LENKKARIBUUMI

16. huhtikuuta 2014

Maanantaina mua jälleen kerran muistutettiin, miltä tappokiire tuntuu. Mulla oli aikanen aamuvuoro ja mun oli oltava jo klo 5.40 bussissa matkalla duuniin. Lähin bussi menee tohon aikaan vuorokaudesta 300m päässä, koko matka tästä meiltä on silkkaa ylämäkeä. No mitä tekee Jenna, jonka silmät on vielä pullollaan unihiekkaa? Menee ja unohtaa työavaimet kotiin. Ja tajuaa asian vasta pysäkillä nököttäessään.
  Kyllä mä kerkisin, kun oikein kovasti juoksin ja sain herätettyä Jamin, että se heittäis mulle avaimet makkarin ikkunasta. Mutta jalkahan tossa hötäkässä meni, tärähti ja venähti: mun pitäis varmaan mennä ala-asteen liikuntatunneille eläväks esimerkiks siitä, mitä voi tapahtua kun juoksee Converset jalassa. Nyt oon linkuttanut kaks päivää, tällä hetkellä kipu hohkaa jalkapöydästä polveen saakka. Ei oo kauheen kiva, etenkään kun töissä joutuu olemaan melkein koko ajan liikkeessä.
p.txt22

No miks mä nyt sit teille mun vaivoistani kerron kuin millekin Bees&Honey -Ekille? Koska se linkittyy mun ajatukseen "kunnon kenkien" ostosta. Tähänkin johtopäätökseen piti tietenkin tulla kantapään kautta, heh heh!
  Koko eilisen päivän ja vielä työpäivän jälkeisen alkuyönkin mä selailin erilaisia nettikauppoja etsien varteenotettavia vaihtoehtoja salonkikelpoisista lenkkareista. En nyt sit tiedä minkälaisesta aivopierusta kärsin, kun ton Air Maxin tonne tyrkkäsin, koska semmosia haen viimesimpänä. Mukavathan ne on varmasti kuin mitkä ja ihan kivannäköisetkin, muttei jykevän tukevina treenikenkinä ehkä ihan vastaa mun tarpeita. Tai itte en ainakaan noi jalassa juoksis/hölkkäis/laiskanpulskeesti jolkottelis metriäkään. Kai se on toi värimaailma mikä nappas. Sen sijaan Niken Free Runit, Roshe Runit ja Flex Trainerit houkuttelis. Oon myös todennut sirompien kenkien olevan se mun juttu: kunnon möhkälekengät tuppaa korostamaan meikäläisen tukkikoipia entisestään...

  Free Runeissa mietityttää väri tavallaan haluaisin jotku kilometrien päähän räikyvät korallisenpinkit, mutta enpä mä niitä osais mihinkään yhdistää. Oisko vaaleansiniset liian tylsät? Roshe Runien muoto ehkä vähän epäilyttää näyttääkö ne jalassa ihan onnettomilta töppösiltä? Flex Trainereista ei tossa kyseisessä värissä taas oo löytynyt oikeeta kokoa ja nämäkin venyy enempi sinne treenikenkälinjalle. 
  Omistan jo yhdet Niken lenkkarit ja lenkkeilyyn ne ovat olleet enemmän kuin passelit, mutta ulkonäöltään kyseiset popot on enempi sitä sellasta osastoa, mikä tulee ihanihanihan ensimmäisenä mieleen kun mainitaan farkut ja lenkkarit samassa lauseessa. Ne kyllä pistän jalkaani jos oon tarkotuksella lähdössä juoksemaan ja tarviin sitä tukea, näihin vapaa-ajan kenkiin sen sijaan ois kiva saada jonninverran keveyttä ja jotain mikä vähän pehmentäis askelta eikä painais niin perkeleesti. Muutamia Addunkin kenkiä oon vilkuillut sivusilmällä, mutta mulla ei merkin lenkkareista oo minkäännäköistä kokemusta.
Kevään ostoslistalla ovat jokatapauksessa, mihin malliin ja merkkiin nyt ikinä päädynkään. Mitäs mieltä te ootte tänhetkisestä lenkkaribuumista? Itsehän riemulla odottelen millon Air Maxit ja kiilakorkotennarit vaihtuu niihin mielettömiin sämpyläskeittikenkiin, jotka oli kovinta huutoa omina ala-astevuosina!

31 kommenttia

  1. Free runit eikä Roshe runit ei oikeastaan ole tukevia malleja, muoto on kevyt! Näin olen ite ymmärtänyt :).

    Janette

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin ois mullakin käsitys, mutta mitään kauhean tukevaa ei onneks oo haussa :-) Nilkat mulla pysyy ojennuksessa, mut jotain pehmennystä tonne jalkapohjan ja maankamaran väliin kaipaisin: Top Sportin myyjä suositteli mm. näitä kahta mallia :-) ..vielä kun ois löytyny mun kokoa niin oisin päässy kokeilee ja ihmettelyn sijasta todennäkösesti esittelisin itse kenkiä :-D

      Poista
    2. Jep! Mulla on sama juttu, pitäs saada vaimennusta kantapäihin. :-D Asics merkiltä löytyy ainakin sellaisia, niin mulle myyjät on kertonu!

      Janette

      Poista
    3. Pitääkin käyä kattelemassa myös niitä :-) Meikäläinen nöpötti niin merkkiuskollisesti siinä Niken hyllyn eessä ettei myyjä varmaan tohtinut viedä mua pois siitä :'-D

      Poista
  2. Free runit näyttää kyllä kaikin puolin hyviltä! Ite laitoin Air maxit tilaukseen, vaikka eka olin sitä mieltä että mä en sellasia kenkiä jalkaan pistä! :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on kyllä tosi nätit, kaukana noista mun jo omistamista harmaaoransseista Niken Equaloneista :-D Mä viime kuussa kävin kattelemassa noita Air Maxeja Stadiumissa vaan todetakseni jälleen kerran, että ei oo meikäläisen juttu. Vähän sama kun noi kiilakorkotennarit, ne vaan näyttää niin tyhmältä tämmösellä pallopohkeella :-D

      Poista
  3. Oon ite kans miettiny nike free runeja, tai muita vastaavia lenkkareita nimenomaan vapaa-ajan kengiksi ja tottakai myös siihen juoksemiseen, mut ennenkaikkea reippaaseen kävelyyn ja jalkaan laitettavaksi silloin kun nimenomaan mukavuus on se tärkein :-) Eilen reippailin työpaikalle nimenomaan juoksemiseen tarkotetuissa asicseissa, joita en ihan vaan "huvikseni" muuten laittais jalkaan - mutta oi miten hyvä niissä oli tehdä töitä ainaisten conversejen sijaan! Jos vielä jotkut vähän esteettisemmät lenkkarit sais niin en varmaan muita käyttäiskään..:-D On se jalallekin paljon parempi kun kengän on tarkoitus olla mukava jalassa - plussaa on kyseisten nikejen nätti ulkomuoto :-) ! Eli lenkkaribuumi iskee miulle ja lujaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin oli eilen oikeesti niin lähellä, että oisin pistäny noi mun lenkkikengät töihin :-D Oikeelle jalalle ei kärsiny laskee painoo ollenkaan puhumattakaan siitä, miten "tavallisesti" sillä askeltaminen vihlas säärestä. Ois oikeesti vaan pitäny, vaikka ne onki vähä eri maata ku nää trendikkäät lenkkarit... Kui paha se ois voinu olla, käytän töissä jokatapauksessa yhtiä maailman rumimmista kengistä: crocseja.

      Tommoset sirot ja kepeet lenkkarit kyllä passais oikein hyvin, eipä niissä loppujen lopuks mitään kummempaa eroa oo vaikkapa miesten ainaisiin skeittikenkiin tai tennareihin!

      Poista
  4. apua et kai säkin ala tähän et upee outfit esim nätti paita ja ihana näkyvä koru pillifarkut ja lenkkarit.... :D kaikilla siis oma tyyli yhtäkkii tää vaa näyttää tulleen muotiiin enkä ymmmärrä sitä ite :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mitäs "apua" siinä nyt on? Oikein yhdistettynä vaikkapa mustat Free Runit on oikein toimivat kengät, trendejä tulee ja trendejä menee, niin mäkin vuonna 2004 kauhistelin pillifarkkuja mut nyt en muunlaisia omistakaan :-D
      Tässä nyt on jokatapauksessa hakusessa kengät enempi niiden käytännöllisyyden takia, ei muodin takia. Oon niin perkeleen kyllästynyt jatkuviin jalkakipuihin, kun mä ihan tosissani sitä työtä teen jatkuvassa liikkeessä jalkojeni päällä.

      Poista
  5. Mulla on itsellä kahdet Nike Free Runit, ne ei kyllä oo mitkään älyttömän tukevat, mutta todella kevyet ja kyllä ne mulla ainakin on tosi hyvin mennyt niin juostessa, kuin kävellessäkin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla kokemuksia! Toi keveys on kyl semmonen yks must-juttu, mitä mä vapaa-ajan kengiltä tällä hetkellä kaipaisin :-)

      Poista
  6. ite omistan kahet nike free runit ja voin sanoo et niitten jälkeen ei haluu enää käyttää muita lenkkareita! :D Käytän niitä salikenkinä, lenkillä, kävelyllä ja iha vapaa-ajalla:) että mun mielestä on ainaki hintansa arvoset! Ja tosin ne ei oo edes kalliit verrattuna johonki Asicsin juoksulenkkareihin mistä pulitin (tai isi pulitti:D) pari vuotta sitte yli 200e

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sä ootkin sit jo ihan konkari :-D Noi on kyllä yllättävän edulliset, yleensä kunnon lenkkareista tosiaan saa maksaa ihan suolasia summia. Pitäis olla liikkellä ajoissa, kun alennukset alkaa!

      Poista
  7. ootko miettinyt niitä air max theoja? :-) ite en lämmennyt noille jykeville air max ysikymppisille joits jokaisella bloggaajalla näkee, mutta theat oli sellanen sirompi vaihtoehto ja on kyllä jalassa älyttömän hyvät ja nätit! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nekin on joo tullut vastaan ja tykkäsin tosiaan niiden vähän kevyemmästä rakenteesta, mutta tähän hätään sellasia mustia ei löytynyt mistään meikäläisen koossa :( Ne pinkit ja oranssit kun ei välttämättä oikein passaa mun muuhun vaatekaappiin :-D

      Poista
  8. anttilassa on tällä hetkellä tarjouksessa ihan tajuttoman hyvät lenkkarit! ostin ite ja oon ollu niiiiin tyytyväinen! mun jalat ei oo koskaan ollu näin hyvässä kunnossa lenkin jälkeen! värejä tais olla musta ja pinkki ja ihan todella kevyt malliset!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti vinkistä :-) Pitääki huomen vissii poiketa Anttilassa, jos ja kun lähen äitin mukaan takkiostoksille!

      Poista
  9. Mulla on noi free runit ja roshe runit ja ai että ne on hyvät jalassa molemmat!! Käytän niitä siis ihan arkiasuissa enkä urheillessa, muutaman vuoden päästä varmaan kauhistelen et miks käytin lenkkareita mut samapa se, nyt näyttää mun mielestä kivalta:-D

    VastaaPoista
  10. Itelläni on nuo Nike Free Runit ja mun mielestä ihan älyttömän hyvät. Käy niin juostessa kuin vapaa-ajallakin kävellessä ja oli heti jalkaan pannessa sellanen must have-juttu. Kannatan! Nikellä on mun mielestä kyllä noi kaikkista "kauneimmat" kengät lenkkareita ajatellen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta turiset, ehkä se on toi "yksinkertasuus" mikä niissä on se juttu verrattuna joihinki hifi-lenkkareihin :-D Pitääki harkita jos noi free runit ostan, et jos niitä käyttäis kesälenkkareina. Equaloneissa tuppaa varpaat vähä hikoomaa!

      Poista
  11. Osta ihan mikä tahansa malli ja minkä tahansa väriset ja yhdistä vaikka bikineihin jos siltä tuntuu, mut lupaa että ET pue päälles sitä kiva mekko/hame + lenkkarit yhdistelmää! Okei tottakai jokanen saa pukeutua miten haluaa, mut tosta yhistelmästä mä en vaan löydä mitään hienoa tai tyylikästä katon sitten ihan mistä kulmasta tahansa :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha joooo en :-D Kyllä hameen/mekon kanssa kuuluu pistää jalkoihisa jotain vähän naisellisempaa!

      Poista
  12. Oon kuolaillut stadiumissa noita free runeja useampaankin otteeseen, jotenkin mielettömän söpöset kengät!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä taas oon käyny Top Sportin näyteikkunassa kuikuilemassa, kun en uskalla mennä sinne sisään kun myyjät hyökkii päälle kenkiä kattoessa XD

      Poista
  13. Kolmet niken free runit löytyykin jo kenkäkaapista joten suosittelen niitä ehdottomasti! Niin kevyet ja mukavat jalassa, eikä purista mistään. Jalatkaan ei väsy niissä ollenkaan vaikka koko päivän kävelee! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi juku kun niiden hankkiminen kutkuttaa entistä enemmän mutta ei tässä auta kuin odottaa säästöpossun lihomista :c

      Poista
  14. Kaksien free runien ja yksien rosherunien omistajana en voi muutakun kehua molempia (Freet on kyl omassa käytössä juoksukenkinä, mut tarkotuksena ois ostaa ihan kokomustat vapaa-ajalle).
    Tää nyt oli ehkä vähän turha kommentti, en meinaa osaa sanoo kumpii suosittelisin ees enemmän :-D osta vaikka molemmat ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kunpa oiskin varaa niin en epäröis hetkeäkään vaan todellakin haalisin itelleni kaikki mahdolliset lenkkarit mitä lähimmästä Stadiumista löytyis :-D

      Poista
  15. Itse ostin noin viikko sitte roshe runit ja tähän mennessä ne ovat olleet aivan mahtavat jalassa!!:) ainoat kengät jotka eivät ole hiertäneet uusina kauheita rakkuloita kantapäihin!

    Emma

    VastaaPoista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne