teetä kupissa oikein pitkään ja lorautin sekaan aimotilkan maitoa. Nuo Liptonin pyramidinmallisissa teepusseissa olevat "herkkuteet" on ihan törkeen hyviä maidon kanssa, ihan kun nestemäistä jälkiruokaa! :-D

Läppärit on olleet lähipäivinä kainalossa vaan koulutehtävien parissa puurtaessa ja tää myöhäinen iltapäivä onkin mennyt lempiblogien uusimpia postauksia lukiessa. Niitä on viimepäivien aikana mun onnekseni kertynyt ihan mieletön määrä, eikä lukeminen oo ainakaan vielä loppunut kesken. Mikäs tän parempi tapa viettää sunnuntai-iltapäivää? 

Oikein rentoa ja rauhallista sunnuntainjatkoa kaikille. Toivottavasti teilläkin on ollut kiva viikonloppu! Palailen myöhemmin ensi viikolla itseruskettavajuttujen kanssa, heti kun työt sen sallii!

20 kommenttia

  1. Noi teet on kyllä jotai niin parasta <3 Niitä tulee juotua ehkä vähän liikaakin :-D Mutta hei, ois kiva jos noi kuvatekstit ois vähän tummemmalla, vähän vaikea lukea noin vaaleaa tekstiä valkoisella pohjalla...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kieltämättä, meillä on kahvinkeitin jäänyt ihan toimettomaksi, kun J lopetti kahvinjuomisen sen koukuttavuuden takia ja itte litkin pelkkää teetä. Sitä käytetäänkin nykyään enää vaan vieraiden kestitsimiseen :-D Hei hyvä kun vinkkasit, mun koneen näyttö on niin omituinen moniin muihin koneisiin verrattuna, etten aina oo satavarma näistä jutuista! Miepä tummennan niitä samantien :-)

      Poista
  2. Jotenkin karuu ettei noi kännykät kaikki kestä enää ees 2 vuotta :D vaikka jotenkin nykyään tulee helpommin vaan "päivitettyäkin" puhelinta uudempaan kun vanhoina kunnon noxu aikoina... Välillä tuntuu et ois ihan rentouttavaa vaihtaa sellaseen yksinkertaseen nappulapuhelimeen:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanos muuta :-D Ite ainakin muistan, että joskus aikoinaan Nokian N72 oli menossa mukana viidettä vuotta, ennen kuin vaihdoin sen uuteen puhelimeen - silloinkin silkkaa kyllästymistäni. Kyseinen puhelin toimii edelleen moitteettomasti, se vaan on aika hemmetinmoinen mötikkä kun on tottunut näihin paperinohuisiin jättinäyttöihin :-D

      Poista
  3. Minä tykkään ainaki sun blogista! Oikeestaan oot ainut mun "luottoblogaajista" joka vielä kirjottaa eli jos sinäki lopetat niin eipä mulla taija olla enää ainuttakaan kiinnostavaa blogia luettavana, joten toivottavasti sun intohimo tulis takaisin. :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä on liikkeellä, oon itekin huomannut, miten semmoset "Pakko lukea joka postaus" -blogit on hiljalleen kadonneet :-D Muutama on vielä jäljellä, mutta valtaosa luettavista postauksista tulee valittua arvalla Indiedays Inspirationin feedistä ja Bloglovinist..

      Mie tässä koitan herätellä mielenkiintoa hiljalleen, voi olla että intohimo palailee vähän erilaisena takaisin :-) Kirjottaminen on kivaa ja tykkään vloggailustakin, se on nää valokuvat mitkä tällä hetkellä vähän tökkii :-D

      Poista
  4. Ite ainakin tykkään tämmösistä ei niin erikoisista postauksista kun tuntuu et kaikilla on niitä erikoisia postauksia misä ollaan reissussa vähän väliä ja kaikkee tosi jännää ja siistii tapahtuu kokoajan. Tämmösiin pystyy hyvin samaistuun ja on kiva nähdä et muillaki on ihan normaaleja päiviä ja viikkoja:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi olla alemmuuskompleksikin, mikä mua vaivaa :-D Terveisin, viimeks etelässä 2011. Jään tämmöseks onnettomaks ja erottumattomaks harmaavarpuseks muiden jalkoihin. Superkiva kuitenkin kuulla, että mun jorinat vielä kiinnostaa :-)

      Poista
  5. Oon tosi laiska kommentoimaan blogeihin enkä oikeen "kehtaakaan" kommentoida ikinä jos ei oo varsinaista asiaa mutta nyt oli pakko! Rakastan oikeesti sun blogia sen arkisuuden takia:) Tosi kivaa lukea että muillaki on ihan normaalia arkea eikä pelkästään kissanristiäisissä juoksemista niinkuin joillakin bloggareilla! Toivon että sun intohimo ei kokonaan laskis tätä blogia kohtaan koska oot ehdottomasti yks parhaista bloggareista kenet tiiän :)

    - J

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihan älyttömästi :-) Oonhan mä tässä jo vuosia koittanut pitää blogia samaistuttavana ja ihan tavallisena tavallisen tytön nettipäiväkirjana, mutta kai tässä samalla kun blogiala muuttuu ja myllertää, alkaa itseäkin pikkuhiljaa kyllästyttää :-D Kissanristiäisissä en tuu hetkeen juoksemaan sikäli kun opiskelijabudjetti ja kissanristiäiset aina isolla kirkolla, mutta ois kiva päästä takaisin siihen flow'hun, josta niin te lukijat kuin itsekin sai aikoinaan blogin kirjotuksen suhteen nauttia :-)

      Poista
  6. Toi teemuki on kyllä vaan niin ihanan näköinen! Muistan vielä sen blogauksen, kun hehkutit sitä, kun tollasen mukin (muistanko väärin, jos sanon, et toi on Pentikin Vanilla?) kirpparilta. Se on jännää, miten jotkut (minä mukaan lukien) voi olla niin fiiliksissä astioista, kun taas tosia ei kiinnosta muu kuin, että niistä voi syödä. :D

    Pakko vielä sanoa, että musta sun tämmöset ns. arkiblogaukset on ihanaa luettavaa! Koska kirjotat mielenkiintosesti mistä vaan ja kaikki kuvat nyt vaan yksinkertasesti on niin kauniita!

    Itse kommentoin todella harvoin, koska en jotenkin keksi ikinä mitään fiksua kommentoitavaa, ja toki se blogauksen lukeminen puhelimeltakin vaikuttaa. Nytkin kommentoin puhelimella, minkä huomaa tästä puhekielimäisyydestä.. Nyt jotenkin halusin vaan jotain tulla sanomaan, vaikka tuntuukin tyhmältä kommentoida miltei vain silloin, kun bloggaaja itse kommentoimattomuudesta mainitsee.. No parempi silloin kuin ei koskaan? Jaksamista sulle kiireiden keskellä! :) Ei sen blogaamistahdin nii nopeeta tarvi olla, ettei siitä kannata stressiä ottaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pentikin Vaniljaa on joo, tuo muki on mun joululahjaksi saama ja mulla on sitten ne kaksi teekuppia asettimineen, jotka löysin reipas vuosi sitten kirpparilta :-) Kai siinä on joku juttu, että pitää osata arvostaa tiettyjä asioita, että niistä voi toisen puolesta olla innoissaan. Vähän niinkun miehet ja meikit, ei ne ymmärrä selektiivisen ja markettikaman eroa, ei niin millään :-D

      Valehtelematta parempi kuin ei koskaan - oli hetki mikä hyvänsä, on teistä lukijoista todella mukava kuulla aina silloin tällöin :-) Kun sillon joskus rikottiin tuhannen lukijan rajapyykki, on vuorovaikutus ja semmonen käynyt entistä tärkeämmäksi. Vaikka osaan välillä olla tosi hidas vastaamaan ja muut hommat painaa päälle, niin tykkään ihan hirveästi lukea muiden kokemuksia puheeksottamistani asioista! Ei tää oo enää vuosiin ollut vaan "itseni takia" bloggaamista, niinkun ei varmaan kauhean monella muullakaan bloggaajalla :-D

      Kiitos tosi paljon sulle :-)

      Poista
  7. eijeijeiejii et saa lopettaa!!! sun postaukset on aina päivän piristys, se on ihan parasta kun saa lukea täysin normaalin ihanan ihmisen arjesta (en jaksa fitness/reseptihömpötyksiä..) nii että mulle ainaski tulis tosi paha mieli jos lopetat bloggaamisen mutta kyllä mä toisaalta ymmärään :D mutta täällä on yks joka TYKKÄÄ SUSTA TOSI PALJO ja haluais hirveesti että sä jatkaisit bloggaamista ja ihan niistä tavallisista arjen asioista :) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Blogit alkaa hiljalleen olla parhaat päivänsä nähneitä :-D Tää on joko niiden oikeesti läpilyöneiden bloggaajien tai sitten teini-ikäisten tyttöjen juttu. Mä koen itteni lähinnä semisuosituks väliinputoajaks, kun ei oo niin suurta tarvetta menestyä blogin kanssa. Mukavaa puuhastelua vain, millä saa mielen virkeeks aina silloin tällöin :-)

      Mutta voi että sinua, kiitos ihan tosi paljon ihanista sanoista ja piristyksestä :-) <3

      Poista
  8. Mä kommentoin sun blogiin vähä väliä, eri nimimerkeillä tosin, riippuu oonko koneella vai kännykällä. Tuosta aiheesta että kiinnostaako sun arkihöpötykset.. no todellaki todellaki! Mä oon tainnu lukea sun blogia jo silloin poni-ajoilta (:-D) ja homma jatkuu edelleen. Syy ehkä on just nimeomaa siinä et tää on niin arkinen, tavallista elämää. Eikä toi oo todellakaa pahasta! Oon viime aikoina pudotellu lukupulkasta monta blogia kun ne on käyny teennäisiks, kaupallisiks.. Blah! Sä oot aito ja kirjotat ihan sitä mitä se on - elämää :)

    You go girl!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimimerkit jää kyllä mieleen ;-) Vakkarikommentoijista onkin tullu vähän ku semmosia kaverintyyppisiä, joiden kanssa vois jäädä tuolla kadullakin heittämään hetkeks läppää :-D

      Tosi hienoa oikeesti kuulla tämmöstä, etenkin tämmösinä hetkinä kun usko on koetuksella! Se on aika kaameeta tajuta ajattelevansa postausta kirjottaessa, et ketä tämäki nyt muka kiinnostaa :-D En oo kokenu semmosta koskaan ennen! Mutta hyvä tietää, että teitä vielä todella on :-)

      Poista
  9. Oon lukenus sun blogia vasta suhteellisen vähän aikaa mutta mä tosi paljon tykkään sun näistä "normipäivälöpinöistä", niissä vaan on sitä jotain mikä saa lukeen koko tekstin. Ite oon kauheen ujo kommentoimaan ikinä kenenkään blogeja koska ei mulla oikeestaan oo mitään sanottavaa, mut eiköhän tää tästä :--D

    Jatka ihmeessä samaan malliin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos hirmusen paljon ja tosi kiva, että uskaltauduit kommentoimaan tällä kertaa! :-)

      Poista
  10. Älä todellakaan lopeta bloggaamista. Tykkään tosi paljon sun blogista, sä oot aito ja 'helpoti lähestyttävä'. Sulla on persoonallinen tapa kirjoittaa, josta tykkään ihan älyttömästi. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielestä toi Jennan kirjoitustapa on ihan kauhea! Jotenki tosi komplikaattinen ja vaikeesti luettava. Mutta tää on vaa mun mielipide:P

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne