WISHLIST

8. joulukuuta 2013

Lähetin äidille kuluneella viikolla kuvan whatsappissa Marc Jacobsin Daisy -hajuvesipaketista, joka oli Sokoksella lahjahintaan 69,90. Siinä taisi olla mukana vartalovoide ja suihkugeeli, jossen väärin muista. Äiti totesi siihen vain että kirjoitapas joulupukille ja niin mä ajattelin, josko tää joka vuosi blogeissa paikkansa ottava joululahjalistaus-buumi ajaisi saman asian. Loppujen lopuksi, kyllähän ne pukin pienet apulaiset tämän jossain vaiheessa lukevat ;-)
  Mitään suurta tässä ei varsinaisesti ole, ainoastaan tämmösiä "pienempiä toiveita". Mä kun en rehellisesti usko ketään kiinnostavan mun toivomukset silitysraudasta, uusista peitoista ja tyynyistä tai sähkövatkaimesta. Myöskään kaikkea en oleta saavani, mutta kivahan se on pohdiskella ja selailla kauniiden iteemien kuvia. Lukeehan mun vauvakirjassakin, miten kolmenvanhana mun lempipuuhaa oli lelulehtien lukeminen ja joulun alla niistä lemppareiden ympyröiminen. Ollaan myös Jamin kanssa maattu koko päivä, niin on se hyvä nyt saada edes jotain aikaseksi. Hyödyllisyydestä viis!

wishlist
// Finlaysonin Kruunu -satiinipussilakanasetti. Meillä on sängyssä tällä hetkellä mummon mulle ostamat Finlaysonin Sävel -satiinilakanat ja tykkään näistä ihan hirmuisen paljon näin talviaikaan. Toki uutuudenkarheuskin vaikuttaa asiaan, mutta näin ilmavia ja ihanasti kahisevia lakanoita mulla ei ole koskaan ollut!
//
Finlaysonin merkeissä pysytään, kun kehiin astuu Greta -kylpypyyhkeet. Näitä ei Finlaysonin omasta valikoimista ruskeana löytynyt, mutta mm. Prisma myy kyseistä väriä. Mulla itselläni on saman sarjan käsipyyhkeet ja voi jummi sitä pehmeyttä. Tahdon saman fiiliksen koko kropalle!
// Pentikin Vanilja -astiaistoa haikailin jo viime vuonna. Tai no itseasissa se on pyörinyt mielessä 7-vuotiaasta lähtien, kun äitin kanssa käytiin naapurin rouvan luona kahvilla ja hänellä tuon samaisen sarjan teekupit oli pöytään katettuna aluslautasineen kaikkineen. Olin jo silloin ihan myyty!
//
Mun astiakokoelma on jo pidempään kaivannut jotain vähän fiinimpää tatsia ja Iittalan Essence -viinilasit ois just sopivat yksilöt sitä tonne kaappiin tuomaan. Eihän tässä kämpässä kukaan viiniä juo, mutta ainahan sitä voi heittäytyä ihan lapseks ja leikkiä mummon marjamehun olevan viiniä. Tai mistä sitä tietää, jos sitä ihan aitoa kamaa vielä joku päivä oppis juomaankin.
// No se
Marc Jacobsin Daisy. Parin vuoden päivät mä tätä oon milloin missäkin hajuvesihyllyjen välissä tuoksutellut, mutta koskaan en sitä oo raaskinut mukaani napata. Äiti olisi sen tuonut mulle Turkista tuliaisiksi viime kesänä, mutta Antalyan lentokentällä oli hinnat pilvissä. Jamillekin tästä jo vihjasin, tiedä häntä sitten ottiko se sen onkeensa.
//
Mä olen kynttiläfriikki ja mulla onkin yksi muuttolaatikko puolillaan erilaisia tuikkulyhtyjä ja muita kynttiläviritelmiä. Oon täällä ollut ihan tuskissani, kun en oo päässyt polttamaan kynttilöitä tasoja joille kynttilöitä laskea on ainoastaan yksi ja se on keittiönpöytä. Tosin sekin toimittaa väliaikaisesti Jamin tietokonepöydän virkaa. Näitä tuikkukippoja ostan varmasti itsekin ihan mielinmäärin, mutta olisi niitä varsin ihana saada lahjaksikin!
// Viimeisenä aavistus kodin elektroniikkaa, jos Soda Streamia nyt sellaiseksi voi kutsua. Meillä kotikotona on tuo kyseinen hiilihapotusvempele ollut jo vuosia ja voi pojat miten kätsy se onkaan! Jamin kanssa tossa just puhuttiin, kun se katteli vierestä mun kollaasinvääntöä, että kaikista pahinta on se 2-litrasten pullojen kotiin kantaminen ja tyhjistä pulloista eroon pääseminen. Soda Streamin kanssa toi meno vähän helpottuis ja tämmönen vissyjen/kivennäisvesien suurkuluttaja niinkuin meikä säästää pitkän pennin pidemmällä aikavälillä.

Mites sillä puolen, onko meillä samoja toiveita vai liikutaanko kenties aaaivan erilaisissa vesissä? Millaista roolia lahjat yleensäkin teidän joulussanne vetävät? Omalla prioriteettilistalla ne kun eivät ole enää läheskään yhtä korkealla, kuin hyvä safka ja perheen yhdessäolo. Jos nyt vaikka vertaa mun muutaman vuoden takaiseen ajattelutapaan :-D

14 kommenttia

  1. Argh oon pitkään kamppaillu että haluunki soda streamin vai en.. Nykyäänhän nuo on aika edukkaita, pelottaa vaan että menee limsun kulutus överiks :-D ps. oon kuullu jotain että Pentikin Vanilja-astiaston valmistus lopetetaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, ite en limuista välitä enkä tykkää niistä makumönjistä yhtään, mut vissyä rakastan ja paljon parempaa kun limut on esimerkiks kun tekee ensin ite sen hiilihapollisen veden ja heittää sekaan vaikka vähän mehukattia tms :-)

      Ja joo, tosta Vaniljan valmistuksen lopettamisesta on puhuttu jo monta vuotta mutta edelleen se pitää pintansa sitä myyvien liikkeiden hyllyllä! :-D Tässä jokin aika sitten Pentikin sivuilta luin, että sitä olisi saatavilla ainakin 2015 vuoteen saakka :-) Mä en muuta niin kaipaa, kuin nuo teemukisarjat lautasineen muutamalle hengelle. Sopivat hyvin yhteen valkoisen Teeman kanssa, jota mulla on arkiastiaistona!

      //edit http://www.pentik.com/fi/pentik/news/Sivut/Saatavuustakuut_092013.aspx

      Poista
  2. Kyllähän noikin omaan kotiin kelpais, tällä hetkellä on kyllä vaan yksi toive: päästä läheisten luo jouluksi. Ketään rakkaita Suomesta ei ole puoleen vuoteen nähnyt niin mulle kelpaa ihan vaan kaikkien ihanien ihmisten seura, oma kämppä oman avokin kanssa ja se, että saa laittaa omaan kämpään joulukuusta ja valoja. Joululahjat tiedänkin jo mitä saan/sain. Vanhemmilta kolmeen lentoon tuli maksut (oisin ne joutunu ite kuitenkin ostamaan) ja mummolta viikon hotelliyöpyminen seuraavalle lomalle tuli yhteiseksi lahjaksi mulle ja mun paremmalle puolelle.
    Tosi outoa, että kolme päivää ja oon tässä vaiheessa saapunu just lentokentälle ja jätän tällä hetkellä muutamaa matkalaukkuani ruumaan vietäväksi ja matka kohti Suomea alkaa. Ei kuulosta ollenkaan todelliselta vielä, varsinkaan kun pakkausta ei nyt ainakaan ole aloitettu.

    Tosta sun listasta eniten kelpais noi viinilasit, sillä musta on tullut ihan älytön viinin kuluttaja täällä Lontoossa kun se on niin paljon halvempaa kun Suomessa. Ja aivan varmasti siis kun pääsee "kunnon" työelämään taas niin viiinilasi sillointällöin ois aivan paikallaan. Viinilasit on niin kauniita ja viini maistuu kaikista parhaalta todella kauniissa lasissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin se on mullakin tällä hetkellä enempi se, että pääsen jouluks "kotiin". Vaikka ne samat seinät rupes 9 vuoden aikana kyllästyttämään ja kovasti, on mulla nyt jo pelkän viikonlopun jälkeen pienoinen koti-, perhe- ja eritoten koiraikävä vaikka asun vaan alle 4km päässä vanhempien luota :-D Toinen paras juttu on joulukuusi ja sen koristelu, hahah.
      Ihanaa kuitenkin että pääset vihdoin omies luo, tuo puol vuotta on kieltämättä pitkä aika olla erossa kun ollaan eri maiden rajojen sisäpuolilla keskenään!

      Ja nuo viinilasit on kyllä kauniit, niistä varmaan pelkkä maitokin maistuu paremmalta!

      Poista
  3. Mun on nyt pakko jakaa tää mun iänikuinen kömmähdys sun blogin kanssa, luen _valehtelematta_ melkein joka kerta avatessa tän sivun sun blogin nimen ''and then she screw up'' .... :D ja en siis tarkoita tällä et mulla olis mitää patoutuneita negatiivisia tunteita sua tai sun blogia kohtaa, päinvastoin! Nyt vaan kävi oikein naurattamaa ku tän avasin :'D jospa tästedes lukisin nimen jopa oikein kun oon sanonut virheeni ''ääneen'' hehe...

    Hyvää joulunodotusta! :>

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, eikä :-D Noooh, kyllä mä itsekin luen ton välillä miten sattuu, joten nou hätä ;-)

      Kiitos samoin :-)

      Poista
  4. Mulla on ihan sama juttu ton Marc Jacobsin kanssa ! Oon sitä himonnu pari kuukautta muttei sitä ikinä raaski käyttää melkee satasta hajuveteen ku tietää et jossain taxfreessä saa halvemmalla...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä! Kannattaa nyt joulun alla kyllä käydä tsekkaan Sokokset, Stockat ja muut tavaratalot, niistä kun löytyy noita lahjapakkauksia ihan törkeen hyvin hinnoin :-)

      Poista
  5. Lueskelin noita sun vlogin kommentteja ja alko ottamaan päähän noi sun kulmakarvoista valittavat :-D mitäköhän niitä pitäis sun kulmat häiritä niinkun siinä sun kulmakarvapostauksessa sanoitkin..? Pitää sanoa tähän loppuun että oot ihan mielettömän kaunis, Jami on tosi onnekas kun saa noin nätin ja mukavan ihmisen vierelleen :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle ei oo kans täs vuosien varrella avautunut et mitä ne ihan oikeesti ketään haittaa? Joo kulmat on kasvojen raamit, mutta hei khamaaaaan! Yhtäkään mun ystävää, sukulaista tai hyvänpäiväntuttua oo mun kulmat stressanneet, miten ihan tuikituntemattomille ne voi olla niin iso asia? :-D Toisekseen ihmetyttää kun kaikki on huonosti, joko on liian ohuet ja itketään miksei mulla oo enää niitä paksuja kulmia mut sit kun mä oon antanut kulmieni kasvaa vähän rehevämpään mittaan ja muotoillut sen mukaan niin sekin on kamalan häiritsevää.. Voi jessus mä sanon :-D

      Mutta voi kiitos:-) Oot varsin kultanen!

      Poista
  6. http://elamaaonihanaa.blogspot.fi/2013/12/joululahjalista.html <= Tuossa on minun joululahjalistani tälle vuodelle! :)

    Hyvää joulunodotusta sinulle! <3 :)

    VastaaPoista
  7. Pikkasen myöhässä tää kommentti tähän postaukseen mutta tuo Daisy on kyllä yks parhaita hajuvesiä jonka tiedän! Mulla oli sitä pari vuotta sitten, mutta mulla on hölmö tapa etten osta samaa hajuvettä kahta purkkia niin nyt oon jo siirtynyt uusiin tuoksuihin, mutta tuo on kyllä aivan huippu tuoksu! ps. Onnea uuteen kotiin :) ja mukavaa joulun aikaa!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä tulee itsekin nuuhkittua useamman kerran viikossa, oma työpaikka kun sijaitsee Sokoksen (ja sen hajuvesiosaston) lähistöllä :-D

      Kiitos paljon ja oikein kivaa joulun odotusta myös sinne :-)

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne