ORAVANPYÖRÄ

14. toukokuuta 2014

Enpä oo vähään aikaan ― jos en nyt aivan väärin muista, niin en koko tän uuden blogin olemassaoloaikana ― hakenut inspistä weheartitin ihmeellisestä maailmasta. Nyt viime päivinä sille on tullut lähes tulkoon pakottava tarve, koen nimittäin ihan mieletöntä alemmuuskompleksia ja identiteettikriisiä tän blogin kanssa.

iii1
1 2 3 4
  Musta tuntuu, et oon jämähtänyt tyystin paikoilleni bloggaamisen suhteen: mun aikani "vanhan kansakunnan" bloggaajana alkaa olla ohi ja takaraivossa jyskyttää vaan ajatus et pitäis kehitellä jotain uutta tai vaihtoehtosesti lopettaa vielä hyvän sään aikana. Musta on alkanut tuntua, ettei mulla oo enää mitään tarjottavaa, kun neljän vuoden aikana on käyty läpi yhtä sun toista postausideaa ja tätä nykyä se ennen niin seikkailunhaluinen ja kokeileva Myponydoeslsdn aloittanut 15-vuotias Jenna onkin jo parikymppinen, pelkällä järjellä ajatteleva avovaimo. Mihin tää aika on kulunut? Missä vaiheessa musta on tullut näin tylsä? Näin perfektionistinen ja rajoittunut? Onko nää piirteet muhineet mun sisälläni aina ja päässeet valloilleen vasta nyt? Onko tää blogin syytä? Ateneumin sivuilla pyörivä muumitestikin kertoi mun olevan Vilijonkka. Viikonloppuna tein hesarin äititestin, joka länttäs mun otsaan natsimutsin leiman.

iii3
1 2 3 4
  Myös lähes koko mun blogiin kirjoittamani elämän aikana jatkuneet matkimissyytökset on vieneet mehut pisara pisaralta saaden aikaan typötyhjän lasin ja sen fiiliksen, ettei mua kiinnosta ottaa osaa mihinkään haasteisiin tai kertoa jostain uudesta ihastuksenaiheestani, kun joku muu paljon suositumpi bloggaaja on kuitenkin kerennyt tehdä sen ennen mua. Edelleen ruudun sillä puolen tuntuu nimittäin olevan harmillisen monta mustavalkosten lasien läpi tihrustavaa fanaattista fanityyppiä, joiden mielestä pienikin vaikutteen otto tai samanlainen rytky ei voi olla mitään muuta kuin lainrikkomiseen rinnastettavaa matkimista. Muistan kun blogin alkuaikoina mua syytettiin siinäkin matkimisesta, kun satuin ilmoittamaan pitäväni taukoa. Niin siis koska tämä mun tauko sattui yhtä aikaa jonkun toisen huomattavasti kuuluisamman bloggaajan tauon kanssa.

iii2
1 2 3 4
  Rakastan kirjottamista, rakastan kauniita asioita ja niiden tallettamista kameran muistikortille. Rakastan bloggaamista, ainoaa harrastustani, jonka oon todennut omakseni ja joka ei oo loppunut kuin seinään vittumaisten päivien tai ikävän palautteen takia. Mikä tässä sitten taas tökkii? Niin, en tiiä. Mä en halua vääntämällä vääntää jotain "moi tulin taas postailemaan kun ei mitään muutakaan tekemistä ollut" -shaibaa, en oo koskaan halunnut. Kai mä olen kyllästynyt tai jotain, ja pettynyt. Pettynyt itseeni bloggaajana, kun en oo aikoihin saanut mitään omasta mielestä mielenkiintoista aikaan. Kyllästynyt tähän samaan, kangistuneeseen kaavaan. Ehkä vähän harmistunutkin, kun yhteys teihin lukijoihin on ottanut ja kadonnut. Vaihtoehtoja ― upeita ja todella inspiroivia vaihtoehtoja ― on blogimaailmassa nykyään niin paljon, ettei mikään ihme, jossei tämmönen samojen vitivalkoisten ja tauluttomien seinien sisällä tapahtuva blogi inspaa. Eihän tää inspaa edes mua itseäni :-D

iii4
1 2 3 4
 Tiedostan ottavani tästä nykyään ihan liikaa paineita. Kunnianhimoselle ja kehityskeskeiselle ihmiselle tämmönen paikallaan junnaaminen vaan on pahin mahdollinen mitä voi tapahtua. Tykkään ihan hirveästi selata kauniita ja kekseliäitä blogeja, mutta samalla mietin miten sen oman mielikuvituksen taso on laskenut kuin lehmän häntä, mietin miten mun järjenjuoksu ei enää riitä siihen mitä taitavalta bloggaajalta vaadittais, sellaiselta mikä mä joskus olin. Miten mä saisin kehitettyä sen entiseen loistoonsa, miten saisin itseäni niskasta taas kiinni? Mun pitäiskin jollain keinolla takoa päähäni toi viimeisen kollaasin lainaus. Eihän kukaan odota multa jatkuvaa etenemistä tai päivittäisiä älynväläyksiä. Tai ainakaan voi pakottaa mua etenemään tai sytyttelemään hehkulamppuja pääni päällä jatkuvasti, päinvastoin. Teitähän on siellä ihan huikee joukko, sanalla sanoen mahtava.
  Mun pitäis unohtaa kaikki suorituspaineet, ottaa vähän rennommin ja antaa asioiden soljua eteenpäin sillä kuuluisalla omalla painollaan. Mun pitää hyväksyä, että tällä hetkellä ei oo varaa eikä aikaa pistää blogia ykköseks, jolloin se oletettavastikin kärsii jonkun verran. Mun yöunet ja parisuhde on paljon kalliimpia, kuin blogin ulkoasu tai viime viikon kävijätilastot ja mä tiedän sen, mut silti olo on kuin eläkeikää lähestyvällä työnarkomaanilla :-D Vaikka blogi onkin jo usean vuoden päivät ollut merkittävä osa mua, se ei silti määrittele sitä, millainen mä olen tai millainen mun pitäisi olla. Sen pitää olla toisinpäin, mä olen pomo. Ei blogi.

45 kommenttia

  1. Nyt on ihan pakko tulla kommentoimaan tähän vaik en yleensä kommentoi kellekään. Niin siis mä oon seurannu sun blogia jo aika kauan (ja myös muita, niitä tunnetuimpiakin) ja voin rehellisesti sanoa et sun blogiin tai siis suhun ihmisenä mä pystyn kaikken parhaiten samaistumaan. Sä et yritä olla mitään muuta ku mitä sä oot eikä sul oo tarvetta esitellä vaa parhaita puolia elämästäs. Se onki just se syy miks oon jaksanu lukee sun blogia, ihan sama vaik sulla ei mitään maata mullistavaa oiskaan kerrottavana. Jos on paska päivä tai paska viikko ni sit on, se on elämää. Nopeesti sitä kyllästyy siihen pinnalliseen paskaan mitä monet bloggaajat päivä toisensa jälkeen jauhaa. Jos susta tuntuu siltä et haluut pitää taukoo ni se on todellaki sun oma päätös ja se ei tee susta mitenkään luovuttajaa, päinvastoin. Mun pointti oli kuitenki se et älä missää nimessä aattele et sul ei olis mitään jaettavaa tääl, koska ainaki mulle ihan minkälainen postaus tahansa saa mut hyvälle tuulelle, koska sä oot niin aito ja ihanan olonen ihminen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla vähän teistä hiljaisemmistakin lukijoista ja kiitos todella paljon! Mä oon kyllä aina pitäny tota samaistuttavuutta vahvuutetani bloggaajana. On aina ollu tosi kiva, jos joku on tullut kertomaan omista samankaltasista fiiliksistä tai kokemuksista ja sitä mä tällä blogilla koitan hakeakin: vertaistukea aiheesta kuin aiheesta, puolin ja toisin :-)

      Facebookissakin jo totesin, et kai ne on nää pitkään jatkuneet vesisateet, kun ei oo ollut mahiksia tehdä mitään muuta kuin istua kotona kaikki vapaa-aika. Se pistää ihmisen miettimään ja murehtimaan vähän liikaakin :-D

      Poista
    2. Samaistun aiempaan anonyymiin. :) Pelkästä sun uuden postauksen huomaamisesta tulee superhyvä mieli ja tää blogi on muutenkin parhaimpia mitä luen! Ymmärrän hyvin sun paineita ja näitä ajatuksia, mut silti pakko sanoa että älä herranjumala lopeta!!!

      Poista
  2. Niin kuin sun blogin nimikin sen jo sanoo, oot kasvanu näiden blogivuosien aikana paljon, ja mun mielestä se on vaan hyvä juttu! Eikä kaikkien blogien pidä olla sellasia täydellistä elämää esittäviä blogeja. Sun blogista saa just sellasen realistisen kuvan sun elämästä, ja yhdyn tohon viimiseen kappaleeseen, että ei kannata ottaa blogin takia mitään turhia paineita! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oot kyllä oikeessa :-) Ja oishan se nyt kummallista, jos meininki ois edelleen sama kuin sillon 16-kesäsenä, tosin odotin sillon kehittyväni tässä vähän eri tavalla..
      Pitäis varmaan päivä tai pari kulkea tyystin laput silmillä, mitä blogeihin tulee. Jos se vaikka vähän elvyttäis tätä mun karrelle kuivunutta pääkoppaa :-D

      Poista
  3. Täälläkin yksi hiljainen lukija! Älä missään nimessä lopeta tai ota paineita liikaa, tää blogi on ihana juuri näin! Nykyisten kulutusblogien ohella tää on erikoinen ja ihanaa vaihtelua! Oon ite muuttamassa parin viikon päästä omaan asuntoon ja on ollu lohduttavaa ja mukavaa lukea noita sun asumisjuttuja ja tajuta ettei sen kodin tarvitse heti ekan viikon aikana näyttää sisustuslehdestä tempaistulta. Tykkään muutenkin sun sisustustyylistä! (:
    Jätä nuo arvostelijat omaan arvoonsa, niillä ei oo selvästikkään parempaa tekemistä kuin elää blogien kautta jos niitä pitää negatiivisesti alkaa vertailemaa toisiinsa ja huomauttelemaan matkimisesta. Kohtuus kaikessa. Kyllähän tosielämässäkin ihmiset tekee samantapaisia asioita samoihin aikoihin ja harvemmin siitä huomautellaa siltikää :D

    Eli mä en ainakaan nää mitää negatiivista tässä, vaikka ymmärränki nuo paineet. Sanon vielä sen että nitä epärealistisia blogeja lukiessa tulee aina vähä huono fiilis, mutta sun postauksii pystyy samaistuu ja niitten jälkee on hyvä olla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihanasta kommentista ja mukava kuulla, että myös ymmärrät jonkun verran :-) Oon kyllä aina halunnu pitää kiinni siitä, että muhun ja mun juttuihin on ollut helppo samaistua, mutta joskus se oma tuikitavallinen elämä rupee vaan kasvattamaan koota omaan otsaan. Vaikka varsin hyvin tiedän, ettei yhdenkään bloggaajan elämä ole pelkkää sitä, mitä he kirjoittavat :-D

      Poista
  4. Toivottavasti intos pallais, koska jos lopettaisit, mun suosikkiblogien listalla ei olis ennää yhtään nimeä... :P Sun blogi on niin mielenkiintonen, opettavainen ja ihana kaikin puolin! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon :-) Eiköhän tässä kohta saada taas tuulta purjeisiin uudella tavalla, ennemmin tai myöhemmin!

      Poista
  5. Sulla on hurja joukko lukijoita, joka kertoo sen, että sun blogista ollaan kiinnostuneita ja että siinä ei oo mitään vikaa. Mulla on omassa blogissani 12 lukijaa :DDD eikä kommentteja melkein koskaan ja vielä mä jaksan jatkaa. Oon myös asunu yksin kaikki nää vuodet, kun oon blogia kirjoitellut ja se on totta, että joskus menee ihan arkiset asiat edelle. Eihän harrastuksen kuuluiskaan viedä koko elämää, se on pikkunen osa - niinkun varmaan selvititki tossa viimesessä kappaleessasi. (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei se määrä, vaan se laatu ;-) Muistan kun edellisessä blogissa oli lukijoita vain joitain hassuja, mutta sitä kiinnostusta osoitettiin silloin ihan eri mittakaavassa ja kommenttibokseihin kehkeytyi todella mielenkiintosia keskusteluja lukijoiden ja mun välillä. Nykyään kun tarjontaa on niin paljon, niin entistä useampi vain selaa postaukset läpi jättämättä itsestään merkkiäkään. Se on vähän sääli, oon aina tykännyt lukea esimerkiks keskustelupalstoja ja kuulla muiden kokemuksista :(

      Ja oot kyllä ihan oikeessa. Siinä vaiheessa kun tulee melkein huntin arvonen sähkölasku, sitä maksaa ennemmin sen pois alta kuin että pistäis saman rahan johonkin mistä vois blogissa kertoa. Kyllähän tässä itellä varmasti arki tasaantuu, kun jatkan taas opiskeluja. Nyt tää mun iltapainoitteinen elämänrytmi imee kaikki mehut ihan kiitettävästi ._.

      Poista
  6. Täällä myös toinen hiljainen lukija ilmoittautuu! En ole koskaan ennen kommentoinut ja pahoittelen sitä, mutta nyt on pakko munkin vähän kommentoida. Mä aloin seuraamaan tätä blogia ihan sen alusta alkaen, mutta en ollut ollenkaan seurannut sitä ennen "myponydoeslsd":tä, koska "myponydoeslsd" ei vaan yksinkertaisesti napannut. Mä arvostan ja pystyn samaistumaan tähän aikuiseen ja itsenäiseen "and then she grew up":in neitokaiseen aivan eri tavalla kuin teini-ikäiseen ja vähän ulosanniltaan sekavaankin "myponydoeslsd":n tyttöön. Komppaan aiempia kommentoijia siinä, että kasvua on todellakin tapahtunut ja se on vaan hyvä asia. Luulen, että olisin tykännyt sun aiemmasta blogista itsekin teini-ikäisenä, mutta näin nuorena aikuisena oon tykästynyt erityisesti tähän aikuisempaan Jennaan ja sun blogi on ehdottomasti yksi mun lemppareista :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että sillä puolen on vähän vanhempiankin - kenties omanikäisiäni - tyyppejä :-) En mäkään kyllä enää vois kuvitella kirjoittavani blogiin samalla tavalla niistä 16-vuotiaan Jennan kesäilloista uimarannoilla kymmenien kavereiden ja kavereidenkavereiden kanssa, mutta niinhän se kai vaan tuppaa menemään!

      Kiitos vielä todella paljon :-)

      Poista
  7. Oon aiempien kommentoijien kanssa täysin samaa mieltä, sä ja sun blogi ootte niin samaistuttavia. Mulle tulee susta aina jotenkin äidillinen fiilis, enkä nyt tarkoita mitään natsimutsia, vaan siis kun luen niitä kaikista suosituimpia blogeja, iskee itellekkin kauheet alemmuuskompleksit ja ahdistus siitä, ettei ole itse yhtä hyvä kuin nuo muut bloggaajat. Aina tollasen fiiliksen jälkeen klikkaan itteni sun blogiin ja mieli kohenee selvästi, kun sä et yritä kiillottaa imagoas mitenkään. Totta kai kadehdin sunkin elämääsi ja omani näyttää aika surkealta siihen verrattuna, mitä nyt toisen elämästä voi jotain päätelmiä pelkän blogin kautta tehdä, mutta sä kerrot avoimesti huonoistakin asioista ja saat ihmiset ymmärtämään, että ei kaikkien elämä aina oo ruusuilla tanssimista. Ja se on musta ihanaa kun kirjoittelet tänne arkipäivän juttuja etkä niitä toinen toistaan upeempia asukuvia joka päivä. Tää blogi on täydellinen just tällasena, osana sua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä, miten ihana toi äidillinen :-D Tästä sun kommentistas tuli ihan oikeesti todella hyvä fiilis, kun ekan kerran luin. Kiitos hirmusesti :'-)

      Poista
  8. ikinä, sun blogia lukiessa ei oo tullu mieleenkään, että hei, tää juttu ois matkittu jostain. aiempaa kompaten sun blogi on niin iihanan realistinen ja niin kaukana pinnallisesta kun vaan voi. ja niin ihanasti tässäkin postauksessa todettu, ettei nyt oo hyvä hetki pistää blogia ykköseks - sä ite tiedät parhaiten millon sulla on aikaa blogille, ja siihen ei kenenkään muun mielipide pitäis vaikuttaa. ääh, harmittaa kun en osaa ajatuksia pukee sanoiksi, mutta joo, oot älyttömän ihanan ja symppiksen olonen tyyppi, samaistun niin moniin ajatuksiin :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itekkin vähän ihmettelen, että miten joillakin on ne tietyt silmätikut joille nillitetään tuon tuosta. Veikkaan että just matkimissyytösten taustalla on aina ne yks tai kaks samaa henkilöä, korkeintaan kourallinen ihmisiä, jotka väkisin koittaa hakea jotain mollaamisen aihetta että sais ite kokea jonkilaatusta ylemmyydentunnetta :-D

      Ymmärrän kyllä tavallaan jotenkuten mitä yrität sanoa, kiitos todella paljon :-)

      Poista
  9. En kyllä ala jos katoot blogimaailmasta :-( Luin myponydoeslsd'tä muutaman vuoden ja kun lopetit, se oli oikeesti ihan kamalaa, kun jouduin vaan lukeen sun Formspringiä että sain jotain luettua sulta, koska siis ihan tosissaan en tiiä miks, mut musta sun elämäs on niin kiinnostavaa :-D Tai kun et oo sellanen tylsän tavallinen kun monet muut, ja jotenkin sun blogissa on ollu aina sitä jotain ! Ja kun tän blogin alotit niin aaa, olin niin onnellinen, siis oikeesti oot ollu mun lempparibloggaaja jo montamonta vuotta. luen toistasataa blogia, mut aina kun bloglovinissa näkyy sulta uus postaus, niin avaan sen aina ekana, ja luen tekstin sanasta sanaan (mä joka en oikeestaan tykkää lukemisesta ja en lue melkeen minkään muiden blogien tekstejä). :-D
    Nojoo sä teet miten tuntuu, mut ite ainakin sain vähän semmosen käsityksen täst postauksesta, että et ite pidä itteäs enää niin hyvänä kirjottajana, ja että noi kaikki nolot ja inhottavat anot (haha okei kirjotan tän itekkin anona koska oon ujo, mut nyt puhun niist ilkeistä :D!) on saanu sut tuntee huonommaks kun muut "isommat" bloggaajat. Ja sitä paitsi, väittäsitkö ite että semmoset 1600 lukijaa on vähän ja tarkottaa että blogistas ei pidetä ;)? Haha mut toivoisin et jäisit vielä tänne blogin puolelle jos siltä tuntuu, koska mun mielestä oot edelleen ihan yhtä hyvä bloggaaja kun ennenkin. ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eeeemmä tästä mihinkään oo totaalisesti katoamassa, ainakaan vielä vähään aikaan :-D Bloggaaminen on vähän sama ku mitä jotkut sanoo kotikaupungistaan: mut esimerkiks voi saada pois Lahdesta, mutta sitä Lahtea ei varmaan koskaan voi saada pois musta.

      Oikeesti todella ihanaa, jos mun kirjotukset sunmuut on saanu sut lukemaan vaikket lukemisesta tykkääkään. Et oikeesti tiedä miten paljon toi mulle merkitsee, kun tässä tosiaan oon ruvennut harmittelemaan omaa harjotuksenpuutetta. Lukion äidinkielen tunnit piti mun verbaalisen lahjakkuuden paremmin toiminnassa, mutta hyvä juttu, jos edelleenkin nappaa!

      Kiitos todella paljon, ootte te kyllä oikeesti niin mahtavia ♥

      Poista
  10. Tosin hyvin kirjotit mun mielestä ja mä ainakin tykkään lukee sun postauksia :)

    VastaaPoista
  11. Turhaan stressaat ettei sun blogis olis tarpeeks inspiroiva ja kekseliäisyyttä täynnä. Ei kaikkien blogien tartte olla aivan täydellisiä ja just sellasii ku jonku angelina blickin vai miten kirjotetaan. On ihan mukavaa lukea blogia joka on ihan normaali ja joka kertoo ja näyttää normaalin ihmisen elämää/ajatuksia kuvia ja kaikkea. Nykyään kaikki bloggaajat tuntuu olevan sellaisia että he ajattelevat et voin lisätä vaa täydellisii kuvii ja täydellisii ostoksii ja asua. Tosi paljon blogit on muuttunut siitä, kuin aloin niitä lukemaan. Monesta on tullut pinnallisempia ja en mä tiiä :D anteeks kirjotin tosi sekavaa tekstiä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, älä suotta pyytele anteeks. Oot ihan oikeessa :-) Semmosia old school -blogeja on aina vaan entistä vähemmän. Mustakin on tullut kyllä harmistuttavan perfektionistinen, mutta onneks se näkyy myös blogin ulkopuolella!

      Poista
  12. Oon seurannut sun blogia siitä asti ku olit lukion toisella luokalla. Kyllähän sun blogi on muuttunut siitä tosi paljon, niinku sääki, mut koita miettiä sillee että sillon oli sillon ja nyt on nyt!(: määki ajattelen aina sillee jos mietin kuinka "hyvin" asiat oli vuosi sitten. Musta on ihana lukee sun normaaleja postauksia aamukaurapuurosta ja ku sun porukoiden söpöt karvakamut tule yökylään(: tästä blogista näkee että myös bloggaajalla on ihan normaalia elämää, eikä aina hienoja tilaisuuksia ja muita ohjelmia jokapäivälle niinku suositummat bloggaajat kirjoittaa. Tietty ois kiva vaikka kesällä saada niitä mökkireissu, maisemanvaihdos postauksia tänne, jos on aikaa (:
    Ihastuin sun blogiin aikoinaan ku sulla oli ihania kuvia ihan arkisista asioista: lakatut kynnet, tuunattupaita, siivottu huone. Kyllä kaikki alkaa taas aikanaan sujuun paremmin blogin suhteen(: tsemppiä loppukevääseen!(:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta :-) Oishan se kyllä vähän pöllöä, jos mä edelleen käyttäytyisin ja tekisin asiat samalla tavalla, kuin sillon 16-17 -vuotiaana. Ja kyllä omastakin mielestä kehitystä on tapahtunut, tykkään omasta kädenjäljestäni noin niinkuin pääpiirteissään. Häiritsevä asia on enempi se, miten ykstoikkosta tästä on tullut :( Toivottavasti kesä tuo tullessaan kaikkea uutta ja jännää! Juhannuksena ollaankin lähdössä mökille kavereiden kanssa ;-)

      Kiitos todella paljon ja oikein rattosaa keväänjatkoa myös sulle! ♥

      Poista
  13. Mä sanon vain sen et musta sä oot ihana bloggaaja koska sä elät normaalia arkea ja elämää!! Sä työskentelet illat, ostat kaupasta perus kotiruokaa, esittelet kirppisostoksia ja pukeudut normaalisti etkä kuulu siihe kastiin joka bloggaa työkseen ja saa ilmaisia vaatteita joita joutuu kehumaan blogissa! Sä oot aito ja aika hyvä bloggaaja!!

    VastaaPoista
  14. Oon kyl aiva täysin samaa mieltä ton toisen anonyymin kanssa!:) tää blogi on ainakin mulle ollu siinä mielea erilainen näihin "ammattiblogeihin" verrattuna koska sä kerrot elämästä joka iha kellä tahansa vois olla, johon ei oo tarvinu saavuttaa mitää superjulkisuutta:) tiedän joskus voi olla vaikeaa mutta ootappa vaa ku kesä tulee ja muuta ihanaa nii kyl se teksitki alkaa taas luistaa erillaisineen ideoineen:) voimia sinneppäi!!:)) anteeeks tää anonyymius xp

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tosi paljon :-) Kesällä on kyllä tiedossa kaikennäköistä hienoa, vaikka loman alkua saankin odotella vielä tovin.

      Poista
  15. Äää Jenna älä nyt vaan lopeta bloggaamista! Tää blogi on aivan ihana varsinkin kun tää ei keskity vaan sen ympärille vaikka esim mitä sulla oli tänään päällä. Täs blogis tulee ihan oikeesti asiaa ja ihan asiallisena. Ymmärrän ihan hyvin että välillä tulee tollasia tunteita mutta ainakin mun päivää nää sun postaukset piristää:) Toivottavasti löydät taas innon tähän hommaan koska sä oikeesti oot hyvä tässä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En suinkaan :-) Kiitos tsemppaavista sanoista ja hyvästä mielestä!

      Poista
  16. Se tässä sun blogissa parasta onkin ku et ole "kuin muut". Et hehkuta kaikkea kallista ja sitä mitä muutkin, pukeudut oman mielen mukaan, et jumaloi niken air maxeja ja oot sellanen symppis NORMAALI (hyvällä tavalla). Sun blogissa voi aistia kodikkuuden ja arkea iloineen ja suruineen eikä pelkästään sitä kun kävin Lissun kanssa kahvilla ja ostettii Stockmannilta kaikkea kivaa ja uskomatonta kiitos heii. Arkea välivuotta viettävän opiskelijan silmin joka on siivooja eikä saa tienestiä blogin kautta, avovaimo ja karvaturrisi saa pään sekaisin. Makuuhuoneen uusi hylly saa onnelliseksi ja uudet lipastot, ei ne uudet rakennekynnet ja iphone 7å.

    En oo yhtää varma ymmärsitkö pointtia, mutta älä Jenna stressaa, sä oot sä ja voit kirjoittaa täysin sunlaista blogia, ei pidä olla kuten kaikki muut :) Hauskaa tulevaa kesää! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tirskahdin iPhone 7Ån kohdalla, haha :-D

      Kiitos ihan hirveen paljon :-) Mä meen täällä ihan sanattomaksi kun luen näitä teidän toinen toistaan kannustavampia kommentteja. Kyllä sitä tässä viimeistään ymmärtää edelleen taitavansa bloggaamisen "jalon", vaikkakin omanlaisensa taidon. Ootte ihan huikeita ♥

      Poista
  17. Pakko sanoa että sä oot ihana ja toivon ettet todellakaan ainakaan lopeta bloggaamista. Sun blogissa just parasta on se että tää ei oo sitä samaa massaa mitä suurin osa!!! Oo oma ittes, älä ota blogista stressiä vaan yritä löytää se inspis jotain muuta kautta <3 jos mietit kokoajan pääsi puhki että mitä postais ja podet huonoa omaa tuntoa muutamasta postaamattomasta päivästä niin ei oo ihme jos stressitaso nousee! Siiiiiiiiiiiiiiispä Jenspuli, älä ressaa <3

    VastaaPoista
  18. mulla on niin samat fiilikset. hirveesti koitan keksiä jotain uutta blogiin, mutta koskaan kuvat ei oo tarpeeks kauniita, asut ei oo tarpeeks tyylikkäitä eikä tekstit tarpeeks mielenkiintosia. sit kun lukijakunta tuntuu tyyppi kerrallaan laskevan ja kommentteja tulee koko ajan vain vähemmän, kyllä se alkaa vähän lannistaan, vaikka enhän mä tee tätä periaatteessa kuin omaksi ilokseni. haluaisin olla inspiroiva ja näin edespäin, mutta tuntuu ettei mikään riitä.

    komppaan täysillä ensimmäistä anonyymiä. aloin seuraan sun blogia ehkä puolisen vuotta sitten ihan sillä perusteella, et ihan kivan olonen blogi, nättei kuvii. tästä on kuitenkin tullut yks niistä blogeista, jonka postauksia odotan eniten. sulla ei oo mitään huolta siitä, että tää blogi ois tylsä tai ykstoikkonen (-: tykkään eniten sellasista blogeista, jotka raottavat verhoa vähän enemmän kuin sen meikkipussin sisällön verran! toki myös pinnalliset jutut on mun mieleen, kunhan koko blogi ei täyty niistä. keep going girl ja luota itsees !!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En nyt sano että hauska, mutta mielenkiintosta todella kuulla, etten oo ainoo näiden ajatusteni kanssa. Tuntuu että etenkin näin keväällä kaikkien päät oikein pursuu ideoita ja inspiraatiota, samalla itestä tuntuu jotenkin niin mitättömältä kun kuvaa uusia ostoksia tai teekuppiaan sen saman torkkupeiton päällä :-D Aina oon tyytyväinen kuviin, mutta pakko silti jokasella kerralla tarkistaa, et en kai oo edelliseen postaukseen pistänyt liian samantyyppistä materiaalia.

      Kiitos oikein paljon :-) Tsemppiä myös sulle blogin kanssa, kai me kaikki tarvitaan välillä vähän itsetutkiskelua kaiken tän blogihulabaloon keskellä ;-)

      Poista
  19. don't give up! ja muista että teet tätä juttua ittes vuoksi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Never! On kyllä ihan totta, et itellehän tätä tehdään, vaikkei sitä niin tajua edes aina ajatella. Mulle ainakin henkilökohtasesti tulee hyvä mieli aina kun pääsen koneen ääreen kehittelemään uutta tekstiä tai muokkaamaan kuvia! :-)

      Poista
  20. olen täysin samaa mieltä edellisten kommentoijien kanssa! sulla on oma ihana persoonallinen tapa blogata ja sun postaukset hehkuu positiivisuutta. tää sun blogisi erottuu hyvällä tavalla massasta ja on oikeesti tosi piristävää lukea välillä ihan normaalista elämästä näiden "kävin tänään poikkiksenkaa dubaissa brunssilla sit hän illalla osti mulle chanelin piristykseksi kun olin ollut tosi allapäin koko päivän pilvisen sään vuoksi..:/" rinnalla.
    kannattaa ottaa ihan iisisti nyt vaan eikä mitään paineita tästä. bloggaat silloin kun on jotain postattavaa ja jos ei ole niin et mietikkään koko blogia..:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :-) Toi viimenen lause on kyllä totta, semmonen ohjenuora josta useampikin bloggaaja voisi pitää kiinni!

      Poista
  21. Olen lukenut blogiasi jostain vuodesta 2011. Myponydoeslsd-aikoina olin yläasteella ja ihailin sua kovasti. Olet edelleen mulle jonkunnäköinen esikuva, vaikka maailmankatsomuksemme eroavatkin aika paljon. En seuraa sun blogia inspiraation hakemiseksi, vaan sen vuoksi, että blogi on tuttua ja turvallista kuvausta parikymppisen arjesta. Kuin tv-sarja, jota seurataan. En nyt tiedä onko tämä positiivinen vai negatiivinen juttu sun mielestä, mutta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiedän tunteen tosta tv-sarja -kuvauksesta, ihana kuulla että vertaat mua moiseen! Kiitos tosi paljon, erilaiset elämänkatsomukset ja filosofiset erot on kyllä rikkauksia, vielä hienompaa on jos kykenee kiinnostumaan vastakohdista kumoamatta niitä täysin :-)

      Poista
  22. Oon lukenu sun blogia siitä lähtien, kun sulla oli wanhat. En oo varmaan koskaan kommentoinut mihinkään, mutta kerran parissa viikossa tulee aina uusimmat postaukset luettua. Oot oikeesti mun lempparibloggaaja ja tietyllä tapaa roolimalli. Sut erottaa kaikista muista se, että oot niin ihanan tavallinen ja inhimillinen! Muut bloggaajat postaa täydellisiä asukuvia Air Maxien ja Michael Korsin laukkujen kanssa, mutta sä luot ihania yhdistelmiä ihan vaan ginan vaatteista. Sä valitat, ettei sun miehes oo täydellinen ja teet siivoojan työtä elääkses. Suhun on helppo samaistua tosi monissa tilanteissa, toisin kun niihin täydellisiltä vaikuttaviin bloggaajiin, joiden kuvat on kuin suoraa weheartitistä. Oikeesti pysy tollasena! Mielummin mä luen laadukkaita ja oikeesti realistisia postauksia, kun tekemällä tehtyjä, joista tuntuu, että ne on vaan kulisseja. Uskalla olla just se tavallinen Jenna, koska se on se mikä susta tekee erityisen ja ihanan! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Roolimalli. Tavallaan jännittävä sana, mutta oon myös todella otettu tästä!

      Suuret kiitokset, et kuule tiedäkään millasen kestohymyn sun kommenttis mun huulille eilen viritti :-) ♥

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne