PALJON ASIAA

4. marraskuuta 2014

IMG_9587
Mun työpöytä on saanut vähän uutta krääsää päällensä. Jokunen aika sitten kävin kaverin kanssa tuossa läheisellä kirpparilla ja mukaan tarttui "no kun halvalla sai" -periaatteella tuommonen tosi nätti vesihyasintista punottu kori sekä ajan patinoima valokuvakehys. Jälkimmäinen odottaa vielä kuvaansa, mutta mun mielestä se on ihan hurjan kaunis tuollaisenaankin.

IMG_9561
Aina ei homma mee niinkuin Strömsössä ja jouduttiin luopumaan siitä hienosta yksiöstä, koska ei haluttu odottaa helmikuulle saakka. Ei kuitenkaan jääty Jamin kanssa tuleen makaamaan vaan bongattiin vielä samana iltana ilmoitus todella kivasta kaksiosta läheltä mun koulua. Käytiin eilen sitä katsomassa ja tänään vuokranvälittäjä soitti lähettävänsä vuokrasopparin sähköpostilla mahdollisimman pian. Tammikuussa päästään vihdoinkin muuttamaan, mun sormet suorastaan syyhyää sisustamaan. Mä pääsen vihdoinkin eroon tästä kamalasta harmaasta muovimattolattiasta!!!

IMG_9578
Rontti on meidän luona tän viikon hoidossa, koska mun vanhemmat on lomareissulla Keski-Euroopassa eikä pikkuveljestä oikein oo vastuulliseks koiravahdiksi teini-iän kotkotustensa takia.
Enhän muuten oo ainoa, jolla on pakollinen tarve tarkistaa säännöllisin väliajoin, elääkö nukkuva lemmikki vielä? Mä en tiedä mistä se johtuu, mutta aina kun Rontti on meillä kylässä, nukun toinen silmä auki vahtien, että vanha herra on ja pysyy elossa. Sama juttu oli Manun kanssa, joten tässä ei taida olla kyse siitä että Rontti on vanha :-D Tarpeeks sikeen unen kesken herätessä mun on pakko tökkiä Jamiakin, kun en silmät ristissä erota liikkuuko sen ruho tasasen hengityksen tahtiin vai ei.

IMG_9595
Aa, vitsit kuinka täytetyt croissantit onkin mun ikilemppareita, mutta silti tuntuu aina niin ylitsepääsemättömän suuritöiseltä tehdä niiltä. Nyt viimeset pari viikkoa on muutenkin mennyt ihan liian laiskalla tuulella ja oon vaan mättänyt mättämistäni, mutta kyllä mä vähän syytän tota kouluakin. Hyvä ettei joka ikinen päivä (viikonloppunakin) oo jonkun suuritöisen tehtävän deadline ja ihan pian alkaa tentit pukkaa päälle, huh!

Miten ois tämmönen lungi höpöttelypostaus tähän väliin? Sellasta ei oo täällä tainnut näkyä hetkeen, sellasta yleispätevää. Niinkuin tossa jo totesinkin, on multa ollut mehut tyystin veks tässä viime viikkojen aikana. Ihan ku syysloma ois väsyttäny mut entisestään! Tää viikko on onneks suhteellisen rento, kun tunteja on peruttu ja esimerkiks huomisen lukkari on typötyhjä. Saas vaan nähdä kuin mimmin käy, kun illalla viedään opiskelijabileet uudelle tasolle ja lähdetään kuuden bussilastillisen voimin kiertämään baareja pitkin poikin eteläistä Suomea. Tiedän että torstaina taas ottaa päähän se kaikki rahanmeno, mutta tätä reissua on odotettu pieni ikuisuus, että sais sit kans luvan onnistua! Kiva päästä ees vähän pitämään hauskaa ja nollaamaan, kun nyt tää elämä on menny vähän tämmöseks kuivahkoks nuku-syö-opiskele-repeat -touhuks. 
Tällä hetkellä tuntuu vähän siltä, etten haluis tehä muuta kuin suunnitella sitä uutta kotia ja sen sisustusta. On siinäkin neliöitä huomattavasti vähemmän kuin tässä meidän nykyisessä kodissa, joten jonkin verran lähtee huonekaluja vaihtoon tai kiertoon tässäkin tapauksessa. Ruokapöytä ja sen tuolit askarruttaa mua edelleenkin, uudessa kodissa kun ei ole keittiötä vaan keittokomero. Ongelmana lähinnä se että olen nainen ja mulla on pakkomielle yhteensopivista huonekaluista samassa huoneessa. Jamihan ei ymmärrä hölkäsenpöläystä mun touhotuksistani, mutta olkoot ymmärtämättä. Ruokapöytä tuoleineen menee vaihtoon!
Jotta voin päättää tän ei-mistään kotoisin olevan hölinäni varsin tyylikkäästi, hyppään asiasta kukkaruukkuun ja pyydän teiltä apua! Uuden meikkivoiteen/CC-voiteen/BB-voiteen suhteen nimittäin. Äiti ja isukki kun kyläilevät tällä hetkellä sellasessa mestassa, josta löytyy useampikin Sephora, niin olisi kiva saada vinkkejä muistakin kasvomeikkiehdokkaista, kuin mitä voi löytää Lahden Sokokselta. Nykyinen Cliniquen CC-voide alkaa osottaa uhkaavia loppumisen merkkejä, joten toivoin tuliaisiksi uutta meikkivoidetta ja kun se ylitsemuiden-lemppari ei vielä oo kävellyt vastaan, niin jatkan eri tuotteiden testailua!
Oikein rattosaa viikon jatkoa kaikille, lupaan yrittää parantaa bloggausintoani edes jossain määrin. Harmillisesti toi tällä hetkellä ulkona vismova iki-ihana syyssää ei sitä kauheesti helpota, mutta jos sitten viimeistään lumen sataessa maahan..

PS Kiitos kaikille edelliseen postaukseen kommentoineille, koitan vastailla teille niin pian kuin hyrskynmyrskyn olevalta opiskelijaelämältäni kerkiän!

18 kommenttia

  1. Kat Von D meikkivoide, en oo ihan varma saako sitä euroopan sephorasta, mut aina kannattaa varmistaa :) ihan parasta! tai make up foreverin hd foundation on myös superii.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noista kumpaakin itseasiassa jo kuikuilin Sephoran nettisivuilta, tässä vaan mietin että tohdinko noin tyyriitä meikkejä äidillä ostattaa :'-D Noh, kiitos kuitenkin tosi paljon vinkistä! Noista taitaa olla vähän vaaleampiakin sävyvaihtoehtoja tarjolla :-) Näin talven tullen ku ei nyt ihan kauheesti haluais läträtä asteen tai pari tummemmilla meikkivoiteilla, ihmeellistä ettei Suomen leveysasteilta löydy vaaleelle iholle mätsääviä tököttejä..

      Poista
  2. Tää oli tosi kiva postaus! :-)

    VastaaPoista
  3. mäkin etin tällä hetkellä hyvää meikkivoidetta :/ kaikki markettikamat tuntuu vaan tukkivan naamaa, niin olis kiva itellekin löytää uus. täällä siis kyttään muiden kommentteja >:))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tota Cliniquen CC-voidetta suosittelen kyllä jos sulla on yhtään tummempi iho kuin mulla, peittää mukavasti mutta ainakaan mun kasvojen iho ei oo ottanu siitä koko tänä aikana itteensä :-) Mun vaaleelle hipiälle toi Light-sävy vaan on vähän liian tumma talvikäyttöön, kun viimesetki päivetyksen merkit katoaa loppusyksystä :c

      Toivottavasti tulis lisää vinkkejä! Olis kivempi kuulla sellasia rehtejä ja rehellisiä rivinaisten kokemuksia, kuin kattoa kieli ruskeena tehtyjä videoarvosteluja tai meikkifirmojen omia ylistysmainoksia :-D

      Poista
  4. Lancomen air de teint on ihan huippua :) niiiiin kevyttä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. .. Ja tyyristä, muuallakin kuin Suomessa. Höh, luksusmeikit on yleensä poikkeuksetta ihania! :(

      Poista
  5. Ite suosittelen ainaki It cosmeticsin cc- voidetta! Se on vaan niin näppärä :^)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä ei taida olla Sephoran valikoimissa :( Tai ainakaan en bongannut sitä aikasemmin ja nyt puljun nettisivu on ruuhkautunut. Plööh, googletuksen tulosten perusteella vaikuttais kyllä tosi hyvältä nimittäin!

      Poista
  6. smashboxin bb- ja cc-voiteet on ihan unelmia!! :-) myös cliniquen even better makeup on yks parhaita meikkivoiteita mitä oon ikinä kokeillu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noita Smashboxin meikkejä oon pitkään pohtinut, kun mulla oli joskus brändin pohjustusvoide josta tykkäsin kovasti!

      Poista
  7. Mä oon tykästynyt Maybellinen Fit Me meikkivoiteeseen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, no, sitä saa jopa tosta meidän lähikaupasta, etten nyt ihan raaski pyytää äitiä kiikuttamaan sitä tyystin toisesta kulttuurista tänne kotosuomeen :-D Kaikenlisäks mulla on sitä puoli putelia tuolla vessan kaapissa, ihan perushyvä meikkivoide, mutta pitemmällä aikavälillä teki hallaa mun ihohuokosille :(

      Poista
  8. turha ostaa mtn kalliita meikkivoiteita, ei se hinta niitä paranna. Osta l'orealin true match-meikkivoide. Ihan huippu hinta-laatu suhde + laaja sävy valikoima!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tottahan tuo, mutta sori.. True Match on paskin meikkivoide mitä oon kuuna päivänä kokeillut :-D

      Poista
    2. Ei mun mielestä, ja jos monilta youtuben beauty guruilta kysyy, oot väärässä, mutta se on sun mielipide

      Poista
    3. Niin, koska kaikilla maailman ihmisillähän on tismalleen samanlainen ihotyyppi ja kaikille käy kaikki! Olinpa typerä :-)

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne