RANDOM FACTS

26. helmikuuta 2014

IMG_8420
1 Mä en pukeudu arkisin mitenkään erikoisesti, mitä simppelimpi ja mukavempi, sitä parempi. Ei vaan yksinkertasesti kiinnosta panostaa, kun puolet päivästä kuluu kuitenkin firman kuteissa.
  Mä en myöskään saa töissä pitää punasia housuja enkä nyt ihan käytännön syistä haluu beigeissä pöksyissä vessoja kuurata, niin jalkaan eksyy todella usein joko mustat tai sitten khakinvihreät farkut. Kaverina on surullisen usein joku peruspaita, neule tai trikoo sellainen. Ja vaikka tällä viikolla elohopea lämpömittareissa on jo noussutkin reippaasti nollan paremmalle puolelle, heitän edelleen ulos mennessäni kaikista mieluiten untuvatakin niskaan.

2 Oon hakemassa amikseen nyt yhteishaussa. Arvon vielä vaihtoehtojen järjestystä, joten varsinaista hakua en oo vielä tehnyt. Mieluisimmat alat on kuitenkin jo selvillä, siellä saattaa olla jopa yks yllättäjä :-D Ainakin ite hämmästyin kovasti, kun tän kyseisen ammatin lisäsin varteenotettavien vaihtoehtojeni joukkoon!

IMG_8394
3 En oo päivittänyt mun ipodin musiikkilistoja päälle vuoteen. Päällimmäinen syy siihen on se, etten oo saanut aikaseks siirrettyä biisejä mun vanhalta läppäriltä tähän uudelle eikä mua myöskään huvita asentaa iTunesia, kun se pistää koko laitoksen ihan juntturaan aina käynnistyessään. Joskus kokemattomana tein sen virheen, et liitin ipodin kaverin läppäriin kun halusin sieltä yhden biisin. Noh, kaikki omat biisit katos ja tilalle tuli kaverin soittolistat. Ja nyt oon kaikenlisäks jo niin tottunut mun Samsungin kopioi ja liitä -systeemin.
   Tuntuu vähän ilkeeltä pitää 32Gt muistia tyhjänpanttina mun saamattomuuden ja mukavuudenhaluisuuden takia :-D Noh, onneks vanhoja biisejä on toisinaan kiva nostalgisoida!

4 Mulla on ihan järjetön kasa erilaisia kuulokkeita. Syy tähän on se, et alkusyksystä unohdin tosi usein kuulokkeet töihin lähtiessä kotiin, enkä sit kokenut selviytyväni kokonaisesta työpäivästä täydessä hiljaisuudessa.
  Hajamielisyyden takia tuli sit upotettua rahaa ihan kiitettävästi työpaikan lähellä sijaitsevan kirjakaupan kassakoneeseen, parin kuukauden aikana taisin hakea sieltä yhteensä neljät kuulokkeet. Mut nyt on sit kuulokkeita pitkin maita ja mantuja töissä on yhdet varmuuden vuoks, takin taskussa toiset, yöpöydällä kolmannet, neljännet, viidennet ja kuudennet oon jemmannut laukkuihin ja mummolassakin taitaa olla vielä seitsemännet.

IMG_8372
5 En osta lehtiä, ellei niissä lue esimerkiksi "NYT VAIN 2€", niinkuin uusimmassa Cosmossa lukee. Vaikka rakastan lukemista, se vajaa kymppi yhdestä kapisesta naistenlehdestä tuntuu ihan naurettavalta summalta. Etenkin kun sen voi käydä lainaamassa kirjastosta tai lukemassa samaisessa mestassa ihan ilmaiseksi.
  Mulla on myös unelma omasta kirjastosta, sellasesta työhuoneesta, jonka seinät on vuorattu kirjoista notkuvilla hyllyillä. Olisi ihanaa omistaa kirjoja ihan kyllästymiseen saakka, niin jo ennestään luettuja kuin uusia tuttavuuksiakin.

6 Aikakausilehdistä ja kirjoista tuli mieleen mainokset mä en vaan henno pistää meidän postiluukun yläpuolelle "Ei mainoksia, kiitos" -lappusta, koska yksinkertasesti tykkään lukea mainoksia! Jopa sanomalehdistä käyn mainokset läpi, ihan niinkuin Myydään-Ostetaan-Vuokrataan -palstatkin!
  Kyllähän noi on loppujenlopuks pelkkää roskaa ja meillä on hattuhyllyn päällä jo puolimetrinen pino luettuja mainoksia, mutta mä niin tykkään siitä fiiliksestä, kun päivän mainosten seasta löytyy joku huipputarjous, johon ei muuten ois törmännyt edes vahingossa. Ylivoimasia lemppareita on jo vuosien ajan ollut Gigantin ja Sotkan mainoslehdet :-D

IMG_8403
7 Oon kuulemma hankala unikaveri, tai näin Jami ainakin väittää. Äiti on monesti sanonut, et pyörin jo ihan pienenä sänkyä ympäri niinku kellonviisarit, kävelin ja kyselin typeriä unissani. Mä tiedän myös kuorsaavani, mutta ihan kiusallani väitin Jamille vastaan, kun se eräänä aamuna taas silmät ristissä valitti, ettei mun röhinältäni ollut voinut nukkua koko yönä. Seuraavana aamuna sainkin kuulla Jamin nauhoittaman pätkän mun kuorsaamisesta ja voin kertoa .. Älkää tulko meille yöks :-D

8 Rakastan korujen shoppailua. Mulla on yks kenkälaatikollinen täynnä koruja, niistä vaan näteimmät ja omat lempparit saa lepäillä tossa korutelineessä ja sen alla olevalla lautasella. Ostan niitä ihan hirveesti kaikesta siitä kimmellyksestä ja kimalluksesta hullaantuneena, mutta loppujenlopuks käytän vain murto-osaa jopa noista korupuun asukeista ja tykkään itelläni lähinnä pelkistä simppeleistä koruista kihlasormuksen ja rannekellon lisäks. Arkisin en käytä niiden lisäks yhtään mitään.

42 kommenttia

  1. Määkin tykkään lukea mainoksia! Poikaystävä haluais laittaa oveen "ei mainoksia" -lapun mutta mun mielestä mainokset on ehkä parasta lukemista aamukahvin kera :D Pirkkaa ja yhteishyvää unohtamatta!
    Pakko kysyä että miks ette saa käyttää punasia pöksyjä ? Jos siis saat kertoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti kun muistutit, mun pitäiskin hommata plussakortti niin sit meillekin tulis Pirkka!! :-D Ja ei se nyt mikään varsinainen kirjotettu sääntö oo, mut kilpailevan firman väri on punanen ja parille työkaverille siitä mainittu joskus :-D

      Poista
    2. Pirkka-lehen pitäs kyllä tulla kaikille, kellä ei oo mainoskieltoa ovessa vaikkei omaa plussakorttia omistaiskaan :)

      Poista
    3. Aijaa, meille ei kyllä tuu vaikka lähin kauppakin on K-Supermarket :(

      Poista
    4. Kyllä Pirkka-lehti mun tietääkseni tulee vaan plussakortin omaaville :o mutta voin olla väärässäki!

      Poista
    5. Noku semmonen käsitys ois mullakin :( Meille on kyl tullu yks Pirkka-lehti, mut se oli Jamin isän nimellä, kun sen osotteenmuutos ei ollu vielä voimassa :-D

      Poista
  2. Mille aloille aiot hakea?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kerron niistä sit myöhemmin lisää, kun yhteishaun lisäks on alkamassa toi amk-haku ihan piakkoin :-)

      Poista
  3. Hei, minusta tämä on ihan tosi kiva blogi, mutta huomaisn nyt vaan, että nykyään melkein _kaikki_ blogit on samanlaisia.. Tai siis yleisestikkin niin se miten kuvia otetaan ja niin, jos ymmärrätte? :D Mutta tykkään silti lukea juuri tätä sinun blogia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinhän se vähän on. Kun blogeja on tuhansia, on semmosta uutta ja omaa juttua vaikee löytää, mitä joku toinen ei ois jo keksinyt. Mä oon bloggaillut aikalailla samaan tyyliin viimeset neljä vuotta!

      Kiitos :-)

      Poista
  4. siis ootko amk lisäkss hakemassa myös ihan ammattikouluun :o eiks silloin lukio ollu vähän niinku turhaa :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep. Ja en tiedä susta, mutta mulle on pienestä pitäen sanottu, ettei opiskelu oo koskaan turhaa. Mä en tiennyt peruskoulussa mikä musta tulee isona > sen ja hyvän opiskelumotivaation takia jatkoin lukioon. Mä en vielä lukion jälkeenkään tiennyt mitä haluun tehdä isona > jätin syksyllä hakematta kun en kevään haussa minnekkään päässyt. Nyt on suunnitelmissa, et jos ei paikka ammattikorkeeseen aukee vieläkään, niin käyn amiksen ja haen sen jälkeen ammattikorkeeseen jos tarvetta vielä sillon on. Eniten ketuttaa olla ammattitaidoton ja kun nyt kerta oon bongannut amiksesta mieluisia aloja useamman vuoden miettimisen jälkeen, niin emmä sen suunnan suunnitelmille hyvästejäkään heittäs vaan koska oon jo käyny lukion.
      Mut en mä silti koe lukioo missään nimessä turhaks. Se oli time of my life ja sieltä tarttu mukaan niin paljon muutaki ku yleissivistävä koulutus ja valkolakki :-)

      Poista
    2. Täällä nostaa kätensä pystyyn yksi ylioppilas yo-pohjaiselta hotraluokalta. Lukio ei ollut turha, se on nimenomaan yleissivistävä ja amiksesta saa kuitenkin sen ammatin. Muutenkin asiakaspalvelualalla viis vuotta töitä tehneenä on kiva mennä kouluun ja huomata oppivansa paljon uusia asioita ihan "vaan" siellä toisen asteen koulutuksessa... mä en kyllä edes korkeakouluun pääsisi mun lukion papereilla. Toisaalta en tiedä oisko se edes mun paikka.

      Mut joo back to my point, koulutus ei tosiaan ole ikinä turhaa. Mielummin tekee sitä mistä tykkää ku yrittää miellyttää kaikkia ja tekemällä "viisaita" päätöksiä.

      Yo-pohja ja amis jeeee! Ei mulla muuta :)

      Poista
    3. Niinpä :-) Ja mäki tolla viimesellä lauseella meinasin sitä, et opiskelun lisäks tuli saatua myös uusia ystäviä ja ihan mielenvikasen mahtavia muistoja!

      Mulle kyllä varmaan joku korkeekoulupaikka aukenis, mutta oon tässä nyt puol vuotta sulatellu ajatusta amiksesta eikä se oo yhtään sen pöllömpi, kun kuitenkin tässä on nyt 12 vuotta opiskeltu perse puuduksissa lähes tulkoon pelkkää teoriaa :-D
      Suomessa kuitenkin on mahdollista opsikella koko elämänsä ajan ja jos mäki sen AMKin tai vaikka yliopistonkin koen ajankohtaseks, niin voin niitä lähtee kokeilee sit myöhemmin. Mun äitikin kävi ammattikorkeen vasta kolmekymppisenä :-D

      Poista
  5. Ootko hakemassa pk-pohjaisii vai yo-pohjaisii? :) Itellä on suunnitelmissa kans hakee amiksee yo-linjalle lukion jälkeen, koska sittenhän lukion käyneillä ei oo ollenkaa niitä atto-aineita et pelkkää käytäntöö vaa ja muutenkin sen suorittaminen kestää vaa 2vuotta:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm, oon käsittäny ettei ylioppilaana voi pk-pohjaselle edes hakea vaan se on automaattisesti haku sinne yo-pohjaselle :o voi tietty olla paikkakuntakohtasta tai sitten mul on vuoden takaset opon tunnit tosi huonossa muistissa :-D

      Mut yo-pohjasille oon hakemassa joo! Aattelin kans et enhän mä siinä mitään menetä, jos käyn parin vuoden ajan opiskelemassa jonkin alan käytäntöä. Päinvastoin! :-)

      Poista
    2. Juu ei ylioppilaana voi hakea pk-pohjaselle :)

      Poista
  6. Haetko siia sinne niiden peruskoulusta päässeiden kanssa opiskelee vai aikuispuolelle? Itsekkin -94 aattelin hakea amikseen, tosin en tiedä kumpi noista se järkevämpi ois. Aikuispuolen koulupäivät alkaa aina ilta 6 täälpäin D: mutta ei myöskään tunnu houkuttelevalta mennä niiden -98 syntyneiden kanssa samalle luokalle vaikkakin valmistuisi kahdessa vuodessa...vaikeaa:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan sinne perusamikseen, ei mulla oo ikää eikä rahaa mennä aikuispuolelle :-D Noille aloille, minne oon hakemassa, on aika paljon myös yo-pohjasia paikkoja, et en mä siellä pelkästään ysikasien kanssa olis :-) Jamin luokalla autopuolella on ollu vaikka minkäikästä sakkia: se ite -92 syntyneenä alotti "ysinelosten vuonna" mut silti siellä oli populaa 80-luvulla syntyneistä asti :-D

      Poista
    2. Jep, itsekkin kävin siis amiksen jo aikaisemmin ja meidänkin luokalla oli niitä 22,23,24,25 vuotiaita:D silti sitä jotenkin jännittää että mitä jos sinne ei tuukkaan ketään mun ikäistä :D

      Poista
    3. Jep :-D Oon itekkin miettinyt et ei herranjumala sinne neljä vuotta nuorempien sekaan opiskelemaan, mullahan menee totaalisesti hermot, mutta loppujen lopuks useammilla aloilla on ryhmässä semmosta sekalaista seurakuntaa mitä tohon ikään tulee et ehkä on vaan parempi olla ajattelematta asiaa! Mistä sitä tietää vaikka omassa ryhmässä sattuis olemaan mua neljä vuotta vanhempia ja niillä menis muhun hermo? :-D

      Poista
    4. ite olin kauppiksessa, oon '92 ja vanhin mun luokalla oli '89 :-D nuorin oli sitte '92 syntyny eräs poika. meiän joukkoon mahtu lähinnä '92, '91' ja '89. aika sekalaista sakkia siis

      Poista
  7. Mistä oot ostanu ton ihanan korutelineen ja minkä merkkinen se mahtaa olla? Itellä on ollu hakusessa samanlainen yksilö jo hetken aikaa :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Laivalta päälle vuosi sitten :-) Merkistä en tiedä, mutta Silja Symphonyn Gift Shopista löyty :-D

      Poista
  8. Blogis on kyl ihan tosi kiva. Joskus silloin aikoinaan seurailin sitä ekaa blogias, mut sit taisit poistaa sen, jonka jälkeen kadotin sinut tänne blogimaailmaan. Kiva taas pitkästöä aikaa löytää sinut ja nyt kyllä jään seurailemaan ahkerammin : )

    Onnea myös kihlauksesta, mistä noin kaunis sormus on hankittu? Itsekin syyskuussa menin kihloihin ja minun hopeinen rinkula kalpenee tuon ihanan sormuksesi rinnalla ; )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos todella paljon :-) Mukava saada sit ennestään tuttua sakkia mukaan!

      Sormus löyty Kultajousesta :-) Ei sekään hopeeta ja kristelleja kummempaa kauraa oo ;-D

      Poista
  9. Mistä toi koruteline on?!!! Kkauan oon metsästäny omaani tuloksetta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tossa ylempänä jo vastasinkin, Silja Symphonyn lahjatavarakaupasta :-D

      Poista
  10. Apua, voin niin samaistua noihin mainoksiin ja nukkumiseen :D tykkään ite kans selata aina kaikki mainokset läpi ja oon kans tosi levoton nukkuja vaikkakin nukun aina tosi sikeesti ja hyvin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä taas oon semisti herkkäunisempi, ainaki jos Jamiin verrataan joka kerran nukahtaessaan sit nukkuu vaikka tiputtaisin sen lattialle. Mä herään jo kännykän herätyksen värinään :-D

      Poista
  11. Mulla on ihan sama homma oman ipodin kanssa :D niin paljon helpompi kuunnella Spotifyta puhelimesta! Missä muuten ootte töissä Jamin kanssa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en oo vielä viittiny investoida spotifyyn ku en loppujen lopuks kuuntele musaa ku lenkkeillessä ja sillontällön töissä :-D Meikä siivoilee yhessä lääkärikeskuksessa, mut oon luvannu olla puhumatta Jamin kuvioista ja ympyröistä blogin puolella :-)

      Poista
  12. hello dear. you have very nice blog. I love it <3
    tell me what about follow each other, I always follow back so let me know (>‿♥)
    xoxo from Spain
    www.thegrisgirl.blogspot.com.es

    VastaaPoista
  13. Vastaukset
    1. Mitään sellasta varsinaista kosintaa ei tapahtunut, se oli enempi yhteinen ehdotus tai päätös, miten asian nyt haluaa ilmaista :-D Ensimmäisen kerran Jami oli kysynyt multa, et "mennäänkö isona naimisiin" jo vuoden pari ennen varsinaista kihlausta ja lopullista päätöstä :-) Kun Jami sit lähti inttiin, hän soitteli ja viestitteli ikäväänsä, kertoi miten se ymmärs sinä aikana ettei tulevaisuudessa enää haluu joutuu musta eroon samalla tavalla. Kysyi siinä samalla sitten et pitäiskö meijän ryhtyy tuumasta toimeen - romanttisesti puhelimessa :-D

      Kun se kotiutettiin terveydellisten syiden takia, poikettiin myöhemmin viikolla kultasepänliikkeessä et ois jotain "konkreettisuutta" lupaukselle, vaikka se oltiin periaatteessa tehty jo pari vuotta aikasemmin :-) Häitä ollaan nyt suunniteltu 4-5 vuoden päähän!

      Poista
    2. Aaa, joo ymmärrän kyllä. En usko että näin nuoressa iässä edes mennään kihloihin ilman että asiasta ollaan oikeesti jollakin tasolla sovittu! Kaikkee hyvää teille, ootte niin sulosia :)

      Poista
    3. Kannattaa ladata sun ipodiin iTube niminen sovellus, tarvitset siihen nettiä vain kun lataat sinne uuden biisin, ja voit sitten kuunnella sitä niin monta kertaa kuin haluat. Ipodeista en ole varma, mutta ainakin iPhonen ja iPadiin saa nykään ilmaiseksi spotifyn, ainut huonopuoli siellä on se, että et voi skipata biisejä vaan joudun kuuntelemaan ne kaikki.

      Kannattaa kokeilla, koska minulla oli puhelimen kanssa jossain vaiheessa aivan sama ongelma itunes meinaan on niin raivostuttava konetta laittaessa päälle! :)

      Poista
    4. Pitääpäs kokeilla jossain vaiheessa :-) Mä en tiedä yhtään mitä Apple-rintamalla tapahtuu, ku oon jättäny ipodin käytön vähemmälle ku kesällä ostin uuden puhelimen missä on kaikki samat ominaisuudet yhessä paketissa :-D Toi netin tarvittavuus on siinä mielessä vaan ongelma, et mun pitäis pitää kännykässä wifi-hotspottia jatkuvasti päällä, et ipodi toimis ja se imis siitä sit virtaa .__.

      Poista
    5. siis tarvitset nettiä vain muutaman sekunnin ajan, kun kappale latautuu ipodiisi :)

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne