MONTHLY FAVORITES : Tammikuu

7. helmikuuta 2014

Hepskukkuu! Mä alkuvuodesta rupesin kypsyttelemään ideaa kuukauden lempparit -tyyppisistä postauksista ja kun muutamia uutukaisia juttuja omalle tielle sattui, niin tässä ois nyt ensimmäinen osa. Mun oli tarkotuksena heittää tää videolle, kun oon kattonut niin paljon ulkomaalaisten youtubereiden vastaavia ja niistä tykännyt, mutta mulla on jo suunniteltuna eräs toinen video, niin menkööt tää nyt pelkän kuvan kera.
  Mulla meinas myös tulla harmistus siitä, kun tajusin käyttäväni samoja luottotuotteita kuukaudesta toiseen. Mä kun en oo mitenkään järin kokeilunhaluista sorttia :-D Toivottavasti nyt helmikuussa löytyy jotain uutta ja jännittävää!

s
1 Vaatevalinta : Pesin alkuviikosta vaaleeta pyykkiä ja jotenkin pisti naurattamaan se koneesta tulleen kosteen möntin värimaailma: laivastonsinistä ja valkoista. Oon Jamillekin ostanut samaa värimaailmaa olevan paidan, siinä vaan on vielä vähän punaista ettei nyt ihan keski-ikäsestä tuulipukupariskunnasta mennä jos satutaan ulos yhtäaikaa raitapaidoissa. Joku tossa sinivalkosessa raidassa viehättää ja on viehättänyt jo pitkään, en vaan osaa sanoa että mikä! 

2 Kosmetiikkatuotteet : Tähän
kategoriaan saadaan tässä kuussa kolme kaverusta joululahjaks saatu Love Generation Sexy by Jeanne Arthes -hajuvesi, Essien kynsilakka sävyssä Cute As A Button ja Rimmelin Hide the Blemish Concealer.
  Mä en jostain syystä osaa talvisaikaan käyttää mitään kirpeitä kukkaistuoksuja. Ostin syksyllä Ralph Laurenin Pink Ponyn ja se on nyt pysynyt visusti vessan kaapin uumenissa, kun jouluna käärin lahjapapereista tän vähän pehmeemmän ja vaniljaisemman tuoksun. Mä oon myös todella yllättynyt siitä, että mun kynnet on tähän aikaan vuodesta lakattavassa kunnossa, yleensä ne tykkää pakkasilla mieluummin katkeilla kuin kasvaa!
  Rimmelin peitepuikon ostin loppuneen Wet 'n Wildin paletin tilalle ja en voi muuta sanoa kun et tykkään! Mä kun tykkään levittää meikkivoiteet sunmuut sormin, niin nyt ei sit oo kynnenaluset ja kynsinauhat peitevoiteessa, kun sitä ei tarvii kaivella paletin pohjilta.

3 Kirja :
Riikka Pulkkisen Raja. Luin tän parissa päivässä, enkä pitkään aikaan oo ollut yhtä vaikuttunut jostain kirjasta. Toisiinsa kiedotut, hyvin erilaiset mutta silti oikein passelisti kirjan nimen alle asettuvat tarinat herätti mussa niin älyttömiä tunteita ja ihmetyksen aiheita. Tää pisti miettimään, suosittelen todella lämpimästi!

4 Vempele :
Tästä akkukotelosta mä aikasemmin jo kerroinkin :-) Iskä tosiaan tilas ton mulle aliexpress.com -nimiestä kiinapuljusta, kun oli aikasemmin omaan Note 3seensa löytänyt tommosen ja tykännyt kovasti. Nyt on viimesen viikon ajan ollu vähän tuskasta, kun mun kännykän toinen laturi hajos ja mun pitää iltasin aina tehdä päätös, pistänkö mun ainokaiseen laturiin puhelimen vai tän kotelon. Kännykkä on valitettavasti vienyt voiton :-D

5 Suihkujutut :
Päivittelinkin blogin facebook-sivulle taannoin, miten mä unohdin mun kaikki ihonkuorintatarpeet kotikotiin muuton yhteydessä. Enkä tietenkään oo muistanut niitä sieltä hakea. Tyypillisenä suomalaisena mulla on myös tyypillisen suomalaisen sekaiho, joka kovilla pakkasilla pintakuivuu siihen malliin, että vaikutan enempi uutta nahkaa luovalta käärmeeltä, kuin ihmiseltä! Kyllästyin hilseilevään T-alueeseen ja kuivuneisiin, kutiaviin sääriin niin pahasti, että kävin sit hakemassa Sokokselta We Care Iconin Body Scrubin. Nimestä huomaakin, että toi on vartalolle tarkotettu, mutta kun kaupassa testasin saman lafkan face scrubia, ei se jotenkin tuntunut toimivan. Kaikenlisäks body scrub tuoksu paljon paremmalle! Illalla pääsinkin sit nauttimaan nassusta, joka oli pehmee ku vauvan peppu ♥
  We Care Iconin puhdistusvaahdosta te jo tiedättekin, toi on jäänyt mun ikilemppariks. Ei vaan sen toimivuuden takia, vaan siks, että toi on edelleen se sama puteli, jonka ostin alkusyksystä! Ihan mielettömän riittosaa ja jäljellä on vielä ainakin puoli pulloa.

6 Arjen tarpeellisin :
Ostin joskus loppuvuodesta Tigerista paketin laastareita, kun ne oli niin paljon halvempia kuin jotkut Salvequickin vastaavat. Tässä kuussa noista onkin ollut mulle hyötyä enemmän kuin tarpeeksi, kun oon toheloinut keittiössä ja töissä jostain syystä tavallista enemmän. Viikko takaperin viilsin taas Fiskarsilla sormeen, pari viikkoa sitten onnistuin töissä samaan kämmenselästä nahkat rullalle ja vereslihalle asti. Tän suhteen tammikuu ei siis ehkä ollut ihan mun kuukausi, mutta ainakin oli tarpeet verenvuodon tyrehdyttämiseen!

7 BONUS! Hetki : Vietettiin tammikuussa myös pienimuotosia tupareita pienen porukan kanssa. Baarissa meno oli ihan onnetonta, mutta musta oli aivan mielettömän ihanaa nähdä Lauraa pitkästä aikaa ja ennen liikenteeseen lähtöä vetäytyä tonne meidän makkariin supisemaan tyttöjen juttuja. Mä en oo pitkään aikaan päässyt kunnolla juttelemaan kenenkään muun naispuolisen henkilön kanssa, kuin äitin, joten Lauran kanssa höpiseminen teki oikeasti todella hyvää. Kiitos sulle siitä ♥

18 kommenttia

  1. sun blogin taso on laskenut niin paljon nyt tässä parin kuukauden aikana :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ikävä kuulla mut sanotaan vaikka näin; mun elämä on tällä hetkellä aika rankkaa ja ykstoikkosta. Oon illat töissä, nytkin, päivät ja viikonloput pistän mieluummin oman mielenterveyden ja fiiliksen nostattamiseen, parisuhteen ja sosiaalisen elämän ylläpitoon. Blogi on se mistä ensimmäisenä karsin, se ei oo mulle henki ja elämä, ilman sitäki pärjää.

      Enkä mä oo mikään yli-ihminen, niinku bloggaajista toisinaan tahtoo kuulla. Muaki väsyttää, muaki vituttaa, mullakin on elämässä vastoinkäymisiä. Koko ajan ei elämä oo pelkkää marjasmoothieta ja trendikkäitä tapahtumia.

      Jos totta puhutaan, oon harkinnu ihan täysin "eläköitymistä" blogimaailmasta. Tää ei anna mulle enää yhtä paljon ku ennen - tää ei enää oo mulle apuna edellämainitun mielenterveyden ja fiiliksen ylläpitoon. Tästä on tullu aika ikävää..

      Poista
    2. Mun mielestä lukijoitten pitää ymmärtää, että meillä bloggaajillakin on muuta elämää kuin tämä. Itsekkin oon ollu blogin puolesta hiljaiselolla jo jonkin aikaa, juuri ton samaisen syyn takia, että viikonpäivät vaan yksinkertaisesti on täynnä ja arkipäivien jälkeen olo on niin nuutunut, että tekee mieli vaan levätä ja nähdä kavereita. Musta sun blogi on oikein hyvä ja jokaisen bloggaajan pitäisi saada kirjoittaa siinä tahdissa kun kerkeää :-)

      Poista
    3. Oikeassa olet :-) Mutta eipä sitä ihmiset oikein tahdo ymmärtää, jossei itse blogia pystyssä pidä, sääli sinänsä :c

      Kiitos kuitenkin todella paljon!

      Poista
  2. Kuukauden suosikkeja aloin itsekkin videoimaan, koska niitä on tosiaan niin paljon kivempi tehdä nyt kun editointiohjelmakin pyörii! :) Viime vuonna toteutin sen sellasina kuvina ja jotenkin tällasista kuukauden katsauksista saa paljon iloa, koska kun oikeesti alkaa miettii mitä on sinä kuukautena tehny... niin on tehny vaikka mitä! Muuten se ei välttämättä tuntuisi siltä. :D

    Ps. Naureskelin tässä itsekseni, kun oot muuttanut bannerin fontin. Kuinkahan moni alkaa kyselemään, että mitä fonttia käytät... :)
    xoxo Mella

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mäkin olin jo viime vuoden puolella ihan innoissani näitä väsäämässä, mutta aattelin sit odottaa uuden vuoden alkuun :-) Näiden avulla tosiaan onnistuu muistelemaan yhtä sun toista, tylsältä vaikuttanu kuukausi olikin sit ihan jees!

      Ja juu, mäkin odottelen koska se kysely alkaa. Toivottavasti toi on semmonen fontti mikä ei ketään houkuta, halusin vaan siitä Signericasta eroon :-D

      Poista
  3. mun mielestä täää oli kiva postaus !! (: alko heti kiinnostaa tuo riikka pulkkisen kirja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, kiitos :-) Toivottavasti se löytää pian paikkansa sunkin nenän alle luettavaks!

      Poista
  4. Onneksi alakoin lukemaan sun blogia! Kirjotat niin mukavasti ja sulla on muutenhi ihania postauksia, joista monista oon saanu uusia ideoita ommaan elämään sekä innostusta ja kannustusta! Kiitos sulle ku piät tätä blogia! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ää, mä rupeen täällä kohta itkemään kun teitä piristäjiä on sattunut jo muutama mun masisteluperjantain iloksi. Kiitos siitä teille, että ootte olemassa ♥

      Poista
    2. Mä voin jatkaa piristämistä kertomalla, että tykkäsin tästä postauksesta. Ihan niinkuin tykkään lähes kaikista postauksista :) Oon ihan samoilla linjoilla kuin Anonyymi: mäkin oon saanut inspiraatioo ja innostusta omaan elämään!

      Mun mielestä on vaan superhienoo, ettet oo niinkuin muut bloggaajaat, joiden elämä on superfoodsmoothieiden ja uusien vaatteiden yms. ympärillä. Oot pitämässä blogia SUN elämästä, et kenenkään muun. Sun elämä on tällä hetkellä rankkaa (mikäli ymmärsin oikein sun kommentin tuolla hieman ylempänä), mutta päivittelet blogia silloin kuin susta siltä tuntuu ja aiheista, joista ite haua kirjoittaa.

      Sinä Anonyymi, joka valitit blogin tason laskusta: elämässä tuppaa välillä "taso laskemaan". Tokkopa sunkaan elämäs on ruusuilla tanssimista, kun joudut nimettömänä jättämään kommentteja.

      Nyt olen sanani sanonut, anteeksi pitkästä kommentista.

      Poista
    3. Se onkin hassua, miten nykyään ihmiset jakautuu kahteen kastiin :-) Toiset kun haluaa vaan sitä kimalletta ja kauniita kuvia, toiset on kiinnostuneita "oikeasta elämästä". Mä oon todella onnekas, kun omaan lukijakuntaan lukeutuu niin monia tähän viimesenä mainittuun kastiin kuuluvia tyyppejä!
      Veikkaan että nää trendifördiskördit ja superfoodbloggaajat välillä sumentaa joidenkin todellisuudentajun blogien suhteen, kun eihän tavallinen elämä nyt voi olla samalla tavalla viihdettä.

      Kiitos todella paljon, pitkät kommentit on parasta ♥

      Poista
  5. Eiei älä eläköidy bloggaamisesta! Kyllä sä annat edelleen näillä jutuilla paljon lukijoilla, usko pois. :) Joskus vaan on elämässä sellaisia jaksoja kun ei ole paljoa kerrottavaa, kun ei tapahdukkaan mitään erikoista eikä ole aikaa eikä voimia blogille, mutta joskus taas tapahtuukin kaikkea senkin edestä, ja blogikin kukoistaa. Se on vuoristorataa, ja lukijat ei voi muuta kuin sopeutua. Tai eihän sitä välttämättä ymmärrä, jos ei tiedä millaista blogin pitäminen on, jos nyt ajattelee vaikka tuon ensimmäisen anonyymin lohkaisua... Älä anna tommosten vaikuttaa liikaa, sitä on varmasti ainakin lähes sata sellaista, jotka edelleen tykkää, aina jokaista sellaista kohtaan, joka enää tykkääkään. ❤

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Emmää vielä mitään oo päättäny, tommonen vaan käyny mielessä ja oon sille muutaman ajatuksen suonutkin, kun jotenkin tullu semmonen fiilis että mä oon jääny tästä nykypäivän blogimeiningistä vähän jälkeen :-D

      Teitä on kyllä niin paljon ihania ihmisiä siellä ruudun toisella puolella, että kokisin vähintäänkin ikäviä omantunnontuskia jos tosta noin vaan menisin ja lopettaisin ♥ Mutta se pyörii silti mielessä, taukoilua saattaa olla edessä jossain vaiheessa, en tiedä. Ehkä kesän lähentyessä fiilis on taas vähän korkeampi ja mielikuvitus vilkkaampi! Sit kun ja jos kouluunkin pääsen, niin bloggaaminenkin on ihan erilaista kun se ei oo esimerkiks viikonlopun tehtävälistalla siinä missä parisuhteen ylläpito, perheen tapaaminen ja oma rentoutuminen!

      Kiitos sulle :)

      Poista
  6. Tää oli tosi kiva postaus! Niinkuin kaikki muutkin, minkä takia en oikein ymmärrä tota ekan anon kommenttia. Mun mielestä sun postaukset on kiinnostavia, sopivan mittasia ja niiin kivasti kirjotettu että! Toi kommentti on ärsyttävä, sillä vaikka niin ei siis ole mun mielestä tapahtunu sun blogille, jokaisen luulis tajuavan itekkin ton mitä itekkin vastasit siihen kommenttiin. Tää blogi on niin huippu, yks niistä harvoista joita oikeesti jaksan seurata! :-) facebook-kirjotukset ja nää postaukset saa vaan aina niin hyvälle tuulelle ja on superkiva seurata sun ja jamin elämää ja venailla sitä kun ite pääsee muutaman vuoden päästä (toivottavasti..) tohon elämäntilanteeseen :-D Tsemppiä kirjotteluun, toivottavasti löydät uutta íntoa jos se on hukkunut!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin sinällään vähän mietin, että millasetkohan perustelut ekalla anonyymilla väitteelleen on. Mä kun oon tässä viimekuukaudet yrittänyt olla postaamatta turhaan ja koettanut välttää sitä väkisin kivojen asioiden kuvaamista ja niistä kirjottelua. Tota kun tein aika useinkin etenkin vanhan blogin puolella ja se mulla on käsitys että semmosesta ei niin tykätä :-D Oon tullut kirjottelemaan vaan sillon, kun on aidosti ollut jotain asiaa tai oon inspiroitunut jostain ja halunnut hakaa sen teidän kanssa :-) Nyt vaan on ollut semmonen kausi elämässä, ettei bloggaminen oo napannut ja meno internetin ulkopuolella ollu semmosta turvallisen tasasta ja tylsää.

      Kiitos hirmusen paljon kommentista, ihanaa kun te ihanat osaatte muistuttaa olemassa olostanne näinkin usein ♥

      Poista
  7. Tää oli tosi kiva idea toteuttaa tämmönen! Toi kuva näyttää jotenki niin nätiltä ja raitapaidat ja kynsilakka myös erityisesti! Itellä on tota samaa peitepuikkoa ja nyt kun se on lopussa puntaroin sen ja lumenen vastaavan kanssa :) Täytyy myös varmaan lukaista tuo kirjakin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos todella paljon :-) Oikein kiva kuulla, että tää saa postaussarjana positiivisen vastaanoton!

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne