IG LATELY

21. tammikuuta 2014

ig1
1 Kai sitä nyt palkkapäivänä saa olla eväänä vähä jotain muutakin, kun vaan raejuustoa ja mandariineja .. Etenkin kun oli poikkeuksellisen tuottoisa palkkapäivä :-D 2 No ne uudet verhot! Vielä kun omistais silitysraudan ja -laudan, että sais noi silitettyä ja sen myötä laskeutumaan vähän nätimmin .. 3 Ensimmäinen aurinkoinen päivä pitkiin aikoihin!! 4 Toi uunimakkara näyttää vähintäänkin epäilyttävältä, mutta mulla veny töissä vähän pidempään ja Jami oli jo nukkumassa, kun pääsin kotiin. Heitin lenkin uuniin ja makaronit tulille, puol tuntia myöhemmin safkaa ääntä kohden lapioidessa toi yks unikeko ilmestyy ovelle: "Mä haistoin ruuan ja heräsin siihen.."

ig2
5 .. ja taas ruokailua kera Jamin hauskojen letkautusten: "Mihin mä mitään pupua tarviin, mulle riittää kattoa ku sä pupellat salaattia!!" Oli muuten törkeen hyvää kanasalaattia pitkästä aikaa ♥ 6 Nassupesulla ennen pehkuihin painumista 7 Voi tätä karvavauvakuumeen määrää! 8 Vähintäänkin upea kuppikakkukone (niin käyttöohje sanoo). Hyviä muffinssiohjeita otetaan vastaan, ajattelin josko mun bravuurireseptiä marmoroiduista brownieista vois soveltaa muffinssien muotoon :-D

ig3
9 Kävin pyörimässä alennusmyynneissä ja kyllähän sieltä löyty vaikka mitä, mutta ei mitään mikä sopis mulle. Oversized villakangastakki oli vähän liian oversized vaikka koko olikin oikea ja topin olkaimet tehty jollekin kirahvin kaulan mittoja muistuttavalle selälle. 10 En oo oikein lämmenny omenalle tai mandariineille smoothieissa, niin pahimmassa hädässä soseutin tehosekottimella sitten mustikoita ja banaania. Toimii! Erityisen paljon tykkään, kun kylmän smoothien sekaan heittää banaaninpaloja. Ne on niin ihania, kylmiä sattumia. 11 Migreeni on parasta kun se iskee kesken työpäivän, en tona hetkenä halunnu mitään muuta niin paljon kuin kotiin nukkumaan .. 12 Kävin tänään heittämässä lyhykäisen aamuvuoron toisessa kohteessa, kun mun apua siellä tarvittiin. Vaikka kävely -30 pakkasessa aamuviideltä ei kauheesti hotsittanut, palkittiin se vaiva sitten kun sai pahimpien aamuruuhkien aikaan katsella kouluun ja töihin kiirehtiviä ihmisiä. Siis kun itse oli sillä hetkellä jo matkalla kotiin nukkumaan :-D

(Mä äskön julkasin tän jo, mutta se heitti sen jonnekin bittiavaruuteen?!)

17 kommenttia

  1. Mun on nyt pakko tulla ihan tänne asti kommentoimaan, kun näin facebookissa ton päivityksen;

    ''Taidan jättää noi instagram- ja yleensäkin kännykkäkuvapostaukset pois blogin päiväjärjestyksestä! Sen verta vaihtelevaa ja/tai olematonta mielenkiintoa blogissa herättää :D''

    Koska siis mitä helvettiä? Tarkoituksena ei ole nyt kommentoida törkeästi tai muutenkaan perseillä niinku anonyymit yleensä (:D), mutta pakko silti kysyä. Kirjotatko sä blogia itsesi takia, siksi, että tykkäät tehdä sitä? Kannattaa ihan oikeasti miettiä sitä, olla vaikka pari päivää postaamatta ja miettiä ennen sitä uuden postauksen aloittamista, että haluatko sä oikeasti kirjoittaa, vai teetkö sen vain velvollisuudentunteesta.

    Varsinkin viimeaikoina sun blogissa on korostunu ihan älyttömästi se, että kaipaat huomiota ja valitat jatkuvasti, kuinka et saa tarpeeksi kommentteja/lukijoita/katselukertoja tai muuta yhtä merkityksetöntä. Se antaa susta tosi inhottavan vaikutelman, vaikka mulla pääpiirteittäin onkin semmonen iloinen ja pirteä vaikutelma susta blogisi välityksellä. Inhottaa silti nykyään avata uusia postauksia, kun tulee mieleen, että olet kirjoittanut sen väkisin ja heti, jos postaus ei herätä ihmisissä sen kummempaa innostusta, ''uhkailet'' jonkin asian lopettamisella tai vähentämisellä. Ikään kuin sulla oli noussu kusi päähän saavuttamasi suosion takia ja bloggaisit vain saavuttaaksesi sitä lisää.

    Pahoittelen jos kommentista välittyi negatiivinen asenne tai muuta, mutta halusin vain kysyä näitä asioita ja tavallaan saada sut miettimään. Pakko vielä tämän ylipitkän iltasadun lopussa mainita, että silti rakastan sun blogia yli kaiken ja käyn täälä joka päivä :')

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos todella paljon kommentistasi, et kuitenkaan omalla nimelläsi halunnut tätä facebookiin laittaa? Harmi :(

      Tuot ilmi hyviä pointteja, mutta toivon kuitenkin että sulta löytyy ymmärrystä näille mun kommenttoitoivomuksille, kun kerron niille sen perimmäisen syyn.

      Mähän siis todellakin valehteilisin teille päin tietokoneiden näyttöjä, jos väittäisin kirjoittavani blogia vain itselleni ja että kyse olisi vaan blogista. Mulla nyt kuitenkin lähtee ensi kuussa käyntiin neljäs vuosi bloggaajana ja sinä aikana on tullut vastaan jos jonkinnäköstä sattumusta ja mutkaa. Tää uusikin blogi pärähtää kävijätilastojen mukaan päivittäin lähes kahdentuhannen ihmisen silmien eteen. Se on aivan mieletön luku, niin iso etten vielä kaksi vuotta sitten ois osannut edes arvata mun höpinöiden kiinnostavan niin monia!!

      Mä kirjoitan blogia, koska tykkään tästä. Mä oon tykännyt aina kirjoittaa ja 2010 kun pakersin ensimmäisen blogin uunista ulos, oli olo jotenkin helpottunut ja todella iloinen, kun tiesi että nyt mulla on alusta mihin voin kirjoittaa vaikka päivittäin jos jotain mieleen tulee. Mutta tää blogi ei silti ole vain mulle, mä en ole ainoa ihminen joka tämän näkee. Noi 1613 kirjautunutta blogger-lukijaa lukee tätä mun kanssa. Älytön määrä sekin. Ja syy sille, miks toisinaan harmistun, kun kommenttiboksit kumisee tyhjyyttään.

      Mulle semihenkilökohtanen nettipäiväkirja on muuttunut päivittäiseks vuorovaikutukseks uusien ihmisten kanssa. Viihteeksi muille ihmisille, tuntemattomille. Mä en ihmettelyilläni ja fb-päivityksilläni hae huomiota tai "vitsit kui kiva blogi" -kommentteja, vaan palautetta. Risuja ja ruusuja. Teitä lukijoita kuitenkin on ihan mielettömän paljon - musta olisi todella itsekästä kirjoittaa tätä vaan oman mielen mukaan pari kertaa kuussa, koska mulla nyt ei vaan oo mitään erikoisempaa mistä kirjoittaa. Teidän lukijoiden kommentit on niitä, joiden kautta mä voin luoda blogista (ainakin melkein) jokaista osapuolta miellyttävämmän ympäristön. Niiden kautta saan tietää että mistäs nyt tykätään ja mitä vois jättää vähemmälle. Vanhassa blogissa syntyi aina mielenkiintosia keskusteluja aiheesta kuin aiheesta, ehdoteltiin uusia juttuja ja annettiin fiksuakin kritiikkiä huomattavasti enemmän ja useammin, vaikka lukijoita niihin aikoihin oli paljon vähemmän. Jos jonkun tietyn aihealueen postaukset ei herätä lukijoissa suurempaa mielenkiintoa, miellän sen kiinnostuksen puutteeksi ko. aihetta kohtaan. Nää instagram-kuvista koostuneet postaukset on ollut aikamoinen normi mun molemmissa blogeissa jo pari vuotta, eikä nää oo etenkään tän uuden blogin puolella saaneet mitään raikuvaa vastaanottoa. Tällöin musta on hyvä ilmoittaa, jos joku asia (nyt nää ig-postaukset) muuttuu tai jää kokonaan pois blogista.

      Mutta siis joo, mä en todellakaan kirjoita tätä vaan itselleni. Teitä on toista tuhatta vastaan minä, et kyllä tässä pitää pikkasen miettiä myös muita kuin vaan itseä ja omia mieltymyksiä. Jos kirjoittaisin itekseni eikä muiden mielipiteillä ois mulle merkitystä, piiloittaisin koko roskan ja sit todella kirjoittaisin vaan itselleni. Kommentointi yleensäkin on vähentynyt blogeissa viimesen vuoden aikana, tätä on ihmetelty useamman bloggaajan kanssa ja tultu siihen tulokseen, että tarjonta on nykyään niin laaja, ettei lukijat kerkeä kertomaan mielipidettään kaikille. Sen ymmärrän. Silti on niin mun kuin monen muunkin bloggaajan mielestä surullista, kun kävijämäärät on nelinumeroisia ellei suurempia, ettei kommentteja tule kuin yhden käden sormilla laskettava määrä, jos sitäkään. Mä nyt vaan satun olemaan tämmönen, että tuon ihmettelyni paljon herkemmin esille :-D

      Usko pois, oon miettinyt blogimaailmaa useammin kuin kerran :-) Mä mietin todella tarkkaan, et mitä mun kannattaa kirjotella ja mitä ei. Muilta bloggaajilta kun kuulee ja saa lukea jos jonkinmoista kauhutarinaa eikä sellaista tahtois oman itsensä kohdalle.

      Poista
  2. Joo oon 100% samaa mieltä noista ginan kultaisista topeista... Itse kans koitin xs koossa ja silti takaosa roikku melkeen ala selän paikkeilla silloin ku edestä ois näyttänyt hyvältä! Kesällä oli kai vastaavia mustia ilman kimallusta niin keksin että solmisin olkaimet mut lopulta päätin jättää kyseisen topin kuitenkin kauppaan, näytti se sittenkin niin tyhmältä... :-D
    haluutko tehä postauksen jossa kerrot sun ihon/hiusten hoidosta? :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ties millasille 2metrisille ruotsalaismalleille noi sitten on suunniteltu :-D Näytti kyllä se rekissä roikkuvien toppien määrä vähän siltä, ettei niitä kovin moni muukaan oo kotiin kassan kautta vienyt!

      Ja hei tekisin mielelläni noista aiheista postauksia, mutta mä en teen hipiälleni tai hiuksilleni paljoa mitään :( Oon ihan toivoton käyttämään kaikenmaailman tehohoitoja ja kasvonaamioita, markettishampoiden ja ikisuosikiks nousseen kasvojenpesuaineen voimilla mennään! Mutta jos mulle joskus jotain hoitorutiineja tulee, lupaan kirjotella niistä :-)

      Poista
  3. eiei älä lopeta ig- ja kännykkäpostauksii, mun mielestä nää on parhaita! oon vaa muuttunu hiljaseks lukijaks :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nääh. Näistä on tullu vähän tämmöstä tyhjäntäytettä, joita on kiva päivitellä jos on syyhy päästä kirjottamaan ja pää kumisee tyhjyyttään. Voin jatkossa tehä semmosia isompia pläjäyksiä instassa ilmestyneistä highlighteista, mutta taidan jättää nää epäsäännöllisen säännölliset ig-postaukset pois :-)

      Poista
  4. Noi Jamin legendaarisen hullun hauskat letkautukset ei ole hauskoja. Oikeesti. Jätä ne pois. Inside juttuina ehkä jos on huono huumori

    VastaaPoista
  5. Äläkä vonkaa huomiota. Näytä tissit tai perse jos sitä haluut

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kylläpäs sulla osaa olla mustavalkonen ajattelumaailma. Suosittelen lukemaan ton kilometrikommentin tosta ylempää.

      Poista
  6. Nää postaukset vois olla mun mielestä mielenkiintosempia jos laittaisit tänne yleisestikin kuvia sun puhelimesta, etkä vaan niitä Instagramissa julkastuja! Ite yleensä vähän rullailen nää postaukset ohi sen takia, koska oon sun insta-seuraajana nähny jo kaikki nää kuvat :-D Mut sellasia yleisiä puhelinkuvakollaaseja ois kiva nähdä, mun mielestä oot niitä joskus tehny mut nyt ei oo vähään aikaan näkyny? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei mulla puhelimessa oikein oo muita ku näitä ig-kuvia, ellen vartavasten oo kännykällä kuvaillut jotain asiaa jos kamera on jäänyt kotiin :-D Sillon kun mulla oli vielä Nokia, eikä siihen saanut instagramia, niin puhelinkuvia oli tietysti erikseen kun käytin instagramia ipodilla. Tossa yks päivä selailinkin sieltä löytyneitä kuvia ja oli kauheen paljon kaikkia kivoja, mutta uusimmatkin otettu viime kesänä :(

      Poista
  7. Aattelin sulle muuten vinkata tota jotex.fi sivustoa, sieltä saa tosi paljon kaikkea kivaa ja melko halvalla! :-) Ite ainakin ihastuin moniin moniin juttuihin ja olisin valmis ostamaan kaiken vaikken vielä edes omassa kodissa asusta! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mä tota hetken selailin ja kyllä noi alennuksessa olevat jutut oli huisin hyvänhintasia, mutta sit taas ku lähti ettii sellasia mitä oikeesti tarvis ja haluais niin aika samaa hintaluokkaa ihan kaupasta ostettavan kaman kanssa :-(

      Kiitti vinkistä kuitenkin, eihän sitä tiedä mitä tuolta vielä löytyy :-)

      Poista
  8. Mää oon kyllä eri mieltä noista Jamin letkautuksista kuin eräs ano. Mun mielestä ne on just hauskoja ja niistä tulee vaikutelma et tekin ootte ihan normaaleja ihmisiä vaan, kun ne on tollasia arjen kivoja pikkujuttuja :D keep going!

    VastaaPoista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne