AFTER CHRISTMAS

28. joulukuuta 2014

Joulu meni ohi ihan yhtä nopeasti kuin aina ennenkin. Mä halusin keskittyä järjettömän joulutouhotuksen jälkeiseen kiireettömyyteen ja yhdessäolosta nauttimiseen, joten itse h-hetkestä ei ole kuvia juuri nimeksikään. Mitä nyt 4llä konvehtikilolla täytetty kulho oli pakko ikuistaa..
  Huomenna koittaakin taas omanlaisensa rumba, kun kaveriporukalla lähdetään poimimaan mun ja Jamin pitkin piirikuntaa leviteltyä omaisuutta, koska saadaan vihdoinkin siirrettyä ne final destinationiinsa: uuteen kotiin! Voinkin tässä kohtaa varmaan paljastaa, että oon luonut uudesta kodista kopion Simsin avulla ja koittanut sitä kautta havainnollistaa etukäteen, mikä huonekalu passaa minkäkin neliömetrin kohdalle. Rajoittavampaahan se on kuin todellisuudessa, mutta antaa ihan kivasti osviittaa ennen sitä varsinaisten huonekalujen pyörittelyä! Mulla on omat murheenkryynini ison ruokailu/olo/työhuoneen osalta, mutta kerron siitä sitten myöhemmin.

IMG_0313 IMG_02782 IMG_0275
Lahden suunnalla on viimepäivinä saatu nauttia ihan mielettömän upeista ilmoista. Lunta on tupruttanut useampi kymmenen senttimetriä, mutta ihan parasta on ollut kun samaan aikaan lumentulon kanssa on saanut ihailla utuista auringonpaistetta ja viettää aavistuksen verran pidempiä päiviä. Kotikodin etupiha oli kuin mistäkin talven ihmemaasta repäisty tapaninpäivänä, kun huurteella ja lumella kuorruttuneet omenapuut kylpivät kirkkaissa auringonsäteissä!

IMG_0305 IMG_0342
Sain joululahjaksi jonkinverran rahaa ja läpi pyhien mun sormet suorastaan syyhysivät shoppailuhimosta. Eilen otettiinkin pikkuveljen kanssa suunnaksi Karisma ja kummankin mukaan lähti yhtä jos sun toista. Ensimmäisenä halusin itselleni pehmoisen aamutakin, jonka olin bongannut vähän ennen joulua Robinhoodista tuntuvalla alennuksella varustettuna. Sen lisäksi löysin alennusmyynneistä jonkun verran arkivaatettakin.
  Mun oli tarkoitus käydä ostamassa astioitakin, mutta Iittalan Teema-sarjan valkoiset syvät lautaset oli loppu ihan kaikkialta! Pitää odotella tovi ja pistää muutama kymppi talteen niitä varten. Cittarista lautasia etsiessäni bongasin ständin täynnä uusia Dr. Rescue Baby Lipsejä. Edellinen saapumiserä ei mitenkään räjäyttänyt pottia, mutta näiden uusien söpö ulkomuoto veti mua kovasti puoleensa. Mun on kuitenkin (valitettavasti) todettava, ettei nämäkään vedä vertoja vanhalle kunnon Carmexille. Värivaihtoehdoista kuitenkin plussaa, ainakin tämä hailakan huurteinen korallinen sävy on tosi jees!

IMG_0378
Allekirjoittanut on päässyt myös nettishoppailun makuun! Sinänsä aika uskomatonta, koska en oo ikinä oikein tahtonut ymmärtää kyseistä touhua, mutta nyt olen koukussa. Ainakin niihin nettikauppoihin, joissa on mahdollisuus maksaa verkkopankin kautta. Paypalit, pankki/luottokorttimaksamiset ynnämuut ovat niitä, jotka on aina vähän kammottaneet mua.
  Tällä hetkellä matkalla mun luokse on kenkäpaketti Boozt.comilta sekä olohuoneen rahi ja sen päälle lampaantalja Ikeasta. Meidän olohuoneen suhteen on tosiaan tullut pienimuotosia suunnitelmien muutoksia, kun päädyttiin Jamin kanssa hankkimaan sohvapöydän sijasta sohvaan mätsäävä rahi. Sen lisäksi mun punainen matto on ollut täällä vanhemmilla joulumattona ja se onkin nyt sit aaaaivan koirankarvassa, joten pistän sen suosiolla varastoon kesää ja mattolaiturille pääsyä odottelemaan. Tilalle on tulossa uusi matto, kunhan vaan pääsen Ikeaan käsiksi muutenkin kuin verkkokaupan kautta ― maton toimitus Vantaalta Lahteen olis kalliimpaa, kuin mun tiirailemani matto itse!

Seuraavan kerran kirjoittelenkin tyystin toisesta paikasta! Katsotaan nyt, miten päästään asettumaan ja kuinka tohkeissani haluan uutta kotia esitellä, mutta kuullaan viimeistään ensi vuoden puolella. Luvassa on ainakin videopostausta vuoden 2014 kaikkein suosikeimmista asioista, sen takia erilliset marras-joulukuun suosikit-postaukset jäävät tekemättä.
  Tää teksti tökkii nyt kyllä pahemman kerran, kun asiaa olis niin kamalasti eikä sitä oikein osaa pukee järkeviks sanoiks. Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille :-)

6 kommenttia

  1. voitko laittaa joskus kuvaa, kiinnostais tietää miltä toi baby lipsin sävy sit oikeestikkin näyttää huulilla?:)
    ps. ihan törkeen hyvä idea toi sims homma, pitää pistää omaankin mieleen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, jossei sellanen blogin puolelle pääse niin instagramiin vähintään :-) Ja toi Simsillä pelleily auttaa kyllä jonkun verran, kokeilin sitä edellisenkin asunnon kohdalla ennen kuin siihen muutettiin. Oikeankokoisten huonekalujen siirtely ei oo läheskään yhtä vaivatonta :-D

      Poista
  2. Jep, itsekin oon Simsin avulla pyöritellyt kämpän huonekaluja :D Helppoa!
    Ja onnea uuteen kotiin <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos oikein paljon :-) Ja kiva kuulla, et meitä on muitakin!! :-D

      Poista
  3. Hei onnea uuteen kotiin! :) Kamala sisustuskuume tässäkin suunnassa, tekis mieli laittaa koko asunnon sisustus uusiks mutta köh kun a) raha ja b) kämpän tila ei nyt oo ihan samaa mieltä mun kanssa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! :-)

      Mulla ton sisustuskuumeen lisäks pukkaa vähän kodinkonekuumetta, kun tuli heivattua kaikki vanhat vempeleet roskalavalle tai kierrätykseen muuton yhteydessä :-D Ite tavallaan oon onnellinen uuden kämpän pienuudesta: ei tuu hommattua yhtä sun toista kun tietää ettei sinne enää mahdu kaikkea mitä ikinä ostankaan!

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne