DAY OFF WITH ME

13. syyskuuta 2014

friday
8.33
Herätys! Onpa ulkona harmaata, onneks tunnit on tältä päivältä peruttu, ni ei tarvii lähtee tallustaa kouluun vielä näin aikasin.

8.40 Kännykkä esille ja somet läpi. Njaa-a, missään ei oo yön aikana tapahtunu mitään. Oon niin epäsomesosiaalinen ihminen :-D Kim Kardashian Hollywood -pelissä on kuitenkin energiat täynnä, jes, pääsen alottaa uuden tehtävän!! Sanokaa pliis etten oo ainoo joka on koukussa tähän?

8.48 Kahvinkeitin päälle ja suihkuun.

8.55 Ei hitto. Unohin ottaa pyyhkeen mukaan. Loikin alastomana ympäri asuntoa ja etin mun pyyhkeitä, on ihan pirun kylmä!! Pakko ottaa viel toinen lämmittelysuihku.

8.59 Mitäköhän söis aamupalaks.. Aijaa meil ei oo maitoo, kahvi vaihtukoot siis kuumaan mehuun. Pitää tänään käydä kaupassa. Leipääkää ei näköjään oo, mitäs nyt sitte..

9.03 Laitan äitille whatsappissa viestin. Kummipojalla on huomenna synttärijuhlat enkä yhtään tiiä millä meen sinne. Ja kyllä, tää on pakko hoitaa just nyt tässä välissä, kun tuli mieleen. Etten vaan unohda.

9.05 Vedenkeitin napsahtaa pois päältä. Kuumaa mummon marjamehua ja hapankorppuja kinkulla ja kurkulla. Gurmeeta.

9.08 Vessan ovi käy. Jamikin ilmeisesti heräs. Se oli taas nukahtanu sohvalle. Silläki on tänään vapaapäivä, se oli kuulemma eilen niin ahkera koulussa.

9.14 Sain ilmaset etlarit kuukaudeks, kun liityin LAMKOon ja mulla on nyt loppuviikon lehet lukematta. Mikäs tän parempaa ku kiireetön aamu, vähän (onnetonta) aamupalaa ja uutisia paperimuodossa! Eikä lehtee todellakaan voi lukea millonkaa muulloin ku aamulla.

9.17 Se personal trainer soittaa. Aika siirtyy viikon päähän, jonku sekaannuksen takia. Nooh, onneks oon oma-aloitteinen!

friday2
9.43
Köllitään Jamin kanssa sohvalla, "mä haluun olla pikkulusikka" se tuhahtaa peiton alta. Vähän kyllä väsyttäis, mut eiköhän melkein 10h yöunet oo nyt ihan tarpeeks ainaki toistaseks. Ummistan silmät ihan vaan hetkeks ja nautin kiireettömyydestä.

9.52 Läppäri auki. Tsekkaan uudet blogipostaukset ja koulusähköpostin. Nothing much, kysymyspostaukseenki tullu vähän nihkeenlaisesti mitään. Ehkä mun pitäs jättää moiset tulevaisuudessa ihan vaa kokonaan pois..

9.55 Jami tulee makkarin ovelle vittuilemaan siitä, että oon ihan hirvee mummo ku nukahin eilen jo kymmeneltä. Mua väsytti ihan hulluna!!!!

9.56 Vois kai jatkaa eilen kesken jäänyttä dokkarisarjaa Auschwitzistä. Tämmöstä kepeetä aamupäiväkatseltavaa, melkein ku Days of Our Lives.

9.58 MIKS MUN NETFLIX EI TOIMI!!! Nettiki bugannu koko viikon. Ainii, vois maksaa sen puhelinlaskun tänään!

10.45 Mikä on tämä vaatekriisi? Omia kuteita ihmetellessä mietin samalla, millasen asukokonaisuuden ostasin kummipojalle tänä vuonna. Kolmet synttärit jo takana, nyt se kumpparin muru haluaa jo ikioman tabletin..

11.04 Pakkaan salikamat. Tukka sykerölle, kulmat ja ripset paikoilleen, hampaiden pesu. En jaksa vielä kiskoo mitää farkkuja jalkaan. Trikoissa mennää.

11.11 Bussipysäkille tallustellessa huomaan, et ilma on jo huomattavasti kirkkaampi. Mitä hittoa joku oikeesti luukuttaa jotain amispoppia meijän parkkarilla yheltätoista aamulla? Sillä on vissii alkanu viikonloppu aikasin!

11.13 Öääh, mun kollari on vähän kutistunu pesussa. Tai sit mun kädet on kasvanu pari senttiä viikon aikana, mut epäilen..

friday3

11.16
Bussikuski tervehtii ilosesti jo ennen ku pääsen ees bussin ovesta sisään. Nää tämmöset kuskit ollu vähän kortilla sen jälkeen, kun Lahen bussiliikenne otti ja muuttu. Hyvä ku uudet kuskit osaa ees suomea...

11.27 Aaaaaaa mä vihaaaaan tätä matkakeskusrakennusmaata. Ihan sama mihin aikaan vuorokaudesta tähän tulee, jono seisoo.

11.39 Kävin kysymässä siitä mun juomapullosta ja sain ku sainki ylimääräsen hinnan takasin! Mun pulloon oli sattunu lappu missä oli oikee hinta mut viereisen 24,90 maksaneen pullon viivakoodi. Mut no worries, mitä pienistä!

friday4

11.44
Nyt se kummipojan synttärilahja. Rakastan ostaa lastenvaatteita.

11.48 Poden samantien kamalaa ikäkriisiä, kun kattelen henkkamaukan poikien vaatteita. Skidille pitäis ostaa 110-116 kokosia kuteita ja ton kokoset housut näyttää ihan törkeen pitkiltä! Vastahan mä pidin sitä murua sylissä ristiäisissä. Ja seuraava koko on 122 ja mä muistan ku ite käytin sen kokosia vaatteita!

12.18
Noh, löytyhän lahjapaketteihin täytettä lopulta. Nyt sinne salille. Luokan kesken perustettu wa-ryhmä alottaa piippaamisen.

friday5
12.37
Ihanan rauhallista, ei oo tarvinnu jonottaa yhellekään laitteelle. Onneks. Haluun nopsasti kotiin, on sentää perjantai.

13.36 Tästä tulee oikeesti tuskasin. vartti. ikinä. Ampiainen bussissa, hnnnnggh!!!

13.45 Hassuu ku on rennot pökät jalassa, ni jalat hölskyy vielä sekunteja sen jälkee, ku bussi on lyöny liinat kii. Pitäskö tästä jotenki motivoitua jalkapäiviä varten, eh?

13.53 Matkalla bussipysäkiltä kotiovelle soitan papalle ja kysyn, et saisinko autoa lainaan. Onhan meillä lähikauppa kävelyetäisyyden päässä mut ihan oikeesti: kuka maksaa melkei huntin viikon ruokaostoksista k-supermarketissa, ku samat safkat saa puolet halvemmalla Lidlistä?

13.55 Kotona taas. Vois mennä ottaa nopeen hikisuihkun nyt samantien.

13.58 Erittäin epämukavaa urheilurintsikoita riisuessa huomata arskojen olevan vielä otsalla ja sit ne kaikenlisäks vielä jää nenätyynyistä kiinni mun tukkaan. Näkemisen arvonen episodi kieltämättä, joudun pyytään Jamilta apua.

14.08 Päivän toinen vaatekriisi. Jotain iisii, mua ei nyt oikeestaan jaksa ees kiinnostaa. Tukkaki on ku petolinnun perse, ei sitä hienoilla koltuilla pelasteta.

14.23 Rötvätään Jamin kanssa hetki sängyllä ja vängätään siitä, lähteekö Jami mukaan kauppaan. Jami kirjottaa mun kännykkään kauppalistaa.

14.41
Ei se lähe. Mun kanssa ruokakaupassa käynti on kuulemma samanlaista, ku vääntäis kiveksiä ruuvipenkissä.

friday6
15.08
Ja taas bussipysäkille. Ei millään huvita kävellä mummolle ja papalle eikä tää oo multa vielä ees minkäänsortin riman alitus mennä 1,5km matka bussilla. Ku mä kerran maksan reilut 50€ bussikortista kuukaudesta, niin mähän piruvie myös käytän sitä!

15.24 Pappa naureskelee mulle, että Janne on tänään menossa naisiin. Se on kuulemma jo iso mies ni pitää olla naisia. Oi voi :-D

15.43 Miksei mulla oikeesti koskaan oo sopivia kolikoita ostoskärryihin? Mukava vanha herra vähän jeesii avaamalla useamman kärryn lukon, että saan yhet irtonaiset kärryt välistä.

16.12 Viikon ruokaostokset tehty! Paitsi että vielä pitää käyä jossain muussa kaupassa hakee tonnikalaa ja tortillamaustetta.

friday7
16.45
Porukoilla käymässä. Rontti voi jo tosi hyvin, ellei sen yleistä höppänyyttä oteta huomioon. Iskä antaa mulle kourallisen vanhoja haalarimerkkejään.

17.30 Käyn viemässä auton takasin mummolle ja papalle. Tuukka on siellä ja opetan sitä neulomaan. Oon kyllä itekki vähän ruosteessa, mut kyl ne kutimet vielä jotenkuten käsissä pysyy.

18.06 Haen äitin ja iskän auton asemalta. Mun saama iskän sähköavain on kirjaimellisesti levinny enkä vissii näytä autovarkaalta, kun erillään olevien sirun ja avainosan kanssa koitan saada autoa käyntiin :-D

18.22 Kotona taas. Ihan hirvee nälkä, ei oo tän päivän syömiset menny taas ihan yksiin ku on ollu niin paljon tekemistä.

18.42 TORTILLATIME!!!

19.00 Nostalgisoidaan Jamin kanssa meidän lapsuutta. Pojat, että sillon oliki niin moni asia paremmin! Kuinka moni nykypäivän kersa tietää, mikä on joystick ja mitä sillä tehään? Niimpä.

19.18 Jumahdan koneelle. Edelleenki some huutaa tyhjyyttään. Pistän seuraavan jakson keskitysleiridokkaria pyörimään.

friday8

19.27
Ja seuraavan..

20.18 Miten joku niin sairas asia, ku holokausti, voi olla näin kiehtova ja mielenkiintonen aihe? Ihan älytöntä. Tosi kiinnostavaa kuulla mielipiteitä ja kokemuksia niin selvinneiden vankien ku SS-sotilaidenkin suunnalta.

20.52 Pitää ruveta pistään saunakamoja kasaan. Oon 9 kuukautta maksanu viikottaisesta saunavuorosta ja käyny siellä ehkä yhen käden sormilla laskettavan määrän jos sitäkään! Ihanaa vihdoinkin ottaa siitäki kympistä kaikki ilo irti, vaikken mikään Timo Kaukonen ookkaan.

21.30 Bongasin saunassa ihan luonnottoman ison mustelman mun reidestä. Miten mä aina onnistun muksii itteeni tajuamatta sitä? Lähen hakemaan äitiä töistä.

friday9
22.10
Käyn kotikotona pyörähtämässä ja rapsuttelemassa koirille hyvät yöt. Rontti on ihan höpsö ja voi ei miten paljon tekikään mieli ottaa se meidän luo yöksi. Toinen jökötti hyvän aikaa portilla ja luuli pääsevänsä mun mukaan :(

22.36 Oon takasin kotona. Janne tulee tänne jossain vaiheessa iltaa ja jää meille yöksi, pitää kai valvoa jos se ei saakaan kyytiä. Ainiin ja toi sohvakin pitäs laittaa semmoseen kuntoon, että se voi nukkua siinä.

22.45 Kattelen jonkun aikaa telkkaria ja siirryn koneelle. Aattelen ruveta kirjottamaan tätä postausta, kun ei nyt muutakaan oo. Tsekkaan sen kardashian-pelin ensin läpi.

23.59 Kuvat kyllä muokkaan vasta huomenna. Nyt voisin pistää vielä yhen dokkarijakson pyörimään ja käydä sänkyyn köllimään.

24 kommenttia

  1. Nää on aina niin ihania postauksia! Ja ihana kauppalista, tuliko panda perille? :D

    VastaaPoista
  2. Tosi kiva postaus, sopivasti kuvia ja tekstiä!:)

    VastaaPoista
  3. Oi että, tää oli kiva postaus!

    VastaaPoista
  4. Siis löytyykä toi dokkarisarja netflixistä vai mistä? Muakin alko heti kiinnostaa! :D

    VastaaPoista
  5. nää postaukset on tosi kivoja mutta oon huomannu yhen asian mikä särähtää lukiessa! kun muuten kaikki sun blogitekstit on sellasta 'selkeetä suomenkieltä' ja semmosta asiallisen kuulosta vaikkei ihan kirjakieltä taidakkaan olla mutta sitten tässä ja edellisessä samanmoisessa joissain kohdissa tekstit on tätä 'Pakko ottaa viel toinen lämmittelysuihku' 'Trikoissa mennää' tollee siis että se viimenen kirjain jää joistain sanoista pois mitä mun mielestä ei sun 'normi' blogiteksteissä ikinä esiinny! ootko huomannu ite samaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon huomannu ja kyllä sille on ihan syynsäkin :-D mä päivän aikana kirjaan tapahtumat muistiin sen mukaan, mitä ite oon ajatellu. Nää postaukset on siis kirjotettu ns. murteella, miten ite puhun ja ajattelen.

      Ite tykkään kirjottaa nää postaukset näin just sen takia, et se reaaliajan tuntu välittyy lukijoillekin. Se kun on vähän se pointti.

      Poista
  6. Tää oli ihan huippu! Lisää tämmösiä! :) ja oot muuten tosi kaunis!!

    VastaaPoista
  7. Ei hitsi oon vaa niin kateellinen sulle ja Jamille! Kun saatte asuu yhdessä.. Meillä on poikakaverin kaa välimatkaa 650km, tässä jo kaks vuotta "kärvistelty". Vielä vuosi pitäis jaksaa, ehkä sit päästäis muuttaan yhteen jos mulle opiskelupaikka sattuis aukeen. Onneks lukulomaan on enää puolivuotta nii voi lähtä poikkiksen luo millon haluaa :D mut olkaa onnellisii siitä (kaikki muutki) että saatte asuu yhessä tai ees samassa kaupungissa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aikansa kutakin :-) Meilläkin meni eka vuosi omansalaisessa kaukosuhteessa, kun Jami asui viikot ja kävi koulua Heinolassa, mä taas asuin Hollolassa. Ja vaikka sit myöhemmin asuttiin vaan 10km päässä toisistamme, oli se isossa kunnassa silti yks iso päivä reissu, kun halus toisen luo. Etenkin jos ei ollut autoa ja kun mä asuin syrjäseudulla mihin bussit ei tuu vieläkään :-D

      Sitä yhdessä asumista ja päivittäistä yhdessäoloa osaa arvostaa sit ihan eri tavalla, kun pitkän erossaolon jälkeen sen vihdoinki saavuttaa :-)

      Poista
  8. Kardashian peli on koukuttava :D

    VastaaPoista
  9. Nyt tulee hassu kommentti, mutta pakko kysyy! Sä vaikutat niin fiksulta ja hyvin kasvatetulta et ootko saanu kotoa jonkun pohjan yleisesti ottaen elämään ja et kun yksin asuu niin pitää pärjätä vai millaisen kasvatuksen oot saanu, kiinnostaa hirveästi kun oot noin päättäväinenki asioiden suhteen ja niin aikuismainen jo vaikka oot mua nuorempi! Tuli tosi outo kommentti anteeksi :D ja tiedätkin mitä haluat elämältä et sä vaikutat vaan jotenki en osaa sanoa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kait se tulee ihan vaan selkärangasta ja äidinmaidosta :-D Mua on meinaan ihan eskari-ikäsestä lähtien aina kehuttu itsenäiseks ja vastuuntuntoseks; se on mun mielestä vaan semmonen arvostettava ja tavottelemisenarvonen piirre ihmisessä, johon haluun ite pyrkiä niin hyvin ku mahollista :-)

      Mut usko pois, on mullaki ne omat kahjot, lapsenomaset hetkeni. Eikä musta koskaan tunnu yhtään aikuismaiselta, olo osaa useinki olla ku 9-vuotiaalla :-D

      Poista
  10. Tosi mukavaa ja mielenkiintosta luettavaa! Lissää vaan näitä. :)

    VastaaPoista
  11. Hei kiitos kauheesti siitä tuplasuklaakeksien ohjeesta! Testasin sitä tällä viikolla ja keksut katos kyllä hetkessä parempiin suihin, kun kutsuin kaverini kyläilemään. Pitää tehdä uusi satsi ensi viikolla, kun saan vieraita taas! Ihan sikahyvääää

    VastaaPoista
  12. Ihana kirjoitus, taas kerran. :-) Mä vaan niin tykkään sun tavasta kirjoittaa ja ilmaista asiat. Ehkä se johtuu myös osittain siitä, että tuot erään tärkeän henkilön mieleen! Osaat tehdä arjestakin mielenkiintoista, asian vois näin kiteyttää. :-D

    VastaaPoista
  13. Joko Manu on päässyt kotiin :'(

    VastaaPoista
  14. Tää sun blogi on ihan paras! Helppo samaistua ja on oikeesti persoonallinenkin, toisin kuin monet nykypäivän blogeista :)

    VastaaPoista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne