SITÄ TIKULLA SILMÄÄN..

7. syyskuuta 2014

Oon kirjoittanut tästä samasta aiheesta ennenkin, vanhaan blogiin siis sillon joskus. Saas nyt nähdä, kuinka moni oman elämänsä poliisi tulee tähänkin korjaamaan, mitä nyt sanon väärin verrattuna siihen heinäkuussa 2012 kirjoitettuun postaukseen. Mua meinaan raivostuttaa nyt eräs asia. Se ei ole iso asia eikä se vaikuta mun eikä varmaan kenenkään muun bloggaajan elämään mitenkään ihmeellisemmin, mutta voin kuvitella aiheen ärsyttävän muitakin. Nimittäin se, ettei bloggaaja saa muuttaa mielipidettään. Ei ikinä.

bw


En varmaan oo ainut, jolle on joskus somessa tultu kertomaan et "vastahan sä olit sitä mieltä" tai "sillonhan sä sanoit näin". Noh, se ei riitä että näihin lisätään vielä kommentoijan puolesta se lapinlisä ja viitataan sanavalinnoilla suurinpiirtein viime viikkoon, vaikka bloggaajan/muun somettajan edellisestä samaa aihetta koskevasta mielipiteestä ois toista vuotta. Pitää vielä pistää sanoja bloggaajan suuhun. Esimerkkinä nyt tämä, että mä alotan salilla käynnin. Tavotteena mulla on lähinnä saada lisättyä omaa hyvää oloa ja energisyyttä, ratkoa niskahartiaseudun probleemia ja snadisti kiinteytyä vähän sieltä sun täältä. Mutta hei, enhän mä voi mennä salille, kun oon aina sanonut että salilla käynti on yliarvostettua. Jaa. Aina? Kaikki mahdollinen, mikä kyseisen aktiviteetin yleisnimikkeen alle passaa on mun mielestä yliarvostettua? Kiitos tästä erittäin valaisevasta informaatiosta. Muistaakseni oon ennemminkin karsastanut tätä meneillään olevaa järjetöntä fitnessbuumia ja "no pain no gain" -ajattelumaailmaa. En sitä itse salilla kuntoilua. En yläasteellakaan parempaa liikuntatunnin aihetta keksinyt, kuin sali. Lukiossakin se oli jees. Siellä salilla voi tehdä yhtä sun toista, erilaisilla tavoitteilla, ties kuinka moneen eri tarkotukseen, sellaseen tahtiin kuin itse haluaa. Mulla meni perjantaina pää ihan pyörälle niistä kaikista mahdollisuuksista, joita konsultti mulle esitteli. Mistäs te sen tiedätte, jos oon menossa sinne ainoastaan infrapunasaunassa istumisen takia? :-D
  Toinen mua ihmetyttänyt huomio tuli tyypiltä, jonka mukaan ask.fmssä olin just muutama kysymys takaperin laittanu kaipaavani elämääni 15-vuotiaana, kun eräässä vastauksessa mainitsin jättäneeni ne ajat taakse ihan mielelläni, etenkin nyt ammattikorkeen alettua kaihoisa ikävä omia lukioaikoja kohtaan on kaikonnut lähes kokonaan. Kyllä muistan joskus kaivanneeni aikaa ennen täysikäsyyttä mut rehellisesti.. Mä selasin tuon syöpäsivuston omaa profiiliani reilun kuukauden päähän ja joko mulla on todella paha lukihäiriö, tai sitten asiasta maininneella henkilöllä on pikkusen eri käsitys sanoista "just muutama kysymys sitte" kuin mulla. Yli sata kysymystä aiemmin mainittu "ota lukiosta kaikki irti, niitä vuosia tulee ikävä" -tyyppinen lausahdus tuskin on nyt ihan sama asia, ainakin oon jotain aivan muuta sillä meinannut. Ainiin, jonkun mielestä oon myös hehkuttanut blogissa omistavani hyväkuntoisen ja puhtaan ihon. Hah! Näitä esimerkkejä olis loputtomiin.

bw1

  Onko tuolla jossain joku karmiva stalkkeri tai ryhmä sellasia, jotka kyttää ja kopioi ihan jokaisen bloggaajan sanan sekä liikkeen somessa? Arkistoi ne johonkin seinänkokoseen metalliseen lokerikkokaapistoon kronologisessa järjestyksessä? On opetellut kaikki edelliset postaukset, ask.fm-vastaukset ja facebook-päivitykset ulkoa ja käy koko arsenaalin läpi aina uuden postauksen ilmestyttyä etsien kuumeisesti edellisistä mielipiteistä poikkeavaa sanaa?
  Tuntuu, ettei ihmiset käytä omaa järkeään, ei niinku millään ilveellä. Tuntuu, että kun bloggaaja kerran sanoo jotain, se nyt on ikuisesti niin, eikä sitä muuta mikään. Vähintäänkin maailmanloppu tulee jos itse bloggaaja muuttaa mieltään, mut se nyt vaan on karu fakta et vaikka 10 vuotta sitten rakastin leveälahkeisia housuja, en nykypäivänä ikimaailmassa pistäis semmosia jalkaani julkisille paikoille mennessä. Enkä mä ole ainoa. Mä en vielä kolme kuukautta takaperin voinut sietää maustamatonta jogurttia, mut nyt se menee milloin minkäkin lisukkeen kanssa tai smoothien raaka-aineena.
 
  Jos tää tämmönen bloggaajien ynnämuiden "somejulkimoiden" sanojen anonyyminä vääntely ja kääntely sekä aikasemmista asioista (ihan päin honkia) muistuttelu on tapa saada kys. henkilö nolostumaan, ni on pikkusen väärä taktiikka. Ihmismieli - ja etenkin naispuolinen sellainen - tuppaa muuttumaan joskus melko nopeassakin tahdissa. Ite heräsin nyt menneellä viikolla siihen, etten kaipaa lukioaikoja. Muistelen hyvillä mielin, mutta en kaipaa. Se on kuulemma sitä henkistä kehitystä ja itse ainakin arvostan ihmistä, joka osaa kääntää jukuripäänsä tiukankin paikan tullen.
Vaikka itse kunnon jästipää oonkin ja pidän mielipiteistäni usein tiukasti kiinni, oon huomannu elon olevan paljon lepposampaa, kun osaa joustaa ja ajatella asioita muistakin vinkkeleistä. Suosittelisin samaa itse kullekkin. Mun viime vuoden elokuussa sanomieni asioiden muistelu ei nyt vaan ihan oikeesti auta enää ketään, kun elellään syyskuuta 2014. Cool story bro, oot vuoden myöhässä.

16 kommenttia

  1. Haluun kommentoida tähän asiaan, oon ite lukenu sun blogii melko alusta saakka ja usein luenkin postaukset melko tarkasti. En tiiä mistä se johtuu, mutta kyllä mä ainakin muistan monet sun lausahdukset ja mielipiteet blogista, vaikka en ees tunne sua :D En ite pidä itteeni stalkkerina, vain enemmin tarkkana lukijana :) Ymmärrän kyllä pointin tuossa, kun susta ettet voi muuttaa omia mielipiteitään, koska jokainen ihminen muuttaa/ ainakin pitäisi muuttaa mielipiteitään :D Halusin vaan tuoda esiin et tälleen lukijana tuntuu, että melkein tunsisi sut, kun lukee usein tekstejä elämästäsi, mutta en haluu olla stalkkeri :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis juu, kyllä mä tuon ymmärrän ilman muuta ja voisin sanoa jopa olevani imarreltu, kun teistä alusta alkaen seuranneista tyypeistä välillä jotain kuuluu :-) Mut sit kun on näitä jotka (tahallaan) muistaa väärin ja pistää sanoja mun suuhun, niinkun esimerkiks toi saliesimerkki nyt toivottavasti anto ymmärtää :-D Saa muistaa ja hyvä että muistaa, kunhan muistaa oikein! :-)

      Poista
  2. ite en ole bloggaajana törmännyt (vielä) kyseisiin kommentteihin, mutta kyllä mulle on ihan päin naamaan sanomaan että "sähän olit just äsken tota ja tätä mieltä" :-D esimerkiksi viime vuonna sanoin hankkivani skoban ja sainkin kuulla parilta ihmiseltä vastaan, kun tänä keväänä sanoin etten sittenkään sitä aijo ostaa... :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lucky you, tavallaan :-D Se on kyllä ärsyttävää kun muistutellaan siitä ja tästä. Voi sitä päivää kun mä joskus synnytän ihkaelävän ihmislapsen ja mummo tulee sanomaan, että kuinkas nyt suu pannaan kun 15-vuotiaana olit niin lapsvastanen että!!!

      Poista
  3. Tiiän tunteen :D oon melkoisen puhelias persoona, joten kaikki saa yleensä tahtomattaankin tietää mitä mieltä tänään oon asioista. Pojat harvemmin kommentoi (ehkä ne ei viiti auktoriteettisen naisen silmille hyppiä) mut tyttökaverit muistaa kyllä aina mitä mieltä mä eilen olin. Naisilla on oikeus vaihtaa mielipidettä, esimerkiksi jos saa lisää tietoa jostain aiheesta tai sattuu tekeen mieli suklaata. Tai on menkat. Vaihtuuhan tulevaisuudensuunnitelmat vähän väliä kouluiässä ja tuskin kukaan tykkää mummona samoista äklömakeista leivoksista kuin pikkulapsena. Ihmettelen vaa että eikö tällaset ihmiset ite sit koskaan vaiha mielipiteitä esim kumppanin tai musiikkimaun suhteen. Ilmeisesti ei :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii, vissiin ei :-D Ihan älytöntä kyllä kieltämättä! Mäkin oon saanut kuulla kettuilua noista mun tulevaisuudensuunnitelmista, kun en oikeastaan vieläkään meinaa olla selvillä siitä, mitä haluun isona tehdä. Mut mitäs sitte?
      Kyl mäkin ihmettelen jotain semmosia huomattavasti mittavampia ja vakaumuksellisempia asioita, jotka jonkun mielessä kääntyykin yhtäkkiä ihan ympäriämpäri, mut sit taas pystyn jollain tasolla ymmärtämäänkin sen. Kyllähän meil jokaisella se mieli jossain vaiheessa muuttuu ja aina on ne ekat päivät, kun on ns. "tuoreeltaan" muuttanut mieltä. Vaikka se epävakuuttavalta kuulostaiskin :-D Mut tää on just se ikä kun ne varsinaiset mielipiteet kuroutuu yhteen, ku saadaan tietoa ja infoa uusista asioista joka tuutista! Vanhemmiten saattaaki sit mielipiteet ja mieltymykset vähän tasaantua :-)

      Poista
    2. ja mäki olin hetki sitte sitä mieltä ettei ikinä lapsia, mut nyt ku on oikee ihminen rinnalla nii se on ihan selvä juttu et tottakai sit joskus hankitaan lapsia. mikä toisilla on oikeesti sitä vastaan et vähä aattelee välillä erilailla ja päättää vaihtaa ajattelutapaa, eikö se oo hyväki et osaa ajatella asiaa myös siltä toiselta kannalta

      Poista
  4. OON NIIN SAMAA MIELTÄ. luoja auta.

    VastaaPoista
  5. Miten sulla muuten meni kirjoitukset niinä ammoisina lukioaikoina? :)

    VastaaPoista
  6. Mä ihailen sun asennetta. Mielipiteet muuttuu, jopa sekunneissa, minkä sille voi? Hienoa että täällä lahdessa on tollasta naispoweria, joka todella uskaltaa näyttää oman ittensä! Tuntuu välillä että tää kylä on täynnä massaporukkaa, jossa oman mielipiteeni ilmasu on rikos :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehee, tiedä häntä kuinka kannattavaa se Lahessa on, mutta herkästi ärsyyntyvänä persoonana ei sille mitään oikein voi :-D Kiitos!

      Poista
  7. Itse oon huomannu saman ilmiön kavereiden kanssa että oon sanonu jotain pari vuotta sitten ja nyt se sitten tuodaan esille jossain ihan merkittömässä asiassa. Mutta menee nyt vähän ohi aiheen mutta miten oot tehnyt tossa viimeisessä kuvassa ton nutturan? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Seeee on ihan vaan tommonen pikanuttura, oon vetäny tukan ponnarille, sit jättäny hiukset vetämättä ponnarin läpi ja kiinnitelly hengettömillä pinneillä. Kai. Ton kuvan ottamisesta on pieni ikuisuus, ainaki kaks vuotta ja tukkaki oli tollon semisti pidempi, mut tollai mä sillon sen nutturan tein :-D

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne