Coming up: LONG BOB

16. kesäkuuta 2014

Huomenna ne sitten lähtee, latvat kesälaitumille siis. Mä oon tätä ajatusta pitkästä polkasta hautonut nyt ihan hyvän tovin, tälleen kesäkuumia odotellessa oiskin nyt sit hyvä tehdä asialle jotain. Pitkä tukka on imagojuttu ja mulla on ollut sellainen lähes tulkoon aina muutamaa hairahdusta lukuunottamatta. Viimeksi tätä reuhkaa on napsittu reilummalla kädellä toukokuussa 2012 ja silloin latvat ylettyivät hyvä jos solisluille, mutta kattokaapa tätä nyt..
  Ties kuinka monet kerrat oon kironnut ohutta, suomalaista hiuslaatuani. Se ei vaan mee yksyhteen pitkien hiusten kanssa, föönauksen jälkeinen volyymi kestää puoli tuntia ja sitten liukastellaan päätä myöten.  Kaikenlisäks mun hiuksia on yksinkertasesti ihan joka paikassa, kun se pitkänä ja vallattomana versiona tuppaa jäämään jopa jääkaapin oven väliin. Myös meijän kylppärin viemäri muistuttaa tasasin väliajoin tukkeutumalla, että hei, oisko aika vähän lyhentää?

hair
1 2 3 4

Nyt pitäiskin sitten enää päättää, että minkäslainen malli sitä mulle sopis. Otetaanko viivottimen kanssa ilman minkäännäköstä rikkomista ja/tai kerrostusta vai jätetäänkö edestä pidemmäksi? Värjäyksestä en vielä tiedä, toi 2. kuva houkuttais sen suhteen kovasti, mutta oon menossa perheystävän käsittelyyn ja puhe on tähän mennessä ollut ainoastaan leikkauksesta. Mä myös vastikään värjäsin tyvikasvun pois joten ehkä ois parempi antaa jäljelle jäävien latvojen olla rauhassa jonkun aikaa. 4. kuva taas ois semmonen mikä miellyttäis leikkaukseltaan mua eniten, sopivan rento ja tuskin näyttäis pahalta laittamattomanakaan.
  Mua jännittää niin kovasti, että vatsakin mouruaa. Tai sitten mulla on nälkä.. Jos teitäkin jännittää, niin käykäähän klikkailemassa itsenne instagram-seuraajiksi (@jennahard) tai facebookiin, blogin ääreen en kampaukseni kanssa pääse ainakaan vielä huomenna!

20 kommenttia

  1. toi neljännen kuvan hiustyyli houkuttelis mua aika paljon! oon kans miettinyt tota hiustenleikkuuta pidemmän aikaa mutta rippijuhlissa haluan todellakin olla pitkällä tukalla :-D jos uskallan, meen varmaan leikkaamaan sitten ennen koulujen alkua! mutta sulle vois hyvin sopia toi kakkonen :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli vähän samat fiilikset sillon vuos sitten, kun yo-juhlat oli edessä. Kovasti naureskelin et sit ku pirskeet on ohi ni käyn kampaajan tuolissa istahtamassa. Nooo, tässä sitä ollaan, vuosi myöhemmin :-D

      Poista
  2. Ihan mahtava päätös, uskon että sopii sulle tosi hyvin! Tekee myös hiuksille varmasti hyvää kun leikkaa välillä vähän runsaamminkin latvoja pois :-) Ja sulla on nyt niin pitkät hiukset että ehkä on ihan hyvä että vaan leikkaat ja jätät värjäämisen toiseen kertaan, voi tuo mallinmuutoskin tuua jo aika paljon totuttelemista :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nojuu, se on kyllä jännä fiilis sit ku tuntuu et hiukset loppuu "kesken" ku niitä harjaa tai sukii muuten vaan :-D Mut latvoista tulee myös ihanan paksuntuntuset, en malta odottaa! Ja varmaan kesän tiimellyksessä sitten jossain vaiheessa kikkailen jotain raitasysteemiä, ken tietää.

      Poista
  3. toi 4:n kuvan polkan mä leikkasin about viime talvena. ja mun hiukset oli ennen sitä reippaasti solisluihin. muutos oli ihan järkyttävän suuri - mä kun olin about 3-4vuotta ollu pitemmällä pehkolla. mutta kyllähä niitä kehuja tuli vaikka hur mycket ja iteki viihdyin, koska ei sitä tarvinu laittaa mitenkään (luonnonkiharien hiuksien bonukset!). mun hiukset on kasvanu jonki verran, ja harkitsen uudestaan siihen tyyliin palaamista. ainut vaan, että poikaystävä ei nyt kauheesti ole innostunu + itekin oon sen verran epävarma, kun hiuksia kuitenki aika paljon pidän kiinni ja sitte tos versios se ponihäntä jää niin lyhyeks, et tarvii pinnejä enemmän ku laki sallii.
    vaikeita valintoja :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha :-D Mä taas ootan sitä ku ei tarvii vetää hiuksia kireelle ponnarille, että ne saa pois silmiltä. Tai ku niska ei enää hikoo ja niskavillat ei oo jatkuvasti takussa :-D En sit tiiä mitä tää herra täällä meillä asiasta tykkää, ku huomenna töiden jälkeen tuun kotio!

      Poista
  4. Jee!! :D <3 Tuut näyttämään upealta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saas nähä, kiitti kuiteki jo etukätee :-D

      Poista
  5. Leikkautin itsekin long bobin tossa viime lauantaina ja tosiaan, ei täälläkään ole päästä löytynyt yhtä lyhyttä pituutta, kun viimeksi joskus 7- vuotiaana :D. Mua ei kumma kyllä yhtään jännittäny ja menin ihan sillä asenteella, että hiusta se vaan on ja kohta se kumminkin kasvaa takasin kauheeksi hampuksi. En oo muuten hetkeekään katunut ja rakastan mun uusia, terveitä, paksumman oloisia hiuksia, vaikka muutos oli tosiaan monen kymmenen sentin luokkaa. Sulle kyllä sopii ainakin sen false-bob kuvan perusteella kyseinen tyyli myös oikein mainiosti! joten älä jännitä turhaa :) ja päivittele instaan vaan heti kun tukka saa uuden ilmeen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyl mäkin uskon et oon enemmän ku tyytyväinen ku siitä tuolista ylös nousen, en oo oikeesti muuttanu hiustyyliä mitenkään häävimmin about kuuteen vuoteen, aina ollu tämmönen malliton ja muodoton, pituus vaan vaihdellut :-D Mut kiitoksia :-) Varmaan ensimmäisenä lähettelen huomenna snapchatissä paniikkikuvia kavereille, mut kyllä se instagram tulee sit hyvänä kakkosena ;-)

      Poista
  6. Sulle sopis ehdottomasti malliltaan 2 tai 4 :--) ja musta sulla on tosi paksut hiukset :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon hyvä huijaamaan ja kaikenmaailman muotoilutuotteilla saa ihmeitä aikaan ;-) Oikeesti ku tän mun koko reuhkan ottaa käteen ja lähtee tekemään ponnaria, ni sitä ponnaria saa kieputtaa useemman kerran ennen ku se pysyy!

      Poista
  7. Hei! suosittelen tuota 4.kuvaa, koska itekki pätkäsin huhtikuussa mun pitkät kutrit just tommoseks ku 4.kuva on ja tykkään tosi paljon! Helppo laittaa,kiva suorana ja kiharana :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimmää vähä oon uumoillukki, mut huomenna se sit selviää ;-)

      Poista
  8. ite oon tekemässä samanlaista muutosta!! pitää vielä miettii mikä se sopiva pituus nyt olis mut varmaan 15cm lähtee ainaki. Oon viihtynyt kans monta vuotta pitkässä tukassa ja tuntuuhan se vähän vaikeelta luopuu siitä mut ne kasvaa kuitenkin takas ja se tekee vaan hyvää koska latvat alkaa olla niin huonossa kunnossa :-D toi neljännen kuvan hiukset ois aika nice!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo eihän sitä mitään järkee oo hiusta ees yrittää kasvattaa, jos huonokuntoset latvat murenee kasvutahtia nopeemmin :-D Täällä vähä sama problem, vaikka tukka tuntuuki kasvavan nopeemmin ku sienet sateella ..

      Poista
  9. Täällä on toinen huomenna hiuksensa leikkaava! Malli on vähän hakusessa, koska totuin pitämään pitkää tukkaani yli 10 vuotta, mutta tuon kolmannen mallin myötä alan vihdoin innostua ajatuksesta. :D Toivottavasti olet huomenna tyytyväinen lopputulokseen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huiii, toivottavasti sullekki taiotaan nätti kuontalo!!

      Poista
  10. sulle sopis sellai takaa lyhempi malli

    VastaaPoista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne