MUSIIKKIVAMMANEN

11. tammikuuta 2014

nostalgyy1 nostalgyy9 nostalgyy8 nostalgyy7 nostalgyy5 nostalgyy4 nostalgyy3 nostalgyy2 nostalgyy6

Mä eksyin vanhan blogin puolelle selailemaan kuvia ja samalla bongailin postausten lomasta muutamia hyviä biisejä. Puhkikulutetut radiohitit ja youtuben syövereistä löytyneet vähemmän tunnetut kipaleet ei kuitenkaan tuntuneet riittävän, joten heitin sekaan vielä muutaman tän hetken lempparin. Mä tiedän mitä muutamat siellä saattaa mun lemppareista ajatella: "noi biisithän on jo ihan out" mä oon ehkä maailman surkein löytämään uusia biisejä. Mä en oo millään tavalla perillä uusimmista listahiteistä ja radiosta kuuntelen mieluummin puhetta kuin musiikkia.
  Mulle ei myöskään riitä et radiosta tulee sellanen päin pläsiä iskevä biisi, mä tarviin siihen taustalle jonkun tapahtuman, jonkun mistä saan aikaan hetken. Sellasen hetken, minkä muistan koko lopun ikääni, hetken joka tulee mieleen aina sillä alkuperäishetkellä soinutta kappaletta kuunnellessa. Mä tarviin sen muistileiman, et voin pitää jotain kappaletta hyvänä. Ilman sitä, mun on turha yrittää saada niskavilloja nousemaan ihastuksesta.
  Sen hetken ei tarvii olla mitenkään sen suuremmin merkittävä. Mulle riittää vaan, että oon sillä hetkellä kokenut ihan äärettömiä fiiliksiä asioista x tai y. Mä en esimerkiks tiedä mitään vapauttavampaa, kuin yksin iskän autolla ajaminen motarilla/valtatiellä keskellä yötä ja jonkun hyvän housetrancemegadj-jytän kuuntelu. Iskän autolla siks, että siinä on mun tähän mennessä ajamista autoista mun korvaa eniten miellyttävimmät bassot. Ja sen myötä mun ikilemppariks on jäänyt mm. Aviciin Levels. Tasot toimii aina!
  Pähkinänkuoressa voitais kai sanoa, ettei biisi oo musta yhtään mitään, jossei se aiheuta ihananilkeeltä tuntuvaa kananlihaa selkäpiissä. Ja kun tämmönen munlainen Outi Omituinen on kyseessä, ei sitä nipistelevää tunnetta saada aikaseks vaan kuuntelemalla autoradiota neljän ruuhkassa. Siinä tilanteessa ennemmin yhdistän radiosta puskevat melodiat vitutukseen ja roadrageen :-D Poikkeuksena voidaan ottaa sit nää vähän ikävämmät kipaleet, joiden sanotuksiin voin samaistua. Mutta nekin toimii vaan omien kokemusten kautta sanotuksia pohtiessa.


Miten te löydätte uusia lempibiisejä? Onko teillä joitain kappaleita, joista pidätte kiinni jo viidettä ellette jopa kymmenettä vuotta putkeen? Mähän en myöskään tahdo millään kyllästyä Eppu Normaalin tai Yön vanhempaan tuotantoon. Tosin niissäkin taustalla voimakkaat muistot ysärillä Tampereen suunnille heitetyistä mummolareissuista perheen kanssa!

14 kommenttia

  1. Mää kuuntelen paljo 80-luvun musiikkia ja uusiakin. Kappaleessa pittää kyllä olla semmonen tietynlainen tunnelma että niitä sanoja jää kuuntelemaan ja se musiikki tunkeutuu kunnolla päähän. Ja ei aina tarvi olla ees sanoja, vaan pelkkä mussiikkikin voi tuua sen tunnelman. Ei sitä sen kummemmin pysty selittämmään... :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :-) Mäkin kuuntelen tosi paljon kasarimusiikkia, niin kotimaista kuin ulkomaalaistakin ja vanhoista biiseistä oon ainakin ite huomannut sen tunnelman välittyvän ihan eri tavalla kuin uusista biiseistä. Kai niissä on joku nostalgiapiikki tai jotain :-D

      Poista
  2. Mä kuuntelen yhä edelleen kaikkia muutaman vuoden takaisia baarihittejä, joiden tahdissa tuli tanssittua juuri 18 vuotta täyttäneenä oikeastaan joka viikonloppu :D Ne biisit muistuttavat mua huolettomasta, bileidentäyteisestä ajasta, jolloin aloin opetella itsenäistymistä muuttaessani ekan kerran omaan asuntoon. Tykkään kyllä tämänhetkisestä elämästäni aivan täysillä enkä haluais palata takaisin 18-vuotiaaksi, mutta kyllähän niissä lukiovuosissa oli paljon kaikkea ihanaa muisteltavaa. :) Muutenkin liitän oikeastaan kaikki biisit johonkin tapahtumaan, paikkaan, ihmiseen tai elämänvaiheeseen: tätä kuuntelin aurinkoisina kevättalven päivinä, kun kävelin kirjoituksista kotiin, tuota taas istuessani kesäöisin joentörmällä ja miettiessäni tulevaisuutta. Yksi biisi liittyy huikeisiin bileisiin, toinen kaipaamaani ihmiseen ja kolmas muistuttaa mua huolettomista ja rentouttavista hetkistä ystävien seurassa. Harvaa kappaletta tulee enää kuunneltua itse kappaleena, vaan kaikki suosikkibiisini liittyvät jollain tavalla johonkin muuhunkin asiaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samoilla linjoilla siis mennään ja kiteytit mun ajatukset aika hyvin (ja paljon selkeemmin kuin mitä ite oisin osannut:-D) :-) Munkin on tosi hankala löytää niitä uusia biisejä sillai, et esim ettimällä etin youtubesta tai spotifysta jotain listahittejä! Ne lempparit tulee tavallaan luonnostaan, sitä ei sinänsä edes ajattele kun joku sävel ja sanotus puskee korvasta sisään kivan tapahtuman hetkellä ja jää muistuttamaan siitä :-)

      Poista
  3. vähän kiva tää! ihania kuvia! <3

    VastaaPoista
  4. haha, aika omituista kun luin sun blogia ei koko teksti näkyny ja päätin päivittää sen. no sitte jumittu koko puhelin, ei toiminu mikään ja päätin sen antaa olla kun ei sammunukkaa. no kun tulin hetken päästä oli se sammunu kokonaan eikä mee enää päälle tai mitään että kiitos vaa :---D einy, sulla on mahtava blogi ! sun kuvat ja tekstit on parhaita ja ne saa aina hyvälle mielelle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oooivoi, haha :-D Oikein paljon kiitoksia! :-)

      Poista
  5. Voisitko joskus tehä jotain postausta siitä, miten muokkaat kuvia? En oo ihan varma oot joskus sellaisen tehnyt.. Jokatapauksessa se ois tosi kiva koska kaikki nää sun kuvat on aina niin upeita!

    http://emsimatu.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :-) Oon tehny semmosen before-after -postauksen tossa syksymmällä, mutta en usko että mitään perusteellisempaa postausta kuvienmuokkauksesta tuun tekemään :-( Mä teen kuville loppupeleissä niin vähän (terävöinti>lisää värikylläsyyttä>värikäyrät>säätöarvot>kuvakoon pienentäminen>valmis), et siitä ois aika turha tehdä kokonaista postausta :-D

      Poista
  6. Kokeile nettiradioita. Täällä on varmaan yli 500 asemaa! Aloita vaikka lattarimusalla :)
    http://www.nettiradiomaailmalla.com/category/latinalainen-musiikki/#.WIngyS196M8

    VastaaPoista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne