MONTHLY FAVORITES : Toukokuu

11. kesäkuuta 2014

fav
Noniin, vihdoinkin. Eihän tässä viiletetä kuin hyvää vauhtia kesäkuun toista viikkoa eteenpäin, uusiakin suosikkeja pitäis koittaa muistaa pistää ylös. Tosi hurja muuten ajatella, että vastahan oli tammikuu ja mä tän postaussarjan alotin? Miten tää aika kuluu niin tiuhaan?
  Tarkoitushan oli esitellä toukokuun lemppareimmat asiat videolla, kun niitä tuntui ensin kertyneen niin kovin vähän. Eilen illalla rupesin sit selailemaan koneelta toukokuun kuvakansiota ja sieltä löytyikin yhtä sun toista, joita en videolle ois ehkä osannut ikuistaa. Ja myönnettäköön, koitin kyllä kuvata videon menneenä viikonloppuna pariinkin kertaan, mutta en vaan saanu flowsta kiinni. Väkisin en rupee videoita vääntämään, siihenkin touhuun tarttee hyvin tietynlaisen fiiliksen. Jos sitte ens kuussa!

fav6
Ihonhoito, se kaiken pahan alku ja juuri. Lähdettäköön siitä liikkeelle tässäkin tapauksessa. Mun pitkään fanittama We Care Iconin puhdistusvaahto meni ja loppui kuin seinään jokin aika sitten. Muutaman päivän ajan mä jaksoin naamaani käsisaippualla pestä, mutta kun olin kärsinyt tarpeeksi monesta unettomasta yöstä kuivuuttaan kiristävän ja pakottavan ihon kanssa, eksyin yhen tavaratalon hygieniahyllyjen väliin. Jossain blogissa oli aiemmin suositeltu Garnierin Micellar Cleansing Wateria sen verta vakuuttavasti, että mainoksen uhrina nappasin sen mukaani.
  Loistokamaa, pakko myöntää, tekee mitä lupaa eikä iho oo sittemmin kiristänyt ja kosteusvoiteenkin käytön oon tohtinut jättää vähemmälle. Mutta voi mun herkät silmäparkani, ne eivät vaan totu siihen hinkkaavaan vanulappuun ja silmämeikin oon edelleen saanut puhdistaa vettä (ja käsisaippuaa) lotraten. Kasvomeikin poistoon tätä kuitenkin suosittelen käsi sydämellä!
  Meikittöminä päivinä oon puhdistanut kasvojen ihon Vichyn vaahtoutuvalla puhdistusvedellä. Tän löysin vessankaappia penkoessa, en edes muistanut tämmöstä omistavani. Muistikuvat tukee teoriaa, jonka mukaan puteli ois löytynyt viime syksyisen Indiedays Inspiration Dayn goodiebagista. Jättää ihanan freesin tuntuman, luulen että just tän ansiosta oon kovimpien helteiden aikaan säästynyt hikinäpyiltä sunmuilta epäpuhtauksilta.

fav2
Viime kesänä kirpputorilta kotiin kannetut Leviksen farkkushortsit jatkavat voittokulkuaan mun kesägarderobissa. Niissä on yksinkertasesti ihan kaikkea mitä housutyttö voi kesäkuteelta toivoa! Lyhennetty versio boyfriend-farkuista, ettenkö sanois. Valehtelematta olleet mun jalassa vähintään jokatoisena hellepäivänä.

fav8
Päällimmäisenä toukokuun viikonlopuista mieleen jäi, kun mun pikkuveli ja meidän perheen karvakorvat tulivat meille yökylään. 10 vuotta koiran/koirien kanssa eläneenä sitä tuntee jäävänsä ihan tyhjän päälle, kun omilleen muuttaessa pöydän päässä ei olekaan ketään tapittamassa sun ateriaas kuola suupielistä valuen tai kun tylsistymistään ei voi syrjäyttää rapsuttelemalla ja lässyttämällä. Tai no, onhan mulla toi yks enemmän tai vähemmän eläimellinen asuinkumppani, mutta jopa se ois valmis kärräämään mut hullujenhuoneelle, jos yhtäkkiä alkaisin kyselemään että kuka on hyvä poika.

fav3
Joko mä käytin mun edellistä ripsiväriä vähän liian kauan (mitä se nyt mun meikkipussissa hengaili, 9 kuukautta..?) tai sitten oon saanut käsiini ripsivärien totaalista aatelia. Oli miten oli, ihanaa kun jälleen kerran sai korkata uuden ripsivärin, joka on ja pysyy silmissä varisematta ihan eri tavalla, kuin vähän purkkiinsa kuivahtanut syyskuussa ostettu mönjä. Toki uudenmallinen harja on vaatinut vähän treenaamista, mutta äkkiäkös tommosenkin mötikän käytön oppi.
  Kesä on siitä ihanaa aikaa, että auringon ansiosta kasvojen iho paranee ja ihmisten ilmoilla voi kulkea pienemmällä meikkikerroksella ilman akuutteja finnikriisejä tai paheksuvia katseita. Alotin toukokuun mun viime kesänä ostaman Lumenen CC-voiteen kanssa ja siinä tapahtuikin sitten läpsystä vaihto, kun äiti toi mulle tuliaisiksi Cliniquen samanmoisen. Loppukeväästä iskeneiden helteiden aikaan kyseisen cc-voiteen SK30 on pelastanut mun tuulenhalkojan varmalta kärventymiseltä, aurinkovoiteita kun en vielä oo saanut hommattua. Voiskohan tätä levittää pahimmissa hätätapauksessa hartioihinkin... :-D

fav4
Myös ennen epäilyä aiheuttanut Victoria's Secret pitää pintansa meikäläisen suosikeissa. Tällä kertaa Sheer Love on matkakoostaan huolimatta totisesti ottanut haltuunsa suuren alan mun hajuvesi- ja vartalotuoksukokoelmassa. Täydellinen kesätuoksu, just sopivan kirpakan pirtsakka!

fav9
Se on varmaan tullut huomattua, että mansikoita vedettiin toukokuussa oikein urakalla. Edelleen odottelen niitä suomalaisia herkkuja, mutta siihen asti saavat hollantilaiset ja saksalaiset mansikat kelvata. Yhtä makeitahan ne ei ainakaan mun mielestä ole, mutta piristää esimerkiks joka-aamuista kaurapuurosatsia varsin makuhermoja kutkuttavalla tavalla. Toivottavasti en syö itelleni mitään marjaähkyä ennen kesän loppua, odottelen nimittäin innolla mummon mökiltä tuomia oman maan mansikoita!

fav7
Luulin tästä olleen jo paljon enemmän aikaa, mutta niin se vaan meidän Projekti Seinähyllykin mahtuu toukokuun puolelle. Tuleville asukkaille jää mukavasti rumia reikiä seinään katseltavaksi, ellei niitä nyt paikata ennen tästä pois muuttoa, mutta kyllä se betoniporan kanssa räyhääminen oli lopputuloksen arvoista. Meidän koti kaipais muutenkin vähän enemmän asioita seinille, mutta miksi ihmeessä kaikki kivat canvastaulut ja kauniskehyksiset peilit on niin älyttömän kalliita?
  Tässä kuvassa tiivistyy myös se, miten oon kevään ja kesän tullen nauttinut entistä enemmän siivoamisesta ja siististä kodista. Kyllähän se kolme päivää on edelleen vakiomäärä, kun kämppä on taas kuin pommin jäljiltä, mutta onneksi luonnonvalossa kylpevää kotia on niin paljon kivempi (ja pakkomielteisempi, kun pöly näkyy samantien) siivota!

fav5
Ilmeisesti tää meidän makkarin torkkupeitto ottaa nyt vähän roolia tässä postauksessa, ei sen puoleen, on sekin nätti, mutta viimesenä ois silti tarkotus antaa maininta Netflixille ja Orange Is The New Black -sarjalle! Netflixille kyllä vähän kiukustuin ja pistin vihaista viestiä menemään, kun tohtivat lopettaa mun ilmaisen kokeilukuukauden ensimmäisen viikon jälkeen eikä muuta vaihtoehtoa katselun jatkamiselle ollut kuin maksaminen. Katsotaan, nyt onko tämä ensimmäinen ja viimenen kerta, kun palvelun tilaan. Surkuhan se ois, OITNB:n lisäks niin monien muiden lempisarjojen katselu vaikeutuis kauheen paljon, mutta varsin periaatteellisena jästipäänä en tasan rupee rahallisesti tukemaan mua silmään pissinyttä lafkaa. Toivotaan siis parasta, Netflixistä löytyy niin paljon niin mahtavia sarjoja ja sen ansiosta sain Jaminkin koukuttumaan New Girliin!

Löytyykö meiltä yhteisiä lemppareita?

25 kommenttia

  1. Yhyy, haluaa haistella Victoria Secretin body mistejä ja body lotioneja... :(((

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Loistava tekosyy lähteä siis Ruotsinlaivalle ;-)

      Poista
    2. tai vaikka tallinnaan :-D siellä laivalla ei kyllä valikoima kauheen suuri loppujen lopuks oo, jos vertaa vaikka itse myymälään. kotiuduin eile prahasta ja siellä lentokentällä haistelin vaikka kuinka monia tuoksuja, mutta silti tuo sheer love joka kököttää meikänki hyllyllä, vie voiton!

      Poista
  2. Hei onko toi teidän torkkupeitto mistä?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Löysin sen kirpputorilta joskus alkukeväästä! Alkuperäseks ostopaikaks täällä ainakin veikkailtiin Ikeaa, kun tossa ei mitään lappuja oo tallella :-)

      Poista
    2. mulla on tommonen ja se on ikeasta! jos tuo siis on semmoinen ihan kauheen iso ja torkkupeitoksi tosi painava :-D

      Poista
    3. No toi meijän ei oo niin painava, hankala enemmänkin kun on niin venyvää kangasta :-D Kai toi meijän on sit jostain muualta, hmm?

      Poista
  3. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA kirjotin raamatun mittaisen kommentin, painoin "Esikatselu" ja se hävis. Nyt ärsyttää. Noh, en muista mitä muuta asiaa mulla oli, kuin että kannattaa kokeilla sitä eucerinin uutta aurinkorasvaa. Ihan parasta ja todellakin hintansa väärti. Kaupan päälle saa jonkun kasvojen ja vartalon pesunesteen (200ml).

    http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/KYA/Products/TE2119303

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Gosh, toi on ärsyttävää ku noin tapahtuu!! Mut hei, kiitti vinkistä, pitääki investoida tohon heti kun Lahessa alkaa taas kesä (http://www.foreca.fi/Finland/Lahti/tenday ...) :-D

      Poista
  4. Orange is the new black ♥ Oon pahasti koukussa! :-D Ja noi Leviksen shortsit... I want!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha :-D Voisin viilettää koko kesän pelkästään tollasissa shortseissa ja kattella kaikki yöt Piperiä kaiffareineen!

      Poista
  5. "Kuka on hyvä poika?" Hahaa päivän naurut :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nojoo, tääkin toteutu eilen mutta toisinpäin.. :-D Tiedä sitten kumpi meistä on hullu koiranainen, kun toi yks tuli eilen kutittelemaan mua korvantakaa ja kyselemään juuri tota..

      Poista
  6. Suosikkeja löytyy kyllä samoja, mullakin oli esitteillä Toukokuun jutuissa toi misellivesi. :) Ihanan pehmeä iho tulee siitä kun on illalla puhdistanut meikit ja aamulla kylmällä vedellä virkistää kasvot! Toi Vichyn puhdistusvesikin löytyy joo... joskus tuli livboxista, mutta kaapin perälle se jäi odottelemaan parempaa päivää.

    Mua ihan hävettää etten oo kerinnyt syömään mansikoita tälle kesälle. Lempimarjani se on kuitenkin aina ollut ja äitilläkin oli tapana tehdä synttäreille se perinteinen mansikkakakku. Ei ehkä tässä iässä enää mitään kermakakkuja kavereiden kanssa syödä... mutta mansikan syönnistä tulee aina nämä muistot mieleen. :D

    Meikäpoikakin hurahti ja tilasin minisetin Nordicfeeltä, missä on nuita Victoria's Secretin tuoksuja useampi. Suosittelen vilkaisemaan, jos oot täysin rakastunut niihin. En malta ainakaan ite odottaa sitä settiä ja ei se kauhean kalliskaan ollut! :)

    Niin ja samaa vankilasarjaa seurataan miehen kanssa!
    xoxo Mella

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hitsinvempulat mä tykkään näistä sun pitkistä ja perusteellisista kommenteista!! Kiitos kauheen paljon siis tästä :-)

      Pitääkin tsekata toi Nordicfeel vähän perusteellisemmin jossain vaiheessa, kovasti oon siitä kuullut puhuttavan mutta kammoan sen verta kaikennäköstä nettishoppailua, että ainakin toistaseks oon pysynyt poissa :-D
      Ois myös kiva jos omakin mies tykästyis tohon OITNBiin, mutta ainakaan vielä sitä ei oo tapahtunut. New Girl oli jo melkonen saavutus :-D

      Poista
    2. ite voin sen verta tsemppailla nordiccia, että oon itekin tilannut sieltä pariin otteeseen! oon ottanu laskulle, niin ei tarvi miettii rahojen kanssa :) toinen sivusto on parfyymi.fi ! saattaa saada joitain tuoksua pari euroa halvemmalla, mutta sitte taas toimituksii pitää maksaa pari euroa enemmän. ihan tarkkaan en muista mutta molemmista on tullu tilattua ja tyytyväinen oon ollu :)

      Poista
  7. Ei kannata käyttää rahaa netflixiin, kun ne samat sarjat voi myös katsoa esim. watchseries.to sivustolta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos mä en halua käyttää rahaa leffojen ja sarjojen katseluun, hommaan ne ihan muuta kautta, mutta kiitos vinkistä :-) En oo oikein koskaan luottanu noihin watch online -sivustoihin eikä niistä mun megasella netillä paljoo iloa edes ole :-D

      Poista
  8. Itekki oon innoissaan kattellu tota orange is the new blackiä ja sunnitelmissa oli laittaa se seuraavaks pyörimään! :D
    thinkimperfect.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykkään kattoa sitä kaikista eniten viikonloppusin kun on aikaa! Oon yleensä töiden jälkeen niin rätti, ettei ajatus kulje ja mieluiten tuijotan vaan jotain hömppäsarjaa :-D

      Poista
  9. Mulla kävi netflixin kans ihan samalla tavalla!! Ärsyttää kun ite katoin kans OITNB:tä ja nyt joudun kattomaan sitä huonolaatusena jostain laittomilta sivuilta >:(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitäköhän ne on siellä oikein sekoilleet?! Meillä toi veloitus meni vahingossa, kun kokeiltiin kaikennäköstä mahollista. Nyt sit kyllä katotaan koko rahan edestä :-D

      Netflix Original -sarjat on kyllä siitä vähän kökköjä, kun niitä ei muualta tahdo löytää :(

      Poista
  10. Ootko kokeillut silmämeikin puhdistukseen vival oil touch -lappuja? (Niitä sinisessä purkissa olevia). Aivan loistotuote, jolla lähtee vedenkestäväkin silmämeikki ilman sen kummenpaa hankausta. Ainut silmämeikin puhdistus tuote, mitä atoopikkona ja superherkän ihon omistajana oon voinut käyttää. Kannattaa kokeilla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä oo tullut kokeiltua, pitää pistää korvan taakse :-) Mulla on vaan rehellisesti sanottuna mennyt luottamus vähän kaikkiin silmiin käytettäviin tuotteisiin, joiden käyttö vaatii jonkunnäköstä vanulappua tai liinaa :-D Ei mun iho niinkään reagoi ikävästi, vaan nimenomaan silmät: kutisee, punottaa, silmäluomet turpoo ja silmäkulmat ns. "halkee" ja alkaa kirvellä..

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne