MONTHLY FAVORITES : Maaliskuu

5. huhtikuuta 2014

Niin ne taas kuukauden päivät vierähti! Tässä kuussa noita suosikkeja kerty huomattavasti vähemmän tai ainakin musta tuntuu että tää postaus on jotenkin kummalla tavalla vajaa ja vaikka kovasti koitin pähkäillä menojani ja mietteitäni neliviikkoisen ajalta, ei mieleen tullut yhtään mitään muuta. Etenkin kun viime viikonloppuna teille jo esittelinkin pari viimeaikojen ilahduttajaa: sotkusen ranskanletin ja kaurapuuron. Olis mulla ollut tälle kuukaudelle ihan herkkukin, nimittäin se Classicin valkosuklaasalmiakki-jäätelö, mutta porsastelin sen hyvillä mielin ennen kuin älysin mokoman edes kuuluvan uusiin lemppareihin :-D ..

MMonth fav5
  Kynsillä on taas kasvukausi, mä tossa helmikuun ajan taas jostain kumman syystä järsin niitä, mutta aurinko on tainnut tehdä tehtävänsä tämänkin kehonosan saralla. Tai sitten se on se kaikki töhnä mitä töissä vellovan remontin keskellä kynsieni alle saan, ettei pureskelu houkuttele. Ei sitten yhtään! Kaikenlisäks näppyjen näprääminen (eräskin huonoista tavoistani..) on ihan pirun hankalaa ilman kynsiä.
  Viime vuonna vannoin enempi punaisen ja beigen sävyihin, mitä kynsilakkoihin tuli. Pari viikkoa takaperin kävin kuitenkin häkkikellarissa mylläämässä ja vastaan tuli mun kynsilakkalaatikko. Hetken sitä pengottuani löysin jo pari vuotta vanhan H&Mn hailakan mintun värisen Disney-kynsilakan. Onhan tuo teemaltaan vähän eri kategoriassa, kuin mitä vaikka tällä hetkellä vallitseva ulkoilma, mutta omasta mielestä passaa kevätkynsiin jokatapauksessa oikein hyvin! Tehostekynteen, eli nimettömään, valkkasin mintun kaveriksi Gina Tricotin glitterlakan sävyssä 111 Top of the line. On muuten ehkä yks vaikeiten levitettävistä lakoista, mutta lopputulos on silti niiiiin nätti, että kyllä sitä raaskii vähän vaivaa nähdäkin!

fav1
  Emmä nyt sitten tiedä, onko tää mitenkään oleellinen kohta, kun ei tässä kuussa oikein muita suurempia sisustushankintoja tullut tehtyä? :-D En osannut valita kumpi veisi voiton: H&M Homen röyhelöverhot vaiko vessaan Jyskistä haettu hyllykkö, niin valitsin molemmat! Ja kun äiti kävi viime viikolla kylässä ja ihasteli molempia oikein kovaan ääneen, tajusin että nyt on tehty niitä kuuluisia nappivalintoja.

fav3.
  Jos en nyt aivan väärin muista, niin multa taidettiin männäviikolla kysellä vähän mun käyttämien emoji-hymiöiden perään: miten niitä nyt muka Samsungilla voi käyttää? Onhan Androidin Play Store täynnä vaikka millasia keyboard-sovelluksia, mutta valtaosaan ainakin niistä mun kokeilemista tarvitaan ties mitä pankkitunnusta, kengänkokoa ja serkun vaimon tyttönimeä. Tämmösen verkkopankin avainluvunkin kymmeneen kertaan tarkistavan tatamin korvaan kuulostaa aika reippaalta huijaukselta!
  Mulla tää muisti reistailee tällä hetkellä ihan urakalla, koska en muista mistä mä tästä CoolSymbols-nimisestä sovelluksesta luin. Pistin sen kuitenkin samointein testiin enkä oo katunut hetkeäkään! Onhan siinä vähän tulkintaongelmia, kun jotkut niistä emoji-hymiöiden Android-versioista on vähintäänkin kummallisennäköisiä, mutta ainakin toistaiseksi oon onnistunut välttämään nolot väärinkäsitykset emoji-hymiöiden osalta.

fav6
  Tulppaanit ynnämuut käkkärät ne vaan on ja pysyy mun suosikkilistalla! Tällä kertaa kuitenkin muistuttajan roolissa, mä oon nimittäin ahkerasti yrittänyt muistaa hommata tohon TV-tason kulmalla hengailevaan maljakkoon kimpun milloin mitäkin kukkasia edellisten nuupahdettua. Syynä se, että ne on paras keino muistuttaa itseä jo oven takana kolkuttelevasta kesästä, vaikka ulkona satais puukkoja ja mieli ois pakkasen puolella.

fav4
  En tiedä teistä, mutta mun mielestä Jethro Rostedt on yks Suomen hauskimmista miehistä ja sen takia tätä herran omaa sarjaa kuumottelinkin jo hyvän tovin, ennen kuin ensimmäinen jakso pamahti ilmoille. Jamin kanssa jäätiin totaalisesti koukkuun, mut koska viikon jakso tulee ensimmäisen kerran aina sellaseen aikaan, et mä oon töissä, niin kattellaan tätä sit ajan kanssa TV5:n netistä!
  Tiedä häntä onko se toi Turun murre (tai rekku ehe ehe) mikä miehessä niin hauskuuttaa, mutta ainakin ollaan jo useempaan otteeseen Jamin kanssa todettu, että etenkin toi Jetin parisuhteen seuraaminen tuo mieleen yllättävänkin tuttuja tilanteita täältä meidän asunnon seinien sisältä...

fav7
  Mun kulmaväriks hankkimani Gina Tricotin suklaanruskea luomiväri otti ja pamahti avonaisena kylppärin lattiaa vasten niin että pölähdys vaan kävi, mämmikoura kun olen. Siinä sitten huuhdottiin ihan puuteriks mennyttä palettia lattiakaivosta alas ja sen jälkeen peiliin kattoessani tajusin, että mulla on toinen kulma vielä täysin vaiheessa.
  Onneks tykkään pitää kaiken tarvittavan näkyvillä, eikä paniikki iskenyt niinkään kovasti, kun hokasin että Viva La Divan Nudie-paletistahan löytyy täysin pirstaloituneen värinapin kanssa mätsäävä mattaruskea ja sillä mentiinkin sit hyvä tovi ennen uuden kulmavärin ostoa!

fav2
  Viimeseks haluun kertoo vähän postaussarjan otsikon kanssa ristiriidassa olevasta tuotteesta, mutta Tangle Teezer rupes nyppimään (melkeinpä kirjaimellisesti) mua niin tolkuttoman paljon, että päätin jakaa tänkin kokemuksen sitte teidän kanssa.
  Kyseisen ylihinnoitellun pömpelin hommasin jo joskus alkusyksystä, kun piti olla niin hellävarainen ja hyväksi hiuksille. Katinkontit sanon minä! Syksyllä harjailin tolla jonkun aikaa, vittuunnuin harjan epäkäytännöllisyyteen ja sen aikaansaamaan damageen jo silloin ja vaihdoin takaisin tavalliseen lapioharjaani. No lapioharjan varsi otti ja ratkes liimauksistaan, niin päätin sit vielä antaa TTlle mahdollisuuden. Ei se pentele ollut muuttunut mihinkään.
  Mä en tiedä onko vika tuotteessa vai käyttäjässä, mutta mun herkälle hipiälle tää ei vaan yksinkertasesti sovi mun kuontaloni ei ikipäivänä oo ollut niin pahasti takussa, kuin mitä nyt tän parin viikon tällä mallailun jälkeen. Harjan piikit vaan silottaa hiusmassaa päältäpäin samalla kasaten kaikki alemmat hiuskerrokset semmoseiks takkupesiks niskaan ja korvien taakse, vaikka en tee mitään sen kummempaa, kuin normaaliharjallakaan harjatessa. Sit kun mä herkkää päänahkaani parhaani mukaan säästäen yritän niitä pesäkkeitä tällä takuttajalla selvittää, väännän itkua viimeistään siinä vaiheessa, kun selvittämisen lopetettuani huomaan kaikki ne hiussuortuvat, jotka harja on irti repinyt. Ellei se jumalaton kiskominen vielä oo nostanut tippaa silmäkulmaan.
  Onko mulla sitten muka oikeesti niin tajuttoman paljon tätä hiusmassaa, ettei tämmönen onneton koppakuoriaisen näkönen kapistus vaan riitä niitä selvittämään? :-D Taidan palata tuttuun ja turvalliseen luonnonharjaan, heti kun seuraava palkka kilahtaa tilille. Siihen asti voisin pysytellä hiustenharjauslakossa: ei tässä enää oikeasti tahdo uskoa olleensa vielä vuosi takaperin riippuvainen ja nauttineensa hiusten harjauksesta..

39 kommenttia

  1. Itse en oo ees kyseistä harjaa hommannu, koska en oo alunperinkään uskonut siitä kuulemiini kehuihin ja ihasteluihin. Testasin sitä kyllä kerran kaverilta ja ihanhan tuo helepolta tuntui harjata sillain, mutta tyydyn silti siskon vanahaan kivan väriseen ja tuoksuseen harjaan. :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu äläkä hommakkaan jos arvelet että sulla on yhtään mitään yhteistä meikäläisen pehkon kanssa :-D

      Poista
  2. Miljoonat kiitokset tosta sovellusvinkistä, oon jo pitkään yrittänyt saada hymiöitä instagramiin ja nyt onnistuu :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä mitään, kiva olla avuks! Ite olin vähintäänkin innoissani kun sen löysin:-)

      Poista
  3. No huh kerrankin joku joka ei hehkuta tangle teezeriä! Oon kummissani seurannut kavereiden vauhkoamista kyseisestä harjasta ja aina sitä joltain lainatessa ihmettelen mikä siinä muka niin ihanaa on. Tuntuu nimittäin juurikin siltä että se repii hiuksia, äänikin on ihan kamala :D Onneksi en ole höyrähtänyt tuohon vaan rakkaalla monta vuotta palvelleella lapiolla mennään! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lapiot kunniaan!! Mun neljän euron Kärkkäisen lapioharja palveli hyvin yhteensä melkein kahden vuoden päivät ja nyt sitä pentelettä ei enää myydä :( Pitää lähteä metsästämään jotain muuta!

      Poista
  4. Mulla on sama juttu tuon TT.n kanssa! Se on hyvä jos vaikka ponnria väsää niin päältä saa hyvin laitettua, mutta mullakaan ei takut aukea! Varsinkin suihkun jälkeen kutrit aukeaa vain kunnon harjalla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, se on semmoseen "pintakäsittelyyn" ja kepeeseen harjaamiseen ihan passeli, mutta heti jos on vähänkin mutkia matkassa ni ei tosta oo kuin harmia. Sitäkin kovasti odotin, kun kehuttiin että tolla voi hiukset harjata märkänäkin vahingoittamatta hiusta.. Noh, ei voi, ainakaan mun tukkaa.

      Poista
  5. Se saattaa olla,että jos ois ohuemmat hiukset niin se toimis mut ei mulla ainakaan tää pehko tainnu TT.llä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä ja siihen sen suosio täällä Suomessa vissiin perustuukin kun tyypillinen suomalainen tukka on ohut. Munkin hiuslaatu on todella ohut, mut kun tätä tukkaa on niin mielettömän paljon :-D Kampaajatkin on aina ihmettelly et jo on erikoinen kombo!

      Poista
    2. toimiskin ohuilla hiuksilla... turhauttaa kun luotin, että tollasen hehkutuksen saanut tuote ei vaan voi olla huono, mutta koin pettymyksen. mulla on vielä muuten tosi helppohoitonen tukka, sileä ja ohut laadulta ja paksuudelta, ja siltikin tuntuu että toi tt vaan repii niitä. sinne meni melkeen 20€..:(

      Poista
    3. Mulla on just perus suomalainen, tosi ohut tukka ja jos mä harjaan mun tukkaa tangleteezerillä niin se sattuu ihan sikana! Siis se raapii päänahkaa niin ilkeesti, että sillä ei vaan pysty harjaamaan ainakaan mun ohutta tukkaa :D

      Poista
  6. Mäki oon hankkinu ton jo jonku aikaa sitten, mut nyt on alkanu olla ongelmii. Mulla ei ees oo niin paksut hiukset! Mut ehkä toi on tarkotettu tosi ohut hiuksisille, tai se on joku myyntikikka et noi harjakset vääntyy ja pitää hankkii uus..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii, en tiiä o.o Mullakin noi piikit taittuu nätisti semmoseen 90 asteen kulmaan, kun ne kohtaa takun ja ikäänku ignooraa sen ihan täysin, "silottaa" vaan siitä päältä ja sit mulla on sileä takkumytty..

      Harmi ku hiusharjoja ei voi myydä eteenpäin :-D

      Poista
  7. mulla on kaks tanglea: suihkuversio (kotona) ja matkaversio ja molemmista oon pitäny ihan tosi paljon. matkaversio on poikaystävän luona ja sitä hän käyttää sillon kun muistaa sen olemassaolon (itelle sen tietty jätin sinne, mut hän tajus kätevyyden ja tykästyny myös). mulla on luonnonkiharat hiukset, ohimoon yleensä kertyy kaikki takut yön aikana ja ne lähtee tanglella. oon käyttäny tot kyseistä harjaa about 2,5v enkä kyllä kadu yhtään. joten en sitten tiedä, ehkä sun hiuslaadulle tuo ei vaan sovi :---) ite oon tosi tyytyväinen, ettei toi revi puolia hiuksista pois, niiku normi harjat >.< matkaharjassa on viel se hyvä puoli, et siinä mukana tuleva suoja suojaa niitä harjaksia, ettei ne pääse vääntymään

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ja lisätäkseni tähän, että poikaystävällä on erittäin paksu ja luonnonkihara tukka myös!

      Poista
    2. Hyvä että joku saanut vastinetta rahoilleen, itteäni lähinnä vaan harmittaa ku pistin tohon vielä 18,90€..

      Poista
    3. se harja on kyllä suht arvokas, varsinki jos ostaa normaalihintasena, ite maksoin suihkuversiosta 11e ja matkaversiosta 15e jos oikein muistan. viel ku sais yhtä kestävän kamman :(

      Poista
  8. muutama pitkä hiuksinen kaveri on kanssa sanonut tuon tt:n olevan hiukan epäkäytännöllinen jos sattuu olemaan jtn super takkuja, mutta itse lyhyt hiuksisena suosittelen erittäin lämpimästi! näihin se tepsii tosi hyvin ja olen huomannut ettei hiuksia irtoakkaan itellä yhtä paljon kuin ennen(:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itellä taas ei millään muulla harjalla ikinä oo lähteny yhtä paljon hiusta/harjauskerta ku TTllä ;__;

      Poista
  9. mulla on tt ja ajatellut heittää sillä vesilintua :D ihan hirveä! lapioharja on ostoslistalla seiraavana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, etten ole ainoa :-D Toistakymmentä euroa well spent!

      Poista
  10. Mäkään en ymmärrä tota tangle teezer hehkutusta, että mitä hienoa siinä muka on. Mun hiukset se tekee ihan älyttömän sähkösiksi ja hiuksia lähtee ihan vitusti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi sähkösyys on kans yks aika ilkee, toki siihen voi vaikuttaa se et kuinka kuivassa kunnossa hius yleisesti on, mut itelle toi oli erityisesti talven aikana sähkösyyden takia ehdoton no no...

      Poista
  11. Mulla ei ole tuota, joskus oon miettinyt hankkivani kun kaikkialla vaan hehkutettaan mokomaa, mutta ton suhteettomalta vaikuttavan hinnan takia en kuitenkaan ole hankkinut. Ja ilmeisesti ihan hyvä vaan, mullakin on sen verran paksut hiukset, ettei näitä saa selväksi muulla kuin riittävän kovalla ja syvälle uppoavalla harjalla. :P Uuden normaalin harjan sen sijaan kyllä tarvitsisin, kun mulla katkesi pari viikkoa sitten vanhasta harjasta varsi.. ja tuntuu tosi urpolta sukia näitä vaan sillä harjapäällä, tunnen itteni hevoseksi. :D Ehkä tosta TT:stä saa paremman otteen kun se on tommosen malliseksi tarkoitettukin, mutta mulla tulee mieleen liukas käsisaippua tai hevosharja(vaikken koskaan oo ees hevosia harrastanut)...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi eii, sinullakin! Ja kuule, tangle teezerillä harjatessa kannattaa olla kotivakuutus kunnossa enkä nyt vaan puhu omasta kokemuksesta :-D Tosi monelta saanut kuulla sitä valitusta, kuinka toi ei pysy kädessä ja sinkoilee pitkin kylppäriä jos tippuu lattialle!

      Ehkä mä oon vanhanaikanen, mut kyllä varrellisset harjat on aina ollu paljon mukavempia käyttää.

      Poista
  12. Täällä yksi, jolla on tosi pitkät ja paksut hiukset. Omistan myös tangle teezerin, muiden hypetyksen uhrina ostin. Ei toimi mulla kuiville hiuksille yhtään, ei tosiaankaan saa takkuja kunnolla selvitettyä ja sähköistää tosi pahasti. Mutta! Tykkään käyttää sit suihkussa hoitoaineen levittämiseen. Saa hoitsikan tasaisesti joka puolelle ja harjattua hiukset samalla. En tiiä miten mulla voikin olla näin suuri ero siinä, miten se toimii kuiville ja miten täysin märille hiuksille. Kosteille hiuksille ei sit taas sovi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika jännä :-D Pitääkin ottaa toi testiin suihkussa hoitoaineen kaverina, ettei nyt ihan hukkaan menis!

      Poista
  13. Aijaa, mulla toimii TT ihan mielettömän hyvin, enkä keksi mitään muuta vikaa kun tuo edellä mainittu sähköisyys! Itellä tosi paksut ja aika pitkätkin hiukset, ja oon viellä pitempihiuksisilta kavereilta kuullut hyvää palautetta! Ite ostin just matkaversion kaveriksi normaalin. Harmi jos sulla ei ole toiminut, kun on vielä kalliskin..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä :( Kai mulla sit vaan on jotenkin helpommin solmuun menevä hiuslaatu!

      Poista
  14. Mä en itse vaihtaisi Tangle Teezeriä mihinkään! Mulla on jumalattoman paksu ja pitkä tukka, ja mitkään muut harjat/kammat ei siihen tehoa. Sen lisäksi minulle tuo on ihan ehdoton märän tukan kampaamisessa ja suihkussa hoitoainetta tms levittäessä. Mutta kuten todettu, kaikki ei kaikille sovi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii ja mistäs sitä tietää, vaikka meille muutamille ois osunut joku maanantaikappale? Mun kohdalla se ei ainakaan ois mitenkään suuri yllätys .. :-D Mutta noooh, onneks hiusharjoja on markkinoilla jokaselle hipiälle!

      Poista
  15. Mulla on vähän sama tilanne ku sulla ton Tangle Teezerin kanssa ja tunsin myös syvän pettymyksen pistoksen rinnassani kun se ei ihan vastannutkaan mun odotuksia. Olin ensin ihan innoissani kuinka sileäksi se mun tukkani teki, mutta pitemmän ajan jälkeen se sileys on johonkin hävinnyt ja saan vaan katsoa kauhuissani sitä irronneiden hiusten määrää harjauksen jälkeen. :D ehkä olis pitänyt käyttää se 20€ johonkin muuhun :(

    VastaaPoista
  16. Mä olin aluks ihan sairaan tyytyväinen Tangle Teezeriin, mutta nyt, kun mun hiukset on vähän huonokuntosemmat, niin tittidii, eipä tosta "ihmekapistuksesta" kyllä oo ollu sen erikoisemmin apua! Paremmin saan nää selviks just sellasella luonnonharjalla. Mutta noita TT löytyy nyt jo kolme kappaletta, nii ehkä mun täytyy "kuluttaa" ne loppuun ekaks kuitenki :D

    VastaaPoista
  17. Mitäää, aika jännä et sulla on noin huono kokemus tuosta tangle teezeristä! Mulle se on ollu todellinen pelastus, itellä ku on kans tosi paksu ja pitkä hiuspehko, niin TT avaa kyllä takut ku takut! Mulla on nyt menossa jo toinen tangle teezer, ku eka ei tykänny siitä et käytin sitä apuna föönäämisessä, se kuumuus jotenki latisti ne piikit. Oon siis todellaki heittäny hyvästit vanhoille normiharjoille :D Mutta näköjään se ei sitte sovikaan kaikille ku muutama muuki moittinu sitä täällä kommenteissa!

    VastaaPoista
  18. Mäkään en ymmärrä tota Teezer hehkutusta :D Ite ostin kans just lapoiharjan, enkä vaihtais enää mihinkään!

    VastaaPoista
  19. Pakko kysyä että miten ihmeessä sä poistat ton Ginan kynsilakan? :D Itse tykästyin tohon älyttömästi, mutta ensimmäisen poistokerran kohdatessa kirosin sen alimpaan maanrakoon, sillä se ei nimittäin mulla lähde kynsistä ei sitten millään! Kynsilakanpoistoaine ei tehonnut juuri ollenkaan ja lopulta sain sitten raaputella niitä glittereitä kynsistä sillä tuloksella, että kynnet tuli täyteen naarmuja… :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on se semmonen Ginan kynsilakanpoistoainepurkkihässäkkä, missä on sitä vaahtomuovia mihin työnnetää sormi ja pyöräytetää. Muutaman kerran saa kyllä pyöräyttää, mut sil lähtee iha hyvin :-D ..vielä hankalampaa on mun mielestä saada toi levittyyn kunnolla, mut nätti lopputulos on kyl vaivan väärti!

      Poista
  20. Kiitos tästä! Itte käyttäny tanglea vuodenpäivät ja oon lähiaikoina miettiny miks ihmeessä mun tukka on yhtäkkiä tällästä takkuuntuvaa sorttia!? Kuukausi sit menin leikkaan 10 cm poiskin kun aattelin että ne on vaan niin huonossa kunnossa, mutta kyllä tää lyhytkin malli yhtälailla takkuuntuu. Nyt sen tajusin mikä sen iaheuttaa :D EIkun harjakaupoille heti tänään !

    VastaaPoista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne