DAILY COSMETICS

12. maaliskuuta 2015

IMG_9836_retouched IMG_9850_retouched

Äidin ja isän maailmanmatkoilta mulle tuotu uusi meikkipussi innoitti mut tekemään omalle meikkiarsenaalille kevätsiivouksen. Se on suoraan sanottuna ihan syvältä, kun erehdyt kiireisenä aamuna tiputtamaan huti menneiden ripsareiden korjaamiseen käytetyn topsipuikon meikkipussiin. Millaista tuhoa semmonen onneton rimpula voikaan saada aikaan! Eikä siihen tarvita kuin muutama hassu kiiremeikkaus ja sulla on ihan kaikki purkit ja sudit siinä ripsari/meikkivoidetöhnässä. Pussukasta toiseen vaihtaessa hoksasin hyvän sauman postaukselle ja kuvailin teille mun arkipäiväisessä käytössä olevat pelit ja pensselit puhistustököttejä myöten!

IMG_9842_retouched

Puhdistuksen suhteen mitään mullistavaa ei ole tapahtunut. Mun syksyllä investoima Joe Blascon puhdistusmaito ei ota loppuakseen, vaikka päivittäisessä käytössä onkin. On maksanut itsensä kyllä moneen kertaan takaisin, vaikka puolikkaan hinnan tästä vain maksoinkin. Erityisesti kun ottaa huomioon esimerkiks Garnierin miselliveden, joka kului viimeistä pisaraa myöten kesäkuukausien aikana, jolloin tulee muutenkin käytettyä harvemmin ja vähemmän meikkiä. Toimivaa tämä Blascon mönjä kyllä on, etenkin tämmöselle munkaltaselle sekaihonassulle. Mikään ei ole kamalampaa, kuin kiristävä tunne meikkien poispesun jälkeen ja tämä ei sitä tee!
  Klassikoilla kuitenkin mennään etiäpäin. Kuinkakohan monta vuotta mä olen Nivean Soft-voidetta käyttänyt? Sen tiedän, että monta. Välillä on hairahdettu tutulta polulta, mutta aina palattu takaisin. Eikä oo ollu niin justiinsa, jos reissun päällä on oma Soft jäänyt kotiin. Tätä kun löytyy jokaisesta maailmankolkasta, jossa mä olen käynyt niin kuin myös oman äidin ja anopinkin vessankaapista :-D
  Lumenen raikastavaan kasvoveteen mun ei varmaan tarvitse edes sen tarkemmin mennä? Lokakuun jälkeen mun blogia silmällä pitäneet tietävät, miten pyhää litkua tuo meikäläiselle on.

tilipehöörit

Oon viimeviikkoina kunnostautunut kaiken pikkutilpehöörin puhtaana pidon kanssa. Erityisesti siinä vaiheessa, kun vaihdoin sormet beautyblenderiin ja bb-sutiin, aloin kiinnittää huomiota myös muihin pensseleihin. Mitään hifisutejahan multa ei löydy kun en esimerkiks ihmeellisempiä silmämeikkejä tee, H&M-osastoa hyvin pitkälti. Hyvin ajavat kuitenkin asiansa. Tuon henkkamaukan kabukin ostin ollessani lukiossa enkä vielä tänäkään päivänä oo huomannut siitä irtoavan karvan karvaa. Pehmeänäkin se on pysynyt!
  Mariela Sarkiman The Curler on kuitenkin erillisen maininnan arvoinen. Ihan mahtava ripsientaivutin a.k.a. tappokone. Monesti markettitaivuttimet on tehty pyöreämmille silmille ja muistelen kauhulla yläasteikäisen Jennan suoraan taivaita kohti sojottavia hämähäkin jalkoja. Niitä sai myös vaihtaa löystymisen ja millon minkäkin vian takia tosi usein. The Curler on kuitenkin pysynyt hyvänä jo toista vuotta, ellei jopa parantunut ensituntumasta. Kumia vaan vaihtelen välillä, mutta The Curlerin jättämä jälki ei oo missään vaiheessa herpaantunut.

IMG_9861_retouched

Meikkivoiteet osaa olla mulle pahemman luokan murheenkryyni. Sitä sais olla vaihtamassa aina vuodenajan vaihtuessa, kun talvella ollaan hiekkapaperia ja kesäisin meinaa naama sulaa kilpaa jäätelön kanssa. Kesäisin oonkin yleensä luottanut pelkän CC-voiteen tehoon, kun peittoa ei niin kamalasti tarvitse ja lotraan itseruskettavien kanssa  sopivaa sävyäkään ei tarvitse kauaa etsiä. Talvella sopivan, tarpeeksi vaalean ja punapohjasen sävyn löytäminen on kuitenkin ison työn ja rahavuoren takana. Ostin viime viikolla hetken huumassa (lue: mielenhäiriössä) L'oréalin Infallible 24h-Matte meikkivoiteen  se oli kämmenelle ja leukapieleen swatchattuna niin täydellisen oloinen. Mattameikkivoide alkaa näin kevään tullen toimia kun pakkaset ei enää kuivata t-aluetta sokerikorpun kaukaiseksi sisarukseksi ja hyvin tuo peittääkin eikä sävykään heitä ihan kauheasti, mutta joku töksää vastaan ja pahasti. Äidin Prahasta tuoma Gabriella Salveten mattameikkivoide taas on sopivan vaalea eikä kuivata laisinkaan, mutta peittokyky on aika huono. Oonkin tässä viimesen viikon ajan sekoitellut näitä keskenään, katotaan ens kuussa sit kunnon meikkivoiteeseen investointia.
  Maxfactorin Pan Stikin testasin blogin puolella viime kesänä. Toimivaa kamaa edelleen eikä oo tuhdista koostumuksestaan huolimatta mitään brekaouteja. Nyt kun ei oo näppylöitä, käytän Pan Stikiä lähinnä silmäluomien  tummuuden ja punasuuden peittämiseen.
  Viimesenä nämä mun ikisuosikit, Benefitin Hoola -aurinkopuuteri ja Chanelin kivipuuteri. Mun arkipäivien pienet palat luksusta.


IMG_9873_retouched


Hiffasin vasta tuntia myöhemmin, että ois mulla ollut Viva La Divan Nudie-palettikin tähän osastoon lisättävänä, mutta kun ei noita luomivärejä arjessa käytä, ei niitä edes muista omistavansa.
  Kulmakarvat on olleet aikoinaan mun blogin kuumin puheenaihe, mutta paasaus on onneks vuosien saatossa laantunut. Tuo kuvassa oleva Make Up Storen luomiväri sävyssä Kakaw on edelleen se sama, jonka ostin viime kesäkuussa. Keskellä on vaan pieni ja todella matala painauma, jota ei edes kuopaksi voi sanoa. Ihan ykköstuote tytölle, jonka tukasta paistaa punapigmentti läpi. Huonoja kulmakarvapäiviä tulee ja menee, mutta tällä ja tarpeeks ohuella kulmasudilla ei voi epäonnistua.
  Tykästyin mun lokakuussa Sokoksen 3+1 -päiviltä ostamaan L'oréalin Volume Million Lashes Extra Black maskaraan niin paljon, että vaihdoin kuivuneen hylsyn uuteen samanmoiseen. Oon myös opetellut pitkästä aikaa tussimaisen eyelinerin käytön ja fuksiaismeikkiä varten ostettu H&Mn Liquid Eyeliner onkin päätynyt melkein jokapäiväiseen käyttöön. Jos jossain on hintalaatusuhde kohdillaan, niin tässä!

IMG_9868_retouched

Huulimeikin suhteen oon aina ollut vähän arka. Kun sitä opettelee meikkaamaan sinä aikakautena, kun "mattemoussehuulet" on kovinta huutoa, ei välttämättä tutustu huulipuniin ennen kuin vasta vuosia myöhemmin. Muutama tuote multa kuitenkin löytyy.
  Mun Berliinistä ostamastani Nyxin Color Lip Balmista teille oon jo kertonutkin, se on käytännössä ihan superpigmenttinen huulirasva. Kirkas korallipinkki alkaa olla huulilla ajankohtainen näin kesää päin mentäessä. Seppälän To Die For huulipuna taas on mun toinen huulipuna, jonka oon koskaan ostanut. Sävy on 06 My Lips ja se mätsää hyvin tuohon GOSHin Nougat Crisp -sävyssä olevaan huultenrajauskynään, jos tekee mieli heittäytyä Kylie Jenneriksi ilman kauneusleikkauksia. 
  Carmex mulla kulkee mukana melkein joka paikassa, kun niitä niin tolkuttoman monta purkillista omistan. Mulla on kasoittain myös muita huulirasvoja, mutta oon suosiolla lempannut ne sängyn alla olevaan roinalaatikkoon. Baby Lipsit ei oo mun juttu.

22 kommenttia

  1. Kaikki sun (ja ilmeisesti myös Jamin) tähän blogin ulkoasuun pistämä aika ja vaiva ei kyllä ole ollut hukkaan heitettyä ! Nyt pitkästä aikaa koneelta uutta postausta lukiessa huomasin kuinka täydellinen tämä onkaan.
    Pidin myös postauksesta - jaksoi lukea alusta loppuun ja kuvat olivat hienoja ! Moni tuote sai innostumaan ja seuraavalla kerralla, kun on mahdollista, niin taidan tuon silmienrajaustussin ostaa :-)

    LottaEmiliah
    http://lottaemiliah.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tästä ulkoasusta menee kunnia ihan tyystin Lorelai Sebastianille. jolta koodit summuut ostin :-) Jami jeesi tällä kertaa vaan paypalin käytössä ja mä kikkailin widgettien kanssa. Mutta kiitos tosi paljon ja kiva että tykkäsit myös postauksesta!

      Poista
  2. "..jos tekee mieli heittäytyä Kylie Jenneriksi ilman kauneusleikkauksia." :DDd sulla on kyllä hyvä huumorintaju!

    VastaaPoista
  3. mä oon ettiny ties kuinka kauan täydellistä meikkivoidetta mutta ei sitä vaan löydy :(
    (rasvainen pintakuiva sekaiho vai mitä kaikkia näitä nyt oli)
    matte mousse kokeiltu (tukki naaman), pan stick (muuten hyvä mut tukki naaman), joe blasco (muuten hyvä mut tukki naaman vaikka ei pitäny), grimas (Sama ku edellisissä) ja sitte lumenella ihan sama juttu. vaikka miten jynssää ja iskee naamiota niin ei! oon kokeillu maybellinit sun muut, mutta ei. ihan pyllystä :-( en tiedä enää ollenkaa mihin uskaltaa panostaa ja mihin ei. löysin kuitenkin mso.fi (mitäsaisiolla) sivuston kautta clamos.net:in ja tilasin blascon valovärin tummille silmänalusille alesta, saakeli jos sekään ei oo hyvä :<

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi, tiedän tuntemuksen! Mietin tota Blascoa tosi pitkään, mutta päätin jättää sen Sokkarin hyllyyn, kun se on kuitenkin niin tuhtia kamaa ja enempi oon kuullut vanhempien naisten sitä kehuvan.
      Mä oon tässä nyt vakavissani aattellut jonkinnäköstä pyhäinvaellusta Helsinkiin Stockmannille ja erityisesti MACin pisteelle. Jos sieltäkään ei löydy, niin sit heitän pyyhkeen kehään ja luovutan sen täydellisen meikkivoiteen metsästämisen ihan suosiolla :-D

      Poista
    2. make up storen peiteväritrio on ihan parhautta kun pystyy matchailemaan sen sävyn. et sinä oon pitäny ns. meikkivoiteena nyt viime syksystä asti. ko. merkin meikkivoidetta kokeilin mutta ihan täyttä kuraa sekin ja se oli ylläys :-D mutta ehkä munki pitäs tehä vaellus tonne ja pitää sormet ristissä että oikeesti se löytyskin! en ymmärrä miten vaikeeta voi olla tollasen tököttimen löytäminen

      Poista
    3. Mäkin oon sitä peiteväritrioa vähän sillä silmällä katsellu mm. Kicksissä, mutta ne sävyt näyttää itsessään kaikki kolme niin tummilta, etten talvisaikaan oo sitä uskaltanut ostaa :-D

      Ei oo helppoo olla vaaleahipiäinen ...

      Poista
    4. Ite kuulun niihin, joiden pitää ostaa meikkivoiteet sun muut aina siinä vaaleimmassa sävyssä. Olin kuullut ihmisten hehkuttavan tota peiteväritrioa mutta yli 30€ (jos oikein muistan) tuntu vaan ihan liiottelulta tommoisesta. Sit löysin viva la divan "wannabe version" tosta ja siinä oon pysynyt pari vuotta! (voi olla etten tiiä paremmasta xD) oon kyllä tykännyt kovasti varsinkin kun hintakin oli vaan kolmasosa tosta "oikeesta" versiosta :D

      Poista
    5. Mul oli joskus joku Viva La Divan peiteväritrio, se oli muuten kyllä hyvä mutta keräänty mulla ikävästi silmänalusten juonteisiin et viskasin sillä vesilintua :-D

      Poista
  4. En ymmärrä miten voit kirjottaa näin hyvin! Siis oikeesti :D Paljon paremmin verrattuna jopa sua kuuluisempiinkin bloggaajiin. Ootko ikinä harkinnut jotain toimittajan tai vastaavan ammattia? Tai no sähän pääset jo toteuttamaan lahjojas tässä blogia kirjottaessa :) Tosi kiva postaus kyllä oli, itekkin käytän tuota kyseistä henkkamaukan eyelineriä lähes päivittäin ja positiivinen yllätys kyllä! Ja hoola bronzer kuuluu myös mun lemppareihin, just täydellisen värinen varjostuksiin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyyyllä mä lukion jälkeen hain (muistaakseni) Turkuun toimittajalinjalle :-D Se jäi sit vähän siinä, kun ennakkotehtävät oli niin syvältä eikä mulla ollut niiden aiheesta minkäänlaista käryä. Oon niin fiilispohjalta kirjoittavaa sorttia, etten varmaan onnistuis takaamaan itelleni hyvää toimeentuloa pelkällä kirjottamisella.. Mutta kiitos kohteliaisuudesta! :-)

      H&Mn meikit jaksaa yllättää ainakin joltain osin, kulmakyniä vielä käyttäessä henkkamaukan yksilö oli se ainoa ja oikea muutaman vuoden ajan. Nyt sitten tämä eyeliner, ihan huikee! Ja tohon Hoolaan aion kyllä jatkossakin hassata sen reippaat kolmekymppiä, onneks Benefitiä saa tilattua mm. Asokselta :-)

      Poista
  5. Mistä oot ostanu ton benefitin aurinkopuuterin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Douglas-nimisestä kosmetiikkaliikkeestä Berliinistä :-)

      Poista
  6. Mä tykkään kans tosta H&Mn eyelineristä ihan sikana, se on oikeesti miljoona kertaa parempaa ku mikään muu kokeilemani (ja niitä on paaaljooon...)! :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitä sitä kaksnumeroisia lukuja eyelineriin hassaamaan, kun muutamalla kolikolla saa noin etevän yksilön!! :-D

      Poista
  7. Sulla tuossa berliini postauksessa on kuva polaroid kameroista, muistaks yhtää missä niitä myyään siellä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se kuva on Mauerparkin kirpputorilta :-)

      Poista
  8. Itse suosittlen tätä maybellinen eyelineria, hinta kohdallaan n.10 eukkoo ja laatu on the bomb.com!
    http://www.maybelline.fi/Tuotteet/silmat/silmanrajauskynat/eye-studio-master-precise-eyeliner.aspx

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon kyllä kuullut tosta paljon hyvää :-) Pitää kattoo jos ja kun tulevaisuudessa eyelineriä tarviin, toi kymppi on tämmöselle silmienrajausamatöörille kuitenkin aika suolanen hinta :-D

      Poista
  9. Mitä levität tolla beauty blenderil? :)

    VastaaPoista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne