ME HAPPY

24. tammikuuta 2014

fri1 Mä en oo oikein koskaan osannut juoda kahvia, mitä nyt lukioaikoina tuli kasin aamuina haettua koulun kahvilasta take away -mukillinen sumppia, että sai silmät kunnolla auki. Mut siihen mun kahvin juonnin historia sit aikalailla rajottuukin, joskus seurajuomana sitä hörpin. Jami taas on ihan järjetön kahvinlitkijä. Sen päivät ei vaan yksinkertasesti lähde käyntiin ilman kupillista kuumaa.
  Meillä oli ekan kuukauden ajan täällä meidän asunnossa ikivanha kahvinkeitin, jonka rinnalla lelusemmonenkin näytti vakuuttavammalta. Ja ois varmaan keittänyt parempaa kahvia :-D Nyt tuskaset aamut (krhm, asun herra aamukänkkäränkän kanssa) on ohi, kun Jamin äiti toi meille vanhan Moccamasterinsa!! En tiedä mikä siinä on, mutta kai se laatu vaan on kahvinkeittimissäkin mikä ratkaisee. Nyt nimittäin mäkin otin aamupalan kylkeen ihan mielelläni kahvikupposen, vielä vaan kun ois tajunnut kaupassa ottaa tölkillisen punasta maitoa kahvimaidoksi ..

fri3
Tuo akkukotelo mun kännykkään saapui pari viikkoa sitten enkä oo sen jälkeen lähtenyt mihinkään ilman sitä!! Aivan mielettömän hyödyllinen tämmösellä kännykkäriippuvaisella, kuin mulla, olla olemassa. Kyllähän se vähän kännykän kokoa ja painoa lisää, mutta eipä tuo mua haittaa. Pääasia, että sitä akkua on vielä illalla, kun yhdentoista jälkeen pääsen töistä. Eihän sitä tiedä mitä kotimatkalla voi sattua!
  Kävin eilen kirjastossa ekaa kertaa pitkään aikaan. Mulla on vaan ton Hollolan kirjastokortti, kun en Lahden kirjastoon oo jaksanut käppäillä kaupunginkirjaston korttia hakemaan ja nyt Lahden puolella asuessa pääsy Hollolan kirjastoon on vähän rajottunut. Eilen sit kävin lainaamassa papalta auton ihan sitä varten ja porhalsin suoraan Hollolaan. Eilen töistä tullessa oli ihana päästä sänkyyn lukemaan ihan oikeaa kirjaa, viime kuukausien aikana kun myöhäisillat on kuluneet enempi nenä kiinni tietokoneen ruudussa..

fri4
Ulkona on aivan mielettömän kaunista. Käveltiin tänään kauppaan ja koko sen matkan intoilin Jamille, kun puut on kivan valkosia ja aurinko paistaa ja lumi narskuu jalkojen alla ja kuinka kivalta näyttää kun hiukset huurtuu pakkasen ja uloshengityksen yhteistyöstä. Meidän taloyhtiön pihapiirissä on tommonen aivan järjettömän iso pajukko, joka on ihan lumen ja huurteen peitossa. Mä täällä sisällä värjötellessäni oon jo pidempään haaveillut siitä kuvausspottina! Ehkä mä kuitenkin maltan mieleni, ajatus jäätyvistä sormista ei vaan houkuta, ei sitten millään ..

fri2
Poikkesin eilen myös kirpputorilla. Mukaan lähti tosi kätevä punottu kori, jonka pestasin pitämään huolta tumpuista ja pipoista, mutta en mä voinut olla kiinnittämättä huomiota myös tarjolla olleeseen vaatepuoleen. Mukaan lähtikin rento ja vähän lyhyemmänmallinen peruskollari 3,5 eurolla sekä iso ja lämmin villatakkihartiahuiviviritelmä 50 sentillä. Me happy:-)

16 kommenttia

  1. mistä oot ostanu akkukotelon? :)

    VastaaPoista
  2. Meillä on ollut kotokotona monta vuotta ja lisäksi töissä on moccamasteri ja mun mielestä sillä tulee yli pahaa kahvia :( Hypin ilosta kun muutin pois kotoa ja sain ostaa perinteisen simppelin kahvinkeittimen ja kyllä maistuu paremmalta! :D makuasioita näköjään :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niiiiiin ja siihen kahvin makuunkin vaikuttaa satamiljoonaa asiaa ihan keittäjästä kahvimerkkiin ja kahvimaitoon! Ja makuasioitahan nää kyllä täysin on, itellä vaan esimerkiks lähipiirissä aina pidetty moccamasteria semmosena kahvinkeittimien aatelina niin voi mielikuva siitäkin jo tehdä osan mausta :-D

      Voin kyllä sanoa, että millä tahansa keittimellä tulee parempaa kahvia, kuin sillä meidän vanhalla rotiskolla :-D

      Poista
  3. voi kuin kiva postaus ! :) mistä oot muuten ostanu tuon kännykkälaturin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tossa ylempänä jo vastasin, kiitos :-)

      Poista
  4. Mä sain just pari päivää sit luettua ton mielettömän kalorikammon :) tykkäsin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä otin sen semmoseks "kevyemmäks" luettavaks, vaikka sinänsä ikävä aihe siinäkin! :-D

      Poista
  5. Vautsi mitä kirpparilöytöjä! :) Tuollainen akkukuori tulis kyllä tarpeeseen mullakin, harmi vaan että en oo nähnyt sellaisia vielä Samsungille tehtynä... Tuntuu, ettei se akku kestä välillä sitä päivääkään kunnolla ja puhelin on aina latauksessa, kun oon kotona :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuolta aliexpressiltä löytyy vaikka mitä, sieltä ollaan tilattu tommoset akkukotelot ainakin mun S2+:aan ja mun vanhempien Note 2 ja 3seen! En oo ihan varma onko veljen S4ssakin tota :-D Et kannattaa sieltä tsekkailla, jos Kiinasta uskaltaa tilata :-)

      Poista
  6. olipas kiva postaus! lisää tämmösiä :-)

    VastaaPoista
  7. Siis mikä toi akkukuori on? Kerro vähän lisää, koska samaisen puhelimen (ja puhelunriippuvuuden) takia mielenkiinto heräsi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No siis, toinen akku mikä kulkee siinä kännykän kylessä :-D Tossa on microusb-liitäntä tuolla kuoren "sisällä" ja puhelin laitetaa siihen kiinni. Sit se tavallaan lataa puhelinta koko ajan, mut esimerkiks mulla se on käytössä ollu sillai et akkuprosentit pysyy viidessäkymmenissä parikin tuntia, vaikka selaisin nettiä, pelaisin candycrushia ja kuuntelisin musiikkia!

      Poista
  8. Kahvi menee kyllä semmosenaankin, mutta eniten juon näitä kylmiä suklaisia kahvijuomia tai vastaavia! :D
    Mukava postaus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en niitä taas tavallisina arkisina päivinä osaa niin juoda :-D Jamin äitillä on se cupsolo ja sillä oon muutamia erilaisia erikoiskahveja kokeillut, ihan kivaa vaihtelua mutta meille ois varmaan turhan tyyris vempain kun Jami tota kahvia juo useemman kerran päivässä.

      Kiitos :-)

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne