KYLLÄPÄS OLI TAAS TORSTAI

5. maaliskuuta 2015

7.01 Tönäsen Jamin hereille, kun sen kännykän herätyskello soi. Mun oma herätys olisi vasta 8.45.

7.15 Koitan jatkaa unia, mutta leipäpussin rapistelu keittiössä kuulostaa katuporalta kun on muuten ihan hiljasta ja kännykkä vie voiton. Selaan somet läpi.

7.28 Ihmettelen kun blogi ei vieläkään oo päivittynyt Blogloviniin tai Indiedaysiin.. Enhän mä URL-osoitteeseen oo koskenut pikkusormellanikaan.

7.30 Avaan koneen ja ihmettelen vähän lisää. Blogilistallakin näkyy olleen latausvirhe mutta se korjaantuu tarkistamalla blogin päivitykset manuaalisesti. Pitää varmaan ottaa Indiedaysin it-tukeen ja Blogloviniin yhteyttä, jossei seuraavakaan postaus näy kummankaan feedissä.

7.42 Jami huikkaa heipat ovelta. Mulla on vielä aamukäheys päällä eikä se kuule mun mörinää peiton alta, vaan huutaa vielä varmistukseks tuplaheipan niin että koko rappu raikaa.

7.45 Tsekkaan läpi uutiset, lempiblogien uudet postaukset ja Youtuben. Näytön täyttyessä February Favorites -videoista tuskailen ajatuksen kanssa, että se omakin 2014 suosikit -videon toinen osa pitäis saada kuvattua. Jos vaikka viikonloppuna olis rahkeita siihen.

7.57 Ulkona kajastaa ihan oikeesti aurinko, mitä ihmettä!!

day4

8.14 Laitan Suomipopin nettiradion koneelta päälle niin että varmaan koko rappukäytävä kuulee Aamulypsyn räkätyksen ja painelen suihkuun.

8.28 Aamutakki niskaan ja aamupalan tekoon.

8.34 Yyh, keittiö on ku pommin jäljiltä ja se ois mun tiskivuoro... Vaikka me kuinka yritetään vannottaa, et annetaan vaan yhden altaan täyttyä tiskeistä, ni lopputulema on aina se, että tiskivesi lorisee vasta ku ei oo enää edes puhtaita pikkulusikoita.

8.38 Päätän syödä aamupalani sohvalla, kun ruokapöydän tuoleja ei vielä ole enkä haluu mennä sänkyyn murustelemaan. Käyn sammuttamassa radion, pistän telkkarin päälle ja käyn kanavat läpi, jos jostain tulis jotain muuta kuin onnenarpaa tai astraali-tv:tä.

8.42 Neloselta tulee joku eläintarhaohjelma, voi että mikä sulonen ja symppis vanha karhu on ruudussa tällä hetkellä!

8.48 Oli ehkä virhe tehdä kaksi leipää heti aamusta. Ei mun napa vedä näin paljoa näin lyhyen ajan sisällä heräämisestä. Tulee vähän huono olo. Syön ton toisen kohta.

8.50 "Löydän" mun viikon verran kateissa olleen kihlasormuksen aamutakin taskusta. Kerkesin jo pelätä, että ois pitäny lähtee sormusostoksille, onneks ei!

day5

8.56 Menen vessaan ja jumitun sinne pelaamaan Candy Crush Sagaa. Voi luoja miten ärsyttävää onkaan, jos lähtötilanne on niin läpisurkee, ettei tasoa oo mahdollista päästä läpi millään ja siihen on pakko käyttää yks elämä..

9.03 Haen meikit ja peilin sohvan ääreen. Oon kauheen huono meikkaamaan sohvalla, mutta en nyt millään jaksa seistä vessassa.

9.19 Oon myös ihan ultimaattisen hidas meikkaamaan, jossen tee sitä vessan peilin edessä. Nyt ollaan vasta kulmakarvoissa ja voi että kun osaakin olla huono kulmakarvapäivä tänään.

9.30 Aika pukea päälle. Vaatekriisi jatkaa voittokulkuettaan ja heitän päälle vähän liiankin tutun kombon: mustat pillifarkut ja reilukokosen valkosen kauluspaidan. Piristän asua armeijakuvioisella huivilla ja lisäks perusroippeet rannekellosta helmikorviksiin.

9.35 Kaivan hiustenkuivaimen makkarin nurkkaan kertyneen vaatekasan alta. Meijän kylppärin säilytysratkasut on vielä vähän kysymysmerkillä ja mun kaikki kähertimet sunmuut seilaa ympäri kämppää. Muutamana aamuna on tosissaan saanut miettiä, et missä hitossa mun suoristusrauta tai kuivain oikein on..

9.40 Varaan ajan terkalle. Ei oikeesti voi olla mahollista, että virallisia asioita hoitaessa mun puhelin alkaa temppuilla ja katkasee puhelun. Onneks ajanvaraaja on tosi mukavanolonen nainen, ei hävetä ihan niin paljon soittaa uudelleen.

9.46 Jokapäiväinen sukkienmetsästyshetki

9.48 Sonja on laittanut whatsapp-viestiä, että se tulee vähän myöhässä. Hyvä. Mä en löydä sukkia mistään ja varmaan myöhästyn tapojeni vastasesti itekki vähän sovitusta ajasta.

day6

9.50 Pesen hampaat ja temppuilen huulipunan kanssa. Mun huulissa on paljon arpia menneistä huuliherpeksistä ja sen takia huulen "reuna" on tosi epätasanen eikä huulipuna tahdo asettua.

9.54 Pakkaan laukun. Läppäri, kalenteri, penaali, lompakko ja avaimet. Heitän niskaan trenssin ekaa kertaa tänäkeväänä ja päätän samalla huristaa kouluun autolla. Laiskuuden multihuipentuma. Missäköhän auton avaimet on?

9.57 Aurinko on kerenny mennä piiloon, kun astun alaovesta ulos. Buu.

10.04 Tosi hyödyllinen tää autolla kouluun tulo. Joudun jättään auton opiskelijaparkin perimmäiseen nurkkaan kun 3h kiekkoparkki ei tänään riitä.

10.07 Parkkarilta koululle kävellessä mun löytämät nilkkasukat meinaa rullautua pois jalasta. Superärsyttävää!

10.12 Koululla on kauheen hiljasta, kun melkein kaikki opiskelijat on luennoilla. Pistän Sonjalle viestin et odotan sitä ruokalassa.

10.30 Koitetaan saada kouluduunia tehtdyks: meillä on keksitty yritys ja sille pitäis tehä markkinointikirje.

10.40 Jumitutaan vaan fonttien selaamiseen eikä osata päättää. Seuraavana tietysti menee ikuisuus sopivan kuvan etsimiseen.

10.58 Aihe harhailee juurikasvuun ja siihen, mitä me voitas tehä meijän hiuksille.. Ajatus ei kulje eikä oo kauheen markkinoiva olo tänä aamuna. Saadaan kirje alotettua, mutta päätetään jatkaa sitä myöhemmin, kun nyt on edes pohja saatu valmiiksi.

11.10 Siirrytään syömään, kun tunnin alkuun ei oo enää pitkä aika.

11.14 Sonjalla on kunnon pelit ja pensselit kalakeiton muodossa mukana, mulla on vaan onneton mandariini, kun maha on vieläkin myllerryksen pauloissa aamupalan jäljiltä.

day9

11.30 Yhteisöviestintää. Sijottaudutaan jostain syystä ihan erilleen kaikista muista ryhmäläisistä, tiedä taas mikä idea sekin oli kun pitää huutaa toisella puolella oleville kavereille ennen luennon alkua.

13.00 Kurssi on kieltämättä mielenkiintonen, mutta puolentoista tunnin paikallaan nököttämisen jälkeen alkaa pylly puutua. Tauolle!

13.22 Rupateltiin eilen Jamin kanssa tulevista häistä ja ne tulee taas puheeks Sonjan kanssa, kun juteltiin siitä miten kaverit toisensa perään pullauttelee lapsia ja ostelee omakotitaloja. Googlettelen kivoja juhlapaikkoja, kun ollaan jo vähän niinkun luovuttu alkuperäsestä juhlapaikkasuunnitelmasta sen järjettömän suosion ja hinnan takia.

13.42 Päästään kolme minuuttia etuajassa, wohoo. Mulle on tunnin aikana tullut kauheen kylmä ja karmasee ajatus ohuessa trenssissä ulkona viipottamisesta.

13.48 Kyllä. Täällä on kylmä. Aamulla oli jotenki niin paljon siedettävämpää kävellä sama matka.

13.50 Koulun parkkis on ihan armottomilla kuopilla ja mun vasta turboremontin kohdannut kärryni on kovilla yrittäessään selvitä niistä.

13.54 Pääsen kotipihaan ja huomaan että aurinko alkaa taas pilkottaa pilvien välistä. Ihanaa!!

13.56 Jami on jo kotona ja istuu koneella. Mä lysähdän sohvalle läppärini kanssa ja kerron Jamille varteenotettavasta juhlapaikasta. Vaikka J pitääkin avioliittoa ihan turhana konseptina, se yllättäen innostuukin mun ehdotuksesta. Käydään hetken aikaa läpi hääkuvioita ja tuskastellaan vieraslistan tekemisen vaikeutta.

day8 

14.10 Siirryn sänkyyn pötköttelemään ja nautin auringonpaisteesta ihan vaan olemalla. Kohta pitää alottaa tiskaaminen, joten mä todella tarvitsen tätä.

14.32 Pötkötän edelleen sängyssä ja lueskelen erästä hääblogia. Varpaita palelee kauheesti, enkä millään haluais nousta sängystä tota seinän takana kohoavaa tiskivuorta purkamaan.

14.50 Jami tulee ilmottamaan että lähetään kohta. Jaa niin mihin? Kenkkuilen, että herrahan ei päätä mihin me mennään ja koska, kun auto avaimineen on mulla. Vastaukseksi saan vaan sarkastisen "no hmh, joskus mä kyllä oikeesti mietin miks oon sun kaa". Joskus mäkin kyllä mietin et mitä hittoa joku oikeesti ulkopuolinen meistäkin pariskuntana miettis, jos sais olla edes pari tuntia kärpäsenä katossa :-D

14.52 Touhu menee lopulta ihan ranttaliks ja päädytään tekemään tyynyistä hatut ja pelleilemään kännykän etukameralle. Mitäs me aikuiset ihmiset?

15.00 Just kun Jami on valmis lähtemään, mä päätän että voisin samalla lähteä salille. Siinä sitten kovan hoputuksen alaisena koitan saada ronkittua lenkkareiden pohjista pikkukivet, että ne voi ottaa sisäkäyttöön. Yleensä se on toi pahempi puolisko jota saa odottaa, mutta nyt se olin kyllä minä..

15.14 Startataan auto ja lähen kuskaamaan arvon herraa tietokoneineen kaverilleen toiselle puolelle kaupunkia. 

15.37 Tipautan Jamin kaverinsa pihaan ja keksin hurauttaa lähistöllä asustavalle mummolle, kun lupasin siellä tällä viikolla muutenkin käydä. Ei nyt sitten ollut mun puolesta ihan hukkareissu.

15.42 Herranjumala kun on paljon lunta portin pielessä, auramies ollu taas ihan sanonko mikä. 

day7

15.50 TÄÄLLÄ ON SISKONMAKKARASOPPAA nam!! Oon omanikäisteni joukossa ihan friikki mitä lempiruokiin tulee ja mummon tekemä siskonmakkarakeitto on yks ihan huikeista safkoista. Tykkään myös mustasta makkarasta ja kaalilaatikosta, että sikäli. Sitäpaitsi, siskonmakkara on ainakin miljoona kertaa parempaa ku perusnakit tai lenkki. Vaikka ne tolleen pilkottuna pieniltä aivoilta näyttääkin.

16.32 Hetken aikaa mummon ja papan kanssa rupateltuani päätän nostaa taas kytkintä. Keskustassa ja etenkin salilla on meneillään varmaan aikamoinen ruuhka, vois piipahtaa Kärkkäisellä odottelemassa

16.38 Radiosta tulee Luokkakokous-elokuvan mainos ja alkaa naurattaa ihan kamalasti. Käytiin Jamin kanssa ensi-iltana kattoo se ja alan hoilottamaan Aku Hirviniemen hahmon kehittämää versiota Macarenasta. Ei siinä voi pysyä pokka!!

16.55 Pyörin ympyrää päämäärättömästi haahuillen. Hei, mehiko on näköjään vielä töissä! Käynpä morjestaa sitä.

17.12 Jonkun aikaa pörrättyäni siirryn käsityöosaston kautta meikkihyllyille. Mun meikkivoide on ihan lopussa ja nyt on pakko hommata joku. Punapohjaselle kalkkilaivan kapteeneille ei Suomen marketeissa liiemmin meikkivoiteita myydä, toivottavasti tuo Maybellinen Infallible 24h-matte olis hyvä. Löysin myös lankaa mun torkkupeittoa varten, jes!

day3

17.22 Voi elämä mikä ruuhka täällä on. Naurattaa kun mun rinnalla yksissä valoissa on volvokuski, joka lähtee renkaat kirskuen painaa kun valo vaihtuu vihreeks ja katoo näkyvistä, mut sit se nököttääkin seuraavissa valoissa, kun mä rauhassa köröttelen sinne. Nyt säästit kamalan paljon aikaa hei.

17.34 Vihdoinkin salilla, parkkipaikkaa sai etsii ikuisuuden. Ja nyt ku tarkemmin miettii, ois voinu mennä enste himaan. Ihan mieletön ryysis.

17.47 Ykskään mun ohjelmaan sisältyvä laite ei oo vapaana ja käsipainojenkin ympärillä kuhisee ku ampiaispesässä. Vaihdan juoksumaton kuntopyörään ja jalkaprässin kyykkyihin. En enää ikinä tuu alkuillasta salille.

18.33 Juu, eiköhän tää ollu tässä. Mulla ei ole edes hiki kun laitteiden välillä saa odottaa ikävystymiseen asti. Tuun huomenna uudelleen.

18.46 Eikö meidän kotipihassakaan nyt oikeesti muka ole parkkipaikkoja? Tuhlaan bensaa ja ajan kotikadun päästä päähän etsien paikkaa. Hei, tuolla on yks!

18.48 Ei hyvä elämä, ne saamarin tiskit on siellä vielä. Tiskaamisessa ei sinänsä oo mitään vikaa enkä inhoo sitä koska se ois ällöttävää. Mä vaan en anna itelleni lupaa tehdä sitä jotenki suhasten ja pienenkin tiskivuoren selättämiseen menee aina ihan jumalattomasti aikaa.

day1

19.45 No mut nyt kiiltää! Paitsi että lyhyt se on tämäkin ilo, ihan järkky nälkä. No, meen ensin suihkuun. Tämmösen urheilusuorituksen jälkeen se on paikallaan.

19.49 Käytän Jamin suihkusaippuaa, koska se tuoksuu mun mielestä yllättävän hyvälle miehen Niveaks. Ja on muuten kosteuttavampaa ku ykskään mun käyttämä naisten suihkulitku.

20.03 En jaksa yksiksee ruveta kokkaa mitään, pistän noi eiliset lihapullat ja niitten kastikkeen mikroon ja keitän niille kaveriks makaronia. Miksei muuten koskaan tuu keitettyä oikeeta määrää makaronia? Aina sitä tulee joko liian vähän tai sit sillä keitetyllä makaronimäärällä ruokkis kokonaisen komppanian.

20.14 Ei helvv.. Tottakai mä pudotin just kattilallisen makaronia tiskialtaaseen vesiä kattilasta kaataessa. Mahtavaa. Eiku uusiks.

day2 (1) 

20.25 Jos mä nyt saisin rentoutua telkkarin ääressä. Oon niin puhki. Blogikin on näköjään päivittynyt sekä Indiedaysiin että Blogloviniin.

30 kommenttia

  1. Hei mullekki kävi toi makaronit lavuaariin juttu just mut vaa riisin kans....ihanaa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä, ihan tuhat kertaa pahempi ku toi makaronien kaa sössiminen D:

      Poista
  2. jos kellonaika olis ollu tunnin myöhemmi nii olisin voinu vannoa että kyseessä oon mä! mun sisänen kimi herää aina välillä liikennevaloissa ja sit jään nököttää seuraaviin väleihin.. toisinaa taas ajelen ku mummo :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsehän kuuluin samaan kastiin vielä viime kesänä, mutta heinäkuussa se nakki sitten napsahti kohdalle ja rokotti lompakkoa yli huntilla. Oon sittemmin körötellyt pilkulleen rajotusten mukaan ja hirveet jonot perässäni niin maanteillä ku kaupungeissakin :-D

      Poista
  3. Ahahahaha naurahdin kyllä niin monesti :D this is why i like your blog!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ois kyl vähän mahtavaa jos itekki naureskelisin päivät läpeensä omille jutuilleni (okei mähän nauran, noloa) :-D Ihana kuulla!

      Poista
  4. Minkä ikäinen oot! Oon sun uusi lukija ja tietämätön..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytin viime vuonna 20, eli vuosimallia 1994 oon! Ympäripyöree infopläjäys meikäläisestä löytyy tuolta About-välilehdeltä.

      Poista
  5. Ihanan tarkasti kuvailtu sun päivän tekemiset ja jotenki mukavan realistinen postaus :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi kiva, että tykkäsit! Kiitos paljon :-)

      Poista
  6. nää on niin mukavia postauksia! useemminkin lukis mielellään :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Et kuule uskokaan kuinka monena päivänä oon alkanu kirjaamaan tekemisiäni ja ajatuksiani sekä kuvaillu asioita aamupäivän varrelta, mutta unohtanu koko touhun ennen ruokataukoa :-D

      Poista
  7. sul on ihanan elävä tyyli kirjottaa!

    VastaaPoista
  8. ''7.42 Jami huikkaa heipat ovelta. Mulla on vielä aamukäheys päällä eikä se kuule mun mörinää peiton alta, vaan huutaa vielä varmistukseks tuplaheipan niin että koko rappu raikaa.''

    :DDDDDD ihana

    VastaaPoista
  9. Itelle riitti ku kaks kertaa nälkäsenä heitin makaroonit/nuudelit tiskialtaasee, poikaystävä kaataa nykyää vedet joka kattilasta pois :D Paitsi kananmunia keittäessä uskallan ite suorittaa kyseisen toimenpiteen, jahuu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, se on meilläkin miehen työ. Mutta auta armias kun jään yksinäni kotiin, niin jo sitä makaronia tai riisiä on ihan joka paikassa :-D

      Poista
  10. Ihana postaus :-) Sulla on mieletön tyyli kirjottaa ja näitä on kiva lukee! Lisää ehdottomasti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos hurjan paljon :-) Näitä on kyllä kiva tehdä aina kun vaan muistaa, mutta kauheen erilaisia mun päivät ei keskenään ole, niin se antaa tietyt rajotukset näiden toteutukselle :(

      Poista
  11. Tykkään siitä, kun saat ihan tämmöset tavallisetkin arkiset postaukset kuulostamaan niin kivoilta. Oot todella hyvä kirjoittamaan! :) Lisää näitä!

    VastaaPoista
  12. Ei vitsi, tää oli kyl kunnon piristys kaikkien kouluhommien keskelle! pakko myöntää, naureskelin itekin sun sepustuksille täällä ruudun toisella puolella, osaan jotenkin niin hyvin kuvitella noi kaikki tilanteet :-D paras on kyl toi sun ja Jamin kuva !

    Oot kyllä oikeesti tosi taitava kirjottaja, tekstiin on niin helppo samaistua ja se on muutenkin just eläväistä ja realistista niinkun tuol aikaisemmin on jo todettu! Just tän takii tää onki ihan lemppariblogi<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Perusme :-D Haha, mukava kuulla että viihdytti!

      Kiitos ihan hirmusesti :3

      Poista
  13. kerta kaikkiaan ihana postaus! Lisää näitä :3

    VastaaPoista
  14. SAAB! Maailman ultimaattisesti paras auto! Itellä ois kans hakuses oma auto ja saabi houkuttelis, perheessä niitä tälläkin hetkellä kaksi;))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saab on kyllä mielettömän hyvä ajaa, mutta juuri tuo kyseinen saab on aiheuttanut vähän liiakseen harmia pelkästään tän vuoden puolella :-D Ensteks kenkkuili virtalukko, sitten meni turbo ja viikonloppuna jostain käsittämättömästä syystä syttyi se kaamea moottorivalo mittariston kupeeseen. Mutta eipä se nyt yllätä laisinkaan, että meidän perheessä joku ei toimi, epäonni tuntuu seuraavan asiayhteydestä toiseen kuin mokomakin kirous :-D

      Poista
    2. ootteko hankkinu oman auton? :)

      Poista
    3. Ei olla :-) Isän Saabilla huristelen menemään :-D

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne