10 FACTS by Jami

22. joulukuuta 2013

hönö2 1. Tykkään kutsua Jennaa Ramboks. Keksin tän nimityksen sillon, ku Jenna pari viikkoa sitte astianpesukonetta täyttäessä sohas kätensä suoraan hedelmäveitsen terään ja siihen tuli semmonen vertavuotava reikä. Oon aina varuillani ku Jenna käsittelee veitsiä tai saksia tai siis mieluummin pysyttelen kaukana. Meijän keittiöveitsetki laitoin alunperin terät alaspäin sellasee purkkimaiseen telineeseen, mut ne kuulemma tylstyy sillai.  

2.
Jenna on myös aikamoinen varhaismummeli. Kotona sen vakiovarustukseen kuuluu villatakki ja -töppöset, joskus viikko sitten se hommas Sydämen Asialla -sarjan kolme ekaa tuottaria ja se hommas meille samanhajusta käsisaippuaa ku sen omalla mummolla on ollu jo vuosia. Eikä toi Sydämen Asialla oo ainoo, mitä se kattoo. Kauniit ja Rohkeet, Päivien Viemää, Emmerdale ja Ylen iltapäiväohjelmat on myös sen lemppareita..

hönö4 3. Jenna on aina ollu melkonen nörtti ja hikipinko, mut sen jälkee ku se sai lasit, on sitä ollu kiva kiusata nimittelemällä rillipöllöks tai nelisilmäks. Parhaat naurut saan aina ku se nostaa lasejaan yhellä sormella ylemmäs nenälle, jos ne on valunu alas :D Siitä vaan on tullu harvinaisempaa herkkua, ku se ei kuulemma enää tykkää noista vanhoista laseista eikä sen takii pidä niit

4.
Oon huomannu tän Jennassa jo aikasemmin ku ollaa vaikka oltu jossain lomalla, mut nyt yhessä asuessa tää piirre on vaa korostunu ja tullu entistä paremmin esille. Jenna nimittäin on petarinatsi. Se aina valittaa mulle ku pyörin nukkuessa sillee, et lakana lähtee paikoiltaa ja petari valuu lattialle. Meillä ei myöskään käydä nukkumaan, ennen ku Jenna on saanu laittaa petarin ja lakanan paikoillee. Sil on myös ihan ihme fiksaatio sängyn petaamisen kanssa, se on pakko tehä vaikka yheksältä illalla, jossei se aikasemmin oo kerenny.

hönö1 5. Jennasta saa irti muutakin ton tommosen siivoomisen osalta. Luulen et se tuo töitä kotiin, kun se hinkkaa meillä ovenkahvoja ja hanoja räteillä ihan jatkuvasti, eikä voi sietää tahmeita sormenjälkiä. Pöydät ja tasotki se pyyhkii monta kertaa päivässä. Oon kyl huomannu et Jennan äitiki tekee samaa, et voihan toi olla kotonaki opittua :D Imuroida se ei onneks voi ku se nukkuu arkisin aina niin pitkään ettei se kerkee ja illalla ku se tulee töistä, pitää meijän taloyhtiössä siihen aikaan välttää melua. Mut sit se aina vierittää sen mun vastuulle ...

6.
En tiiä onko Jenna koskaan kertonu tästä blogissa, mut se on unissaan ihan töhö. Jos se vaikka on jo unessa, ku mä tuun sänkyy, ni se saattaa nostaa pään tyynystä ja unissaan kysyä multa et mitä mä teen. Yleensä oon vastannu jotain "jonglööraan moottorisahoilla ja syötän sirkusnorsuja" -tyyppistä, Jenna on vaa nyökänny ja käyny takas nukkuu. Aamulla se ei oo sit muistanu mitään. Jennal iskee myös tosi usein keskellä yötä joku hätä sen puhelimen suhteen eikä se pistä päätä takas tyynyy ennen ku se löytää sen jostai tyynyn alta... Saan aina kunnon naurut tosta sen hönöilystä :D Enkä nyt meinaa, etteikö se töhöilis hereilläkin ollessa. Viimekesänä se esimerkiks sai palovamman reiteen hiustenkuivaimesta ja rikko kolme juomalasia yhdellä tiskauskerralla...

hönö3 7. Jennal on paha tapa repiä sen varpaankynsiä. Eihä siinä muuten mitää, mutku se tekee sitä niin omituisissa asennoissa, joihin mä en ikinä venyis. Se muutenkin raapii ja repii millon mitäki, aina saan olla näpsimässä sitä sormille, ku se ajatuksissaan vaikka rapsuttelee jonku haavan rupea, ihottumaa tai nipistelee mun olkapäästä jotain näppylää. Ihme simpanssi :D

8.
Se tuli jo meijän suhteen alussa selväks, et Jenna syö paljon suklaata. Se opetti mutki syömään sitä, en oo koskaan aikasemmin välittäny suklaasta sen kummemmin. Mut niinku toi petarinatseus, on sen suklaansyöntiki mulle ihan uusissa mittasuhteissa tän meijän yhteenmuuton myötä. Viimeks tänään se pyys mua tuomaan sille Geishaa, ku olin lähössä käymään maitokaupassa. Edellisen kerran se söi suklaata eilen ja toissapäivänä...

hönö5
9. Parhaita hetkiä Jennan kanssa syntyy, kun se joutuu miettimään jotain asiaa tosi tarkkaan. Vaikka Jenna onki paljon kirjaviisaampi (krhm, nörtimpi) ku minä, on se silti toisinaan vähän hitaanpuoleista sorttia. Esimerkiks ruokakaupassa sen ihan kuulee, kuinka sen pään sisällä raksuttaa, kun se laskee vaikka joidenkin tuotteiden hintoja yhteen. Sillon kun käytiin ekalla ruokakauppareissulla täällä asuessa, Jennalla oli joku ihan ihmeellinen ajatus maksamisesta, minkä ideana oli kai jakaa ne meijän ostokset puoliks ja maksaa osa käteisellä, osa kortilla. En ees tiedä miks se oli näin suunnitellu, kun se käteinen riitti paremmin ku hyvin siihen kaikkeen, mitä kärryssä oli. Enkä koskaan saanukkaan tietää, mut ei se itekkään tainnu sille mitään syvällisempää syytä keksiä.
Jennaan itteensä pätee hyvin se vitsi, missä kerrotaan miten blondin saa nauramaan maanantaiaamuna. Sitäkin toi hömppä mietti hyvän aikaa, ennen ku tajus, mistä siinä oli kyse.


10. On se näistä kaikista omituisuuksistaan huolimatta aika ihana, semmonen Jenna. Emmä itekkään sieltä kaikista terävimmästä päästä oo, vaikka Jennaa ison osan ajasta sen töhöilystä/silmälasipäisyydestä/syöppöydestä/uniurpoilusta kiusaankin
. Jenna ymmärtää mua paremmin ku kukaan muu ja kaikkien noiden hölmöjen ominaisuuksien rinnalla se on myös maailman paras tyttöystävä. Ja onha se oikeesti ihan mahtavaa, et mulla on tommonen, jonka mielestä on vaan kivaa järjestää vaatteet värijärjestyksessä tonne vaatehuoneeseen!

55 kommenttia

  1. voi vitsit! tää oli kyllä tosi ihana postaus :)

    VastaaPoista
  2. niin symppis postaus! tuli hyvä mieli ku tätä luki :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua ehkä vähän nolottaa.. :-D Onneks ei oo kuvia esim. noista mun kynsienrepimis asennoista :-D

      Poista
  3. haha tää oli hauska! :D

    VastaaPoista
  4. Mä oon jo kauan miettinyt, et millä ohjelmalla oot tehnyt sun bannerin? Ihana postaus!

    VastaaPoista
  5. i h a n a postaus!! mä en kestä :')

    VastaaPoista
  6. tää oli niin ihana ja hellyyttävä postaus! :-D<3 kun blogeja seuraa, niin luonnollisesti bloggaajista saa sellasen yli-ihmisyys-käsityksen, kun omasta elämästään annetaan se mahdollisimman siisti pintaraapaisu, nii musta on AIVAN IHANAA, että sä jenna, ja sun poikaystävä, vaikutatte ihan normaaleilta ihmisiltä!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiedä nyt sit tosta normaaliudesta, mutta kiitos kunniasta :-D ♥

      Poista
  7. Hah tää eikyl kuulosta miespuolisen kirjottamalta :D varsinkaan vika kohta.. täytyy olla aika tyttömäinen jos kirjottaa tolleen tai sit joku muu on vähän kirjottanu muutaman ylimääräsen rivin ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Et vissiin lukenu edellistä postausta? Ideana juurikin oli, kun Jami ei kirjottamisesta tykkää, että se kertoo mulle mitä kirjoitan. Yhdessä me tää postaus tehtiin ja mä jokaisen lauseen välissä kysyin, et onks tää näin ok vai tekiskö Jami jotain muutoksia? Ajateltiin ensin, että oisin kirjottanu ihan sanasta sanaan sinä-muodossa ja sitä koitettiinkin, mut ei se vaan toiminu :-) Jami anto mulle aiheita ja kerto mitä esimerkkejä minkäkin faktan kohdalla halus kertoa.

      Poista
  8. haha voi ei oottepas ihania <3 Mua jäi kuitenkin kaivelemaan toi blondi vitsi, en oo tosta versiosta koskaan kuullukkaan ja haluaisin tietää ymmärtäisinköhän mä sen heti ensimmäisellä kerralla :-D miten se menee?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ".. - Kertomalla sille vitsin perjantai-iltana." :-D Kiitos kiitos :-)

      Poista
  9. Hahah toinen petarinatsi ilmottautuu! Toi toinen ei välitä vaikka petari olis puoliks lattialla ja oli lakana miten rytyssä tahansa samalla kun mä karjun että "ET MENE SAATANA SIIHEN SÄNKYYN NYT" :D
    Ihan lempipostaus kyllä tää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en vaan käsitä, miten joku voi yksinkertasesti nukkua rytyssä olevissa lakanoissa?!?! Toinen painajainen on pussilakanan sisällä rullalle mennyt peitto. Iiihan sama onko se Jamin peitto, mun on pakko oikasta sekin :-D:-D

      Poista
  10. Voi ei tässä on niin monta kohtaa joita voisin Sampan kuvitella kirjottaneen miusta :--D se tulee lähes poikkeuksetta nukkumaa miu jälkee ja joka kerta me kuulema höpötellään ja ei mulla oo niistä mitää muistikuvaa aamulla :D aina se aamusin kysyy "miks kysyit multa taas tosi monta kertaa mitä teen ja aina äkäsellä äänensävyllä" :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, eikä :-D Mä saan aina kuulla aamupalalla sen "sä olit taas ihan hömppä viimeyönä, muistaksä ku mä kerroin mitä tein viimeyönä?" Ja sit oon ihan hoomoilasena et mitä ihmettä :-D

      Poista
    2. aivan ihana!! tommosen poikaystävän voisin ottaa itellekki joka välittäis yhtä paljon ku Jami susta! ootte käsittämättömän söpöjä! kiitos tästä, sai kunnon kestohymyn huulille! :) ♡

      Poista
  11. ihana :D aivan ku se ois ollu tuossa vieressä kertomassa noita juttuja susta. t: toinen suklaaholisti

    VastaaPoista
  12. Mäkin oon näitä petarinatseja. Toinen on just tää pussilakananrullaantuminen ja kamalinta on ku peiton pussilakanan "reikäpuoli" on tyynyihin päin ja kädet menee sinne sisälle. Myös muruset sängyssä oksettaa. Puhtaisiin lakanoihin ei saa mennä ilman suihkussa käymistä. Uudet lakanat on ihanan kovia. Ja päiväpeitto on laitettava ajasta riippumatta.....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oispa mullakin päiväpeitto ..............

      Poista
  13. ihana postaus :D ootte kyllä niin söpö pari ja sulla on ihania outouksia :D<3

    VastaaPoista
  14. No ompa ihanaa <3 Tämä sai hymyn huulille. :)

    VastaaPoista
  15. Haha tää oli tosi hauska! :D Suloisia juttuja! Voi vitsit kun saisi omankin poikaystävän joskus tekemään jonku tämmösen, se suhtautuu vähän nihkeesti mun blogiin osallistumisen suhteen. :d

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei toi Jamikaan mitenkään täysillä ollut mukana ja tänkin postauksen toteuttamista sain kinuta pidemmän aikaa :-D Tosin onhan se ymmärrettävää, meno kun on etenkin näissä kommenttibokseissa välillä vähän kyseenalaista ja Jamikin siitä kerran jos useammankin saanut osansa :-(

      Poista
  16. Mä tykkäsin täst kans, kiitos kivasta postauksesta! :) Löysin meist tosi paljon samoja piirteitä, mm. toi öisin töhöily, hah :DDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos myös sulle :-) Meillä toi yötöhöily kulkee suvussa, äiti ja äidinäiti on molemmat samanlaisia :-D

      Poista
  17. Tää oli ihan huippuhyvä postaus :)!

    VastaaPoista
  18. haha ihana postaus :D

    ihan vaan tälleen btw löysin facesta henkilön joka näyttää hieman sulta:
    https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1425711_231608560341812_849606144_n.jpg

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nojaa, näen tuon neitosen pään jotenkin paljon soikeampana kuin oman lättänaamani :-D Kiitoksia!

      Poista
  19. toi nelonen on ihanku minä :-D haha aivan tajuttoman hyvä postaus ja ootte kyl älyttömän ihanii yhessä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meitä on siis useampia, hahaa!! :-D

      Kiitos paljon :-)

      Poista
  20. ♥♥♥ Hyvää joulua maailman parhaalle bloggarille ♥♥♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ihana, kiitos ♥ Ihanaa joulua myös sulle :-)

      Poista
  21. Eikä ihan älyttömän mahtava postaus Jenna! (ja Jami?) :)

    VastaaPoista
  22. ite kans vihaan ku petari on rutussa. mut onneks on löytyny ratkasu, petauspussi! kannattaa kokeilla (:

    VastaaPoista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne