OPISKELIJAELÄMÄ, TÄÄLTÄ TULLAAN!

30. kesäkuuta 2014

Suurinpiirtein vuosi sitten mä itkeä vollotin mun huoneen lattialla, kun sain kirjeen, jossa kerrottiin mun kouluun sisäänpääsyn jääneen kahden pisteen päähän. Se tuntui maailmanlopulta, olin se kuuluisa työtön ylioppilas. Vanhemmat hönki niskaan, et jotain pitäis tehä, laakereilleen ei saanut jäädä rötväämään. Suorituskeskeiselle ja kunnianhimoselle ihmiselle oli kova paikka tulla torjutuks.

amk
  Tänäänkin tirautin pari kyyneltä, onnesta. Tajusin myös, kuinka mahtava vuosi mulla onkaan takana. Oon aikuistunut, oon itsenäistynyt. Mä olen herranjumala lupautunut vaimoksi miehelle, jota rakastan. Mä olen muuttanut ensimmäiseen omaan kotiin. Mä sain ensimmäisen vakituisen työpaikan ja maksoin ensimmäiset omat laskuni. Aloitin yhtenä Indiedaysin Inspiration-bloggaajan. Oon kokenut mahtavia hetkiä ystävien kanssa. Sellasia hetkiä, joista oisin jäänyt todellakin paitsi, jos olisin viime syksynä muuttanut opintojen perässä Porvooseen. Sen sijaan sain jäädä tänne kasvamaan ja etsimään itseäni läheisten tukemana. Ei se ollutkaan maailmanloppu. Se oli hengähdystauko ja se todellakin tuli tarpeeseen.
  Niinkuin mä silloin vuosi sitten lopulta totesinkin, kaikella on tapana järjestyä ja kaikkeen löytyy syynsä. Vuoden ajan sain miettiä mitä mä haluan isona tehdä ja vaikka vielä kevään hakujen aikaan koin pienimuotosta kriisiä aiheesta, oon päivä päivältä entistä varmempi siitä, että oon matkalla oikeeseen suuntaan. Kolmen ja puolen vuoden päästä mä olen tradenomi.

54 kommenttia

  1. Onnea!

    Mulla kävi TAAS köpelösti tradenomikoulutuksen suhteen. 1,5 pistettä uupuu ja palkkana siitä on vaan onnettoman huono varasija. :( toinen välivuosi taitaa olla edessä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voooehan kärppä :( Onneks välivuosista saa semihelposti irti yhtä sun toista, ainakin sitä sitten puhkuu entistä suurempaa intoa kun vihdoin nappaa!!

      Kiitos! :)

      Poista
  2. Voi, paljon onnea koulupaikasta! :-) Kaikella tosiaan on tarkoituksensa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :-) Se on kyllä niin totta!

      Poista
  3. Mua ahdistaa kun ite pääsin kahteen yliopistoon ja en todellakaan tiedä mitä nyt pitäis tehdä..... ;(( olis niin helppoo jos olis päässy (tai hakenu) vaan yhteen ! :D toiset valittelee facebookissa että taitaa tulla välivuosi ja ite oon tässä silleen MIKSI PÄÄSIN KAHTEEN..... :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, voi ei, ongelma tuokin :-D Voin tämmösenä jahkaajana tosin vaan kuvitella ton sun ahdingon, onneks tässä on liki kuukausi aikaa miettiä eiksvaa? ;-)

      Poista
    2. Miten oot voinu saaha kaks paikkaa ku uudistuksen myötä voi saada vaan yhden? Onks toinem edelliseltä vuodelta ja siirsit alotusta?

      Poista
    3. Voihan niitä paikkoja saada vaikka viis jos on osallistunut niin moneen kokeeseen, hyväksyä voi tosin vain yhden.

      Poista
  4. onnea ihan hirveesti, oot todellaki opiskelupaikkas ansainnut! Tosi harvoin kommentoin sun blogia mutta tää kuuluu ihan ehottomasti mun lemppariblogeihin ja oon nyt tosi tosi ilonen sun puolesta! Ja noi sun hiukset on I H A N A T !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos älyttömän paljon!! :-) Heeei, ei se mitään, laatu korvaa määrän. Ihan superihana kuulla kuitenkin myös susta :-)

      Poista
  5. Hirmuisesti onnea opiskelupaikasta! :)

    VastaaPoista
  6. Hurrrjasti onnea :-) hain ite kans tonne mut jäi viiden pisteen päähän... pöh!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pöh tosiaan, toi tunne on ihan sanonko mistä! Syksyllä sit vaan uudestaan ;-) Kiitos paljon ♥

      Poista
  7. Voi paljonpaljon onnea!! Oon tosi iloinen sun puolesta! :-----)

    VastaaPoista
  8. ethän lopeta postaamista nyt vaikka pääsitkin opiskelemaan? :( ja muutatteko sitten nyt koulun perässä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tietenkään, voi jopa olla että postaustahti paranee kun siirryn taas samaan rytmiin koko muun maailman kanssa :-) Muutetaan kyllä, mutta ainoastaan lähemmäs Lahden keskustaa, kun sinne liepeille päästiin kumpikin kouluun!

      Poista
  9. mitä sä alat nyt opiskelemaan? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Liiketaloutta noin niinkun yleisesti, katsotaan sitten ekan vuoden jälkeen minkälaiselle alalle tahdon "erikoistua" :-)

      Poista
  10. oi onnea kauheesti! :-) ja siis mistä kaupungista sait paikan, juurikin porvoosta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :-) Niinkuin tossa muutama kommentti ylempänä jo totesinkin, niin ihan täältä koto-Lahdesta löytyi opiskelupaikka meille kummallekin. Oon semmonen kotihiiri, etten oikeestaan halua muuttaa täältä pois varmaan enää ikinä, kun kerran oon takas päässy :-D

      Poista
  11. paljon onnea opiskelupaikasta<3

    VastaaPoista
  12. Aivan ihana hymykuva ♥ ja niiiin paljon onnea koulupaikasta! :)

    VastaaPoista
  13. O N N E A oot ihana♥♥♥

    VastaaPoista
  14. Onnea paljon Jenna!:)

    VastaaPoista
  15. Onneks olkoon opiskelupaikasta, ja kyllä tässä viimeisen vuoden aikana on voinut ehkä sun bloginkin välityksellä jonkunmoista aikuistumista huomata! (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mut kiitoksia, tosi mukava kuulla :-)

      Poista
  16. Paljon onnea Jenna, i'm happy for you :-)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Viivi, välitähän multakin onnitteluterkut Jadelle ;-)

      Poista
  17. Paljon onnea! Oot niin aidosti ilosen näkönen tossa kuvassa. :)
    Karita

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tosi paljon, sitä mä oon tänään kyllä ollutkin! :-)

      Poista
  18. Paljon, paljon onnea! Oot koulupaikkas ansainnu :-)

    VastaaPoista
  19. Ite ratkesin riemusta, että pääsin 3. varasijalta opiskelemaan (näin 2 vuoden välivuoden jälkeen) audiovisuaalista viestintää tänne Turkuun. Ehdin jo pari kertaa panikoida ja niellä kyyneliä, että joudun muuttamaan pilipali :-D Mutta tosi hirmuisesti onnea opiskelupaikasta! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi vitsit miten hyviä tuuri! :-) Mäkin oon kyllä todennut, ettei mua saa pois Lahdesta enää millään: kerran ku oon takas päässy. Tai saa, mutta ei pitkäks aikaa eikä Lahtea saa pois musta :-D

      Niin ja kiitos samoin :)

      Poista
  20. Voi ompa mukava kuulla, että pääsit sinne mihin halusithi! Onneksi olokoon! :) Mää oon menossa vasta ammattikouluun ja jännittää hirviästi se ihan outoon paikkaan meneminen, jossa on outoja ihimisiä... Mutta niin se elämä vaan kulkee! Uusia juttuja tulee aina eteen, kun entisestä on päästy. Mutta siinähän sitä viisastuu... :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :-) 2. asteen koulutukset on kaiken kaikkiaan yhtä huikeinta aikaa elämästä, ota siitä kaikki irti!

      Poista
  21. Paljon onnea! Mulla toinen välivuosi edessä....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! No mut onneks välivuodet on todistetusti yleensä ihan jees :)

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne