MONTHLY FAVORITES : Lokakuu

14. marraskuuta 2014

Mun pitäis oikeesti koittaa saada itteäni niskasta kiinni näiden suosikkipostausten kanssa! Tai sitten tehdä uudenvuodenlupaus ja olla tekemättä näitä ens vuonna, mikään millä on deadline ei vaan sovi mulle.
  Toivottavasti teitä kuitenkin vielä näin marraskuun puolessa välissä kiinnostaa, mitkä asiat sai mun sydämen pamppailemaan ja hymyn nousemaan korviin lokakuussa!

IMG_9673
Sokoksen 3+1 -päiviltä kotiin kärrätyistä tuotteista jatkoon menee nämä kolme! Joe Blascon puhdistusmaito herätti mielenkiintoa jo silloin, kun sen blogissa esittelin, joten täältä pesee: se ei ole erikoinen yksinään. Enkä suosittele tuotetta ripsienpidennyksien kanssa elävälle. Mutta voi pojat, kun pääsin viimeisistäkin ripsitupsuista eroon ja jynssäämään naamaani kuin viimeistä päivää, rakastuin heti. Jostain syystä mun kulmiin käyttämä MUS:in luomiväri on tälle puhdistusmaidolle liian tiukassa olevaa tavaraa, mutta kyllä ne pesun jälkeen vauvan peppua muistuttavat posket saavat multa ehdottoman kunniamaininnan.
  Tiedättekö sen tunteen, kun löytää kaks täydellisesti yhteen pelaavaa tuotetta? Primerin ja meikkivoiteen, shampoon ja hoitoaineen, päiväpeiton ja sisustustyynyt? Yhdessä Blascon puhdistusmaidon kanssa Lumenen Radiant Touch -kasvovesi muistutti mua siitä, kuinka mahtava tunne tuo on! Olin pitkään niitä tyyppejä, jotka pitää kasvovettä ihan turhana ja mulla menikin todella kauan tuoda toi osaks päivittäisiä rutiineja. Nyt en kuitenkaan voi enää elää ilman sitä! Raikastava kasvovesi tekee mitä pitää, eikä mun oo enää tarvinnut aamulla säikähtää peilistä tuijottavaa kalmankalpeaa monsteria. Se on vaihtunut terveenvärisiin ja puhtaisiin kasvoihin!
  Rexonan Maximum Protection deodorantista mä teille jo annoinkin pientä hinttiä eikä se ole pettänyt vieläkään. Ohjeiden mukaan käytettynä ei tarvii edes salilla käydessä pelätä dallaseja kainaloissa oli paidan materiaali mikä hyvänsä.

IMG_9721
Alotin joskus alkusyksystä kattomaan Frendejä Netflixistä ja kun sieltä loppui jaksot kesken, kaivoin loput kaudet kovalevyn syövereistä. Tässä talossa ei muutamaan kuukauteen ookkaan sit mitään muuta katsottu, kun sain Jaminkin innostumaan tästä sitcomlegendasta. Tätä katsotaan syödessä ja ennen nukkumaanmenoa. Välillä ihan vaan tylsyyksissäkin.
  Muistan vieläkin sen syksyisen tiistai-illan, kun 10-vuotias Jenna itkeä parkui ja hakkasi Finlux-merkkisen kuvaputkitelkkarin ruutua katsoessaan, kun Monican asunnon avaimet jätettiin siihen keittiönpöydälle. Tilalle tuli O.C. ja olin kyseiselle sarjalle todella katkera todella pitkään, kun tuli ja korvasi maailman parhaan tv-sarjan. Frendit on olleet mun lempparisarja siis niin kauan kun jaksan muistaa. Kun välissä pitää vajaan vuoden tauon, voi kaikki jaksot katsoa uudelleen ja jälleen nauraa vedet silmissä ihan niinkuin ensimmäiselläkin kerralla. Sitä vikaa jaksoa en tosin oo katsonut kymmeneen vuoteen. En vaan kykene.

Nimetön
Kovassa kannossa ollut Ebaysta tilattu käsveska on osoittautunutkin juuri sellaiseksi, kuin ebay-laukun nyt voi kuvitella olevan, mutta on se silti vaan niin vietävän ihana. Jatkossa tiedän kuitenkin olla kantamatta tuota olalla jos sisältöön kuuluu muunmuassa läppäri. Olkahihna ei oo sieltä kestävimmästä päästä eikä rakas tietokoneeni ei välttämättä kestä toista asfalttiin iskeytymistä, onneksi selvisi ensimmäisestä.
  Se en ollut vain minä, joka rakastui tuohon olohuoneen uuteen mattoon. Viikon kylässä ollut Rontti nimittäin lekotteli siinä oikein mielellään. Ja jätti jälkeensä sellasen määrän karvaa, että imurin pölypussin sisällöstä voisi varmaan kutoa toisen samanmoisen maton.
  Vaaterintamalla puhalsi lokakuussa varsin mielenkiintoiset tuulet, kun minäkin menin ja hurahdin nilkkapituisiin takkeihin. Harmaa on muutenkin ollut kovassa käytössä mun vaatetuksessa syksystä toiseen, joten Lindexin tummanharmaa neuletakki löysi paikkansa mun garderobin kivijalkojen joukosta ihan heittämällä. Ja se oli -70% alennuksessa, joten miksi ihmeessä mä sen sinne rekkiin olisin edes jättänyt?

IMG_9709 
Jami vihaa tätä lamppua. Ja oletettavasti kaikkia muitakin tämänkaltaisia rautalankahärpättimiä. Ovat herran mielestä kuulemma ihan keskeneräisen näköisiä. Mutta minä en anna kattiakaan vaan ripustan tämän uuteen asuntoon, todennäköisesti eteiseen tai makuuhuoneeseen. Eglo Timangi -riippuvalaisin oli alennuksessa Kodinykkösessä ja kun täältä Lahden seudulta ei puljua löydy, metsästi iki-iki-iki-ihana Emma tämän mulle Helsingistä. Oli muuten näytekappale, enempää ei enää ollut. Enkä ihmettele, tuo on niin vallan upea!

Ehdottomasti eniten soinut biisi oli lokakuussa

Kunniamaininnan saa myös mun lokakuun lopulla leipomani kaurabrowniet. Valitettavasti koko vuoallinen upposi parempiin suihin, ennen kuin kerkesin edes ajatella herkkujen kuvaamista kameralla, mutta onneksi resepti löytyy myös täältä!

14 kommenttia

  1. itsekkin rakastan tuota timantti lamppua, mutta avopuolisoni vihaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mikäköhän siinä on :-D Noh, niin kauan kun Jamilla on ärsyttävä jättipeittonsa mihin ei löydy pussilakanoita, on meillä tuo lamppu!

      Poista
  2. Frendit on ollut myös mun lempisarja jo useita vuosia! Oon katsonut kaikki tuotantokaudet läpi 4 kertaa, ja nyt pidän vähän taukoa, jos vaikka jotkut vuorosanat ja jaksojen vitsit pääsisivät unohtumaan, niin niitä olisi vieläkin hauskempaa katsoa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en pysy enää edes laskuissa mukana, monta kertaa oon noi kaikki kaudet nähnyt :-D Kyllä sitä sanotaan yhdeksi parhaista sitcomeista ihan syystäkin!

      Poista
  3. Pakko kysyy tosta deodorantista että onko siinä siiten joku oikee tapa millon tulee paras lopputulos? :-D ja ei vitsi toi neule on ihana :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. http://www.rexona.fi/fi/women/tuotteet/maximum-protection-sensitive-dry Tuolla on infoa siitä sen käytöstä, eli siis suositellaan levitettäväks illalla ennen nukkumaanmenoa :-)

      Poista
  4. Eih, mulla oli ihan sanat fiilikset Frendien loppumisen kans sillon 10 vuotta sitten!! :D muistan, että olin kirjoittanu päiväkirjaankin että "ihan tyhmää ku frendit loppu ja sen tilalle tulee joku hemmetin oc" .... :DDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo voi luoja sitä tuskaa sillon :-D Enhän mä tietenkään ollut voinut katsoa sitä ihan alusta alkaen, mutta onneks niitä näytettiin uusintoina jo silloin! Kerkesin 7-10 -vuotiaana kehittämään ehkä jopa vähän häiritsevän fanisuhteen sarjaa kohtaan..

      Tykkäsin mä O.C.stakin sitten muutamaa vuotta myöhemmin, mutta eka kausi meni multa ihan ohi kiukunpuuskassani :-D

      Poista
  5. netflixissä on nyt frendien kaikki kaudet!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on, joku bloggaajakamu sitä vissiin instagramiin taannoin hehkutti :-) Mut ite kattelen sarjoja kaikista mieluiten ihan "vanhanaikasesti" ilman nettiä!

      Poista
  6. Onks sul vähän tylsä elämä...?

    VastaaPoista
  7. Ah Frendit. Miljoonasti läpi katottu mutta aina viimenen jakso yhtä tuskallinen :D En mielestäni herkästi sarjoja/elokuvia katsoessa itke mutta tuossa jaksossa aukee hanat täysin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ooo, mä oon kyllä sellanen pillittäjä oli sarja mikä hyvänsä, mutta Frendien kohdalla niitä itkujaksoja on useampi :-D Mulla tyhjenee kyynelkanavat ihan täysin joka kerta, kun katon esimerkiks sen jakson, missä Monica kosii Chandleria!!

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne