LONG WEEKEND

8. joulukuuta 2013

instt1
1. Oli vaan yksinkertasesti niin helpottunut olo, kun pienten mutkien kautta saatiin vihdoin selvyyttä asuntoasioihin ennen muuttoa. Hymyilytti vaan koko ajan! 2. Kun rupeet siivoomaan huonetta, jossa oot asunut 7 vuotta ja joka on pysynyt suht sellaisenaan tavaroineen kaikkineen koko sen ajan, löydät vaikka minkälaisia aarteita. Mä en vaan yksinkertasesti voinut heittää näitä överisiistejä 12-vuotiaan Jennan taideteoksia menemään, vaan ne oli tuotava uuteenkin kotiin! Oon ite aina ollu fiiliksissä ku nähny jotain omien vanhempien nuorempana tekemiä juttuja, siks en nytkään malta oottaa että omat lapset löytää mun ja Jamin taidonnäytteitä:-) 3. On aika hurjaa 10 vuoden yhdenhengen sängyssä nukkumisen jälkeen saada 160cm levee jenkkisänky silkkilakanoineen kaikkineen (jep, tarha- ja esikouluikäsenä Vantaalla mulla oli 120cm levee sänky, joka ei sit mahtunu meidän Hollolan kotiin)! Vaikka tää nyt Jamin kanssa tää jaetaankin, on sitä nukkumatilaa silti ihan huimasti paljon enemmän. 4. Katoin tän jakson Frendejä perjantaina sattumalta. Omat fiilikset oli synttäreiden johdosta jotakuinkin samat, kuin Joeylla.

instt2
5. Ykkösparasasia, jota sitäkään mulla ei oo ikinä ollut: vaatehuone. Mun huone kotikotona oli niin pieni, että sinne ei edes vaatekaappia mahtunut. Tai no, vanhoissa rintamamiestaloissa käyneet varmaan tietävätkin, ettei niissä kauheasti suuria mööpeleitä liikutella. Erityisesti yläkerrassa on parempi suosia pieniä, kaposia ja eritoten matalia huonekaluja.
  Porukoiden luona vaatteidensäilytys oli muutenkin suht mielenkiintonen, kun iskän vaatekaappi oli poikien huoneessa, Tuukan eteisessä ja Jannen vaatteet hengas enimmäkseen pyykkinarulla tai -korissa. Mulla oli vaaterekki ja pari räjähtämispisteessä olevaa lipastoa, jotka molemmat jätin Jannelle, että sillä ois nyt ees jonkinlainen mahdollisuus opetella vaatteiden viikkaamista ja järjestelyä :-D 6. Jami tilas perjantaina halkasijaltaan yli puolmetrisen pitsan. Täällä mä syön tätä samaa pitsaa edelleen, on vähän kuivaa .. 7. En varmasti oo ainoa, joka tykkää tosta lumitulvasta tuolla ulkona! Tän viikonlopun ajan ollut ihan tajuttoman ihana sää, vaikkei aurinko meille ookaan näyttäytynyt. Mun mummo ja pappa asuu tossa parin kilsan päässä, sinne ja takaisin on kiva heittää pieni kävelylenkki, etenkin kun saa kävellä ihan mielettömän ihanan omakotitaloalueen läpi. 8. Eilinen meni kavereiden kanssa pikkujouluja vietellen. Oli ihana nähdä porukalla taas pitkästä aikaa ja useempaan otteeseen huomasin nauravani niin että koko naamaa särki. Leukaluita pakottavasta tunteesta huolimatta nautin siitä, kun pitkästä aikaa sai huutonauraa toinen toistaan hölmömmille inside-vitseille!

Muistakkees tsekkailla toi edellisen postauksen vlogi, jos ette sitä vielä oo kattoneet! Ois myös kiva kuulla, millasia videoita sillä puolen oikein kaipaillaan, kun videpostauksia niin kovasti kuitenkin kuukausi takaperin blogissa pyörineessä gallupissa toivottiin :-)

18 kommenttia

  1. mistä löysitte sängyn ja paljon siitä maksoitte? :) yllättävän vaikeeta puuhaa sängyn metsästys! t. tammikuussa muuttava!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jyskistä löytyi, koko paketille petareineen ja jalkoineen tuli hintaa alennuksen ansiosta vain kolme hunttia:-) Ite oon ainakin ollut tähän nyt todella tyytyväinen mitä muutaman yön perusteella nyt osaan sanoa, mutta kyllä se sängyn löytäminen oli meillekin hankalaa! Puol vuotta kerkesin huonekaluliikkeissä pyöriä ja niiden kuvastoja selailla, kunnes sitten juhannuksen jälkeen vihdoin nappas. Jos ei sitä sänkyä vielä löydy, niin kannattaa tähdätä joulun jälkeisiin alennusmyynteihin :-)

      Poista
  2. mun mielestä just tommoset n. 5 min pitusen vlogit on kivoja ja tee niitä jatkossakin! (?) :-) semmoset pikaset kuulumiset tms, vähä vaihtelua lukemiseen ;p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oikein mukava kuulla :-) Niitä on kyllä paljon helpompi tehdä ja nautin tommosten lyhyempien pätkien muokkamisestakin!

      Poista
  3. ihana ku puhut sun ja jamin lapsista, niiku oot varma että elät sen kaa loppuelämäs :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eihän sitä koskaan tiedä mitä tulee tapahtumaan, mutta kyllä mä kesällä kihlauduin Jamin kanssa ihan syystäkin enkä vaan siitä kihlautumisen ilosta :-) Olis suoraansanottuna aika paska parisuhde, jos ei mitään uskaltais haaveilla tai suunnitella, kun koko ajan toistelis mielessään että saletisti erotaan jossain vaiheessa.

      Poista
  4. Mistä toi sun pipo on alimmassa kuvassa vasemmalla, entä toi punanen ruutupaita, ylimmässä vasemmalla..?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pipo on Carharttin ja paita H&Mltä:-)

      Poista
  5. Oon niin kateellinen tosta vaatehuoneesta! ite muutin vuosi ja 4kk sitten koulun perässä poikaystäväni kanssa yksiöön, täällä ei ole tilaa yhtään millekään, vaatteet pursuaa ulos kaapeista yms.. :D
    ainiin! taas piti kertoa etten näe sitä viimeisintä vlogiasi iphonella:(! viimeisimmät 2 videota ei ole näkyny, sitä ennen ei ole ollut ongelmia :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kuule, mäkin pitemmän aikaa kadehdin pelkästään niitä kavereita joilla oli ihan perusvaatekaapit :-D Ja hei, voisithan sä poikaystävälles tietysti vähän vinkkaila asunnon vaihdosta ;-) Ahtaus ei oikeesti oo kiva juttu, siitä on kokemusta jo vähän liiakskin!

      Ja voi kökkö, tosi monella muullakin on videoiden kanssa ollut sama nyt viimeaikoina kun tuli niitä uudistuksia ja muuta. Omalla Samsungilla kyllä oon nähnyt videon kuin videon, mut just iPhonen omistajilta oon tämmösiä kommentteja lukenut :( Mun pitää metsästää, löytyykö se vika tuolta Youtuben päästä tai et onko siellä joku asetus semmonen mikä aiheuttaa ton ettei näy!

      Poista
  6. Teidän muuton myötä sun blogista on tullut taas paljon "myönteisempi" ja parempi, kiva niin! Susta oikein hehkuu onnellisuus :) Onnea teille uuteen kotiin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla, fiilikset kyllä on oikeastikin huomattavasti paremmat kuin kuukausi takaperin :-) Kiitos oikein paljon!

      Poista
  7. Onks teillä yhteinen peitto?? :D
    Olen itse nyt asunut poikaystäväni kanssa vajaa 4kk ja ei sitä muuttamista kyllä mieleellään kovin usein tee. Vieläkin löytyy avaamattomia muuton takia paketissa olevia tavaroita. Onneksi ei enää toivon mukaan tarvitse seuraavan muuton tullessa eteen ostella huonekaluja.
    Tykkään tästä meidän kämpästä vaikka opiskelija-asunto onkin sillä tämä on ihan helkkarin iso meille kahdelle, 80 neliötä :D Kummallakin on omat huoneet(ei pystyttäis elämään niin et ois vaan yks makkari kun mä olen niiiiin huono nukkuja ja toinen menee nukkumaan joskus viideltä) ja sittwen on vierashuone, olkkari sekä keittiö :D No, olen ikäni asunut isossa omakotitalossa niin vähän helpotti ettei mihinkään hiirenkoloon tarvinnut muuttaa.
    En nyt tiedä miksi aloin tarinoimaan mutta onnea uuteen kotiin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ole, Jamilla vaan on tuplatäkki niin se jättää mun yhden hengen peiton allensa ihan keposesti sänkyä pedatessa :-D

      Hehe, meillä aika hyvin kaikki purettu jo. Jotain satunnaisia hajatavaroita on edelleen pahvilaatikoissa, semmosta tilpehööriä mille ei omaa paikkaa vielä oo kun ei oo mitään kummosempia säilytysratkasuja keittiönkaappeja ja vaatekomeroa lukuunottamatta. Joku nätskä lipasto ois aika kova sana ..

      Ja huh, melkosen kokonen kämppä! Tosin oon itekin asunut isossa omakotitalossa viimeset 10 vuotta eikä ne sitä ennen asutetut kerrostalo/rivarikämpätkään mitään pikkusia oo olleet, joten muutto johonkin 25 neliön luukkuun ois ollu melkonen kulttuurishokki mullekin :-D Mutta kiitos joka tapauksessa, onnittelut myös teille :-)

      Poista
  8. Näin kuvan facebookissa, jossa puhuttiin sun kulmista sorimä nyt jatkan, mut mun mielestä sun kulmissa ei oo mitäään vikaa.!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei se mitään:-D Kun ei niissä munkaan mielestä ole mitään major-vikaa, samanlaiset ne on olleet jo viimeset pari vuotta, miten ne nyt yhtäkkiä voi olla niin kamalat? Ja miten se yleensäkään on kenenkään asia tulla mulle kertomaan mitä mun pitää ulkonäölleni tehdä? :-D Niin ja kiitos paljon!

      Poista
  9. Mun on ihan pakko sanoa.. Jenna sä olet upea. Mä rakastan sua kaikin tavoin ja toivon todella kasvavani sun kaltaiseksi ihanuudeksi♥ Hyh kuullosti vähän ällöhempeetä, mutta olet ihana!

    VastaaPoista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne