JOKU ROTI

10. syyskuuta 2014

IMG_9951
Nimetön IMG_99962

Tajusin pari päivää sitten, et elokuu meni jo. Ois pitäny suunnitella suosikit-postaus ja kaikkea. Kuun vaihteessa meneillään oli kuitenkin niin tuhottoman paljon kaikkea mun maailmaa mullistavaa, etten ehtinyt tai tajunnut luoda ajatustakaan sille. Niimpä päätin, että pistetään elokuun ja syyskuun suosikit samaan syssyyn sitten lokakuun tietämillä!
  Multa kyseltiin vähän niistä mun Helsingin ostoksista; edellisessä postauksessa näkyykin maailman täydellisimmät jeggarit ja ihana valkoinen kauluspaita, mutta menkööt tässä samassa nyt sitten nää pari muuta ostosta. Harmittaa, et mulla jäi kuvaussessiot kesken iltapäivällä sairaalavisiitin ja salin takia, mutta kai tähän on pikkuhiljaa totuttava. Ei meinaan riittänyt tänään, et tulin kaheksan maissa kotiin. Oli jo aikas hämärää!
  Anyways, Helsingissä tuli pyrähdeltyä alerekiltä toiselle ja ihan sattuman kautta aikalailla kaikki löydöt oli jonkunnäkösellä miinuslappusella varustettuja. Cubuksen ihana harmaa rotsi oli 14,90€ ja Adidaksen trikoot 19,90€. Myös pinkki Zaran löllötoppi lähti mukaan ihan hetken mielijohteesta, sekään ei maksanut kuin senttejä vaille neljä euroa! Tänään kävin sit kirpparilla (addiktioko?) ja löysin sieltä kivat Ikean kynttilänjalat sekä Lauren Conradin kolmen pokkarin kokoelmaboksin kummatkin vitosella!
  Näiden kaikkien löytöjen jälkeen mua lähinnä naurattaa kämmi, mikä Niken juomapullon kanssa tänään kävi. Luulin sen maksavan 9,90 mut sit kassalla käviki ilmi, että joku peijakas oli menny liimailemaan ihan omia hintalappujaan niihin pulloihin ja lopulta maksoin juomapullosta vitosen enemmän kuin treenihousuista :-D

Jos sitä pistäis pienimuotosen shoppailulakon taas syksyn ajaks pystyyn, eihän tässä oo enää mitään jiitä. Kuka lähtee mukaan?
//EDIT pienen tutkimisen jälkeen maksoin juomapullosta  15€ ylimäärästä. Samperi.

31 kommenttia

  1. Haha katoin eilen samoja kynttilänjalkoja kirppiksellä :-D Tosi kivoja löytöjä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olin kans kattellu noita pitempään :-)

      Poista
  2. Mulla kans menny ihan liikaa rahaa nyt lähiaikoina. Vielä ois kuitenki jotkut talvikengät ostoslistalla... mut tekis kyl ihan hyvää joku pieni ostoslakko! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneks talvikengät voi ostaa myöhemminki! :-D

      Poista
  3. Mäki oon YRITTÄNY olla shoppailulakossa, kauheeta kuin tili näyttää tyhjää ku en saanu kesätöitä.. Ja sit paineet et miten sitä koskaan pääsee muuttaan omilleen jos ei oo rahaa.. Mut ei tosiaa oo lakko pitäny, vähintää levy suklaata tulee viikossa ostettua (yo-kirjotusstressin piikkiin...) mut jotai pitäs ehkä asialle tehä :D oon koittanu jättää rahat kotii mut sit tulee vaa lainattuu kavereilta (erittäin paha tapa..). Mitenhän sitä onnistuis säästämään..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, meil tota rahaa nyt tottakai menee kaikkeen muuhunki ku vaatteisiin, mut muistan kyllä miten vaikeeta se oli kotona asuessa koittaa säästää :-D hyvin me kuitenki lopulta jaloillemme päästii :-)

      Poista
  4. Miten toi peili pysyy pystyssä tollee? :D oon miettiny et kävisin alesta hakemas kans ton mut vähän mietityttää et miten pysyy ku on noin painavan näkönen D:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmaa just sen takia ku se on niin painava :-D enempi pelottais ripustaa se seinälle!

      Poista
  5. Siis käsitinkö oikein vai maksoitko sä tosta juomapullosta 25 €?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, ja ilmeisesti 15e ylihintaa. En tiiä miks ihmeessä.

      Poista
  6. Siis tuo pullo on kyllä ihan joka paikassa 10e tai 9e ja jotain senttejä oon kattonu noita niin usein kun on pitäny ostaa mutta ei oo tullu sit aikaseks ostaa:D otettiinkohan sulta väärä hinta:o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mitä nyt itekki eksyin vähä internetin ihmeellisee maailmaa ni siltä vähä vaikuttais. Kivakiva, suhteessa kun toi ei oo ihan pikkusumma ylimäärästä.

      Mut milläs meen vaatii rahoja takas ku väsyneenä halusin vaa sen pullon nopeesti käyttöö, en saanu kuittii ja kassan muikki repäs hintalapunki pois.. mul on todisteena vaa pivos et 24,90 menny ko lafkaan..

      Poista
    2. Voi eii:/ toi on kyl paha kun ei oo kuittii:( yritä mennä sinne topakkana että rahat takas!:D

      Poista
    3. :-D

      Mulla on vaan vähä kehnoi kokemuksii ilman kuittia valittamisesta. Plääh.

      Poista
  7. yhyyyh harmittaa kun noita sun ekan kuvan valkosia kukkaruukkuja ei oo enää myynnissä Ikeassa (ainakaan ite en viime viikolla bongannu vaikka kuinka yritin ettiä) kun mulla on sama vaan vaaleenpunasena mut oisin kaivannu nyt valkosta :-( oot varmaan ite kans ostanu ton jo joskus aiemmin? ja toi harmaa takki on muuten aika ihanuus, harmi vaan että ite oon JO shoppailulakossa ja ajattelin olla vähintään 2 kuukautta tai sitten veronpalautuksiin asti! tosin oon antanu itelleni luvan ostaa kirppareilta jos löytyy jotain mitä ihan _oikeasti_ tarviin ja jos sattuis olemaan vielä suht edullisesti kaupan... mut joo.

    ai niin ja pakko muuten vielä kysyä, että miks ostit sen juomapullon jos se maksokin sit paljo enemmän? vai halusitko sen vaa niin kovasti haha :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ostin ton purnukan kirpparilta joskus kesällä, mut kyllä niitä vielä ainakin heinäkuussa siellä myytiin :-D Vähän erilaisella reunuksella, mutta samantyyppisiä silti!
      Toi oiskin hei hyvä idea koittaa olla shoppailematta veronpalautuksiin asti. Nyt vaan tajusin et mun kummipojalla on lauantaina synttärit., joten on varmaan pakko suunnata ainakin sinne H&Mn lastenvaateosastolle :'-D

      Niii ja toi juomapulloepisodi oli lähinnä surkeiden sattumusten summa. Mulla oli ihan tuhoton kiire salille ja halusin käydä ostaa juomapullon. Olin liikkeellä "kivoin mikä tulee vastaan" -periaatteella, juoksin kassalle enkä tajunnu ees kyseenalaistaa koko juttua ennen ku vasta nyt. Oon vähän noobistunu näitten kaikkien sporttimerkkien kans ja no rehellisesti 25€ Niken juomapullosta ei mun mielestä kuulosta kalliilta :-D Ihan puhtaasti siis vaan luulin, et pullos oli väärä lappu enkä siinä hötäkäs enää halunnu lähtee ettii jotain toista.

      Eihän toi 15€ meijän taloutta nyt kaada, mut kyl se vähän harmittaa maksaa 250% lisää hintaa ._.

      Poista
  8. siiiis.... "Luulin sen maksavan 9,90 mut sit kassalla käviki ilmi, että joku peijakas oli menny liimailemaan ihan omia hintalappujaan niihin pulloihin ja lopulta maksoin juomapullosta vitosen enemmän kuin treenihousuista :-D" MULLE on opetettu (merkonomi oon ammatiltani) että jos tuotteessa lukee vaiks 5e ja kassa näyttää 10e niin myyn sen tuotteen sillä 5eurolla :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin mäkin oon kuullut useastakin lähteestä ja mulla on vaan lukiopohja :-D Mut no, jos oli uus kassaneiti eikä kehannu myöntää virhettään. Paha se nyt enää on itkee ku maito on jo maassa..

      Poista
    2. riippuu varmaan vähän kaupasta mutta jos on yhtään isompi kauppa niin soitetaan sille osaston vastaavalle joka kertoo sen oikean hinnan. tolla periaatteella kaikki asiakkaat vois vaihella niitä lappuja mielen mukaan ja kaikki tuotteet myytäs ihan väärillä hinnoilla, ei kuulosta kovin tuottoisalta?joten hassua jos kauppiksessa on noin opetettu :-)
      mutta se mulle jäi vielä vähän auki että näyttikö se kassakone sitte 25 e? vai miks jouduit maksamaan siitä sen verran :-o

      Poista
    3. Siis joo, kassakone näytti 24,90€ ja sen takia mä aattelinkin että sen on sit oltava oikea hinta. Mutta jos samainen puteli kaikkialla muualla maksaa maksimissaan kympin ja niin ton munkin pullon hintalapussa luki, niin eihän se nyt mitenkään voi pitää paikkaansa :-D

      Tää on niin tätä mun tuuria taas. Ei oo eka kerta ku käy joku tämmönen kämmi, onneks tällä kertaa ostos sentään on ehjä ja vika on hinnassa eikä siinä tuotteessa.

      Poista
  9. ite ostin ton ihan samasen pullon 4,90e paikallisesta Budget Sportista sekä kaverini samalla hinnalla TopSportista... sulta on vedetty kyllä ihan törkeesti välistä :( ite menisin viä valittaa sinne ja näyttää pivoo/tulostaa kuitti verkkopankista ja sanomaan siitä. ne löytää sen maksun perusteella sen kyllä koneelta (ellei oo ihan joku kämäne liike). ja tosi outoo ettei kuittia antanu, eikös noissakin kumminkin jotkut takuut ole. ihmetyttää tommonen asiakaspalvelu kyllä näin merkonomin silmin.. :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niii, kyseessä on kyl ihan yks näistä suuremman mittapuun sporttiliikkeistä, mitä Suomessa toimii. Aattelin tänään käydä sitä kysymässä, mutta tyypillisenä suomalaisena saatan pistää menemään vaan kirjallista palautetta. Olihan tuossa osa omaakin munaamista, kun en tajunnut asiaa heti :(

      Poista
  10. Mistä oot ostanut tuon iiihanan peilin? :-)

    VastaaPoista
  11. Huomasin tuon peilin ja tajusin että itselläni on samanlainen, mutta onkohan mulla hieman maanantaikappale, kun sprayaus on hieman epäonnistunut (varsinkin noista kulmista) ja ennen maalaamista siihen on muutama lommo tullu, jotka huomaa vasta kun kattoo lähemmin. Onko sulla samanlaista pikkuvikaa vai olenko saanut vain maanantaikappaleen mukaani kaupasta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No nyt ku sanoit ni muistaakseni huomasin meijänkin peilissä jotain maalausvirheitä! Ei mitään semmosta, mikä näkyis nyt tähän sängylle missä makoilen, mutta jotain pientä mä siitä bongasin muutama päivä sitten :-D Noh, Jysk, mitä voi odottaa?

      Poista
  12. Mistä tuo pöytälamppu on ostettu? :)

    VastaaPoista
  13. alan olla jo niin täynnä tota sun tekopyhää hehkutusta että hohhoi... mitä ihmettä sulle on oikee tapahtunu omilleen muuton jälkeen kun susta on tullut niin ylimielinen... taidan lopettaa tän blogin lukemisen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :DDDDDDD

      No sit sä lopetat. Ei oo multa pois.

      Poista
    2. Jännä, miks mä en nää mitään tekopyhää saatikka hehkutusta :---D perus elämää ja ostoksia pikemminki? -A

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne