Q&A 2/2

15. marraskuuta 2013

öbköö Minne haluaisit matkustaa seuraavaksi?
Dubaihin tai Barcelonaan!

Kumpi välittää tunteet paremmin: kuva vai kirjoitus?
Molemmat yhtä hyvin, jos kirjoituksen/kuvan luoja on taitava siinä, mitä tekee.

Minkä ikäisenä sait ensimmäisen järkkäris?
9. luokalla olin, elikkä 15-vuotiaana!

Kuinka paljon käytät kuukaudessa keskimäärin rahaa vaatteisiin ja asusteisiin?
Viitisenkymppiä. Joinain kuukausina enemmän, joinain vähemmän.

Mitä mieltä olet kalliista merkkilaukuista?
Oishan semmonen kiva omistaa ja oon jo pitkään salaa himoinnut Louis Vuittonin Neverfullia, mutta eipä mun elämä semmosesta riipu :-) Jokainen käyttäkööt rahansa niinkuin parhaaks näkee, ajattomat merkkilaukut on mun mielestä oiva sijoituskohde!

Mistä kaupasta osta yleensä vaatteesi?
Lindex, H&M ja Vero Moda. Gina Tricot jääny vähän vähemmälle kun niissä vaatteissa on se tietty tyyli mikä ei mulle ihan istu.

Paljon oot valmis pulittamaan meikeistä ja muista kauneudenhoito tuotteista?
Mä en osaa sanoa, kun en oo koskaan mitään kalliimpia kauneudenhoito_tuotteita ostanut. Koen saavani hiukseni ihan yhtä puhtaiks shampoolla kuin shampoolla hinnasta riippumatta ja tottakai pyrin ettimään niitä meikkisuosikkeja edullisemmilta brändeiltä.
  Toki, jos mä löytäisin jonkun ikisuosikin joka ois riittosa ja passais mun hipiään ku nappi otsaan, ni voisin helposti maksaa esimerkiks tuommosesta meikkivoiteesta useemman kympin. Ympäripyöreesti vois kai sanoa että Suomen hinnat MACin ja Bobbi Brownin tuotteille lähentelee sitä kipurajaa omassa mittapuussa.

Onko sulla tyyli-ikonia?
Ei varsinaisesti. Nappailen tyylivinkkejä vähän sieltä sun täältä, enkä niinkään keltään yksittäisiltä henkilöiltä, ja yhdistelen niitä oman mieleni mukaisesti. Paras tyyli-ikoni nimittäin möllöttää siellä omassa peilissä ja sitä on kiva pukea vähän niinku paperinukkea, kokeilla mikä sopii hyvin yhteen ja toimii mun kropan kanssa. Tietty on ihmisiä, joiden vaatetus ja tyyli miellyttää, mutta jollasta en itelläni osaa toteuttaa.
  Nyt viimekuukausina oon lähinnä kyllästyny siihen pukeutumisesta stressaamiseen ja oon miettiny et miksen mä muka kelpais pelkissä farkuissa ja jossain kivassa paidassa, miks pitää heittää sekaan tonneittain ties mitä krumelööriä ja karvareuhkaa ollakseen tyylikäs? Ja no, tän aatteen mukaan oonkin aika pitkälti nyt myös menny :-D
 
3 julkkista ketä ihailet? Ja miksi?
Pläää, hankala sanoa kun en oo piiiitkään aikaan ajatellu julkkiksia ihailun kannalta. Kaikki ne on tehny elämässään jotain hienoa tai huonoa, mutten oo koskaan kokenu yhdenkää julkkiksen vaikuttaneen mun elämään tai mielipiteisiin mitenkään sen suuremmin. Kyllähän mä nuorempana fanitin vaikka ja ketä, mut sen myötä kun oon riisunut mun huoneen seinät niistä kymmenistä julisteista, on ne fanituksen kohteetkin kadonneet, kun ei oo mitään muistuttamassa niiden olemassaolosta :-D
  Pakko tähän on kuitenkin vissiin heittää ainakin yks daami, joka jaksaa ihastuttaa vuodesta toiseen: Jennifer Aniston. Ja miks? Miksipä ei?

Kadutko mitään menneisyydessäsi?
Oon niin varhaisdementinen ihminen, etten edes muista asioita, joita pitäis katua. Mitään semmosta suurempaa damagea en kuitenkaan itelleni tai kanssaeläjille oo aiheuttanut, joten kaduttavaa ei mun mielestä ole. Otan nyt tästä tän hetkisestä elämästä kaiken irti, suruineen ja iloineen!

Missä näet itsesi 5 vuoden kuluttua?
Kenties vielä opiskelemassa ja myös hääsuunnitelmien parissa!

qa4 Lempikoirarotu?
Kultainennoutaja on ihan ykkönen, hyvinä kakkosina tulee jackrusselinterrieri ja corgi. Ollaan jo Jamin kanssa suunniteltukin, että meille tulee kultainennoutaja nimeltänsä Rontti Jr. aka Junnu ja sille myöhemmin sitten pikkuveikaks Corgi, nimeltänsä Jedi. On oikeesti tosi hassua,
miten puhutaan näistä Junnusta ja Jedistä, ihan niinkuin ne ois jo olemassa :-D Ette muuten varmaan arvaa kumpi meistä keksi kummankin nimen (pst, Jami on Star Wars -fani) ......

Lempiruoka ja juoma?

All time favourite on ainakin viimeset 15 vuotta on ollut mummon lihapullat, keitetyt perunat ja kermakastike! Kukaan muu ei yksinkertasesti tee tätä ateriaa yhtä hyvin kun mummo, siinä kun on seassa se merkittävin ainesosa: rakkaus. Ei oo semmosta yleistä ruokalajia vaan mistä tykkään,
ne on aina joidenkin tiettyjen tekemiä, niinku esimerkiks iskä tekee parasta nakkikastiketta maailmassa ja äidin kermanen suikalepata vie kielen mennessään! Lempijuoma on jääkylmä vesi tai vissy. Myös mangojäätee yltää hyvin näiden rinnalle.

4 asiaa mitä ilman et selviäisi arkipäivästä
- Aamulypsyn podcastit, mä vaan yksinkertasesti koen oloni töissä paljon mukavammaks, kun kuuntelen sitä hölötystä sen 7,5 tuntia läpeensä. Huomasin tänään etten enää edes kuuntele niitä juttuja, vaan pelkästään näiden juontajien ääni saa paremmalle mielelle!
- Pari klementiiniä. Haen aina eväät ennen töihin menoa Sokkarin S-marketista ja jos siellä ei ole klementiinejä, on päivä pilalla.
- Hyvät yöunet, must juttu. Hyvin harvinaiset tosin, kun aina herään aamulla kaheksan aikaan siihen, kun koko muu talo herää normaalin rytminsä mukaan.
- Jamin "mulla on ikävä" tai "mä rakastan sua" -viestit. Ne on oikeesti tosi tärkeitä tällä hetkellä, kun yhteistä aikaa on vaan parin päivän verran viikossa.

Lempivaate, miksi juuri se?
Vero Modasta ostettu raidallinen trikoopaita. Valehtelisin jos väittäisin jotain muuta, mut tissit näyttää siinä ihan pirun hyviltä! Everestin untuvatakki tulee hyvänä kakkosena tälleen kun ilmat kylmenee huomattavasti. Voisin istua se päällä koko ajan :-D

Mikä ulkomaanmatkoistasi on ollut unohtumattomin?
Ei mikään taida olla semmonen ylitsemuiden, 2011 Alanyan reissu on vaan viimesimpänä mielessä. Aikasemmila reissuilla kun oon ollut vielä aika skidi! Mut kyllä se unohtumattomin matka on vielä edessä, aivan varmasti ;-)

Mitä mieltä olet eutanasiasta?
Se olis musta asia, joka Suomessakin voitaisi sallia. Kuvitellaan vaikkapa tilanne, jossa ihminen on niin kuolemansairas, ettei hänestä oo elämään niitä viimesiä elinviikkoa/kuukausia täysillä. Harva varmaan ihan oikeesti haluais hiljaa kuolla niihin letkuihinsa, pikkuhiljaa enemmän ja enemmän kärsien. Eikö se vaan ois helpompi, jos tällasissa tilanteissa ihminen sais itse päättää, mitä sille heikosti hengissä pysyvälle elämänliekilleen tekee? Tietenkään eutanasiaa ei tulis sallia liian hepposin perustein ja se pitäis aina määritellä potilaskohtasesti, ettei kuka tahansa pienessä syysmasennuksessa vellova vois sitä itselleen vaatia. Mut mun mielestä ois vaan oikein kunnioittaa kuolevan ihmisen viimestä tahtoa, etenkin just kun tiedossa olis sietämätön kärsimys, joka armokuolemalla voitaisiin välttää.
  Eutanasia on niin monipiippunen ja ristiriitanen asia, ihan vaan jo senki kannalta millasen paineen siinä lääkärikin joutuu tai jos se sairas ihminen ei ite kykene ilmasemaan tahtoaan asian suhteen, mut periaatteessa ite puollan ajatusta oman elämän herruudesta. Kukaan muu ei voi tietää, millon se sun oma kärsimys käy sietämättömäks.

Millaista nimeä et ikinä haluaisi antaa lapsellesi?
Ei se nimi miestä pahenna, mutta en oikeesti nää itseäni nimeämässä lastani mikskään Charlottaks tai Valdemariks. Toisena nimenä nää tämmöset vois vielä nipinnapin mennä, mutta etu(/kutsuma)nimenä ei missään tapauksessa. Liian fänsipänsiä. Ja se nyt varmaan on sanomattakin selvää että Jormaa/Yrjöä/Kustia/Uunoa meidän pojasta ei tule.

Haluaisitko mieluummin osata muuttua näkymättömäksi vai lentää?
Näkymättömyys tekis välillä poikaa.

Millaisen kuvan haluaisit lukijoiden sinusta saavan
?
Emmä oikein osaa sanoa, kun en itekkään oikein tiedä millanen oon :-D Perusteellisen mielikuvan musta kuitenki voi luoda vasta sen jälkee, ku mun kanssa juttelee. Monet pitäny mua ylimielisenä kusipäänä, vaikka jo ihan sen takia et mun perusilme on aika halju ja ilkeenolonen, mut pienen juttutuokion jälkee oon saanu kuulla miten tämmöset ennakkoluulot on karissu pois hetkissä!

qa2
Oletko koskaan miettinyt, kuinka pitkään tulet kirjoittamaan blogiasi? Milloin on oikea aika lopettaa?
Kyllähän sitä tulee mietittyä aika useinkin. Kirjottelen niin kauan kun se hyvältä tuntuu enkä koe tämmöstä pientä julkisuutta uhkana. Silti kaipaan vähän sitä nimettömyyttä, josta sain nauttia ennen blogiaikoja, mut emmä näitä neljää blogivuotta heittäis hukkaan missään tapauksessa!
  Veikkaan että mun lasten kasvoja ei minkäänmaailman blogissa tulla näkemään, sillon saattaa olla hyvä aika lopettaa. Ainaki tää tämmönen bloggaaminen, mitä tällä hetkellä harrastan.

Viihdytkö paremmin kotona vai ulkona?
Kotihiiri täällä, hellurei! Oon kyllä kova bailaamaan, kun kerran siihen menoon mukaan lähden, mut sit kärsin jäätävästä krapulasta ja biletykset jää useemmaks viikoks :-D Arkisin aina ootan sitä, et pääsen viikonlopuks Jamin kainaloon mussuttamaan jotain hyvää ja kattomaan simpsoneita. Nytkin on vähän suru puserossa, kun tää meidän viikonloppuaktiviteetti menee sivu suun sen blogigaalan takia :-D

Millainen on mielestäsi kamalin mahdollinen tatuointi?
Tramp stampit. Ne ei vaan yksinkertasesti voi olla tyylikkäitä yhtään missään ulottuvuudessa.

Missä maassa haluaisit ehdottomasti käydä? Mihin et haluaisi matkustaa?
Australia ois kiva nähä, jossei se jollekin oo vielä tullu selväks :-D Sen sijaan on luvannu itelleni pysyä kaukana Kanariansaarista.

Milloin viimeksi olet tehnyt jonkin hyvän teon? Millaisen?
Päivittäin tulee esimerkiks pidettyä ovia auki vanhemmille kansalaisille työn merkeissä, viimeksi tänään.

Onko sellaista trendiä, jota olet aluksi pitänyt kamalana mutta johon olet lopuksi itsekin hurahtanut?
Oon hidas hämäläinen lähes kaikkien trendien suhteen.

Kuinka usein syöt herkkuja?
Aika usein :-D Lähes päivittäin tulee jonkinnäköstä suklaapaperia rapisteltua. Oon kamala ihminen, tiedetään.

Mikä on järjettömin huhu, mitä olet itsestäsi kuullut?
Noooo ... Meikä on mm. ollut raskaana ja tehnyt abortin. Ei nyt mikään järin shokeeraava huhu, mutta kyllä se nyt piru vie loukkas kun tommoset asiat ei oo niitä helpoiten käsiteltäviä piti sitten paikkaansa tai ei. Oon toki luullut pamahtaneeni paksuks ja tän episodin jälkeen oon ollut
melkosen tarkka siitä, kelle asioistani avaudun ja missä suhteessa. Oon todennu että parempi ku en puhu tässä pitäjässä asioistani yhtään kellekään. Niin ja oon myös ollut pesunkestävä lesbo, puhumattakaan siitä, kuinka railakkaasti Jami on meikäläistä pettänyt sillon kun ite olin vielä
alaikäinen ja Jami aivan satavarmasti ravasi baarissa jokaviikonloppu ettimässä sänkyseuraa. Musta on myös mun blogien perusteella luotu jos jonkinnäköstä mielikuvaa lukioaikoina, mutta sepä on näiden edelleen samaan tyyliin kuvittelivien oma häpeensä jos luulevat, että blogiin kirjotetut jutut = koko elämä.
  Mulla ei vielä tänäpäivänäkään oo varsinaista hajua siitä, millaset sittisontiaiset tämmösiä on levitellyt pitkin kyliä, mutta ehkä vaan parempi niin.

Pidätkö esiintymisestä vai inhositko kouluaikana esim. esitelmien pitämistä?
Mulla on esiintymiseen semmonen viharakkaus-suhde :-D Riippuu tosi paljon porukasta, missä esiinnyn. Yksin en oo mitenkään häävi ja tuntemattoman kanssa joku parityön teko oli koulussa yhtä tuskaa. Mut sit taas ripari-isosena parasta koko leirissä oli sketsit, etenkin jos mä itse pääsin lavalle
vetämään jotain superhauskaa roolia!

Mikä masentaa useimmiten?
Lähinnä töihin lähtö :-D Tykkään työstäni ja osaan repiä siitä iloa vaikka millä mitalla (mm. tulee ajateltua vaikka mitä, siivoominen on myös hyvä keino purkaa jotain työpaikan ulkopuolista ärsytystä, puhumattakaan niistä ihanista palkkapäivistä), mutta kieltämättä aina maanantaisin masentaa lähteä tallustamaan bussipysäkille, kun ulkona tulee vettä vaakatasossa. Eihän kukaan voi semmosesta tykätä!
  Myös muutamat yksityisemmät asiat on viimeaikoina masentanu aikalailla, mutta nepäs ei tänne kuulu sen koommin.

qa1 Minkä ikäisenä opit ajamaan polkupyörää?
Sain ekan pyörän 2-vuotiaana ja sillä ajelin jo nätisti sinä samana kesänä, ilman apupyöriä viiletin vasta kun olin semmonen tarhaikänen, 4-5 -vuotias?

Lapsuutesi lempileikki?
Tää meidän kylä on tai ainakin oli semmonen trampoliinien luvattu maa, et täällä ei paljoa muuta mun lapsuudessa leikitty kun "tramppista" eli semmosta polttopallon tapasta mut vaan trampoliinilla jääjä on maassa palloineen ja poltettavat pomppii siellä trampoliinilla. Sit poltettavien on mahollista potkia palloa niin kauas ku mahollista (vissii polvesta alaspäin ei palanu) ja siinä samalla, kun jääjä sit hakee sitä palloa, voi poltettavat hakea itelleen lisäelämiä ja mitä vielä. Vihasin juoksemista ja oletettavasti olin huono polttaja, kun aina joku potkas sen pallon jonnekki kuuseen ja hain sitä vartin verran samalla, kun kaverit juos pihaa ympäri ja sit kaikilla olikin jo 15 lisäelämää, enkä mä päässyt enää koko illan aikana trampoliinille. Mut sit ku sinne trampoliinille pääs, olin lyömätön ykkönen ja kaikki oli niin hirmun hauskaa!
  Tykkäsin myös hirmusesti dinosaurus-figuureilla leikkimisestä ja majojen rakentamisesta. Tosin näistä pääs nauttimaan yleensä vaan kesäsin isomummolassa, jossa dinohullun pikkuserkun kanssa pistettiin aina ihan mielettömät leikit pystyyn millon dinofiguureilla, millon ite dinoja leikkimällä. Kotona kun kaikki halus aina vaan leikkiä barbeilla, mä katoin mieluummin dokumentteja dinosauruksista tai Maa Aikojen Alussa -leffoja.

Onko nimettömäsi pidempi, lyhyempi vai samanpituinen kuin etusormesi?
Pidempi!

Oletko joskus joutunut soittamaan ambulanssin, poliisin tai palokunnan?
Poliisin parikin kertaa.

Osaatko antaa ensiapua?
Teoriassa todennäkösesti, käytännössä en oo koskaan kokeillut.

Saatko kielen nenääsi?
En saa :(

Keräätkö jotain asiaa(astioita, postimerkkejä...)?
Iittalan valkoista Teema-sarjaa ja mummo on luvannut auttaa mut alkuun Pentikin Vanilja-astiaiston kanssa!

Kirjoitatko mielummin lyijytäytekynällä vai tavallisella lyijykynällä?
Kyllä se on lyijytäytekynä ku mut vihkon sivuilla pitää, inhoon kynien terotusta.

Mitä kaikkea kirjotit yo-kirjoituksissa ja miten meni?
Pakollisina äidinkielen, englannin, ruotsin ja maantiedon sekä sitten ylimääräsenä historian. Aika keskinkertasesti mä niistä selvisin, keskiarvo tais olla C :-D

Mikä oli sun lempiaine koulussa? (lukio)
No historia ja maantiede kiinnostanu aina kaikista eniten, ihan ala-asteelta lukioon saakka!

Pidätkö itseäsi sosiaalisena?
En mitenkään tavallista sosiaalisempana :-D Juttelen jos mulle jutellaan ja kysyn jos on kysyttävää, mut kyl mä taivun enempi semmosen tyypillisen suomalaisen tuppisuun muottiin.
  Yläasteikäsenä tuli enempi juostua suuna päänä joka paikassa, kun tukioppilaana ja isosena olo sitä vaati, mut kyllä siihen tarvittiin ympärille tietty porukka, et musta sai sen kaiken sosiaalisuuden irti. Sama se on nykyään, pääsääntösesti oon hiljanen tarkkailija mut oikeessa seurassa musta kuoriutuu kunnon papupata.

Onko blogin pitäminen kohentanut sun kirjoitustaitoa?
Emmä nyt niin tiiä, kun en blogiin oo koskaan kirjottanu samalla tavalla, mitä vaikkapa äidinkielen aineisiin. Mielikuvitusta ja verbaalisia kykyjä blogi on osittain lisännyt kirjojen lukemisen rinnalla, mut kielioppi ja muu teoria on kaikki äidinkielentunneilta mukaan noukittua tietoa. Ja mitä nyt noita jo ala-asteella kirjotettuja tekstejä kattoo opettajan palautteineen, niin oon mä ollut ilmeisesti melkosen hyvä kirjoittaja jo kauan ennen blogia.

4 kommenttia

  1. mitä toi sun vanha blogin nimi on tullu?ja mitä se tarkoittaa?:Dd on vrm vuoden aattelut :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai siis mistä tullu? Ei mistään :-D Joskus sillon neljä vuotta sitte selailin internetiä ja etin inspistä blogin nimeen ja toi tuli vastaan. Ei se meinaa mitään sen kummempaa kuin et "Ponini käyttää LSDtä" :-D Ei siinä oo järkeä, niinku sillon aattelin ettei ollu mun blogissakaan. Hölynpölyä oleva nimi hölynpölyä olevalle blogille!

      Poista
  2. ihana blogi!♥ voisitko kertoa mistä tuo fontti mikä on bannerissa, ei tuo cursive fontti vaan toinen :) ja mikä sen nimi on ? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti :-) Sullekin joudun valitettavasti kertomaan, et oon ottanu linjaks jättää vastaamatta blogin ulkoasua koskeviin kysymyksiin kun niitä ohjeita (ja fontteja) löytää niin helposti itse googlettamalla :( Ruvennu ärsyttää ku ihmiset kerta toisensa jälkeen, joskus jopa useemman kerran päivässä, kysyy noista fonteista ja ties mistä :-D

      Sen verran voin vinkata että Dafont.comissa on fontteja joka lähtöön ja sieltä fontit omiinki käyttötarkotuksiin oon bongaillu jo useamman vuoden:)

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne