TESTISSÄ: Kicks Self Tanning Lotion

7. kesäkuuta 2014

Noniin, vihdoinkin mulla on aikaa ja jaksamista löllähtää sängylle läppärin kanssa. Mennyt viikko on ollut kyllä sellasta sählinkiä, et vaikka viime yönä nukuin melkein kellon ympäri, niin edelleen tuntuu ettei allekirjoittaneen patteriit oo vieläkään tahtoneet latautua täyteen. Ehkä myös ihan hyvä juttu, että tää itseruskettava-arvostelun teko vähän venähti, muutaman lisäpäivän ansiosta on käyttökokemuksetkin kerenneet muuttua.

IMG_7557
Kävin joku tovi sitten ostamassa Kicksin oman itseruskettavan. Käsittääkseni samainen tuote vedettiin pois markkinoilta jonkun EU-direktiivin kieltämän aineen takia ja nyt se sitten palasi Kicks-liikkeiden hyllyille uudistettuna versiona. Ois kyllä pitänyt silloin aikoinaan tajuta ostaa se "vanha versio" tästä, niin ois ollut sit lisää vertailun aihetta. Nythän mä voin verrata tätä ainoastaan vuosi sitten ylistämääni St. Moriziin.
  Mulla on takana nyt noin viikon mittainen kokeilu. Pakko mun on kyllä sanoa, ettei tää St. Morizin ohi mene ehkä niin kirkkaasti, mutta ihan kelpotavaraa on kyseessä. Kicksinkään itseruskettava ei oo sieltä mistään kestävimmästä tai jämäkimmästä päästä: kun menin nukkumaan ensimmäisen levityskerran jälkeen, en se ollut aamulla enää minä, joka säteili kanelinruskeana aamuauringossa. Se oli meidän aluslakana. Tuote siis lähtee valumaan hyvin herkästi ja kuivumisaika levityksen jälkeen on omaan makuun vähän turhan pitkä. Tälläkin hetkellä oon ihan laikukas, kun mulla on tänään ollut shortsit jalassa ja kesken kauppareissun pitikin sitten kipittää ihan järjettömässä rankkasateessa. Ehkä saman lafkan itseruskettavamousse ois vähän vähemmän mähmästä tavaraa.
  Värin todellisesta kestävyydestä mulla ei siis ole mitään suurempaa kokemusta, oon jokaisen kerroksen onnistunut hikoilemaan veks, vaikka levityskerrasta ois ollut aikaa monta tuntia. Tai who knows, ehkä se sitten on se totuus.

kicks
Otin molemmat kuvat tismalleen samoilla manuaaliasetuksilla, samassa paikassa ja kuvien ottamishetkillä on eroa noin vartti, mutta ilmeisesti mun käsivarsi oli niin tumma levityksen jälkeen, että se vaikutti koko kuvan valotukseen. Ero on kuitenkin mun mielestä ihan realistinen näissä kuvissa, vaikka taustan valotus vähän eri tavalla käyttäytyikin.

  Lopputuloshan tietysti on melkoisen riippuvainen omasta ihonsävystä, mutta mun punasävyiselle iholle Kicksin itseruskettava jättää varsin luonnonllisen ja kauniin värin. Sitä vaan pitää odottaa jonkun aikaa. Omalle rusketukselleen tulee helposti sokeaksi, mutta kyllä tuubissa listattu sana "instant" silti viilaa linssiin pahemman kerran. Koostumukseltaan sinappikakkamainen mönjä levittyy kyllä hyvin ja tuoksukin on varsin siedettävä, eikä yhtään niin paha kuin monilla muilla purkkiruskettajilla, mutta se ikäänkuin sulautuu levityksen lomassa omaan ihonsävyyn, eikä kummempia rajoja näy kuin vasta 5-10min levittämisen jälkeen. Parempaa karttaväriä jäin siis kaipaamaan, ilman sitä voi perusteellisenkin lotraamisen jälkeen löytää sääristään kalkkunankalpeita läikkiä.
  Tuotteen mainitaan sopivan myös kasvoille ja niin se kyllä tekeekin! En heti kotiin pyyhältäessäni uskaltanut kajota omaan nassuuni, mutta yhtenä iltana päätin sit rohkaistua ja kokeilla. Toimii yllättävän hyvin eikä sävy oo missään nimessä liian tumma, mutta pitäis varmaan hommata joku sorminukke levitystä varten: ison levityskintaan kanssa touhu oli vähän kömpelöä :-D Kunhan muistaa varoa kulmakarvoja ja hiusrajaa, saa kasvotkin kaivattua nättiä väriä pintaan. Iltaisinhan itseruskettava kyllä peseytyy pesuveden mukana viemäristä alas, mutta en silti oo havainnut erikoisempia ihomuutoksia tai epäpuhtauksia kasvojeni ihossa.

Kaikenkaikkiaan kyseessä on mun mielestä ihan hyvä itseruskettava. Semmosta peruskauraa, mikä on hyvä olla varuilta jos the stuff sattuu loppumaan kriittisellä hetkellä. Mitään wau-fiilistä tuote ei mussa aiheuttanut enkä toista putelia varmaan tuu ostamaan. Oon enemmän kuin tyytyväinen, että mulle on heinäkuussa tulossa St. Tropezin itseruskettava oheistuotteineen kaikkineen, mutta kyllä tällä Kicksin itseruskettavalla selviää pahimmassa hädässä ja sen jälkeenjättämä väri on kyllä erinomainen. En ehkä suosittelis tätä emuslioversiota vasta-alkajalle, mutta himpunverran kokemusta kartuttaneelle kylläkin. Muistakaahan rasvata nilkat, kyynärpäät ja polvet hyvin ennen levitystä!

4 kommenttia

  1. Tota st.morizii löytyy ainaki bangerheadilt ja niil o mun käsityksen mukaa aika nopeet toimituksetkii :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Njuu, löytyyhän sitä vaikka mistä, mä vaan en tykkää nettishoppailusta ollenkaan :-D Oon niin vainoharhanen sen maksamisen suhteen, ihan vaan laskujaki maksaessa käyn kaikki tili- ja viitenumerot kymmeneen kertaan läpi!

      Poista
  2. Se edellinen versio tosta samasta tuotteesta oli paras koskaan käyttämäni, mutta erehdyin ostamaan ton New formulan ja tää uudistettu ei todellakaan ole samaa tavaraa... :( aivan kamala levittää ja jättää kyllä niin hirveät jäljet vaikka kuinka ois kuorinu ja rasvannut.. Meinasin viedä takaisin, mut nöyränä suomalaisena en sitten kehdannut :D

    VastaaPoista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne