MY IKEA SHOPPING LIST

14. heinäkuuta 2014

Mä käyn perjantaina iltapäivällä hakemassa mun vanhemmat sekä pikkuveljen Helsinki-Vantaalta ja aattelin, että kun heidän koneensa laskeutuu joskus vasta myöhään iltapäivällä, vois kyseisen pyörähdyksen jotenkin hyödyntää ja poiketa siinä samalla Ikeassa. Jamihan ei mun kanssa suostu tuonne jokaisen (tai, no, ainakin jokatoisen) avovaimon mekkaan astelemaan, joten pyysin ystäväni Emman mulle kartturiksi, kun hänkin vasta muutti ensimmäiseen omaan kotiinsa. Edessä on kyllä varsin tarkasti budjetoitu pyörähdys, kun Berliinin reissu starttaa heti seuraavana päivänä eikä rahaa riitä mitenkään mielettömästi kumpaankin. Sen takia ajattelinkin jo vähän etukäteen suunnitella pienimuotosta ostoslistaa, joka näyttäis osapuilleen seuraavalta:

ikeaa
Lasinen Vittsjö-työpöytä on syy, miksi mä Ikeassa ylipäätään haluan käydä. Vaikkei Matkahuollon miehet mua koskaan oo pettäneet, oon mä silti jotenkin vainoharhanen sen suhteen, että toi lasiosa muka oikeesti tulis ehjänä perille. Etenkin kun kyseessä oon juuri minä: meidän perheen netistä tilaamat tuotteet on lähes aina maanantaikappaleita. Esimerkkinä isäni tilaama Sonyn tabletti, joka toimi hyvä jos tunnin verran paketin avaamisen jälkeen ja simahti sen jälkeen lopullisesti. Ja mitä sitä nyt suotta maksamaan 8 euron toimituskuluja, kun Vantaan Ikean suunnille on pakko lähteä muutenkin köröttelemään.
  Muuten listalla on kaikkea enemmän ja vähemmän tarpeellista, sellasta mitä oon kaipaillut tänne mielle jo pitemmän aikaa. Meidän olohuone suorastaan huutaa näin syksyn tullen jotain pehmeää tunnelmavaloa, äitiltä mukaan napattu minileikkuulauta vetelee viimesiään, mulla on keittiössä hengaileva, kirpparilta löydetty ruukku jo useamman viikon odotellut jotain kivaa pientä viherkasvia ja ois kiva vihdoinkin palauttaa mummolta lainassa olevat valkoiset pitsiverhot takaisin oikealle omistajalleen. Myös tarjottimelle olisi käyttöä ainakin toistaiseksi, kun sohva on valkoinen eikä ole sohvapöytää. Tykkään hörppiä iltateeni kaikista mieluiten telkkaria töllötellen ja pehmeät sohvatyynyt tai karvalankamatto ei oo se kaikista tukevin pohja takaamaan mukin pystyssä pysymistä..

  Listalla olevien tuotteiden yhteishinnaksi tulis muutamia senttejä päälle 60 euroa, mutta huomenna koittava palkkapäivä ja tilin koko määräävät aikalailla sen, kuinka monta listalle lopulta jää norkoilemaan ja Ikean hyllyyn mua odottamaan. Toivottavasti onnistun pitämään näppini kurissa ihan jo senkin takia, että autoon pitäisi mun, Emman ja meidän ostosten lisäksi mahtua myös kolme muuta henkilöä matkalaukkuineen :-D
  Onko siellä joku muu suunnittelemassa reissua Ikeaan? Musta on niin hullua, et vaikka se on vaan tossa sadan kilsan päässä, niin sinne on aina silti niin kauheen vaikea lähteä :-D Etenkin kun Jami on tommonen vastarannankiiski asian suhteen!

4 kommenttia

  1. Itse oon suuntaamassa Ikeaan huomenna n.150 kilometrin päähän Kuopioon. Ostoslistalla on itseasiassa samaiset verhot kun siulla ja lisäksi kaikkea mahdollista naulakoista pyykkikoriin ja kattolamppuihin muutaman viikon päästä koittavaa muuttoa silmälläpitäen. Miulla on tuo samainen Vittsjö-pöytä ja se on kyllä niin huippu :-) ihanan kapea, tyylikäs ja hillitty ja erittäin käytännöllinen ja mahtuu pienempäänkin nurkkaan! Ikea on onneks niin mukavan edullinen että siellä käyminen ei paljoa kukkaroa kevennä vaikka oiskin isompaa ostettavaa :) Kivaa ikeareissua siulle, toivottavasti löydät kaiken mitä tarvitset :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tota pientä hyötysälää ei koskaan voi olla liikaa. Se on meinaan aika kamala tunne, kun makuuhuoneen ainoasta valonlähteestä poksahtaa lamppu :-D

      Ikea on kyllä kaikinpuolin jees paikka ja vaikka ite nappasin tänään melkosen rikesakon, niin mulla on silti varaa käydä hakemassa ainakin noi verhot. Joita olkkarin ikkuna on kaivannut jo ihan törkeen kauan :-D Pöytä saa nyt jäädä odottelemaan ens kuuta, buu :c Onneks mun koulu alkaa vasta elokuun lopussa!

      Poista
  2. Asun itse Vantaalla, ja mulla on IKEAan n. 2km matkaa. Vaikka asuu näin lähellä, SILTI sinne lähteminen on aina niin vaikeaa :D Tosin se on kiva että lihapullat on lähellä, haha!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mekin asuttiin joskus siinä ihan Vantaan Ikean hollilla useampi vuosi, mutta silti muistan vaan yhden ainoan kerran siellä äitin ja iskän kanssa käyneeni :-D Ja senkin ajan vietin siellä lasten hoitomestassa.

      Ja oi sinä onnekas! Pitääkin kattoo, jos ylimäärästä jäis noita lihapullia varten. Ne on niin hyviäää ♥

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne