TESTISSÄ: Max Factor Pan Stik

29. kesäkuuta 2014

Mulla on suomalaisille varsin tyypillinen sekaiho. Perussiisti kyllä, enkä koskaan oo kärsinyt aknesta, mutta pintakuivuus, herkästi rasvoittuva T-alue, hormonifinnit sekä punoitus ovat vuosien saatossa tulleet vähän turhankin hyvin tutuiksi. Kiitettävän kokoiset ihohuokoset taas keräävät sontaa itseensä kuin magneetit. Pinnaltaan ja väriltään tasainen iho jäi historiaan 11-vuotiaana, kun musta äitini sanoja lainatakseni tuli nainen. Yleensä myös kuulee tummista silmänalusista – mulla on niiden sijasta tummat silmänpäälliset (=silmäluomet, hehheh).
  En oo koskaan kriiseillyt tän mun ihoni takia, se on mikä se on, hinkkasi sitä sitten vedellä tai jonkun luksusmerkin uhanalaisen oravalajikkeen peräpukamista puristettua mönjää sisältävällä seerumilla. Kaikenmaailman puhdistusmekanismit on käyty läpi rauhoittavista kasvovesistä kirkastaviin puhdisvaahtoihin. Tähän mennessä paras ihonhoitotuote on ollut We Care Iconin puhdistusvaahto ja 16-vuotiaana aloitetut, edelleen käytössä olevat e-pillerit ovat myös olleet hyväksi ihoni kunnolle. Iho kiittää myös viikonlopun mittaisesta meikkaamattomuudesta.

  IMG_8164
  Oon vuosia etsinyt tuotetta, jolla nää kaikki ihon pienet virheet saisi kerralla piiloon. Pettymyksiä on koettu meikkivoide toisensa jälkeen peitepuikoista puhumattakaan. Mainoksen uhrina oon ties kuinka monet kerrat sluibaillut Yliopiston Apteekissa mallailemassa Vichyn Dermablend -tuotteita kämmenselkääni, mutta joka kerta todennut vaaleimmankin sävyn olevan mulle liian tumma. Eräänä yönä töiden jälkeen blogeja selaillessa tulikin sitten vastaan Max Factorin Pan Stik. Tiian blogissa oli aivan mieletön swatch-kuva kyseisestä tuotteesta ja seuraavana palkkapäivänä olinkin jo haukkana Kicksissä metsästämässä omaa puikkoani. Mukaan se lähtikin, sävyssä 12 True Beige.

  panstickk
  Kyseessä on meikkivoidepuikko, joka lupaa olla nopea- ja helppokäyttöinen sekä peittää ihon värivirheet ja epätasaisuudet. En tosta epätasaisuuksien katoamisesta nyt niin tiedä, mutta mun rukouksiin täydellisestä punaisuuden peittävyydestä on vihdoin vastattu!
  Meikkivoiteeksi Pan Stik on ehkä aavistuksen verran liian tuhti, ainakin näin kesällä, mutta kiistatta lyö ihan jokaisen koskaan käyttämäni peitepuikon laudalta. Mulla on meikkivoidetta ja cc-voidetta säästynyt millitolkulla, kun parhaimmillaan pelkkä Pan Stik on riittänyt peittämään ne pahimmat kriisialueet. Puuteriakaan ei tarvita kuin hippu tai pari kiinnittämään tuote kasvoille, sillä omaan makuun lopputulos on jo pelkän puikottelun jälkeen tarpeeksi matta. Luulin etten koskaan löytäisi kohtuuhintaista kasvomeikkituotetta, jolla mun posket ja silmäluomet saisi väriltään mätsäämään kasvojen muun ihon kanssa.
  Hintaa Pan Stikillä oli Kicksissä n. 12 euroa, mutta se vaihtelee liikkeittäin. Ainakin marketeissa ja isoissa tavarataloissa voi törmätä todella hyviin asiakasomistaja-alennuksiin ja tarjouksiin (esim. tässä taannoin tämä oli Citymarketissa plussakortilla n. 9€). Riittävyydestä on vielä hankala sanoa ja putkilosta tunkeva hylsy on yllättävän lyhyt, mutta en silti voisi missään nimessä sanoa heittäneeni rahoja kankkulan kaivoon. Money well spent!!


Mites teillä, onko tää tuote ennestään tuttu vai odottaako se ottajaansa vielä kaupan hyllyllä?

26 kommenttia

  1. ite oon käyttäny ja tykkäsin kovin, ainut vaan että piikkusen tukki ihoa, joten sain vähän näppylöitä :( mut muuten oli tosi nappi ostos! nykysin käytän joe blascon meikkivoidetta ja todennu sen kyllä ihan huipuks, mulla on kahta eri sävyä joita laittelen sen mukaan miltä iho näyttää (s asiakasomistaja päiviltä stockalta sekä sokoksesta hankin!). itellä myös kävi ton stickin kanssa semonen, että se tippu kerran lattialle lämpimässä huonessa, niin meni ihan mössöks, vaikka tietty oli korkki kiinni. mut oli yllättävän riittosaa! :) että pidä hyvä huoli omasta puikostas ettei käy hupsusti. ja must tossa on vähä sellanen kanelimainen tuoksu :Dd

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, mäkin Sokoksessa haahuillut Joe Blascon standin edessä haaveillen niistä meikkivoiteista, mutta tänhetkisillä tuloilla saan varmaan vielä hetken siihen pelkkään haaveiluun tyytyäkin :-D

      Mulla tää ei ainakaan vielä tässä kahen viikon käytön aikana oo onnistunu aiheuttamaan mitään erikoisempia "tuhoja" :-D Noh, never say never.. Niin ja munkin mielestä toi tuoksu on tosi jännä ei paha, mutta mieleen tulee vähän semmoset vanhojen mummojen ybermyskiset hajuvedet!

      Poista
    2. Itse tilasin oman Joe blasconi täältä: http://camerareadycosmetics.com/categories/shop-brands/joe-blasco.html

      Hinta tais olla jossain 17€ paikkeilla, eli ei paha ollenkaan!! Mun kokemuksen (ja suomi24 keskusteluisen) mukaan vielä ihan luotettava nettikauppa joten suosittelen lämpimästi!! Turhaa sitä siitä maksaa sitä järkyttävää yli 50€ hintaa, varsinkaan opiskelijabbudjetilla! :-)

      Poista
    3. Eieieii, ei saa linkata tämmösiä tänne just nyt :-D Vaikka netistä tilaamista kartanki aikalailla viimeseen asti, ni tää saattaa tuottaa huomattavia vaikeuksia kun pitäis sinne Berliinin reissulle säästää rahaa!

      Toi yli 50€ on kyllä aika melkonen menoerä kertaostoksesta, toki Joe Blascon tuotteet maksaa itsensa takas riittosuudessa, mutta silti!!

      Poista
    4. Meinasinkin ekan kommentin nähdessäni tulla sanomaan, että Joe Blascon tuotteet on ihan tolkuttoman riittosia! Mulla on henkilökohtasesti kokemusta vaan peitevoiteesta (tai joku semmonen), joka kestää itellä about vuoden, vaikka sitä tuleekin käytettyä toooodella reippaasti :) Niin ei se sen about 40euron hinta paljoa kirpase siinä kohtaa, kun kerran vuodessa siihen sijottaa...

      Poista
    5. Juu eihän se paha hinta ole kun noin miettii, ei tosiaan, mutta tällasessa elämänvaiheessa ja taloustilanteessa mitä nyt käyn läpi, mun vaan pitää priorisoida tota rahankäyttöä edes jonkun verran, vaikka se heräteostoskärpänen iskee välillä muhunkin. Mut mieluummin esimerkiks nyt ihastelen tota älyttömän kaunista peiliä meidän makkarin nurkassa jota Jamikin käyttää, kuin haudon samanhintaista meikkivoidetta kylppärin kaapissa ainoostaan omaan käyttööni :-D

      Ehkä joskus sitten, kun mulla oikeesti on ihan täysin ylimääräinen viiskymppinen. Tai rohkaistun klikkaamaan sen tuolta Tarun linkkaamasta nettikaupasta kotiin :-D

      Poista
    6. oon eka ano, ja siis ite maksoin muistaakseni 43e tosta meikkivoiteesta ja en kyllä yhtään kadu! tosi riittosaa, koska on niin vahamaista:) ostin joskus helmikuussa omani, ja nyt heinäkuussa meikkivoidetta on menny semmonen 1/7 osa!

      Poista
  2. Voi vitsi oon ettiny just ton tyylistä peiteainetta jo jonkun aikaa tai ainakin kuulostaa hyvältä :D Pitääpä yrittää muistaa seuraavalla kaupunkireissulla. Kiitos vinkistä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainakin toistaseks ajanu asiansa todella hyvin, kiva jos tästä oli apua! :-)

      Poista
  3. Hei kiitti tästä vinkistä! Ootko muuten kokeillut Lumenen CC-voidetta? Mulla on kans just tota punotusta (ai että vihaaan sitä) varsinkin kasvojen sivuilla ja otsassa, mutta pienikin määrä tota CC-voidetta peittää kyllä ihan tosi hyvin! Maksaa muistaakseni joku 17 euroa se tuubi ja mulla ainakin kestää hyvin useamman kuukauden :--)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, onhan mulla tuolla vielä vajaa tuubi, jonka ostin viime syksynä :) Ihan käypää kauraa hyvinä naamapäivinä, mutta mulla punasuus tahtoo silti kuultaa läpi :c

      Poista
  4. Mulla on ollut samanmoinen käytössä jo jotain yläasteajoilta lähtien, ja toimi mullakin tehokkaasti punaisuuksien peittämisessä - vaikkakin käytin sitä lähinnä täsmähoidossa, kun tuntui tukkivan huokosia muuten liikaa. Siitä on kyllä pitkä aika kun viimeksi oon sitä käyttänyt, häiritseviä punaisuuksia ei jotenkin ole ollut ja abiristeilyltä ostettu Diorin BB-voide on ajanut sekä peiteaineen että meikkivoiteen virkaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oijoi, kun ois itselläkin joskus ylimäärästä satsata noihin laatumeikkeihin! Mullakaan ei yleensä kesäsin oo mitään ongelmia kasvojen kanssa, mutta nyt se on varmaan toi auringonvalon puute, mikä estää ihon parantumista :(

      Poista
  5. Tämä kysymys ei liity mitenkään tähän postaukseen, mutta haluan kysyä sinulta se. Olitko torstai 19.06 Hollolan S-marketissa, eli siinä Kompassikeskuksessa? Koska minä taisin nähdä sinunlaisen ihmisen, mutta halusin vaan omasta mielenkiinnosta kysyä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oot nyt nähnyt sen mun kuuluisan kaksoisolennon, jonka tosi moni muukin on Lahen ja Hollolan seudulla bongannut :-D Mä olin tohon aikaan nimittäin töissä! :(

      Poista
  6. Mul on kans ja näin pidemmän käytön jälkeen oon huomannu et häipyy aika pikaseen ja muutenkin on vähän turhan rikasta tai sellasta tosi paksua mut hyvä puoli on et se peittää ihan hyvin:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla tää on toistaseks ainoo mömmö, mikä on pysyny kasvoilla kun oon puuterilla sen kiinnittäny! Töissä vaan on aikalailla se ja sama onko meikkiä ollenkaan, kun painan siellä otsa hiessä menemään ja siinä valuu naamalta pois niin meikkivoiteet ku kulmakarvatki :-D

      Poista
  7. Mä käytin tota jo yläasteella koska äiti on hurahtanut samaan :D ihan hyvää tavaraa on, ainoo vaan että tuntuu aiheuttavan näppylää pitkän käytön jälkeen. Hei muuten, käsitin että oot myös jossain (hotellissa?) siivoomassa, olis kiva kuulla vähän enemmän siitä työstä että miten oot sopeutunut ja millanen työtahti siellä on jne. koska mulla oottelee samat hommat ja ei ihan nappaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa, hmm, no mikäköhän siinä sitten on kun teille joillekin tota näppylää on puskenu :(

      Mä en oo hotellisiivooja, vaan mun työkohteena on ollu nyt melkei koko vuoden ajan yksityinen lääkäriasema. Hotellisiivooja-kokemuksia kannattaa hakea demin keskustelupalstoilta, siellä oli semmonen keskustelu tässä ihan taannoin, mutta mitä nyt omasta työstäni voin kertoa niin hektistä ja millintarkkaa on :-D Olin ensimmäisen kuukauden toimisto- ja varastosiivoojana, siirtyminen sairaalaympäristöön oli ihan mieletön shokki!
      Oon vasta nyt 10kk tuolla työskentelyn jälkeen alkanu sopeutua, mut se riippuu niin paljon sen oman kohteen henkilökunnasta myös - miten ne sopeutuu sun työjälkeen jos edellinen siivooja on tehny jotain eri tavalla ja myös sen kohteen henkilökunnan keskinen henki vaikuttaa tosi paljon sun omaan viihtyvyyteen. Voi myös olla, että jos kohteessa työskentelee paljon vanhoja ihmisiä, ni vie oman aikansa ennen ku ne oppii luottamaan huomattavasti nuorempaan siivoojatyttöön. Ollaan työkavereiden kanssa myös todettu ja puhuttu et naisvaltasissa paikoissa saa helpommin enemmän lokaa niskaan ku miesvaltasessa kohteessa, kun naiset on muutenkin kärkkäämpiä juoruumaan.

      Mulla oli toi työtahti aika rankka pitkän aikaa, kun lääkärikeskukset on tietty iltaan asti auki eikä potilaiden lähelle haluta siivouskärryjä, roskapusseja tai pyykkisäkkejä. Vuoden aikana työstä on kuitenki tullu aika rutiininomasta hommaa, on kehittyny semmoi sisänen minuuttiaikataulu ja ne kinkkisimmätki asiat muistaa tarkistaa ilman että tarvii ees pinnistää. Mulle oli alkuun esimerkiks tosi vaikee muistaa atk-listojen pyyhintä, mut nyt seki hoituu siihe mallii, et työpäivän päätteeks en ees muista pyyhkineeni niitä, ku se hoituu siinä kaiken muun työn ohella sen kummemmin ajattelematta :-D

      Itsenäisenä ja yksinpelaajana oon kyllä löytäny tästä työstä omat hyvät puolensa. Kyllä sitä seuraa on välillä kiva saada ja rakastan jakaa tuntemuksia työkavereiden kanssa, mut varsinaista työparia en ottais itelleni vaikka se taakkaa helpottaiski. Oon niin kangistunu omiin kaavoihini ja mulle on muodostunu omat tietyt tavat tehdä asioita, et rupee vaan ärsyttää, jos joku söhää siinä vieressä jotain omaasa. Ne pari kertaa ku oon ollu kipeenä ja mun sijainen ei oo osannu hommiaan, gaaaah, oon vihannu sitä asioiden hoitamista entiselle mallille saikulta palaamisen jälkee :-D

      Kyllä se siivoojanhommaki rupee nappaamaan, jos siihen osaa asennoitua oikein. En mäkään tätä nyt lopunikääni halua tehdä ja oon suoraan sanottuna vitun onnellinen siitä ettei elokuun jälkeen tarvii tonne enää mennä, mut kyllä sitä silti jää jollain tasolla kaipaamaan. Vaikka oon monet kerrat vuoden aikana itkeny huonoa palautetta pukuhuoneessa, ni kyllä mä siivoojan työstä ns. yleisellä tasolla oon tykänny. Siin on opat jipponsa, opit ne kyllä aikanaan ;-)

      Poista
  8. Mä oon käyttänyt kauan tuota Max Factoryn Pan Stickiä ja oon luvannut itelleni etten koskaan käytä muuta :D Mulla yksi puikko kestänyt varmaan kohta 8 kk. Se on niin hyvää ja ei tartte aina edes laittaa meikkivoidetta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, onpa se sit riittosaa!! Ja totta, kunnolla levitettynä ja häivetettynä ei jää ees semmosta pakkelituntumaa kasvoille :)

      Poista
  9. Pitäisköhän munki kokeilla, ku näyttää toimivan noin hyvin:-)?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mikä jottei, jos yhtään tunnistit ittes alotuskappaleesta mainituista probleemoista ;-)

      Poista
  10. Ite oon pitkään miettiny tän tuotteen ostamista, mutta onko tuo true beige 12 sävy oranssihtavaa vai enemmänkin keltaiseen taittavaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kellertäväks sanoisin enemmänkin. Ite oisin kaivannu tästä kylmempää pinkkiin taittavaa sävyä, mutta harvemmin markettituotteista niin laajaa väriskaalaa tahtoo löytyä. Usein vaalein on vaalein ja tasan yhdessä sävyssä, valitettavasti :-(

      Poista
    2. Juu melko harvinaista herkkua on se, että markettituotteista niin laajoja väriskaaloja löytyy, mutta itselleni oli ainakin positiivinen yllätys, että tää menee kellertävän puolelle, koska tää vaikuttaa kaikinpuolin aivan unelmatuotteelta :D

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne